Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Post autor: mazurkas007 » pn cze 15, 2009 11:23 am

Znajomy w firmie ma słuzbowe Pajero Sport.
Rocznik coś koło 2007,diesel, skrzynia manualna, auto używane tylko i wyłącznie na czarnym, jak to u głównego księgowego :)21
W ten weekend pojechał nad jezioro, wjechał na lekko rozjechaną drogę, zaczęło mu się auto ślizgać, włączył 4x4 ( nie zdziwię się jak to było pierwszy raz w życiu tego auta ) i jak opowiada : auto zaczeło szarpać i skakać, z pod podłogi słychać było zgrzytanie jak przy wrzucaniu jedynki w Starze czy Jelczu. Przy czym auto nie jechało nawet na pół metra, tylko zgrzyty i szarpanie.
Po wrzuceniu 4x2 bez problemów udało się wyjechać i wszystko w jak najlepszym porządku, i brak wszelkich dziwnych zjawisk. Po wyjechaniu na asfalt próbował znów włączyć 4x4 ale się 'nie dało' - jak to on powiedział.

Tekst jw. z opowiadań kolegi, sam nie byłem świadkiem. Pytanie co się może dziać ( chyba, że po prostu wstawił coś pośredniego pomiędzy 4x2 a 4x4 i skrzynia zastrajkowała ).
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4144
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Post autor: Videlec » pn cze 15, 2009 11:30 am

pewnie zamiast przedniego napędu próbował załączyć reduktor :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Re: Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Post autor: mazurkas007 » pn cze 15, 2009 11:39 am

Videlec pisze:pewnie zamiast przedniego napędu próbował załączyć reduktor :)21
TO co chciał załączyć, TO załączył, auto stało w tym czasie, tylko się później ruszyć nie udało.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Re: Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Post autor: scood74 » pn cze 15, 2009 12:24 pm

mazurkas007 pisze:Znajomy w firmie ma słuzbowe Pajero Sport.
Rocznik coś koło 2007,diesel, skrzynia manualna, auto używane tylko i wyłącznie na czarnym, jak to u głównego księgowego :)21
W ten weekend pojechał nad jezioro, wjechał na lekko rozjechaną drogę, zaczęło mu się auto ślizgać, włączył 4x4 ( nie zdziwię się jak to było pierwszy raz w życiu tego auta ) i jak opowiada : auto zaczeło szarpać i skakać, z pod podłogi słychać było zgrzytanie jak przy wrzucaniu jedynki w Starze czy Jelczu. Przy czym auto nie jechało nawet na pół metra, tylko zgrzyty i szarpanie.
Po wrzuceniu 4x2 bez problemów udało się wyjechać i wszystko w jak najlepszym porządku, i brak wszelkich dziwnych zjawisk. Po wyjechaniu na asfalt próbował znów włączyć 4x4 ale się 'nie dało' - jak to on powiedział.

Tekst jw. z opowiadań kolegi, sam nie byłem świadkiem. Pytanie co się może dziać ( chyba, że po prostu wstawił coś pośredniego pomiędzy 4x2 a 4x4 i skrzynia zastrajkowała ).

Kolejne potwierdzenie tezy że narząd nieużywany zanika :D , trzeba było mu częściej zapinać wszystkie kopyta
i by problemu nie było
a jaka ma skrzynie są montowane w tym sporcie?




Jak on jest taki niedziela kierowca ofrołdowy to może przy skrzyni SS za bardzo wajchą przeciągnął w pozycje N miedzy drogowymi i polowymi i wtedy mogły takie dzwięki się dobywać
i auto nie jechało



U mnie tak raz się zdarzyło że dźwignia po przerzuceniu zaszybko w tą pozycje nie zatrzymała się dokładnie na N tylko trochę za szybko i tak chrobotało przez moment , oczywiście korekcja położenia dźwigni rozwiązała problem natychmiast
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 12:32 pm przez scood74, łącznie zmieniany 1 raz.
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Re: Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Post autor: mazurkas007 » pn cze 15, 2009 12:30 pm

Czyli, że co, od samego braku stosowania 4x4 ( auto w ciągłej eksploatacji ) się coś zanikło. Z tego co wiem to tam nie ma sprzęgiełek, więc nawet jak jest 4x2 to i tak się wsjo kręci 'na luzie' napędzane przez koła. Jak pisałem - skrzynia manualna + lewarek od napędów.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Post autor: poreb » pn cze 15, 2009 2:04 pm

z tego co sie orientuje to sporty nie mialy SS
wiec ja bym obstawial ze albo cos sie stalo z reduktorem od nieuzywania
np nie zazebia do konca 4L i objawem jest terkotanie i brak przekazania napedu
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Post autor: KML1 » pn cze 15, 2009 9:16 pm

Może łożyska półosi staneły dęba :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Co w napędzie piszczy ( trzeszczy ).

Post autor: Qpa_z_polski » sob cze 20, 2009 12:00 am

nie bo obstawiam ze ma podobnie jak 2 rozwiazane w kołach wiec jest dekiel z frezami co cały czas kreci półoską i tak... jak go zdejmiesz to wtedy stoi w miejscu i obraca sie koło na łozyskach samych w zwrotnicy
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości