[Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Moderator: Kosiarz
[Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Znowu jest problem z Pajero po przejechaniu ok 20 kilometrów z prędkością ok 80 km/h na światłach na wolnych obrotach zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju zgasła po dodaniu gazu dodam jeszcze że samochód ma przejechane 74 kilometry po kapitalnym remoncie silnika
Pajero I 2,5TD 1987r
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Masz wskaźnik ciśnienia czy tylko kontrolkę? Sprawdź poziom oliwy, może coś wszamało, może jakiś wyciek. Jeśli nie masz wskaźnika wykręć czujnik, jest pod filtrem i przeczyść wejście i sam czujnik, niby nie ma co czyścić ale u mnie pomogło. Po zakupie ciśnienie pokazywał mi mizerne po wymianie oleju a okazało się, że czujnik po wykręceniu i przepłukaniu zaczął działać pięknie. Zapytaj mechanika czy zaglądał do pompy oleju. Jak wyglądał smok. Czy aby zdejmowali michę czy tylko robili głowicę bo może w misce masz szlamu kupę i nie ciągnie ta jak by mógł.
Dziadek 2,5TD `98
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Niestety mam tylko kontrolkę, oliwa jest silnik był robiony cały (szlif wału, nowe panewy itd.).
Do pompy nie było zaglądane, smok wyglądał dobrze ale nie bardzo wiem co może się w nim popsuć
Do pompy nie było zaglądane, smok wyglądał dobrze ale nie bardzo wiem co może się w nim popsuć
Pajero I 2,5TD 1987r
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Niewiele poza ewentualnym obluzowaniem rury ssącej albo zapchaniem się sita. Pozostaje Ci wykręcić czujnik (dochodzi do niego jeden kabelek) Sprawdzić kabel czy na wolnych obrotach gdzieś nie dotyka do masy. Może gdzieś jest przetarty, taki przypadke też już znam, poczyścić i poskładać, może będzie OK. W miejscu czujki możesz wkręcić manometr i sprawdzić faktyczne ciśnienie. To uspokoi Cię i powie CI czy czujka siadła czy pompa.
Dziadek 2,5TD `98
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Smok jak mnie pamięć nie myli był ok za ten czujnik zabiorę się jutro a co do ciśnienia jakie powinno być prawidłowe bo mi z głowy wyleciało
Pajero I 2,5TD 1987r
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Kurcze patrzę na ten czujnik codziennie i zapomniałem jednostki ale jest to powieszone w manualu w przyklejonych. Wolne obroty od 0-2 a przy 3000 obr pomiędzy 3-6 kg/cm2 chyba ale mogę się mylić.
Dziadek 2,5TD `98
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Dodam jeszcze bo byłem przed chwilką sprawdzić kontrolka po 2 godzinach postoju samochodu zachowuje się normalnie czyli gaśnie po odpaleniu silnika bez dodawania gazu.Mam jeszcze jedno pytanko acinski możesz mi powiedzieć jaki olej lejesz do swojej bryki (chodzi mi o konkretną markę i parametry)
Pajero I 2,5TD 1987r
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Aktualnie jeździ na mobilu S 10W40 Taka srebrna flaszka i chyba nie narzeka. Olej drogi nie jest a nie miałem z nim nigdy problemów. Kupiłbym mu coś z dwusiarczkiem molibdenu ale cena mnie trochę zmroziła. Z drugiej strony to niewysilony diesel więc mobil to zbytek łaski, Bardzo dobry olej w swojej klasie, według instytutu cieczy smarnych plasuje się w czołówce dorównując delvacowi a to olej do bardzo ciężkiej pracy w ciężkim taborze drogowym.
Dziadek 2,5TD `98
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Dzięki bardzo acinski za wszystkie rady jutro napiszę co z tym czujnikiem i spróbuje zmierzyć to ciśnienie
Pajero I 2,5TD 1987r
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
zmierz czujnikiem mechanicznym , bedzie pewnie.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- animaldziobak
- Posty: 403
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
U mnie po szlifie wału i nowych panewkach też się lampka zapaliła. Myslałem, że dostanę do głowy przez to. Ciśnienie było mizerne. Przyczyną były gówniane panewki, które się zaraz starły (po około 10 km). Założone zostały kolejne i jest już oki.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
dziwi mnie jedno, idziecie w koszty robiąc szlif itp. a kupujecie do tego panewki, uszczelki i pierścionki najtańsze jakie są i potem się dziwicie ze to taki gównolit i że się coś dzieje
Czwarte serce 

Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Witajcie.
Dzisiaj zaobserwowałem podobny objaw gorąco na dworze,silnik obciążony klimą ,przegoniłem auto 100km i na wolnych obrotach zaczęła pomrugiwać mi lampka ciśnienia oleju ,jakie powinny być wolne obroty
mi spadają po załączeniu ASB pozycja D i trzymając na hamulcu do ok 500 obr bez obciążenia mam ok 800 i lampka nie pomruguje.Silnik zalany dobrym olejem przejechane ok 3000km od wymiany.
Dziękuję za podpowiedzi.
Dzisiaj zaobserwowałem podobny objaw gorąco na dworze,silnik obciążony klimą ,przegoniłem auto 100km i na wolnych obrotach zaczęła pomrugiwać mi lampka ciśnienia oleju ,jakie powinny być wolne obroty

Dziękuję za podpowiedzi.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
-
-
- Posty: 194
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
No tak tylko czy najdroższe znaczy najlepsze, raczej nie, dlatego raczej "firmowe" (znaczy producentów słynących z dobrych części) kupować się powinno,gebels pisze:dziwi mnie jedno, idziecie w koszty robiąc szlif itp. a kupujecie do tego panewki, uszczelki i pierścionki najtańsze jakie są i potem się dziwicie ze to taki gównolit i że się coś dzieje

Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Co do oleju to na takie lato jak jest teraz to nawet 15W40 jest olejem "rzadkim".
Ja w parchu leję 15W40 Delvac i nie chcę innego oleju, szczególnie na zimę - nie dość że tańszy od zwykłego, to normalnie płynny do -33 stopni i do tego nie znika z silnika.

Ja w parchu leję 15W40 Delvac i nie chcę innego oleju, szczególnie na zimę - nie dość że tańszy od zwykłego, to normalnie płynny do -33 stopni i do tego nie znika z silnika.

Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
A mi ktoś odpowie na pytanko 

W Pajero czujnik ciśnienia jest kalibrowany na 0.5kg/m2 co daje 0.5 Atm tylko jakie powinny być obroty silnika?robertsw pisze:Witajcie.
Dzisiaj zaobserwowałem podobny objaw gorąco na dworze,silnik obciążony klimą ,przegoniłem auto 100km i na wolnych obrotach zaczęła pomrugiwać mi lampka ciśnienia oleju ,jakie powinny być wolne obrotymi spadają po załączeniu ASB pozycja D i trzymając na hamulcu do ok 500 obr bez obciążenia mam ok 800 i lampka nie pomruguje.Silnik zalany dobrym olejem przejechane ok 3000km od wymiany.
Dziękuję za podpowiedzi.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
u mnie w galloperze przy obecnych temperaturach rzedu +40st (gruzja) lampka nie zapala sie nawet przy zduszeniu kilkusekundowym silnika do pierwszej kreski od zera na obrotomierzu. olej 15w50.
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
Na pierwszej kresce obrotomierza masz ok 400 obr. ja mam zalany silnik Castrolem 10W40 ,zacznę od wymiany czujnika jak coś to zmienię olej na 15W40 ,trochę mi szkoda bo na tym Castrolu mam nalatane ok 3000km.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
Re: [Pajero I 2.5 TD 87r] "OLEJ ŚWIECI NA WOLNYCH OBROTACH"
olej 10w40 bedzie tak samo gesty jak 15w40 przy rozgrzanym silniku wiec ta zmiana chyba jest bez sensu.
ja jezdze na 15w50 z racji wysokich temperatur w jakich sie poruszam. przeszedlbym na 10w60 ale szkoda mi kasy troche z racji przebiegow jakie robie rocznie.
ja jezdze na 15w50 z racji wysokich temperatur w jakich sie poruszam. przeszedlbym na 10w60 ale szkoda mi kasy troche z racji przebiegow jakie robie rocznie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość