Strona 1 z 3
Skracanie Longa
: pn sie 17, 2009 9:52 pm
autor: Szarbia
Czy moze ktos juz robil taki mod?
Jak na moj gust krotki jest troche za krotki a dlugi ma za duzo za kolami z tylu.
Dlatego taki pomysl przyszedl mi do glowy.
Fota z otomoto.
Re: Skracanie Longa
: pn sie 17, 2009 10:09 pm
autor: TomaszRT
A jaki jest cel ćwiczenia ?
Re: Skracanie Longa
: pn sie 17, 2009 10:30 pm
autor: Szarbia
TomaszRT pisze:A jaki jest cel ćwiczenia ?
off-road lepszy
Re: Skracanie Longa
: pn sie 17, 2009 11:40 pm
autor: Misiek Bielsko
Dla lepszego o-r kupilbym inne auto...
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 12:10 am
autor: acinski
Robota bez sensu. Pojara zgnije itd. Podniesiesz, wywalisz hak i będzie jeździł.
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 6:29 am
autor: Szarbia
Chodzilo mi o baje tak jak to sie robi z P3:

Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 6:48 am
autor: DamnIt!
Myślę, że brak jest przeciwwskazań. Najłatwiej byłoby obciąć budę LWB zaraz za tylnymi drzwiami i doczepić tył od SWB. Tyle, że chyba dachy mają różną wysokość(niestety).
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 7:14 am
autor: Szarbia
DamnIt! pisze:Myślę, że brak jest przeciwwskazań. Najłatwiej byłoby obciąć budę LWB zaraz za tylnymi drzwiami i doczepić tył od SWB. Tyle, że chyba dachy mają różną wysokość(niestety).
Ja myslalem, zeby tyl byl oryginalny Longa - wyciac tylko opaske na okolo a potem przesunac do przodu ten tyl tak jak ma krotki.
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 7:21 am
autor: acinski
Tak na prawdę to wszystko ma sens na co masz ochotę i nikt Ci nie zabroni. To to samo co pytania po co mi jedynka skoro mogę kupić sobie dwójkę. Ano jedynkę uwielbiam za klasyczność i tyle. Dwójka już mi się tak nie podoba a mojej małży w ogóle.
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 8:38 am
autor: DamnIt!
Szarbia pisze:DamnIt! pisze:Myślę, że brak jest przeciwwskazań. Najłatwiej byłoby obciąć budę LWB zaraz za tylnymi drzwiami i doczepić tył od SWB. Tyle, że chyba dachy mają różną wysokość(niestety).
Ja myslalem, zeby tyl byl oryginalny Longa - wyciac tylko opaske na okolo a potem przesunac do przodu ten tyl tak jak ma krotki.
no w sumie tak, ale nie jestem pewien, czy nie będziesz wtedy musiał kombinować dużo z nadkolami, wlewem paliwa czy odtwarzaniem mocowań budy do ramy. Głowy nie dam za to jednakże, a nie mam niestety żadnego LWB pod ręką aby to wszystko realnie obaczyć.
Jeśli jesteś zainteresowany, to służę kompletną dokumentacją karoserii LWB i SWB wraz z wymiarami i technologią napraw blacharskich.
BTW: ten "Twój" short-LWB wygląda

Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 8:45 am
autor: montero
A ten baja mykogen i biały to są longi z poobcinanymi tyłami ? LWB czy jakieś zmoty MWB?
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 9:06 am
autor: DamnIt!
montero pisze:A ten baja mykogen i biały to są longi z poobcinanymi tyłami ? LWB czy jakieś zmoty MWB?
Mykogen jest cięty a biały to nie wiem. Choć podejrzewam że również.
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 9:58 am
autor: Szarbia
DamnIt! pisze:Szarbia pisze:DamnIt! pisze:Myślę, że brak jest przeciwwskazań. Najłatwiej byłoby obciąć budę LWB zaraz za tylnymi drzwiami i doczepić tył od SWB. Tyle, że chyba dachy mają różną wysokość(niestety).
Ja myslalem, zeby tyl byl oryginalny Longa - wyciac tylko opaske na okolo a potem przesunac do przodu ten tyl tak jak ma krotki.
no w sumie tak, ale nie jestem pewien, czy nie będziesz wtedy musiał kombinować dużo z nadkolami, wlewem paliwa czy odtwarzaniem mocowań budy do ramy. Głowy nie dam za to jednakże, a nie mam niestety żadnego LWB pod ręką aby to wszystko realnie obaczyć.
Jeśli jesteś zainteresowany, to służę kompletną dokumentacją karoserii LWB i SWB wraz z wymiarami i technologią napraw blacharskich.
BTW: ten "Twój" short-LWB wygląda

Wystarczy przeciez ciac za nadkolami i za wlewem, tak zreszta obrobilem ta fote. Rame tez skrocic tak samo, zeby nie babrac sie mocowaniami - zreszta rame latwiej.
Dzieki za wsparcie

Jak kupie PII (Long, 3.0 24V) to zglosze sie do Ciebie na maila.
Mnie tez sie podoba

Szczerze mowiac zaczalem kombinowac z przedluzaniem krotkiego (wole bryki trzydrzwiowe) ale nie wygladalo to za ciekawie. Wczoraj wzialem Longa a tu masz

Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 10:09 am
autor: Szarbia
montero pisze:Czy ten baja mykogen i ten biały to sa LWB poobcinane?
Tak to standard na baje. Z tego co pisze Grzegorz Baran to Ralliart szykuje dwie wersje P III na rajdy takie jak Dakar:
jedna to zwykly krotki
druga to tzw midi (srodkowy) czyli wlasnie Long z tylem krotkiego, trzydrzwiowy. Tyl nadwozia to laminatowa buda. W takim jezdzil Komornicki w Dakarze 2004.



Skan Off-Road PL
Tu widac to dokladniej z tym ze tylne drzwi zostaly:
http://www.terenowo.pl/public_html/NOWO ... &Itemid=33
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 7:49 pm
autor: DamnIt!
A nie bierzesz pod uwagę 3.5V6 z 24 zaworkami?
Re: Skracanie Longa
: wt sie 18, 2009 8:21 pm
autor: Szarbia
DamnIt! pisze:A nie bierzesz pod uwagę 3.5V6 z 24 zaworkami?
Tez moze byc ale docelowo i tak 3.0 +200KM ze wzgledow bajowych.
Oczywiscie zawias P III (zmienilem troche dawne plany

)
Re: Skracanie Longa
: śr sie 19, 2009 6:34 pm
autor: Perulama
acinski pisze:Tak na prawdę to wszystko ma sens na co masz ochotę i nikt Ci nie zabroni. To to samo co pytania po co mi jedynka skoro mogę kupić sobie dwójkę. Ano jedynkę uwielbiam za klasyczność i tyle. Dwójka już mi się tak nie podoba a mojej małży w ogóle.
A imię twoje niechaj wychwalają wielcy tego świata... święte słowa, jedynka jest jedyna i niepowtarzalna, po prostu kwintesencja stylu jedynie właściwego!

Re: Skracanie Longa
: czw sie 20, 2009 9:42 pm
autor: Browning
Re: Skracanie Longa
: pt sie 21, 2009 7:50 am
autor: acinski
Ale za to jaki ubaw

Re: Skracanie Longa
: ndz sie 23, 2009 11:14 am
autor: Perulama
Re: Skracanie Longa
: ndz sie 30, 2009 9:45 pm
autor: DamnIt!
Szarbia pisze:DamnIt! pisze:A nie bierzesz pod uwagę 3.5V6 z 24 zaworkami?
Tez moze byc ale docelowo i tak 3.0 +200KM ze wzgledow bajowych.
Oczywiscie zawias P III (zmienilem troche dawne plany

)
Tak dzisiaj przy okazji znalazłem rozstawy osi poszczególnych Pojarek:
- Pajero 2 SWB - 2420 mm;
- Pajero 2 LWB - 2725 mm;
- Pajero Evolution(V55) - 2420 mm(specyfikacja fabryczna do T2);
- Pajero Evolution MPR13 - 2775 mm(specyfikacja T1 na Dakar 2008);
- Pajero 3 SWB - 2545 mm;
- Pajero 3 LWB - 2780 mm;
Tak więc kierunek "short LWB" wydaje się być jak najbardziej słuszny.
Re: Skracanie Longa
: śr gru 16, 2009 11:13 pm
autor: Szarbia
A to znalazlem dla mnie ciekawostke.
Na tej stronce z resorowcami
http://members.westnet.com.au/thelden/paj2.htm
jest P2 pick-up
Wyglada jak Long z krotkim tylem. Czy bylo takie w 1:1 w produkcji?
Re: Skracanie Longa
: czw gru 17, 2009 1:27 pm
autor: BooBoo
Perulama pisze:acinski pisze:Tak na prawdę to wszystko ma sens na co masz ochotę i nikt Ci nie zabroni. To to samo co pytania po co mi jedynka skoro mogę kupić sobie dwójkę. Ano jedynkę uwielbiam za klasyczność i tyle. Dwójka już mi się tak nie podoba a mojej małży w ogóle.
A imię twoje niechaj wychwalają wielcy tego świata... święte słowa, jedynka jest jedyna i niepowtarzalna, po prostu kwintesencja stylu jedynie właściwego!

Panie , mądrość przemawia ustami tego niewinątka
Bardzo fajne są te "baje" budowane na mitsu. Myślę nad obniżeniem tyłu w swojej Misce w tym stylu.
A propo`s jakby ktoś miał dokładny opis jak podnieść moc dwuzaworowej 3.0 to chętnie poczytam.
Re: Skracanie Longa
: czw gru 17, 2009 3:18 pm
autor: scood74
a ja 2 dni temu widziałem P2 pickup na własne oczy u mnie w slupsku i to z brezentowym dachem nad przedziałem pasazerskim , ale drzwi były normalne z ramkami
z tym że auto wygladało raczej na jakąś wersje fabryczną a nie sobie robione
i zrobione nabazie krotkiego P2
szkoda e zdiecia nie zrobilem
Re: Skracanie Longa
: czw gru 17, 2009 5:03 pm
autor: Szarbia
scood74 pisze:a ja 2 dni temu widziałem P2 pickup na własne oczy u mnie w slupsku i to z brezentowym dachem nad przedziałem pasazerskim , ale drzwi były normalne z ramkami
z tym że auto wygladało raczej na jakąś wersje fabryczną a nie sobie robione
i zrobione nabazie krotkiego P2
szkoda e zdiecia nie zrobilem
Cos takiego
A z tylu mial duzo zderzaka jak Long czy nie?