duuuże gumy do Pojarki
Moderator: Kosiarz
duuuże gumy do Pojarki
Jestem szczęśliwym posiadaczem 14letniej Pojarki 2,5TD. Mam ją ósmy rok i w terenie najczęsciej to brakuje mi prześwitu, bo ślizgam się na nominałach (235/75R15). Chcę dać jej porządne gumki typu BF Goodrich Mud Terrain T/A KM w rozmiarze 33x10,5R15. Jednak zastanawiam się czy:
- ta bryka ruszy z miejsca takie duże kapcie nie ukręcając półosiek
- czy mi wejdą bez chlastania blach.
Dajcie jakieś rady jak małym kosztem podnieść tę furę chociaż o 2 cale.
pozdrawiam
- ta bryka ruszy z miejsca takie duże kapcie nie ukręcając półosiek
- czy mi wejdą bez chlastania blach.
Dajcie jakieś rady jak małym kosztem podnieść tę furę chociaż o 2 cale.
pozdrawiam
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
33x10,5 to IMHO b. dobry rozmiar do pojarki w dizelku.
- półosi nie ukręcisz, to nie amerykańska legenda
- ruszysz z miejsca
- żeby weszły trzeba mieć jakieś dodatkowe 5cm, najlepiej zrobić lift budy, wstawiasz dystanse między ramę a budę, koszt 100-500pln
Zabawy z zawieszeniem to większy problem, kwestię podkręcania drążków skrętnych, klepania resorów lepiej sobie odpuścić. Jest patent np. na wstawienie sprężyn z przodu...ale to inna bajka.
- półosi nie ukręcisz, to nie amerykańska legenda

- ruszysz z miejsca
- żeby weszły trzeba mieć jakieś dodatkowe 5cm, najlepiej zrobić lift budy, wstawiasz dystanse między ramę a budę, koszt 100-500pln
Zabawy z zawieszeniem to większy problem, kwestię podkręcania drążków skrętnych, klepania resorów lepiej sobie odpuścić. Jest patent np. na wstawienie sprężyn z przodu...ale to inna bajka.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Podkręcenie drążków to dla mnie no problem, bo już to ćwiczyłem wraz z klepaniem sprężyn (ten egzemplarz ma już sprężyny). Teraz czekam na nowe sprężyny (jedna mi się złamała, a drugiej "brakuje" do nominału 3 cm), wyższe - zamówiłem w Poznaniu takie, by podnieść go o 5cm. że 31 mi wejdzie bez najmniejszych przeróbek to wiem. Korci mnie te jeszcze półtora cala pod mostami, ale nie chcę wywalać w błoto dwóch i pół tysiaka na za duże kapcie.
Byczy
Byczy
opony 33 cale
zakładaj nawet 33x 12,5x 15 ,podkręciłem drązki dałem większe spręzyny z Poznania i zaliczyłem kilka przeprawówek na Pomorzu ,nie ma problemu ,
Tylko motor 3 litrowy wtedy daje rady , a z przodu solidny zderzak i wyciągarka i wszystko zdało egzamin ,jak ma coś paść to i tak padnie na 31 calowych , acha tylko felgi na dużym odsadzeniu -minusie
no i masz pompkę do gnoju i tak powstaje wyścig zbrojeń 
Tylko motor 3 litrowy wtedy daje rady , a z przodu solidny zderzak i wyciągarka i wszystko zdało egzamin ,jak ma coś paść to i tak padnie na 31 calowych , acha tylko felgi na dużym odsadzeniu -minusie


biedny off road'owy Słupsk...
- Interfacet
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: pn sie 02, 2004 8:26 pm
- Lokalizacja: Lublin
Re: duuuże gumy do Pojarki
A ja mam dokładnie takie oponki jak opisałeś i dokładnie mogę Ci napisać co się robi:
Nadwozie mam podniesione o 5 cm i te wszystkie pierdołki co koledzy sugerują poniżej też.
Z mocą i prowadzeniem auta - nie ma problemu - idzie jak po maśle.
Między 1 a 2 robi się "dziura" - skok między biegami jest tak duży (nawet na reduktorze) że wkurza.
Przy zjeździe ze stronej góry na płaskie - rozwalisz blache pod lampami przednimi. Od strony pasażera w zakolu jest wybulenie pod akumulator i zbiornik z płynem - to wybulenie mam wiecznie wytarte.
I już - tyle wad. A w zasadzie na tych oponach - przy odpowiednim jeszcze ciśnieniu - nie do zatrzymania.
Nadwozie mam podniesione o 5 cm i te wszystkie pierdołki co koledzy sugerują poniżej też.
Z mocą i prowadzeniem auta - nie ma problemu - idzie jak po maśle.
Między 1 a 2 robi się "dziura" - skok między biegami jest tak duży (nawet na reduktorze) że wkurza.
Przy zjeździe ze stronej góry na płaskie - rozwalisz blache pod lampami przednimi. Od strony pasażera w zakolu jest wybulenie pod akumulator i zbiornik z płynem - to wybulenie mam wiecznie wytarte.
I już - tyle wad. A w zasadzie na tych oponach - przy odpowiednim jeszcze ciśnieniu - nie do zatrzymania.
- Interfacet
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: pn sie 02, 2004 8:26 pm
- Lokalizacja: Lublin
Stoi na Chodźki na 33"
Stoi na Chodźki spokojnie na parkingu. A jak nie wierzysz - spytaj Szczuki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości