odpowietrzanie 2.5 tdi

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Drekrobak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 01, 2009 11:18 pm

odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Drekrobak » pn lis 30, 2009 8:29 pm

Witam!!
Mam problem z odpowietrzeniem mojego pajero nie mogę odpowietrzyć nagrzewnicy, w nagrzewnicy jest jakiś odpowietrznik ??
pozdrawiam Wszystkich :)
Darek

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: DamnIt! » pn lis 30, 2009 8:50 pm

raczej nie ma. Ja stosuję procedurę następującą:
- chłodnica zalana do pełna;
- zbiorniczek wyrównawczy do znaczka full;
- kilkukrotne rozgrzanie i wystygnięcie silnika wystarcza do pozbycia się powietrza z układu - dla świętego spokoju można trochę powietrza po rozgrzaniu przez korek spuścić(ale ostrożnie);
- później dopełnienie zbiorniczka do kreski full i już.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Browning » pn lis 30, 2009 8:52 pm

Zbiorniczek wyrównawczy (ten za reflektorem od strony kierowcy) powinien być pełny?? :)9
Zielony Autobus 2,7TDi

Drekrobak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 01, 2009 11:18 pm

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Drekrobak » pn lis 30, 2009 10:15 pm

dzięki za ekspresową odpowiedz :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: PiRoman » pn lis 30, 2009 10:18 pm

Browning pisze:Zbiorniczek wyrównawczy (ten za reflektorem od strony kierowcy) powinien być pełny?? :)9
Czego będzie za dużo to i tak wywali...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Browning » pn lis 30, 2009 10:19 pm

No właśnie... Czyli powinien być pusty a ewentualny nadmiar wywala do tego zbiorniczka...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: PiRoman » pn lis 30, 2009 10:20 pm

No tak całkiem pusty to nie, bo czasem może chcieć z niego possać.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: polaff » pn lis 30, 2009 10:46 pm

PiRoman pisze:No tak całkiem pusty to nie, bo czasem może chcieć z niego possać.
O czym wy rozmawiać wogole???
:o :o :o

Przecież na zbiorniku są kreski opisane jako low i full
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Videlec » wt gru 01, 2009 9:26 am

no ale w czym problem? :)9 DamnIt!, wyraznie napisał, zbiorniczek ma być do pełna bo z niego płyn ma przeciez zająć miejsce odparowanego powietrza w układzie, w zależności od tego ile z niego ubędzie tyle potem uzupełnia się by poziom oscylował miedzy full a low.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Ajwen » wt gru 01, 2009 9:35 am

DamnIt! pisze:raczej nie ma. Ja stosuję procedurę następującą:
- chłodnica zalana do pełna;
- zbiorniczek wyrównawczy do znaczka full;
- kilkukrotne rozgrzanie i wystygnięcie silnika wystarcza do pozbycia się powietrza z układu - dla świętego spokoju można trochę powietrza po rozgrzaniu przez korek spuścić(ale ostrożnie);
- później dopełnienie zbiorniczka do kreski full i już.
ja nie wiem jak wy czytacie :)16

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: polaff » wt gru 01, 2009 9:56 am

Bez komentarza :)2 :)2 :)2
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Drekrobak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 01, 2009 11:18 pm

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Drekrobak » wt gru 01, 2009 4:24 pm

powiedzcie mi jeszcze jedno, gdzie jest zaworek zamykający przepływ wody w nagrzewnicy?? (do utrudnienia moje pajero to angol :/ z climatronikiem) , dalej nie działa mi ogrzewanie, z tylnej nagrzewnicy coś tam dmucha ciepłym powietrzem ale z przodu zzzzzzzimnoooo, wąż wchodzący do nagrzewnicy jest gorący a powrót zimny, wiec na pewno to jest zaworek tylko gdzie on jest ???

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: polaff » wt gru 01, 2009 7:00 pm

poszukaj po przewodach... a może w samej nagrzewnicy jest
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Drekrobak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 01, 2009 11:18 pm

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Drekrobak » czw gru 10, 2009 10:03 pm

już zrobione :) nie ma żadnego zaworka w nagrzewnicy, okazało się ze nagrzewnica byłą zakamienona i nie odpowietrzona, jak ktoś ma problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy to jedynym sposobem na odpowietrzenie jest podniesienie przodu jak najwyżej odkręcenie korka chłodnicy i zostawienie auta odpalonego na parę minut ( znalazłem ten "przepis" na angielskim forum")
pozdrawiam
Darek

kargullo2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
Lokalizacja: Hamar(Norwegia)

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: kargullo2 » wt lut 16, 2010 8:58 pm

witam
U mnie o przegonieniu auta wywala plyn .Gorny waz chlodnicy jest goracy a dolny zimny.Niedawno wyciagalem chlodnice,bo zmienialem rozrzad.Silnik pracowal chwilke bez plynu.Zapowietrzony?Moze termostat?Gdzie on jest w tym silniku pajeroII2,5tdi,92rok.

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: Browning » wt lut 16, 2010 9:24 pm

kargullo2 pisze:witam
U mnie o przegonieniu auta wywala plyn .Gorny waz chlodnicy jest goracy a dolny zimny.Niedawno wyciagalem chlodnice,bo zmienialem rozrzad.Silnik pracowal chwilke bez plynu.Zapowietrzony?Moze termostat?Gdzie on jest w tym silniku pajeroII2,5tdi,92rok.
Jak stoisz przed silnikiem z podniesioną machą to z lewej strony bloku.... Po drugiej stronie niż pompa paliwa :)21 Znajdziesz... :)21 :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: polaff » wt lut 16, 2010 10:50 pm

Browning pisze:
kargullo2 pisze:witam
U mnie o przegonieniu auta wywala plyn .Gorny waz chlodnicy jest goracy a dolny zimny.Niedawno wyciagalem chlodnice,bo zmienialem rozrzad.Silnik pracowal chwilke bez plynu.Zapowietrzony?Moze termostat?Gdzie on jest w tym silniku pajeroII2,5tdi,92rok.
Jak stoisz przed silnikiem z podniesioną machą to z lewej strony bloku.... Po drugiej stronie niż pompa paliwa :)21 Znajdziesz... :)21 :)21

najprościej - podążaj śladami dolnego węża> górny już masz więc łatwo znajdziesz dolny on prowadzi do termostatu.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

kargullo2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
Lokalizacja: Hamar(Norwegia)

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: kargullo2 » wt lut 16, 2010 11:29 pm

Dzieki serdeczne.Jutro sie do niego dobiore,a jak najlepiej odpowietrzyc uklad?

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: odpowietrzanie 2.5 tdi

Post autor: polaff » wt lut 16, 2010 11:43 pm

kargullo2 pisze:Dzieki serdeczne.Jutro sie do niego dobiore,a jak najlepiej odpowietrzyc uklad?
ja w niedziele grzebałem w termostacie - nic nie odpowietrzałem i zrobiłem od niedzieli ponad tysiąc kilometrów bez przygód :)14 więc to chyba dobry dowod, że się nie odpowietrza - czyli standardowy scenariusz: lejesz płyn na full odpalasz silnik (oczywiście nagrzewnica również na gorąco ((max)) ustawiona). Czekasz aż otworzy się termostat jednocześnie uzupełniając poziom płynu. Po otwarciu termostatu powinno być ok.

powodzenia.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość