Strona 1 z 3

Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 3:03 pm
autor: walus
Witam.
Jak to jest możliwe http://www.youtube.com/watch?v=W2VQPY0ocAg&translated=1 ??
Wiem że to nie Mitsubishi ale wykrzyż też ma spory http://www.youtube.com/watch?v=2ld0onXc ... re=related

Zastanawia mnie jak to jest zrobione że auta z IFS dysponują taką możliwością.
Z góry przepraszam za głupie pytania :wink:
Pozdrawiam.

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 3:13 pm
autor: poreb
IFS jest z przodu i jak widac na 1 filmie nie prezentuje jakiegos imponujace wykrzyzu
z tylu jest most na radiusach i sprezynie
jak widac i radius i sprezyna i amor jest zmieniony (PRO-LINK & FOX PAJERO A.G.CHAMP)
wiec i mozliwosc wykrzyzu sie zmienia

ogolnie :)2 ale wolalbym zeby przod podobnie pracowal 8)

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 3:37 pm
autor: walus
W tym Pajero nie zauważyłem sprężyn :oops: w standardowym miejscu ich nie widzę :-?

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 3:48 pm
autor: Browning
walus pisze:W tym Pajero nie zauważyłem sprężyn :oops: w standardowym miejscu ich nie widzę :-?
Też mnie to zastanowiło... Widać amorek, ale sprężyn nie... Np w 1:38 widać całość....

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 4:27 pm
autor: poreb
zobaczylem to jeszcze raz i faktycznie nie ma
to co zdawalo mi sie ze jest sprezyna bylo odbojem :roll:

ale generalnie cos musi byc co spelnia role sprezyny
mysle ze poprostu amorek jest albo typu coil over ze sprezyna wewnatrz badz jest to amor gazowy ktory spelnia role sprezyny
widac ze chlopaki robia auta do trialu i RC wiec nie musi byc typowej sprezyny


http://www.youtube.com/user/supersss99# ... rC5Z15jqPM
na tym filmiku widac inne pajero z podobnym wykrzyzem i sprezyna

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 4:34 pm
autor: walus
A jak by można poprawić z tyłu wykrzyż w Pajero aby był porównywalny z tym Terracanem?
To jest tylko kwestia dłuższych sprężyn+amorków? Sprężyna będzie wtedy dłuższa np +3" ale twardość jej musi być fabryczna?

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 4:38 pm
autor: poreb
za wykrzyz odpowiada glownie amor
to on ogranicza skok zawieszenia w dol
wypadalo by rowniez pomyslec o dyslokatorze lub prowadnicy dla sprezyny
dodatkowo warto zmienic wahacze
no i pozbyc sie stabilizatora

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 4:48 pm
autor: walus
Stabilizator to pikuś :wink: prowadnica dla sprężyny też
Wahacze zmienić :-? na jakie??

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 4:53 pm
autor: Szarbia
Ogolnie to 4 drazki lepiej robia wykrzyz niz 2 wahacze.
A najlepiej to chyba 2 drazki i sierzant, chociaz w tym ostatnim to sworzen latwo pada.

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 5:06 pm
autor: walus
Hehe i tu są moje braki :oops:
Jak cztery drążki ? Z tyłu mam w Pajero sztywny most zawieszony na dwóch wzdłużnych wahaczach z panhardem (czyli tym drążkiem poprzecznym trzymającym most) +sprężyny.
Jak ktoś by mógł to poproszę łopatologicznie.


W tym Terracanie http://www.youtube.com/watch?v=2ld0onXc ... re=related
wygląda na standard :-? tylko że taki ładnie krzyżujący standard :)2
Jak takie coś można uzyskać w Pajero? Czy można?

Jeżeli czegoś nie kumam to nie bijcie wystarczy wytłumaczyć :wink:

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 5:22 pm
autor: Szarbia
4 drazki jak w GR lub w Nivie.
2 drazki i sierzant jak w LR.

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 5:30 pm
autor: DamnIt!
Kolesie jeżdżący po skałach twierdzą, że 4-Link(4 drążki) jest ok. Tyle że nowy zawias pasowałoby zacząć od papieru, ołówka i excela lub jakiegoś CADa. Szczere chęci + migomat nie wystarczą - dobrego zawiasu się nie da na pałę zrobić. No chyba że ma być pomnik. Jeśli jesteś anglojęzyczny i interesują Cię duże wykrzyże to pomocy szukaj na forum pirate4x4. Jest tam również do ściągnięcia kalkulator do 3-Linka, 4-Linka oraz przykładowe setupy, oraz sporo wątków będącymi fotorelacjami z budowy zmot różnych. Najpierw dużo poczytaj, później użyj szuakczki a na koniec pytaj. Są na forum kolesie którzy zawodowo się budową zmot zajmują - na pewno dostaniesz od nich fachowe porady.

Pajero co jest na filmiku: 2 dolne drążki wzdłużne + górny wyglądający tak: /\ . Rolę amortyzatorów/sprężyn spełniają "air shocks"*. Japońce sprzedają taki gotowy zestaw, ale nie chcą wysyłać do europy. "Air shocks" kosztują od około $250 za sztukę(FI 2").

*za cholerę nie wiem jak się to po naszemu zwie.

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 5:40 pm
autor: walus
@DamnIt! Dzięki za radę :)2 nie jestem anglojęzyczny ale sobie poradzę :wink:
A czy jak dam amorki+sprężyny dłuższe o 3" ale sprężyny o nastawach fabrycznych (miękkich) wywalę stabilizator poprawi to tak bardzo krzyżowanie się tylnej osi ? Szybko i tak tym autem się nie jeżdzi więc nie przeszkadza mi to, że się buja :wink: a wykrzyż w Pajero zawsze jest warto poprawić bo standardowy jest mizerny a na blokadę tylnego mostu przyjdzie jeszcze czas :wink:

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 5:41 pm
autor: alfik
Na filmie widać, że Pajero ma przerobione prowadzenie tylnego mostu. Zamiast 4 trążków i Panharda są 4 drążki skośne - dwa mocowane nad główką mostu (tworzą coś w rodzaju sierżanta). Po populrny układ w rockcrawlingu. Co sprężynuje? Nie widać, gdyby były coilovery to by było. Może centralna sprężyna nad główką mostu? To by było ciekawe. Ale raczej to Air Shocks - amortyzotory ze sprężyną gazową.

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 6:14 pm
autor: walus
:o niezłe autka mają tam " pirate4x4 " :)2
Moje dalej musi mi służyć jako środek transportu :wink: dlatego chciałbym tylko poprawić, tak jak w tym Terracanie to byłoby cudownie :)21 ale wydaje mi się, że plan modernizacji zostanie na etapie dłuższe sprężyny+amorki minus stabilizator :wink: z tym że sprężyny muszą być miękkie :wink:
Widziałem Pajero 2 z tylnymi wzmocnionymi sprężynami +2'' i nie robi to większego wykrzyżu od zwykłego zawieszenia :-?
Koledzy jak się mylę to poprawiajcie :wink:

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 7:29 pm
autor: DamnIt!
Gdzieś tu na forum wisi fotka wykrzyżu Pajero 2 do którego @rudypajero.koszalin zamontował na tylną oś sprężyny od "wczesnego GRa" oraz amortyzatory od Toyoty J9 :)2

Re: Wykrzyż w Pajero

: ndz paź 25, 2009 7:35 pm
autor: Eskapada
Dobrze Damianku, że nie odebrałem od Ciebie telefonu bo być może męczyłbyś mnie takimi pytaniami.
:wink:

Taki super krzyżujący się zawias, jest imponujący ale uwierz byle jaki zakręt i Twoje auto leżałoby na boku.Wykonanie takiej zmoty jak na pierwszym filmie ( pomijam kwestie finansowe ) to ogrom prac, modyfikacji nie tylko samego zawieszenia. Zwróć uwagę że auto ma body lift nie mniejszy niż 120mm - ile u Ciebie sprawiło kłopotów dopasowanie dźwigni zmiany biegów przy body lifcie plus 50mm. Jeśli chodzi o wykrzyż Terracana fajny jest ale sytuacja jest dość analogiczna albo elastyczne zawieszenie w teren albo standardowe rozwiązania i pewność prowadzenia się na szosie , brak nurkowania przy hamowaniu, stabilna jazda na zakrętach. Masz długie podwyższone auto do wędkowania- nie kupiłes tego auta do katowania go na Poligonie. Twoją pasją jest wędkowanie, marzeniem wyjazd na sumy do Hiszpanii :wink: tak więc zostań przy standardowych rozwiązaniach.

Powtórzę to jeszcze raz albo auto w teren albo auto do turystki off roadowej. Dwa w jednym to domena szamponów Wash&Go
:)21

PS. Jest jeszcze jedna istotna, nie poruszona przez żadnego z kolegów kwestia - blokada mechanizmu różnicowego. Żaden wykrzyż w trenie bez blokady nie robi a im większy tym większa konieczność posiadania rzeczonej. Zacznij Damianku od blokady

Re: Wykrzyż w Pajero

: pn paź 26, 2009 7:48 am
autor: walus
No Bartusiu :)21 bo jak byś odebrał telefona to bym tutaj chłopaków nie przynudzał :)21
A co do wędkarstwa masz absolutną racje :D
:D Pozdrawiam :D

Re: Wykrzyż w Pajero

: pn paź 26, 2009 8:02 am
autor: Eskapada
walus pisze:No Bartusiu :)21 bo jak byś odebrał telefona to bym tutaj chłopaków nie przynudzał :)21
A co do wędkarstwa masz absolutną racje :D
:D Pozdrawiam :D
byłem bez telefonu od Piątku

Re: Wykrzyż w Pajero

: pn paź 26, 2009 9:44 am
autor: Mroczny
Eskapada pisze:Żaden wykrzyż w trenie bez blokady nie robi a im większy tym większa konieczność posiadania rzeczonej.
ekhm
:)21

czy możesz to Bartku rozwinąć? Znaczy uzasadnić tę silnie odważną tezę?

Re: Wykrzyż w Pajero

: pn paź 26, 2009 10:03 am
autor: Don Corleone
A tu moja Vitka w wykrzyżu :)21 Nie jest to maksymalny bo sie podnośnik skończyl :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Wykrzyż w Pajero

: pn paź 26, 2009 10:03 am
autor: Eskapada
http://www.youtube.com/watch?v=3IqHiHnd7jM

Od 50 sekundy. Gdyby tą samą górkę zakatował prostopadle wjechałaby bez niczego.

Teza na trzeźwo rano faktycznie odważna jest :)20
Nie mniej jednak wykrzyżowana oś to z reguły - jedno koło mocno dociśnięte do podłoża a drugie już nie i w tym momencie najwięcej do powiedzenia ma mechanizm różnoniciowy. Na pierwszym zamieszonym filmie Pajero sobie świetnie radzi ale Pajero bez tak imponującego wykrzyżu zaliczyłoby boka, wiec wykrzyż w terenie robi - fakt ale gdyby Pajero z filmu nie miało blokady to by górki nie zrobiło

Re: Wykrzyż w Pajero

: pn paź 26, 2009 10:12 am
autor: Mroczny
:wink:

w naszych warunkach wykrzyże umożliwiają jak najlepsze proawdzenie po wybojach. Tak, że ani się gibniesz ani nie stracisz przyczepności jednym kołem.

Jak brakuje wykrzyży - blokada staje się nieodzowna - żeby jechać gdy kółko w powietrzu,. Ale i blokada nie pomoże jeśli zawieszenie nie pracuje. Czyli najpierw zawias a potem blokady.

u mnie czas blokad jeszcze nie nadszedł :wink:

Re: Wykrzyż w Pajero

: pn paź 26, 2009 10:22 am
autor: Eskapada
Mroczny pisze:
w naszych warunkach wykrzyże umożliwiają jak najlepsze proawdzenie po wybojach. Tak, że ani się gibniesz ani nie stracisz przyczepności jednym kołem.
U nas jest identycznie. Zgadzam się im lepszy skok zawieszenia tym lepiej i pewniej się jeździ po wyjebach, tyle że większości i mi wczoraj wykrzyż skojarzył się z wielkim rozkrokiem i jazda po skałach.
Mroczny pisze: Jak brakuje wykrzyży - blokada staje się nieodzowna - żeby jechać gdy kółko w powietrzu,. Ale i blokada nie pomoże jeśli zawieszenie nie pracuje. Czyli najpierw zawias a potem blokady.
Tak, masz racje kolejność słuszna jest najpierw zawias potem blokada ale ty masz idealnie krzyzyjace się auto, auto stricte w teren a Damian ma auto na ryby i jest to Pajero wyższe o standardowego auta o 40cm - jemu standardowe OME plus blokada w zupełności styknie

Re: Wykrzyż w Pajero

: pn paź 26, 2009 11:04 am
autor: tomak74
dobra , to kto ma w pajero blokadę z przodu?? Jaki jest koszt ? zakup , montaż?? cenę arb ze sklepu forumowego znam.