
PAJERO 3.0 MOST
Moderator: Kosiarz
PAJERO 3.0 MOST
Moje pytanie jest związane z przednim mostem,mianowicie chodzi mi o to czy ktoś próbował już dopasować przedni most z jakiejś innej terenówki (przełożenia gruszka) i czy mu się to udało 

Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 3:05 pm przez TOYKA_R, łącznie zmieniany 3 razy.
***ADAM***
Re: PAJERO 3.0 MOST
proponuje się przywitać bo cię zaraz zjedzą na tym forum http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... &start=500
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: PAJERO 3.0 MOST
Romek Flaga prezes Żubrów zakładał komuś do LJ-tki do tyłu most od pajero z blokadą więc i sądze że przedni z tojki do miśka podejdzie, odwrócić tylko trza będzie
nawet kiedyś to u niego widziałem ale się nie przyglądałem
nawet kiedyś to u niego widziałem ale się nie przyglądałem
Czwarte serce 

Re: PAJERO 3.0 MOST
Witam ponownie , niestety most od terano to też półmost.Obracanie mostu od LJ to to samo co od gelędy a dodatkowo mam pełną blokadę.Może nie dość jasno napisałem o co mi chodzi więc wyjaśniam jeszcze raz.Chcę Wymienić oryginalny PÓŁMOST w PI na pełny most z innej terenówki ,problem w tym żeby zgrać przełożenia i gruszkę mieć po właściwej stronie.Jeśli ktoś motał już coś takiego proszę o info.
***ADAM***
Re: PAJERO 3.0 MOST
W Pajero 2 z silnikiem 3.0V6 masz przełożenia 4.625 lub 4.875.
Gruszkę po pajerowej stronie ma:
- gela;
- Dana30;
- Dana44;
Gela jest droga, przełożenia są 4.9 - czyli ok, ma blokadę. Niestety piasta ma 5 śrub.
Dana30 - np. z Cherokee'ego - przełożenia trzeba zmieniać - 4.88 są kupienia. Ale most jest słaby i ma również piastę z 5-cioma śrubami.
Dana44 - bywała chyba jako opcja przy Cherokee'm/Grand'zie - ale trudno u nas kupić, przełożenia pewnie do wymiany będą - są 4.88 do kupienia. Piasta jak wyżej.
O ile mi wiadomo, są do obu mostów Dana części aby mieć piastę na 6 śrub. W przypadku D44 trzebaby szukać w USA gratów od Wagoneera. D30 nie pamiętam. Także szerokości mostów trzebaby sprawdzić dokładnie.
Innych mostów z gruchą po pajerowej stronie nie znam.
Natomiast najsensowniej wygląda jednak, jak już pisał @Gebels, obrócony most z Toyoty LJ70. O ile mnie pamięć nie myli, to 4.88 ma ta nowsza, z kwadratowymi światłami.
Gruszkę po pajerowej stronie ma:
- gela;
- Dana30;
- Dana44;
Gela jest droga, przełożenia są 4.9 - czyli ok, ma blokadę. Niestety piasta ma 5 śrub.
Dana30 - np. z Cherokee'ego - przełożenia trzeba zmieniać - 4.88 są kupienia. Ale most jest słaby i ma również piastę z 5-cioma śrubami.
Dana44 - bywała chyba jako opcja przy Cherokee'm/Grand'zie - ale trudno u nas kupić, przełożenia pewnie do wymiany będą - są 4.88 do kupienia. Piasta jak wyżej.
O ile mi wiadomo, są do obu mostów Dana części aby mieć piastę na 6 śrub. W przypadku D44 trzebaby szukać w USA gratów od Wagoneera. D30 nie pamiętam. Także szerokości mostów trzebaby sprawdzić dokładnie.
Innych mostów z gruchą po pajerowej stronie nie znam.
Natomiast najsensowniej wygląda jednak, jak już pisał @Gebels, obrócony most z Toyoty LJ70. O ile mnie pamięć nie myli, to 4.88 ma ta nowsza, z kwadratowymi światłami.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: PAJERO 3.0 MOST
Tak jak pisałem w powitaniu jest to zmota z PI i PII dół mam od 3.5 V6 SS 96r. ( zawieszenia i mosty ) tam są przełożenia chyba 4,3.. ale nie jestem pewien.Szukałem na moście oznaczenia ,ale to co znalazłem nic nikomu nie mówi.
***ADAM***
Re: PAJERO 3.0 MOST
to kup dwa mosty - przód i tył
przeca to nie koszt przy całości
przeca to nie koszt przy całości
Re: PAJERO 3.0 MOST
a myślisz, że taniej kupisz most od geli? czy taniej przekręcisz inny?
ja bym się w słabe dany nie pchał na pewno, a już szczególnie nie dobierał przełożeń. Kup jakieś dobre, w miarę pasujące i jak najwolniejsze mosty i do dzieła
ja bym się w słabe dany nie pchał na pewno, a już szczególnie nie dobierał przełożeń. Kup jakieś dobre, w miarę pasujące i jak najwolniejsze mosty i do dzieła
Re: PAJERO 3.0 MOST
jeśli mosty z 3.5V6 to przełożenia masz 4.636.TOYKA_R pisze:Tak jak pisałem w powitaniu jest to zmota z PI i PII dół mam od 3.5 V6 SS 96r. ( zawieszenia i mosty ) tam są przełożenia chyba 4,3.. ale nie jestem pewien.Szukałem na moście oznaczenia ,ale to co znalazłem nic nikomu nie mówi.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: PAJERO 3.0 MOST
widze ze kolega lubi sobie życie utrudniać, brac od tojki, mnogość przełożeń i blokad w juseju, aobrócenie mostu to znowu nie lot na księżyc, a jak juz na siłe nie chcesz mostu odwracać to wymiana reduktora na tujotowy i mostu nie trza odwracać, poszukaj u kangurów gdzieś był wątek o reduktorze z tojki w miśku, ale według mnie najtaniej most od tojki kupić i odwrócić a jak przełożenie nie zbanglaja z tujotowymi to wymienić tylny most na taki od 3.0V6 od misia i po problemieTOYKA_R pisze:Witam ponownie , niestety most od terano to też półmost.Obracanie mostu od LJ to to samo co od gelędy a dodatkowo mam pełną blokadę.Może nie dość jasno napisałem o co mi chodzi więc wyjaśniam jeszcze raz.Chcę Wymienić oryginalny PÓŁMOST w PI na pełny most z innej terenówki ,problem w tym żeby zgrać przełożenia i gruszkę mieć po właściwej stronie.Jeśli ktoś motał już coś takiego proszę o info.
Czwarte serce 

Re: PAJERO 3.0 MOST
Najtaniej to jest jednak kupić Toyotę lub Patrola niż robić zmotę z 3 trzech aut. Dodajmy że mało doskonałych aut. Reduktor i mosty od Toyoty w połączeniu z 200 konnym wysokoobrotowym motorem z Pajerogebels pisze:
widze ze kolega lubi sobie życie utrudniać, brac od tojki, mnogość przełożeń i blokad w juseju, aobrócenie mostu to znowu nie lot na księżyc, a jak juz na siłe nie chcesz mostu odwracać to wymiana reduktora na tujotowy i mostu nie trza odwracać, poszukaj u kangurów gdzieś był wątek o reduktorze z tojki w miśku, ale według mnie najtaniej most od tojki kupić i odwrócić a jak przełożenie nie zbanglaja z tujotowymi to wymienić tylny most na taki od 3.0V6 od misia i po problemie


Zastanawia mnie tylko czemu ludzie budujący zmoty do RMPST nie łączą mocnych motorów z BMW z mostami, skrzyniami od Toyoty


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: PAJERO 3.0 MOST
niby kolego masz racje, to auto nie jest do RMPST a do mocnej przeprawy, w tym PI co teraz zmotałem mam blokadę 100% tył opony (33")11,5/80 R15 jodła obrócona , jest skrócony prawie o 80 cm więc zaczyna i kończy się kołem i to naprawdę sobie bardzo dobrze radzi praktycznie w każdym terenie, jedynym ograniczeniem jakie mnie hamuje jest prześwit z przodu auta,a już więcej nie da się nic zrobić , więc dlatego kombinuje jeszcze wymianę na pełny most a co za tym idzie zwiększenie prześwitu , co jeszcze bardziej zwiększy możliwości tego autka,do momentu aż ukończę następną budowę.Właśnie tak jak mówisz mocne BMW,laplander,a baza to parol 160-ta
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 9:06 am przez TOYKA_R, łącznie zmieniany 1 raz.
***ADAM***
Re: PAJERO 3.0 MOST
Pewnie graty od Toyoty trudniej kupić i pewnie są ze 2, 3 lub nawet 4 razy droższe itd.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: PAJERO 3.0 MOST
toyota i gelęda są najdroższe w explatacjiDamnIt! pisze:Pewnie graty od Toyoty trudniej kupić i pewnie są ze 2, 3 lub nawet 4 razy droższe itd.
z tego co się już zorientowałem za most z LJ 70 trzeba dać koło 2000 do tego jeszcze blokada ARB
***ADAM***
Re: PAJERO 3.0 MOST
Życzę Ci powiedzenia i tego co wiem najlepszym rozwiązaniem są mosty od sugerowanej Ci Toyoty . Rozmowa ekonomi i sensowności jakiegokolwiek tuningu jest bez sensu nie mniej jednak moim zdaniem trzeba być twardym i wiedzieć kiedy sobie odpuścić. Być może to jest właśnie dobry moment. Zrobiłeś to co można z Pajero .
Motanie mostów skrzyń biegów od Toyoty to niekończąca się ilość wydatków. Efekt końcowym to w miarę dzielna terenowo zamota. Zmota z kiepskim wykrzyżem tylnej osi i słabym mostem od Toyoty i najbardziej irytującym motorem w Mitsubishi. Zmota która prędzej wybuchnie niż seryjny Patrol z 2 calowym liftem i 35 calowymi MTkami.
Może lepiej zaangażować środki, czas, zapał, entuzjazm na bardziej rozwojowy projekt
Pocięcie GR Y60 i zapodanie mu mocnej V6 czy V8 było zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, bardziej wytrzymałym, rozwojowym i tańszym w realizacji i eksploatacji
Edit: Robienie z Pajero auta ekspedycyjnego i zapodanie mu mostu od Toyota celem zwieszenia wytrzymałości zawieszenia, celem zwiększenia prześwitu, ładowności itp to ma sens.. ale robienie na bazie Pajero auta do extremu ymm
Motanie mostów skrzyń biegów od Toyoty to niekończąca się ilość wydatków. Efekt końcowym to w miarę dzielna terenowo zamota. Zmota z kiepskim wykrzyżem tylnej osi i słabym mostem od Toyoty i najbardziej irytującym motorem w Mitsubishi. Zmota która prędzej wybuchnie niż seryjny Patrol z 2 calowym liftem i 35 calowymi MTkami.
Może lepiej zaangażować środki, czas, zapał, entuzjazm na bardziej rozwojowy projekt

Edit: Robienie z Pajero auta ekspedycyjnego i zapodanie mu mostu od Toyota celem zwieszenia wytrzymałości zawieszenia, celem zwiększenia prześwitu, ładowności itp to ma sens.. ale robienie na bazie Pajero auta do extremu ymm

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: PAJERO 3.0 MOST
tak jak pisałem wcześniej jest to tylko półśrodek do celu , zanim zbuduje to właściwe,bo jeżdzić trzeba



***ADAM***
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: PAJERO 3.0 MOST
Tylko że takiego patrola objedzie każda toyota LJ70 na 33 calach MT. Nie mówiąc o KZJ.Eskapada pisze:Zmota która prędzej wybuchnie niż seryjny Patrol z 2 calowym liftem i 35 calowymi MTkami.
W każdych warunkach.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: PAJERO 3.0 MOST
och
jak dyfrów nie pukręca albo się nie gibnie na boczek

jak dyfrów nie pukręca albo się nie gibnie na boczek

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: PAJERO 3.0 MOST
no giba się, to faktMroczny pisze:och
jak dyfrów nie pukręca albo się nie gibnie na boczek

ale dyfrów nigdy nie ukręciłem, a przez 5 lat miałem LJ70 na 33, a od dwóch KZJ70 na 34
po dwóch latach zaczyna padać mi jedynie lewy przegub
i się nie ocyndalam z jazdą, choć z głową jeżdżę
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: PAJERO 3.0 MOST
cóż..
Maniek próbował na tujocie 33 i 3 dyfry w jeden sezon go wyleczyły

Maniek próbował na tujocie 33 i 3 dyfry w jeden sezon go wyleczyły

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: PAJERO 3.0 MOST
mam mniej jadu
i mniej bieżnika
i mniej bieżnika

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości