Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Moderator: Kosiarz
Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Witam.
Od jakiegos czasu zastanawia mnie jedna kwestia. Odpalam i ruszam rano na zimnym silniku. Jade ok 80km/h a obroty ok 3000/min. Automat nie wbija (nadbiegu) dopoki silnik nie zlapie temperatuty, kiedy wskazowka wejdzie na czerwone pole.
Czy tez macie tak u siebie? czy nalezy zastanawiac sie nad wymiana czujnika temperatury (czujnika nie wskaznika).
A moze automat sie sypie?
Pozdrawiam.
Od jakiegos czasu zastanawia mnie jedna kwestia. Odpalam i ruszam rano na zimnym silniku. Jade ok 80km/h a obroty ok 3000/min. Automat nie wbija (nadbiegu) dopoki silnik nie zlapie temperatuty, kiedy wskazowka wejdzie na czerwone pole.
Czy tez macie tak u siebie? czy nalezy zastanawiac sie nad wymiana czujnika temperatury (czujnika nie wskaznika).
A moze automat sie sypie?
Pozdrawiam.
Tatanka
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
OD uruchamia sie gdy olej rozgrzeje sie do ok 50C.
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
To nie to. Chodzi mu o to, że nie zapina lockup'u. Na poczatek sprawdz/wymień olej. Skrzynia wrzuca wszystkie 4 biegi włącznie z lock'upem niezaleznie od temperatury jedynie OD włączyć można po jakimś czasie.
Jeśli wymiana nie pomoże to znaczy, żę zapaprany masz filtr oleju w skrzyni i skrzynia nie daje rady pociągnąc z miski wystarczającej ilości oliwy dopóki się ona nie nagrzeje i nie zrobi rzadsza.
Nowy filtr do mojej pojary to 270zł plus trzy uszczelki, dwie na filtr i jedna na michę. Całość operacji to jakieś 3 godziny za pierwszym razem w garażu bez podnoszenia pojaru ani podlewarowania. Ot, wjechałem pod niego.
Jeśli wymiana nie pomoże to znaczy, żę zapaprany masz filtr oleju w skrzyni i skrzynia nie daje rady pociągnąc z miski wystarczającej ilości oliwy dopóki się ona nie nagrzeje i nie zrobi rzadsza.
Nowy filtr do mojej pojary to 270zł plus trzy uszczelki, dwie na filtr i jedna na michę. Całość operacji to jakieś 3 godziny za pierwszym razem w garażu bez podnoszenia pojaru ani podlewarowania. Ot, wjechałem pod niego.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
filtr/uszczelki brałeś orginał z ASO czy zamiennik?? Jak z tą wymianą oliwy jest, jak wymienia się też filtr to trzeba miske ściągać, wtedy nie ma problemu z zejsciem oleju czy coś tam jeszcze w gratach zostaje? Coś przy wymianie jest problematyczne? Ile i jaki olej lałeś? Z tego co miamiętam masz skrzynię z II??acinski pisze:Nowy filtr do mojej pojary to 270zł plus trzy uszczelki, dwie na filtr i jedna na michę. Całość operacji to jakieś 3 godziny za pierwszym razem w garażu bez podnoszenia pojaru ani podlewarowania. Ot, wjechałem pod niego.
Pytam bo w koncu tez bym zrobił wymiane.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
SKrzynia z dwójki jak najbardziej tyle, że 2.5 (2.8 chyba ma podobną konstrukcję) nie wiem jak jest w innnych.
Zatem.
Wszystkie szpeje z ASO. Na automacie oszczędności mszczą się okrutnie.
Olej zalałem dextrona II Shell'a Do obecnej lałem castrola.
Opisałem to kiedyś ale co tam. W misce jest korek. Dobrze jest wziąć jakiś zbiornik z podziałką aby wlać tyle ile zlejesz. Mniejszy problem z mierzeniem odpowiedniego poziomu po wymianie.
Aby zdjąć michę należy odkręcić od ramy i skrzyni belkę trzymającą całość. Ja podparłem zespół napędowy pod wał. Odkręcasz osłony, poduszkę trzymającą skrzynię i potem belkę. Z tego co pamiętam trzeba rozebrać jendo cięgno wajchy ale to betka. Odkręcasz michę i zdejmujesz (uwaga na bagnet - wchodzi do michy). Teraz widać jak na dłoni filtr. Odkręcasz chyba 6 albo 8 imbusów i odrywasz skurczybyka z czuciem bo na bank przywarł na uszczelkach. Paradoksalnie zakładane są dwie. Jedna na drugą. Usuwasz resztki uszczelki nożem do tapet z wyjątkową starannością aby Ci jakiś syf nie został.
Wymieniasz filtr i składasz do kupy.
Miskę należy bezwzględnie umyć, wyczyścić z ew opiłków magnes, wrzucić jeszcze ze cztery magnesy meblowe np. i poskładać.
Nie bać się magnesów. Wyłapią ew opiłki. Nie ładujemy silikonu na uszczelkę, jest korkowa. Uszczelni się sama po nabraniu oleju i spęcznieniu. Znów uwaga na bagnet aby dobrze złożyć
Składamy belkę, poduszkę itd. Lejemy odmierzoną ilośc oleju przez szyjkę bagnetu, odpalamy, wajchujemy ze dwa razy przez wszystkie biegi zatrzymując na każdym biegu na chwilę i sprawdzamy znów poziom oleju. W instrukcji sprawdzić na jakim położeniu wajchy sprawdza się poziom. Czasem jest to P czasem N a czasem oba dozwolone.
Po przejechaniu się jakieś 5km wracamy i sprawdzamy na rozgrzanym oleju poziom. (dolewamy lub nie)
Oczywiście całego oleju tak nie zlejesz a jakieś 2/3 chyba ale za jakiś czas możesz znów wejść pod pojarę, spóścić znów oliwę i dolać świeżego albo pojechać na wymianę dynamiczną i cześć.
Zatem.
Wszystkie szpeje z ASO. Na automacie oszczędności mszczą się okrutnie.
Olej zalałem dextrona II Shell'a Do obecnej lałem castrola.
Opisałem to kiedyś ale co tam. W misce jest korek. Dobrze jest wziąć jakiś zbiornik z podziałką aby wlać tyle ile zlejesz. Mniejszy problem z mierzeniem odpowiedniego poziomu po wymianie.
Aby zdjąć michę należy odkręcić od ramy i skrzyni belkę trzymającą całość. Ja podparłem zespół napędowy pod wał. Odkręcasz osłony, poduszkę trzymającą skrzynię i potem belkę. Z tego co pamiętam trzeba rozebrać jendo cięgno wajchy ale to betka. Odkręcasz michę i zdejmujesz (uwaga na bagnet - wchodzi do michy). Teraz widać jak na dłoni filtr. Odkręcasz chyba 6 albo 8 imbusów i odrywasz skurczybyka z czuciem bo na bank przywarł na uszczelkach. Paradoksalnie zakładane są dwie. Jedna na drugą. Usuwasz resztki uszczelki nożem do tapet z wyjątkową starannością aby Ci jakiś syf nie został.
Wymieniasz filtr i składasz do kupy.
Miskę należy bezwzględnie umyć, wyczyścić z ew opiłków magnes, wrzucić jeszcze ze cztery magnesy meblowe np. i poskładać.
Nie bać się magnesów. Wyłapią ew opiłki. Nie ładujemy silikonu na uszczelkę, jest korkowa. Uszczelni się sama po nabraniu oleju i spęcznieniu. Znów uwaga na bagnet aby dobrze złożyć
Składamy belkę, poduszkę itd. Lejemy odmierzoną ilośc oleju przez szyjkę bagnetu, odpalamy, wajchujemy ze dwa razy przez wszystkie biegi zatrzymując na każdym biegu na chwilę i sprawdzamy znów poziom oleju. W instrukcji sprawdzić na jakim położeniu wajchy sprawdza się poziom. Czasem jest to P czasem N a czasem oba dozwolone.
Po przejechaniu się jakieś 5km wracamy i sprawdzamy na rozgrzanym oleju poziom. (dolewamy lub nie)
Oczywiście całego oleju tak nie zlejesz a jakieś 2/3 chyba ale za jakiś czas możesz znów wejść pod pojarę, spóścić znów oliwę i dolać świeżego albo pojechać na wymianę dynamiczną i cześć.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
podziękował 

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Automat to nie jakiś Graal jest. Szpeje z ASO cenami zabijają i nie ma jakiegoś specjalnego uzasadnienia aby aż tak bardzo przepłacać. Zresztą sama skrzynia wcale nie jest produkcji Mitsubishi
, tylko od Aisin-Warner'a. Są firmy które handlują gratami do automatów i pewnie wiedzą co w ofercie mają i jakiej jakości. No ale jak ktoś lubi ASO, to czemu nie...

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
ja tam rzeczy typu uszczelki, uszczelniacze, elementy których wymiana jest problematyczna/pracochłonna biore z ASO, nic nie jest droższe od świętego spokoju 

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Pewnie kupiłbym AW gdybym miał dostęp, niestety szukając 2 tygodnie firmy handlującej tymże, ze skrzynią ciągnąca na jedynce zanim się zagrzeje poszedłem do Aso. 

Dziadek 2,5TD `98
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Nie, nie, chodzi właśnie o OD. Tylko dziwi mnie zaleznosc OD od temp silnika, te 50 stopni to temp oleju w ASB czy silnika?acinski pisze:To nie to. Chodzi mu o to, że nie zapina lockup'u. Na poczatek sprawdz/wymień olej. Skrzynia wrzuca wszystkie 4 biegi włącznie z lock'upem niezaleznie od temperatury jedynie OD włączyć można po jakimś czasie.
Jeśli wymiana nie pomoże to znaczy, żę zapaprany masz filtr oleju w skrzyni i skrzynia nie daje rady pociągnąc z miski wystarczającej ilości oliwy dopóki się ona nie nagrzeje i nie zrobi rzadsza.
Nowy filtr do mojej pojary to 270zł plus trzy uszczelki, dwie na filtr i jedna na michę. Całość operacji to jakieś 3 godziny za pierwszym razem w garażu bez podnoszenia pojaru ani podlewarowania. Ot, wjechałem pod niego.
Tatanka
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Jesteś pewien? Biegów masz 4 plus lock'up co skutkuje tym, że wydaje się jakby skrzynia miała 5 biegów. O ile poszczególne biegi mają jakieś tam przełożenie i pracują z uślizgiem o tyle lock'up ma przełożenie 1:1 i spina skrzynię na sztywno (brak uślizgu na sprzęgle) Służy to do wyciszenia skrzyni i obniżenia obrotów/spalania silnika. OD powoduje zdjęcie 4 biegu a nie lock'upu. Skoro przy 80 masz 3000 to jedziesz na 4 biegu i nie spina CI skrzyni na sztywno czyli nie zapina lock'upu. Przeanalizuj czy to na pewno o OD Ci chodzi. Jadąc przy 60 mniej więcej zapina 4 tak? To zaraz jak Ci zapnie czwórkę wciśnij OD na lewarku. Jeśli zrzuci do 3 tzn, że OD działa a lock'up szlak trafił.
OD służy np do targania przyczepy (aby nie zapiął czwórki i nie męczył skrzyni) albo zjazdu z góry aby pojara się zbytnio nie rozpędzała i żebyś nie musiał gotować hamulców. Wszak tu biegami nie pohamujesz.
OD służy np do targania przyczepy (aby nie zapiął czwórki i nie męczył skrzyni) albo zjazdu z góry aby pojara się zbytnio nie rozpędzała i żebyś nie musiał gotować hamulców. Wszak tu biegami nie pohamujesz.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Poczekaj bo ja chyba czegos nie rozumiem.acinski pisze:Jesteś pewien? Biegów masz 4 plus lock'up co skutkuje tym, że wydaje się jakby skrzynia miała 5 biegów OD powoduje zdjęcie 4 biegu a nie lock'upu. Skoro przy 80 masz 3000 to jedziesz na 4 biegu i nie spina CI skrzyni na sztywno czyli nie zapina lock'upu. Przeanalizuj czy to na pewno OD. Jadąc przy 60 mniej więcej zapina 4 tak? To zaraz jak Ci zapnie czwórkę wciśnij OD na lewarku. Jeśli zrzuci do 3 tzn, że OD działa a lock'up szlak trafił.
Biegow mam 4 (plus on/off OD czyli tzw. nadbieg). Co z tym lock'up-em?
Wnioskuje z tego ze jak bede mial 4 i wcisne OD to nie powinien przelaczyc na 3? Wtedy wszystko ok?
A jak OD działa a lock'up szlak trafił to jak pisales wczesniej filtr?
Tatanka
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
w takim razie polecam Valium. Nic Cie nie ruszyVidelec pisze:ja tam rzeczy typu uszczelki, uszczelniacze, elementy których wymiana jest problematyczna/pracochłonna biore z ASO, nic nie jest droższe od świętego spokoju

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Cos namieszales
Przeczytaj najpierw to :

Przeczytaj najpierw to :
acinski pisze: Jadąc przy 60 mniej więcej zapina 4 tak? To zaraz jak Ci zapnie czwórkę wciśnij OD na lewarku. Jeśli zrzuci do 3 tzn, że OD działa a lock'up szlak trafił.
A teraz to:
OD służy np do targania przyczepy (aby nie zapiął czwórki i nie męczył skrzyni) albo zjazdu z góry aby pojara się zbytnio nie rozpędzała i żebyś nie musiał gotować hamulców. Wszak tu biegami nie pohamujesz.

Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Pytanie : Ile biegow posiada automat w II ?
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Jade: 1,2,3,4 poten wlacza sie OD. Obroty spadaja skrzynia jest cichsza.
Jade silnik jest zimny: 1,2,3,4.........4............4......(temp wchodzi na czerwone)....... wlacza sie OD (albo zapina) i obroty spadaja.
Jesli jade na rozgrzanym silniku i wcisne OD to zawsze wbija 4. Nie jestem pewein czy jadac na 4 po wcisnieciu OD zbije na 3. Chyba raczej nie, ale sprawdze.
Podczas ostatniej wymiany oleju w ASB dzwonilem do ASO. Pytalem o filtr oleju w automacie, konkretnie miom. Pan z ASO stwierdzil ze filtr jest w postaci plastikowej kratki o oczkach wielkosci 1cm/1cm i za bardzo nie ma tam co czyscic. Wiec wymienilem tylko olej metoda przelewowa bez filtra i zdejmowania miski olejowej. Chyba bede musial jednak zdjac te miske i wymienic filtr i uszczelki.
Jade silnik jest zimny: 1,2,3,4.........4............4......(temp wchodzi na czerwone)....... wlacza sie OD (albo zapina) i obroty spadaja.
Jesli jade na rozgrzanym silniku i wcisne OD to zawsze wbija 4. Nie jestem pewein czy jadac na 4 po wcisnieciu OD zbije na 3. Chyba raczej nie, ale sprawdze.
Podczas ostatniej wymiany oleju w ASB dzwonilem do ASO. Pytalem o filtr oleju w automacie, konkretnie miom. Pan z ASO stwierdzil ze filtr jest w postaci plastikowej kratki o oczkach wielkosci 1cm/1cm i za bardzo nie ma tam co czyscic. Wiec wymienilem tylko olej metoda przelewowa bez filtra i zdejmowania miski olejowej. Chyba bede musial jednak zdjac te miske i wymienic filtr i uszczelki.
Tatanka
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Wiec juz wiem
Skrzynia w II to 4 biegowy automat z lock up'em.
Po zapieciu 4 biegu zalacza sie lock up i obtoty powinny spasc o okolo 400 o/m
Co do OD (Ower Drive) powinien blokowac zapiecie 4 biegu .
Tylko dla czego Acinski napisal ze gdy zapnie 4 i wylaczymy OD i spadnie o 1 bieg to
lock up nie dziala ? .
A filtr oleju to siateczka osadzona na metalowej ramce, o oczkach fi liczonych w mikrometrach. Wiec musieli sie pomylic w tym ASO.

Skrzynia w II to 4 biegowy automat z lock up'em.
Po zapieciu 4 biegu zalacza sie lock up i obtoty powinny spasc o okolo 400 o/m
Co do OD (Ower Drive) powinien blokowac zapiecie 4 biegu .
Tylko dla czego Acinski napisal ze gdy zapnie 4 i wylaczymy OD i spadnie o 1 bieg to
lock up nie dziala ? .
A filtr oleju to siateczka osadzona na metalowej ramce, o oczkach fi liczonych w mikrometrach. Wiec musieli sie pomylic w tym ASO.
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 5:14 pm przez Harry, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Ja co prawda automatu nie mam w miśku, ale wydaje mi się, że niektórzy T/C Lockup odbierają jako kolejny bieg.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Harry pisze:Wiec juz wiem![]()
Skrzynia w II to 4 biegowy automat z lock up'em.
Po zapieciu 4 biegu zalacza sie lock up i obtoty powinny spasc o okolo 400 o/m
Co do OD (Ower Drive) powinien blokowac zapiecie 4 biegu .
Tylko dla czego Acinski napisal ze gdy zapnie 4 i wylaczymy OD i spadnie o 1 bieg to
lock up nie dziala ? .
A filtr oleju to siateczka osadzona na metalowej ramce, o oczkach fi liczonych w mikrometrach. Wiec musieli sie pomylic w tym ASO.
potwierdzam , że filtr jest stalowy z siateczką , podobno nie wymienny . U mnie przycisk OD mam wrażenie , że działa także tak , że poszczególne biegi dobijają do 4000 obr i wówczas wskakuje następny .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Dobra jeszcze raz bo mieszamy. Opisałem łopatologicznie wrażenia odbiorowe pracy skrzyni bo pytanie zadane zostało przek kogoś kto jeszcze nie zgłębił problemu.
Teraz po kolei.
Skrzynia w miśku ma 4 biegi i Lock'up. Lub jak kto woli trzy biegi, OD i T/C lock'up.
Dlaczego ma OD zamiast 4 biegów?
Jest to dośc ciężki samochód a jego przeznaczeniem była praca a nie ekonomiczne naparzanie po autobahnie.
Jako, że pozycjoner nie wyrobiłby tylu przełożeń bo kąt rozwarcia lewarka jest taki a nie inny zamiast dorobić na lewarku położenie 3 zrobiono mu klawisz OD OFF stwarzając w ten sposób zablokowaną trójkę. Łatwe i praktyczne.
W manualach spotyka się OD tam gdzie konstruktor nie dał rady wcisnąć kolenych zębatek na wałek zdawczy ale miał miejsce na solenoid z tym, że w maualach nie mamy OD OFF ale ON. Włączenie 5-tego biegu.
T/C lock'up to nie kolejny bieg tylko blokada w przełożeniu 1:1 co skutkuje wrażeniem zapięcia piątego biegu (spadają obroty). Jakby nie było Pojara nie zawsze siedzi w górach japonii ale czasem jedzie po płaskim.
Służy tylko i wyłącznie do uprzyjemnienia poruszania się terenówką po płaskim i obniżenia obrotów silnika oraz spalania. Oczywiście oszczędza też sprzęgiełka skrzyni.
Wracając.
Jadąc mamy 4 biegi do dyspozycji oraz T/C lock'up zapinany przy normalnej jeździe przy oko 80-85 chyba km\h. Jest to odczualne bo zapięcie na sztywno nigdy nie przebiega tak płynnie jak zmiana biegu z uślizgie sprzęgła w automacie.
Jeśli włączymy OD to wyłączymy zarówno lock'up jak i 4 bieg.
Do czego to się przydaje i stosuje napisałem wyżej. Zjazd z góry skrzynią automatyczną w Chorwacji zagotuje hamulce w try miga bez OD a tak blokujemy trójkę i możemy w większości wzniesień olać hamulce hamując silnikiem. To samo targając coś ciężkiego. Stara pojara a do niej ta skrzynia była projektowana ma takie a nie inne przełożenia mostów. Jadąc ze sporą przyczepą bez wyłączonego OD w granicach 50-60km\h skutkuje tym, że skrzynia dostaje cholery zmieniając systematycznie pomiędzy trzy a cztery, cztery za słabo trzy obroty w górę i tak stale.
Teraz chyba jest jaśniej.
Teraz po kolei.
Skrzynia w miśku ma 4 biegi i Lock'up. Lub jak kto woli trzy biegi, OD i T/C lock'up.
Dlaczego ma OD zamiast 4 biegów?
Jest to dośc ciężki samochód a jego przeznaczeniem była praca a nie ekonomiczne naparzanie po autobahnie.
Jako, że pozycjoner nie wyrobiłby tylu przełożeń bo kąt rozwarcia lewarka jest taki a nie inny zamiast dorobić na lewarku położenie 3 zrobiono mu klawisz OD OFF stwarzając w ten sposób zablokowaną trójkę. Łatwe i praktyczne.
W manualach spotyka się OD tam gdzie konstruktor nie dał rady wcisnąć kolenych zębatek na wałek zdawczy ale miał miejsce na solenoid z tym, że w maualach nie mamy OD OFF ale ON. Włączenie 5-tego biegu.
T/C lock'up to nie kolejny bieg tylko blokada w przełożeniu 1:1 co skutkuje wrażeniem zapięcia piątego biegu (spadają obroty). Jakby nie było Pojara nie zawsze siedzi w górach japonii ale czasem jedzie po płaskim.
Służy tylko i wyłącznie do uprzyjemnienia poruszania się terenówką po płaskim i obniżenia obrotów silnika oraz spalania. Oczywiście oszczędza też sprzęgiełka skrzyni.
Wracając.
Jadąc mamy 4 biegi do dyspozycji oraz T/C lock'up zapinany przy normalnej jeździe przy oko 80-85 chyba km\h. Jest to odczualne bo zapięcie na sztywno nigdy nie przebiega tak płynnie jak zmiana biegu z uślizgie sprzęgła w automacie.
Jeśli włączymy OD to wyłączymy zarówno lock'up jak i 4 bieg.
Do czego to się przydaje i stosuje napisałem wyżej. Zjazd z góry skrzynią automatyczną w Chorwacji zagotuje hamulce w try miga bez OD a tak blokujemy trójkę i możemy w większości wzniesień olać hamulce hamując silnikiem. To samo targając coś ciężkiego. Stara pojara a do niej ta skrzynia była projektowana ma takie a nie inne przełożenia mostów. Jadąc ze sporą przyczepą bez wyłączonego OD w granicach 50-60km\h skutkuje tym, że skrzynia dostaje cholery zmieniając systematycznie pomiędzy trzy a cztery, cztery za słabo trzy obroty w górę i tak stale.
Teraz chyba jest jaśniej.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Sprawdzilem.
Owszem skrzynia wchodzi na 4 biegi na zimnym silniku.
Wlaczalem i wylaczlem wtedy OD, nie bylo zadnej reakcji, wiec OK.
Jak silnik zlapal te 50 stopni wtedy OD zaczelo dzialac w dwie strony.
Wiec jak na poczatku pisalem chodzilo o OD i zaleznosc od temoeratury . Ale przy okazji wiele info od "acinskiego" tnx.
Owszem skrzynia wchodzi na 4 biegi na zimnym silniku.
Wlaczalem i wylaczlem wtedy OD, nie bylo zadnej reakcji, wiec OK.
Jak silnik zlapal te 50 stopni wtedy OD zaczelo dzialac w dwie strony.
Wiec jak na poczatku pisalem chodzilo o OD i zaleznosc od temoeratury . Ale przy okazji wiele info od "acinskiego" tnx.
Tatanka
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Napisz jeszcze czy zapina Ci lock'up bo to znacznie poprawia jakośc podrużowania i obniża spalanie 

Dziadek 2,5TD `98
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
czy mam rozumieć że czwarty bieg(Nadbieg) wskakuje na ciepłym silniku?Harry pisze:OD uruchamia sie gdy olej rozgrzeje sie do ok 50C.
Bo mam podobny problem tzn. wogule mi 4 nie zapina i kombinuję o co chodzi.
jeśli walnięty byłby ten czujnik od tempertury do OD, to by się zgadzało.
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Jak Ci 4 nie zapina to po jabcach. Za 4 jest jeszcze lockup
coś jak piąty bieg. tyle, że nim nie jest.

Dziadek 2,5TD `98
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: Srzynia Automat na zimnym silniku, czy wchodzi na ostatni bi
Panowie! Kontrolujecie poziom oleju w skrzyni. Nie wystarczy tylko, że jest coś na bagnecie!
Są cztery wycięcia. Min/max na zimnym, i min/max na gorącym. Miałem taką sytuację, że zginął mi nadbieg w czasie jazdy. Prawie suchy bagnet, to dolałem. Później znowu mi zginął na autostradzie. Okazało się że za dużo, przelane. Olejarką odessałem jakieś nie więcej niż 250ml. Jak ręką odjąć, a tylko kubeczek oleju! Sprawdzajcie więc dokładnie poziom oliwy w skrzyni
Są cztery wycięcia. Min/max na zimnym, i min/max na gorącym. Miałem taką sytuację, że zginął mi nadbieg w czasie jazdy. Prawie suchy bagnet, to dolałem. Później znowu mi zginął na autostradzie. Okazało się że za dużo, przelane. Olejarką odessałem jakieś nie więcej niż 250ml. Jak ręką odjąć, a tylko kubeczek oleju! Sprawdzajcie więc dokładnie poziom oliwy w skrzyni

Było Pajero, jest Galant
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość