PAJERO 3.0 MOST

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » wt maja 12, 2009 10:11 am

Moje pytanie jest związane z przednim mostem,mianowicie chodzi mi o to czy ktoś próbował już dopasować przedni most z jakiejś innej terenówki (przełożenia gruszka) i czy mu się to udało ??
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 3:05 pm przez TOYKA_R, łącznie zmieniany 3 razy.
***ADAM***

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: marcyb3 » wt maja 12, 2009 1:43 pm

proponuje się przywitać bo cię zaraz zjedzą na tym forum http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... &start=500
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: gebels » wt maja 12, 2009 4:12 pm

LJ 70 nawet przełożenie da się zgrać
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » wt maja 12, 2009 4:35 pm

Dzięki wielkie za info.To sprawdzony patent czy wieść tak niesie?
***ADAM***

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: gebels » wt maja 12, 2009 7:26 pm

Romek Flaga prezes Żubrów zakładał komuś do LJ-tki do tyłu most od pajero z blokadą więc i sądze że przedni z tojki do miśka podejdzie, odwrócić tylko trza będzie

nawet kiedyś to u niego widziałem ale się nie przyglądałem
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » śr maja 13, 2009 6:10 am

Witam ponownie , niestety most od terano to też półmost.Obracanie mostu od LJ to to samo co od gelędy a dodatkowo mam pełną blokadę.Może nie dość jasno napisałem o co mi chodzi więc wyjaśniam jeszcze raz.Chcę Wymienić oryginalny PÓŁMOST w PI na pełny most z innej terenówki ,problem w tym żeby zgrać przełożenia i gruszkę mieć po właściwej stronie.Jeśli ktoś motał już coś takiego proszę o info.
***ADAM***

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: DamnIt! » śr maja 13, 2009 7:54 am

W Pajero 2 z silnikiem 3.0V6 masz przełożenia 4.625 lub 4.875.

Gruszkę po pajerowej stronie ma:
- gela;
- Dana30;
- Dana44;

Gela jest droga, przełożenia są 4.9 - czyli ok, ma blokadę. Niestety piasta ma 5 śrub.
Dana30 - np. z Cherokee'ego - przełożenia trzeba zmieniać - 4.88 są kupienia. Ale most jest słaby i ma również piastę z 5-cioma śrubami.
Dana44 - bywała chyba jako opcja przy Cherokee'm/Grand'zie - ale trudno u nas kupić, przełożenia pewnie do wymiany będą - są 4.88 do kupienia. Piasta jak wyżej.

O ile mi wiadomo, są do obu mostów Dana części aby mieć piastę na 6 śrub. W przypadku D44 trzebaby szukać w USA gratów od Wagoneera. D30 nie pamiętam. Także szerokości mostów trzebaby sprawdzić dokładnie.

Innych mostów z gruchą po pajerowej stronie nie znam.

Natomiast najsensowniej wygląda jednak, jak już pisał @Gebels, obrócony most z Toyoty LJ70. O ile mnie pamięć nie myli, to 4.88 ma ta nowsza, z kwadratowymi światłami.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » śr maja 13, 2009 8:09 am

Tak jak pisałem w powitaniu jest to zmota z PI i PII dół mam od 3.5 V6 SS 96r. ( zawieszenia i mosty ) tam są przełożenia chyba 4,3.. ale nie jestem pewien.Szukałem na moście oznaczenia ,ale to co znalazłem nic nikomu nie mówi.
***ADAM***

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Mroczny » śr maja 13, 2009 8:26 am

to kup dwa mosty - przód i tył

przeca to nie koszt przy całości

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » śr maja 13, 2009 8:31 am

to jest ostateczność
***ADAM***

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Mroczny » śr maja 13, 2009 8:34 am

a myślisz, że taniej kupisz most od geli? czy taniej przekręcisz inny?

ja bym się w słabe dany nie pchał na pewno, a już szczególnie nie dobierał przełożeń. Kup jakieś dobre, w miarę pasujące i jak najwolniejsze mosty i do dzieła

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: DamnIt! » śr maja 13, 2009 8:41 am

TOYKA_R pisze:Tak jak pisałem w powitaniu jest to zmota z PI i PII dół mam od 3.5 V6 SS 96r. ( zawieszenia i mosty ) tam są przełożenia chyba 4,3.. ale nie jestem pewien.Szukałem na moście oznaczenia ,ale to co znalazłem nic nikomu nie mówi.
jeśli mosty z 3.5V6 to przełożenia masz 4.636.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » śr maja 13, 2009 8:49 am

albo 4,875 39/8 za 10min bedę wiedział
***ADAM***

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: gebels » śr maja 13, 2009 2:56 pm

TOYKA_R pisze:Witam ponownie , niestety most od terano to też półmost.Obracanie mostu od LJ to to samo co od gelędy a dodatkowo mam pełną blokadę.Może nie dość jasno napisałem o co mi chodzi więc wyjaśniam jeszcze raz.Chcę Wymienić oryginalny PÓŁMOST w PI na pełny most z innej terenówki ,problem w tym żeby zgrać przełożenia i gruszkę mieć po właściwej stronie.Jeśli ktoś motał już coś takiego proszę o info.
widze ze kolega lubi sobie życie utrudniać, brac od tojki, mnogość przełożeń i blokad w juseju, aobrócenie mostu to znowu nie lot na księżyc, a jak juz na siłe nie chcesz mostu odwracać to wymiana reduktora na tujotowy i mostu nie trza odwracać, poszukaj u kangurów gdzieś był wątek o reduktorze z tojki w miśku, ale według mnie najtaniej most od tojki kupić i odwrócić a jak przełożenie nie zbanglaja z tujotowymi to wymienić tylny most na taki od 3.0V6 od misia i po problemie
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Eskapada » czw maja 14, 2009 8:41 am

gebels pisze:
widze ze kolega lubi sobie życie utrudniać, brac od tojki, mnogość przełożeń i blokad w juseju, aobrócenie mostu to znowu nie lot na księżyc, a jak juz na siłe nie chcesz mostu odwracać to wymiana reduktora na tujotowy i mostu nie trza odwracać, poszukaj u kangurów gdzieś był wątek o reduktorze z tojki w miśku, ale według mnie najtaniej most od tojki kupić i odwrócić a jak przełożenie nie zbanglaja z tujotowymi to wymienić tylny most na taki od 3.0V6 od misia i po problemie
Najtaniej to jest jednak kupić Toyotę lub Patrola niż robić zmotę z 3 trzech aut. Dodajmy że mało doskonałych aut. Reduktor i mosty od Toyoty w połączeniu z 200 konnym wysokoobrotowym motorem z Pajero :roll: i zapewne to wszystko będzie usiłowało jeździć na 33 lub 35 calowych oponach z bieżnikiem Simex :)21

Zastanawia mnie tylko czemu ludzie budujący zmoty do RMPST nie łączą mocnych motorów z BMW z mostami, skrzyniami od Toyoty :roll: Pewnie się nie znają :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » czw maja 14, 2009 8:58 am

niby kolego masz racje, to auto nie jest do RMPST a do mocnej przeprawy, w tym PI co teraz zmotałem mam blokadę 100% tył opony (33")11,5/80 R15 jodła obrócona , jest skrócony prawie o 80 cm więc zaczyna i kończy się kołem i to naprawdę sobie bardzo dobrze radzi praktycznie w każdym terenie, jedynym ograniczeniem jakie mnie hamuje jest prześwit z przodu auta,a już więcej nie da się nic zrobić , więc dlatego kombinuje jeszcze wymianę na pełny most a co za tym idzie zwiększenie prześwitu , co jeszcze bardziej zwiększy możliwości tego autka,do momentu aż ukończę następną budowę.Właśnie tak jak mówisz mocne BMW,laplander,a baza to parol 160-ta
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 9:06 am przez TOYKA_R, łącznie zmieniany 1 raz.
***ADAM***

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: DamnIt! » czw maja 14, 2009 9:05 am

Pewnie graty od Toyoty trudniej kupić i pewnie są ze 2, 3 lub nawet 4 razy droższe itd.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » czw maja 14, 2009 9:09 am

DamnIt! pisze:Pewnie graty od Toyoty trudniej kupić i pewnie są ze 2, 3 lub nawet 4 razy droższe itd.
toyota i gelęda są najdroższe w explatacji
z tego co się już zorientowałem za most z LJ 70 trzeba dać koło 2000 do tego jeszcze blokada ARB
***ADAM***

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Eskapada » czw maja 14, 2009 9:28 am

Życzę Ci powiedzenia i tego co wiem najlepszym rozwiązaniem są mosty od sugerowanej Ci Toyoty . Rozmowa ekonomi i sensowności jakiegokolwiek tuningu jest bez sensu nie mniej jednak moim zdaniem trzeba być twardym i wiedzieć kiedy sobie odpuścić. Być może to jest właśnie dobry moment. Zrobiłeś to co można z Pajero .

Motanie mostów skrzyń biegów od Toyoty to niekończąca się ilość wydatków. Efekt końcowym to w miarę dzielna terenowo zamota. Zmota z kiepskim wykrzyżem tylnej osi i słabym mostem od Toyoty i najbardziej irytującym motorem w Mitsubishi. Zmota która prędzej wybuchnie niż seryjny Patrol z 2 calowym liftem i 35 calowymi MTkami.

Może lepiej zaangażować środki, czas, zapał, entuzjazm na bardziej rozwojowy projekt ?? Pocięcie GR Y60 i zapodanie mu mocnej V6 czy V8 było zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, bardziej wytrzymałym, rozwojowym i tańszym w realizacji i eksploatacji

Edit: Robienie z Pajero auta ekspedycyjnego i zapodanie mu mostu od Toyota celem zwieszenia wytrzymałości zawieszenia, celem zwiększenia prześwitu, ładowności itp to ma sens.. ale robienie na bazie Pajero auta do extremu ymm :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
TOYKA_R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 04, 2009 5:31 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: TOYKA_R » czw maja 14, 2009 9:39 am

tak jak pisałem wcześniej jest to tylko półśrodek do celu , zanim zbuduje to właściwe,bo jeżdzić trzeba :lol: :lol:
***ADAM***

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Damian » czw maja 14, 2009 9:40 am

Eskapada pisze:Zmota która prędzej wybuchnie niż seryjny Patrol z 2 calowym liftem i 35 calowymi MTkami.
Tylko że takiego patrola objedzie każda toyota LJ70 na 33 calach MT. Nie mówiąc o KZJ.
W każdych warunkach.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Mroczny » czw maja 14, 2009 9:42 am

och
jak dyfrów nie pukręca albo się nie gibnie na boczek
:)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Damian » czw maja 14, 2009 9:44 am

Mroczny pisze:och
jak dyfrów nie pukręca albo się nie gibnie na boczek
:)21
no giba się, to fakt :)21
ale dyfrów nigdy nie ukręciłem, a przez 5 lat miałem LJ70 na 33, a od dwóch KZJ70 na 34
po dwóch latach zaczyna padać mi jedynie lewy przegub
i się nie ocyndalam z jazdą, choć z głową jeżdżę
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Mroczny » czw maja 14, 2009 9:48 am

cóż..
Maniek próbował na tujocie 33 i 3 dyfry w jeden sezon go wyleczyły
:)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: PAJERO 3.0 MOST

Post autor: Damian » czw maja 14, 2009 9:54 am

mam mniej jadu
i mniej bieżnika :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości