Progi pod hi lift'a

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Progi pod hi lift'a

Post autor: Przemy » ndz lis 15, 2009 6:11 pm

Ma może ktoś takiego zmotane u siebie? Zapodacie jakieś fotki? Bo wiem że oryginalne ładne :)21 progi nie są niczego warte :) i już dawno temu sie powyginały....
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Mroczny » ndz lis 15, 2009 6:12 pm

na nissanie masz świeży temat o progach - rzuć okiem

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Przemy » ndz lis 15, 2009 6:15 pm

Dzieki dzieki za namiary :)13
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: KML1 » ndz lis 15, 2009 7:19 pm

Właśnie jak z tym spawaniem do ramy?
Tu ktoś przyspawał i został zrugany:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 07&start=0

Z tego co wiem spawając ramę można ją osłabić, więc chyba lepiej jakieś mocowania zmotać, widziałem kiedyś fotkę takich obejm które oplatały ramę dookoła.
Hm, ale pospawać łatwiej :roll:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Przemy » ndz lis 15, 2009 7:50 pm

Obejmy nie jest trudno zrobić. Jak widzę to większość jest robiona na wzór "oryginalnych"
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

aluluk
 
 
Posty: 186
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 8:26 pm
Lokalizacja: Kielce i okolice

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: aluluk » śr lis 18, 2009 11:57 pm

Ja mam przyspawane do ramy . Dodatkowo pod ramą płaskownik 4mm . Progi pospawane do ramy , dodatkowe trójkąty (progi i rama ) i progi do płaskownika . Tak jest ponad 1,5 roku i się sprawuje dobrze.

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: KML1 » czw lis 19, 2009 11:15 pm

zapodaj jakieś fotki jak możesz :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Mariobros » pt lis 20, 2009 4:05 pm

Progi onegdaj zmotałem i robią. Nie są przyspawane do ramy. Mocowanie na obejmach w kształcie U - oczywiście prostokątnego. Jeśli buda nie jest podniesiona na ramie - to taki zabieg wychodzi, ale jest mało miejsca między ramą a budą. Trzeba przełożyć (odsunąć od ramy) przewody hamulcowe i paliwowe. Obejmy zostały wyspawane z płaskownika 100x10 mm. Obejma wystaje ponad ramę ok 2 cm i w tym miejscu przelotowo jest chwycona na 2 śruby fi ok 10 mm.
Same progi są z rury 2,5" i o ściance 3 mm. Z tej samej rury są odcinki łączące próg z obejmami (dodatkowo wzmocnione trójkątami między rurą a obejmą również z płaskownika 10 mm).
Całość pancerna i autko spokojnie zarówno da się podnieść jak i ślizga się na takich progach. Po ponad roku - 0 odkształceń. Koszt - ok 120 zeta + robota własna.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

aluluk
 
 
Posty: 186
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 8:26 pm
Lokalizacja: Kielce i okolice

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: aluluk » pt lis 20, 2009 5:38 pm

KML1 pisze:zapodaj jakieś fotki jak możesz :wink:
Jak się trafi rzeka z dużym nurtem :) lub umyję bo obecnie to nic się nie zobaczy :roll:

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: acinski » pt lis 20, 2009 9:07 pm

Mariobros pisze:Progi onegdaj zmotałem i robią. Nie są przyspawane do ramy. Mocowanie na obejmach w kształcie U - oczywiście prostokątnego. Jeśli buda nie jest podniesiona na ramie - to taki zabieg wychodzi, ale jest mało miejsca między ramą a budą. Trzeba przełożyć (odsunąć od ramy) przewody hamulcowe i paliwowe. Obejmy zostały wyspawane z płaskownika 100x10 mm. Obejma wystaje ponad ramę ok 2 cm i w tym miejscu przelotowo jest chwycona na 2 śruby fi ok 10 mm.
Nie trzeba nic podnosić ani odsuwać przewodów. Mam oryginalne obejmy, Jak znajdę czas zrobię Wam fotki. Skośnoocy to niechytrze wykombinowali :) Przewody z punktu widzenia statyki są nie bez powodu w tym a nie innym miejscu ramy :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Kajen » pt lis 20, 2009 10:37 pm

Sprobuj za te swoje chromprogi dzwignac swojego pascia do gory. Zobaczysz jak sie ladnie gna. Wiem bo sam Ci je przerabialem. Mysle ze blacha 10 mm. bedzie ok. Ty Krzystof masz to na profilu 40x40x3. To nie ma prawa wytrzymac. I nie bede tu pisal zebys darowal sobie podkladanie lewarka pod nie przy zmianie kol bo i tak nie masz do nich klucza :)21 Taka prawda :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: acinski » pt lis 20, 2009 10:48 pm

Chodziło mi o sposób a nie wytrzymałość moich. Sposób japońce miały genialny bo nawet te na przewodach zapierają się same. Tak bajdełej. Podparłem go już lewarem pod jedną łapę i nic (ale tak w połowie długości. Mają taki zapas że wystarczy dodać im trójkąty celem zaparcia i mogę dźwigać ile wlezie. Sprawdzone, przeliczone. Mają wtedy zapas na około pół tony.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Przemy » sob lis 21, 2009 9:00 am

Moje takie ładne nierdzewne, chyba oryginalne nie wytrzymują dźwigania w górę. Na dodatek kiedyś się powiesiłem na górce brzuchem w dość dużych koleinach i teraz mam takie 2 banany
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Mariobros » sob lis 21, 2009 10:08 am

acinski pisze:Nie trzeba nic podnosić ani odsuwać przewodów. Mam oryginalne obejmy
No może przy oryginalnych obejmach i nie trzeba. Nie wiem jakie są owe "oryginalne" obejmy. Przewody są fabrycznie odsunięte od ramy takim plastikowym "separatorkiem", który ma może z 5 mm grubości. Całość jest chwycona blaszką przez tem plastik do ramy. Nie ma opcji, żeby między ramę a przewody wsunąć blaszysko o grubości 10 mm i nie zdemolowac przewodów bez ich większego odsadzenia od ramy.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: acinski » sob lis 21, 2009 4:07 pm

Pewnie, że tak. Oryginalne mają takie odsadzenie w tym miejscu. Zrobię fotkę. Konstrukcyjnie pomyślane genialnie bez zmniejszania nośności.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: mcs0 » pn lis 30, 2009 7:48 pm

Obrazek

Obrazek


trochę dłuższe mogłem zrobić no ale planuje na końce dać po hamburgu:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Browning » pn lis 30, 2009 8:54 pm

Super :)2 Robiłeś sam czy ktoś Ci je robił?? Jaki wyszedł koszt materiału??
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: KML1 » pn lis 30, 2009 10:23 pm

Na ostatnim wypadzie w teren, widziałem u kogoś progi z profila kwadratowego zamiast rury, też ciekawie wyglądały :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: N2O » pn lis 30, 2009 10:33 pm

Z profila prostokątnego lepsze są, lepiej hi-lift'a trzymają.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

aluluk
 
 
Posty: 186
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 8:26 pm
Lokalizacja: Kielce i okolice

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: aluluk » pn lis 30, 2009 10:34 pm

mcs0 pisze:Obrazek

Obrazek


trochę dłuższe mogłem zrobić no ale planuje na końce dać po hamburgu:)
Myślę że jeszcze ich nigdy nie używałeś więc czym prędzej zdejmij te ładne jeszcze plastiki :D
Jeżeli będziesz podnosił się hi-liftem to bardzo ciekawy jestem ile Ci się wygnie na twoich mocowaniach i na rurce .
Ja mam w trzech miejscach mocowane do ramy ( poprzez spawanie ) a i tak przy porządnym wklejeniu się wygina mi całość

I uważaj na paluszki :wink:

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: KML1 » pn lis 30, 2009 10:46 pm

N2O pisze:Z profila prostokątnego lepsze są, lepiej hi-lift'a trzymają.
:)21

i w tym kierunku raczej będę zmierzał :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

aluluk
 
 
Posty: 186
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 8:26 pm
Lokalizacja: Kielce i okolice

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: aluluk » pn lis 30, 2009 10:54 pm

KML1 pisze:
N2O pisze:Z profila prostokątnego lepsze są, lepiej hi-lift'a trzymają.
:)21

i w tym kierunku raczej będę zmierzał :wink:
Tylko czy dostaniesz grubościenny profil i równie wytrzymały jak rurka ??

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: KML1 » pn lis 30, 2009 11:38 pm

aluluk pisze:
KML1 pisze:
N2O pisze:Z profila prostokątnego lepsze są, lepiej hi-lift'a trzymają.
:)21

i w tym kierunku raczej będę zmierzał :wink:
Tylko czy dostaniesz grubościenny profil i równie wytrzymały jak rurka ??
Bez jaj , są dużo cięższe auta niż Pajero i progi to wytrzymują, przecież to nie czołg.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: KML1 » sob sty 23, 2010 1:45 pm

Przemy i jak zmotałeś coś ?

Ja czekam aż mróz odpuści,profil tak jak planowałem, a wyglądać to będzie tak: :)21 :)21

Obrazek
By kml1 at 2010-01-23

Obrazek
By kml1 at 2010-01-23

U mnie będą minimalnie bardziej wysunięte (tak max do 5 cm) , aby łatwiej Hi Lift'a można było podstawiać, ten próg wraz z tym wewnętrznym profilem, służy również jako ślizg gdy mamy wyciągarkę. Wyciągając się auto ślizga się po tych profilach, wszelkie kłody, głazy itd, które znajdują się w tym czasie pod podwoziem w mniejszym stopniu niszczą spód auta :wink:
Mocowania będą jako obejmy , bo te z fotek są bezpośrednio do ramy a nie zamierzam jej wiercić. :)2

Pozdro
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Progi pod hi lift'a

Post autor: Przemy » sob sty 23, 2010 8:50 pm

Nic nie ruszyłem tematu... nie dość ze nawał pracy mam i padam na cycki to mrozi strasznie.

A tak BTW to zakupiłem drugą ramę, która będzie piaskowana i malowana, i znając życie dopiero progi do tej nowej przyjdą.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość