Co to za część?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Co to za część?

Post autor: BigYeti » czw kwie 23, 2009 10:14 pm

Witam,
dziś mechanik stwierdził, że mam luz (góra-dół) na poniżej ukazanym mocowaniu wału (podobno w tym kielichu jest jakaś guma, która uległa zniszczeniu)? Czy ktoś wie jak ta część się nazywa i czy bez problemu można ją zakupić?

Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Pozdrawiam
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

BAUR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 21, 2008 11:15 pm

Re: Co to za część?

Post autor: BAUR » czw kwie 23, 2009 10:27 pm

Oczywiście krzyżak wału napędowego na połączeniu z dyfrem w tylnym moście. Kupujesz krzyżak i wymieniasz, a jedyny gumowy element to gumki uszczelniające krzyżak, ale jest to cześć integralna nowego elementu. Koszt 50-100zł i po kłopocie.

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Co to za część?

Post autor: Browning » czw kwie 23, 2009 11:02 pm

Tylko zamawiając określ się czy krzyżak przedniego wału czy tylnego bo różnią się wielkością :wink:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Co to za część?

Post autor: Faja » pt kwie 24, 2009 6:07 am

A nie jest to luz na wyjściu tylnego wału z reduktora? W środku jest simmering uszczelniający.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Re: Co to za część?

Post autor: BigYeti » pt kwie 24, 2009 8:28 am

Faja pisze:A nie jest to luz na wyjściu tylnego wału z reduktora? W środku jest simmering uszczelniający.
z tego co mówi mechanik (właśnie pytałem) to jest to zaraz przy wyjściu tylnego wału z reduktora.
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Co to za część?

Post autor: rudypajero.koszalin » pt kwie 24, 2009 8:37 am

BigYeti pisze:Witam,
dziś mechanik stwierdził, że mam luz (góra-dół) na poniżej ukazanym mocowaniu wału (podobno w tym kielichu jest jakaś guma, która uległa zniszczeniu)? Czy ktoś wie jak ta część się nazywa i czy bez problemu można ją zakupić?



Pozdrawiam
Mechaniorowi powiedz że sam jest guma! :lol:
Luz możesz mieć albo na krzyżaku albo na tulei podporowej wału. Jeśli krzyżak, to nie ma problemu, idziesz do kiosku RUCHu ni kupujesz nowy -> wymieniasz. Jeśli luz masz na podporze wału to jeśli jest niewielki (a zdaje się jest niewielki bo nie widać żeby się olej lał) to jeździsz dalej i się nie przejmujesz.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Co to za część?

Post autor: DamnIt! » pt kwie 24, 2009 7:37 pm

Wymiary odpowiedniego simmeringa do reduktora są podane w "zamiennikach". Jak zacznie stukać przy ruszaniu lub dodawaniu gazu to odkręcasz tylną część reduktora(jest tam tuleja która się "wyrabia") i niesiesz wraz z wałem do dobrego tokarza. Koleś wybija tę tuleję i dorabia nową. Ale musi to być fachowiec a nie jakiś "lepuła" - są tam do nacięcia kanały olejowe - taki jakby gwint o dużym skoku. Jak dorobi tuleję i ją wbije to wymieniasz simmeriing i jeździsz znowu kilka lat.

Poza tym było o tym z 8 razy już na forum - poszukaj odrobinę.

Jak chcesz "koszerny orginał", to ASO samej tuleji nie sprzedaje. Sprzedaje tylną część obudowy za jedyne 2800 zł :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Co to za część?

Post autor: goszen » pt kwie 24, 2009 8:59 pm

W części reduktora, w która wchodzi czop wału jest tuleja teflonowa, jest długa na ok 9 cm i jeśli jest wytarta to jest luz. Może o to chodziło twojemu mechanikowi.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Co to za część?

Post autor: Qpa_z_polski » pt kwie 24, 2009 11:49 pm

a ze tak zapytam jak koło reduktora sie krecimy... jak kupuje reduktor wyciagniety to oprocz tego zeby sprawdzic czy wyjsica na wał nie maja miedzy soba nawet najmniejszego luzu (tak?) to czy ten luz tez bedzie wyczuwalny sie zastanawiam? czy dopiero jak go wałem potraktujemy juz przy montazu? :) takie troche lamerskie pytanko ale nie wiem
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

tim'j
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr gru 11, 2013 2:30 pm

Re: Co to za część?

Post autor: tim'j » ndz maja 18, 2014 9:41 pm

DamnIt! pisze:Wymiary odpowiedniego simmeringa do reduktora są podane w "zamiennikach". Jak zacznie stukać przy ruszaniu lub dodawaniu gazu to odkręcasz tylną część reduktora(jest tam tuleja która się "wyrabia") i niesiesz wraz z wałem do dobrego tokarza. Koleś wybija tę tuleję i dorabia nową. Ale musi to być fachowiec a nie jakiś "lepuła" - są tam do nacięcia kanały olejowe - taki jakby gwint o dużym skoku. Jak dorobi tuleję i ją wbije to wymieniasz simmeriing i jeździsz znowu kilka lat.

Poza tym było o tym z 8 razy już na forum - poszukaj odrobinę.

Jak chcesz "koszerny orginał", to ASO samej tuleji nie sprzedaje. Sprzedaje tylną część obudowy za jedyne 2800 zł :)21
a czy ten luz (jest ale olej jeszcze nie leci) może powodować wibracje, drżenie budy na dwójce,trójce przy 1,2-1,5tys. obrotów?
powyżej jak ręką odjąl
PII krótkie 2,8

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Co to za część?

Post autor: pojara90 » pn maja 19, 2014 12:02 pm

Odkręć tylny wał, zapnij 4x4 i wio. Oczywiście należy zblokować osie w SS ale o tym raczej nie muszę pisać :wink:

Jak przestanie to masz odpowiedź.
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co to za część?

Post autor: Kabal » pn maja 19, 2014 12:32 pm

pojara90 pisze:Odkręć tylny wał, zapnij 4x4 i wio. Oczywiście należy zblokować osie w SS ale o tym raczej nie muszę pisać :wink:

Jak przestanie to masz odpowiedź.
A jak nie przestanie to łożyska igiełkowe w piastach.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: Co to za część?

Post autor: Qsy » pn maja 19, 2014 9:31 pm

pojara90 pisze:Odkręć tylny wał, zapnij 4x4 i wio. Oczywiście należy zblokować osie w SS ale o tym raczej nie muszę pisać :wink:

Jak przestanie to masz odpowiedź.
Zdaje sie ze jak olej zgubisz to nie przestanie.
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Co to za część?

Post autor: pojara90 » pn maja 19, 2014 9:42 pm

Nic nie zgubisz.
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co to za część?

Post autor: Kabal » wt maja 20, 2014 5:45 am

pojara90 pisze:Nic nie zgubisz.
Zgubisz, ale bez przesady. Kilka km bez oleju nie zniszczy reduktora. Nie ma tym trasy trzasnąć, tylko sprawdzić. Inna sprawa, że jak nie ma tam gigantycznego luzu i nie gubi oleju a krzyżaki dobre, to źle zzuka. Mamy to za sobą w dwóch autach, nawet patryk nam tuleje zrobił nowe i wyszło, że łożyska igiełkowe... Dziwnie rezonuje po aucie ten dźwięk...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Co to za część?

Post autor: pojara90 » wt maja 20, 2014 10:49 am

Cóż by to była za terenówka , która po utracie jednego z wałów napędowych byłaby unieruchomiona na amen :roll:

Napewno marna, a pojarka taką nie jest :wink:
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co to za część?

Post autor: Kabal » wt maja 20, 2014 11:35 am

Dynamicznie tuleja ma za zadanie wtłaczać olej z powrotem, ale uszczelnieniem jest simmering i po wyjęciu wału olej wylata. Sprawdzone organoleptycznie :wink: Nie wypłynie cały, ale dość sporo.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Co to za część?

Post autor: pojara90 » wt maja 20, 2014 4:32 pm

No to nie popisali się panowie od diamentów :)3 Jak można było taki stolec wypuścić.

A gdyby na ten przykład:

Jestem w czarnej dupie a tylny wał wygląda jak banan po strzale w przeszkodę, różnie bywa :roll: przedemną powiedzmy 200 kilometrów szutru to co wtedy ??

Jedziemy 15km/h i czekamy aż od tych wibracji odkręci już ostatnia śrubka czy wyjmujemy wał i walimy na samym przodzie czekając aż wychlapie się końcówka oleju i nastąpi wybuch ?? :wink:

Co za rzeź, dobrze że sprzedałem tą padakę lata temu :)21 Będę musiał chyba zmienić nick'a :wink:
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co to za część?

Post autor: Kabal » wt maja 20, 2014 5:34 pm

Obawiam się, że każde auto, które nie ma kompensacji luzu na wale tylko na flanszy tegoż jest narażona na taki problem. Na pocieszenie całego nie wychlapie i jest spora szansa dojechania bez strat :wink:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Co to za część?

Post autor: pojara90 » wt maja 20, 2014 6:34 pm

Kabal pisze:nie ma kompensacji luzu na wale
No niestety :-?

Zwracam honor Qsemu.
W160
PajeroLong SS

tim'j
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr gru 11, 2013 2:30 pm

Re: Co to za część?

Post autor: tim'j » wt maja 20, 2014 8:30 pm

Toście mi nagadali, Adaś tez mówil, żeby zdjąć wał i się przejechać na przodzie, szykowałem operację na sobotę, a teraz sam nie wiem...
wymieniłem poduchy pod skrzynią a rezonans przy tych pr. obr. pozostał, rzuca tez skrzynia przy odpalaniu i gaszeniu, poza tym jedzie się płynnie
może jednak zmienić poduchy pod silnikiem choć są całe? Hmm...

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Co to za część?

Post autor: pojara90 » wt maja 20, 2014 8:51 pm

Wyjmuj.
W160
PajeroLong SS

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: Co to za część?

Post autor: miki_mi2 » śr maja 21, 2014 7:08 am

Kabal pisze:Obawiam się, że każde auto, które nie ma kompensacji luzu na wale tylko na flanszy tegoż jest narażona na taki problem. Na pocieszenie całego nie wychlapie i jest spora szansa dojechania bez strat :wink:

Mi w zeszłym roku w trasie krzyżak się wylatał w tylnym wale. Wykręciłem wał, napęd na 4 h i jechałem dalej 250 km - przelotowa jak zawsze 100kmh. Tył auta był tłusty ale nic się nie stało.
k260

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości