Strona 1 z 3
poprawić fabrykę
: ndz paź 18, 2009 9:49 pm
autor: młody_kon
Zabieram się za rozłożenie przedniego zawiasu i kapitałkę (wym. sworznie, końcówki, drążki itp. itd.) I tak sobie myślę, aby wmotać mosty patrola (raczej k160 bo na to fundusz wystarczy). Bawił się kiedyś ktoś w to może? Zawias odrazu na sprężynie byłby robiony (teraz ma resory z tyłu i jest taczka

)
Wiem, że wszystko da rade

, ale po prostu z Ciekawości pytam. Masa i gabaryty pajero 1 + sztywne mosty na sprężynie powinny robić.
Re: poprawić fabrykę
: ndz paź 18, 2009 11:16 pm
autor: Kajen
Chcąc zmotac sztywne mosty do pajero nalezy wykonac nastepujace czynnosci:
1: Sprzedac pajero
2. Kupic patrola
Czekamy na odlew @rudypajero.koszalin, podejzewam ze potwierdzi moje stanowisko w tej sprawie. Czyli generalnie gra nie warta swieczki, pozre mnostwo czasu i pieniedzy. A co sie naw*urwiasz przy okazji to Ci nikt tego nie odbierze...
Re: poprawić fabrykę
: pn paź 19, 2009 5:44 am
autor: Adas
to nie takie proste , reduktor jest na łańcuchu i wyjście na przód i na tył kręcą się w przeciwną stronę no i grucha jest przesunięta . Do tego reduktora pasuje most od Jeepa , ale ma słabe przełożenia .
Re: poprawić fabrykę
: pn paź 19, 2009 8:17 am
autor: Eskapada
montaż sztywnej przedniej osi w Pajero ma sens ale tylko i wyłącznie jak chce się być indywidualistą

Re: poprawić fabrykę
: pn paź 19, 2009 8:27 am
autor: gebels
Adas pisze:to nie takie proste , reduktor jest na łańcuchu i wyjście na przód i na tył kręcą się w przeciwną stronę no i grucha jest przesunięta . Do tego reduktora pasuje most od Jeepa , ale ma słabe przełożenia .
od tujoy też pasi
ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu

, tylko K miały zębate

Re: poprawić fabrykę
: pn paź 19, 2009 8:58 am
autor: DamnIt!
o to to właśnie. Poza tym parch nie jest żadnym lekarstwem, bo baaaardzo trudno znaleźć parcha w dobrym stanie do możliwe pieniądze, a wraz ze sztywnym przednim mostem nabywasz RD28T

. Dobrze @gebels prawi - pasi przedni most od Toyoty LJ7 - kwestia odwrócenia mostu i dobrania przełożeń(bo występują identyczne z miśkowymi: 4.875, 5.285).
Rzeźba taka jest dosyć popularna - poszukaj pod hasłem "SAS" na outerlimits4x4 lub 4x4wire . Także tu na forum był temat kilkakrotnie poruszany. Jeśli masz pojęcie o mechanice, umiesz spawać lub masz od tego ludzi to atakuj temat bez wsłuchiwanie się w imposybilizm jaki krzewią co poniektórzy.
Re: poprawić fabrykę
: pn paź 19, 2009 10:19 am
autor: Eskapada
tylko karawa po co sasy wygibasy robić

chyba tylko po aby być indywidualistą i wydać pieniądze moim zdaniem nie do końca rozsądnie zwłaszcza, że jest mowa o Pajero I na resorze napędzanym 2.6 litra motorem. XXXL razy rozsądniej było zamienić to auto na Suzki.
Z tą popularną rzeźba bym polemizował - jestem użytkownikiem outerlimits4x4, 4x4community, 4x4offroads.com regularnie przeglądam te fora i jest tam raptem kilku zarejestrowanych użytkowników którzy zapodali sztywne mosty do przodu. Ostatnim Pajero z sztywnym mostem o którym czytałem to:
http://www.4wdmonthly.com.au/articles/c ... ajeronimo/
Re: poprawić fabrykę
: pn paź 19, 2009 11:59 am
autor: animaldziobak
Dodaj do listy jeszcze pajero 3,5 v6 II gen z mostem od TojToja

, zaciski na tarcze od porszawki. Wiem kto ma i jak jeździ ale nie powiem.
Zamiast robić miśka na mostach, kup se Volvo TGB 11 i po temacie. Ja mam obydwa i jest git. Fotka w parze niebawem

Re: poprawić fabrykę
: pn paź 19, 2009 1:36 pm
autor: młody_kon
mosty od benzyny 2.8 leżą na podwórku i rdzewieją (mój starszy jak wymieniał silnik na 3.3td to razem z mostami) więc myślałem o nich. Bardziej się nastawiałem zapodać auto na warsztat, niż samemu robić. A suza fajna, tylko z pilotem się już ledwo mieściłem
Coraz częściej myślę nad zmianą miśka na parcha

(i prawdopodobnie na tym się skończy)
Re: poprawić fabrykę
: pn paź 19, 2009 4:15 pm
autor: Mroczny
i dobrze kombinujesz
a jesli nie parcha to kup toyotę*
za podobną kasę masz sztywny most i prostotę oraz trwałość
*parch jest zły bo jest popularny, bo parcha mam ja, bo parch ma 2.8 które zaniedbane podskakuje. Toyota jest dobra, bo toyoty nie mam ja, bo jest druga na liście popularności po patrolu, bo ma trwałego klekota i małe gruchy słabych mostów

Re: poprawić fabrykę
: wt paź 20, 2009 1:16 pm
autor: acinski
To już lepiej parch. Więcej gratów na rynku bo popularniejszy i częściej się rozpada (rdza budy) przez co więcej rozebranych niż toytoi. części powinny być tez tańsze do parcha a jak Cię wkurni 2.8 to zapodasz z angola 4.2 i po temacie. Chyba jeszcze lezy niedaleko mnie po dachu a nikt go nie chciał bo angol i pognieciony. facet nie ma netu a syn to przytargał i wyemigrował do australii. Jak go widziałem 3 miechy temu to odpalał od strzału ale wyglądał już jak rustycar

Re: poprawić fabrykę
: śr paź 21, 2009 8:38 am
autor: rudypajero.koszalin
Zastanów się dwa razy zanim się zabierzesz za taką zmotę. Czeka cię kupa niespodzianek
Chociaż patrząc na to z perspektywy czasu ja nie żałuję że coś takiego popełniłem. Tylko dawcę wybrałem źle

był po prostu za stary. Ale efekt był powalający
Jak masz czas i kasę to motaj do odważnych świat należy

Re: poprawić fabrykę
: śr paź 21, 2009 9:06 am
autor: Adas
gebels pisze:...
ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu

, tylko K miały zębate

napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu
Re: poprawić fabrykę
: śr paź 21, 2009 3:01 pm
autor: rudypajero.koszalin
Adas pisze:
napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu
Do tej pory myślałem że tylko Mercedes G 460 miał przeciwbieżne wały.
Łańcuch nie zmienia kierunku obrotów.
Re: poprawić fabrykę
: śr paź 21, 2009 3:05 pm
autor: acinski
To zwiń go w ósemkę

Re: poprawić fabrykę
: śr paź 21, 2009 4:25 pm
autor: Kajen
Przeciez to oczywiste ze łancuch nie zmienia kierunku obrotow.
Tak samo oczywiste jest ze przod jest rewersem tyłu
Podstawy mechaniki sie kłaniają
P.S. A Ty co chcesz zwijac w osemke @acinski ? Chociaz... Ile masz tych reduktorow na zamiane w piwnicy ?

Re: poprawić fabrykę
: śr paź 21, 2009 4:44 pm
autor: acinski
No kilka będzie a jak zwiniesz łańcuch zmienisz kierunek obrotów

Re: poprawić fabrykę
: śr paź 21, 2009 8:50 pm
autor: Kajen
Nie wydaje mi sie zeby ktos to stosował to całe zwijanie łancuszkow. Zwinac to mozna blache na walcach albo szpej z pojary wieczorem

Re: poprawić fabrykę
: śr paź 21, 2009 11:11 pm
autor: Adas
Adas pisze:gebels pisze:...
ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu

, tylko K miały zębate

napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu
może coś pomieszałem

, chodziło mi o to ,że przód obraca się tyłem w tym samym kierunku co tył przodem

Re: poprawić fabrykę
: czw paź 22, 2009 6:05 am
autor: Kajen
Nic nie pomieszałes

Re: poprawić fabrykę
: czw paź 22, 2009 7:26 am
autor: rudypajero.koszalin
Wszyscy mieszacie
zaczynam się gubić w domysłach.
@acinski, jak sobie zwiniesz łańcuch w ósemkę to ja się zwinę z radości

(pomijam że konstrukcja łańcucha uniemożliwia taką operację a jak się komuś uda to tak jakby se otworzył parasolkę w d....)

Re: poprawić fabrykę
: czw paź 22, 2009 8:16 am
autor: Kajen
Nie no dac sie da, pytanko tylko kto pierwszy zarobi w łeb ogniwem

Re: poprawić fabrykę
: czw paź 22, 2009 9:53 am
autor: Domelski
Chyba jak parasolkę w rurze wydechowej

Re: poprawić fabrykę
: czw paź 22, 2009 3:42 pm
autor: acinski
Ludzie no przecież to był wałek

Teoria jedynie a kasztan wyszedł jak ta lala

Re: poprawić fabrykę
: ndz paź 25, 2009 11:30 am
autor: dulo20
Jam mam tez pytanie w tym temacie sam myslalem nad zalozeniem sztywnego mostu do przodu bo liczac tak na minus jest u mnie zawieszenie,sprzegielka,przeguby wiec zainwestowac troche musze a chce zalozyc kola 16 z minusowym et i opony kopie simexa 265/70r16 bo taki komplet cenowo wychodzi nawet niezle.Wiec moze ktos dokladnie napisac jaki most pasuje i czy reduktor wytrzyma,wiem ze odsylacie do angielskich stron ale ja tylko po polsku.A mam pajero I z 3.0v6