Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Drekrobak
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: czw paź 01, 2009 11:18 pm
Post
autor: Drekrobak » pn lis 30, 2009 8:29 pm
Witam!!
Mam problem z odpowietrzeniem mojego pajero nie mogę odpowietrzyć nagrzewnicy, w nagrzewnicy jest jakiś odpowietrznik

pozdrawiam Wszystkich

Darek
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » pn lis 30, 2009 8:50 pm
raczej nie ma. Ja stosuję procedurę następującą:
- chłodnica zalana do pełna;
- zbiorniczek wyrównawczy do znaczka full;
- kilkukrotne rozgrzanie i wystygnięcie silnika wystarcza do pozbycia się powietrza z układu - dla świętego spokoju można trochę powietrza po rozgrzaniu przez korek spuścić(ale ostrożnie);
- później dopełnienie zbiorniczka do kreski full i już.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » pn lis 30, 2009 8:52 pm
Zbiorniczek wyrównawczy (ten za reflektorem od strony kierowcy) powinien być pełny??

Zielony Autobus 2,7TDi
-
Drekrobak
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: czw paź 01, 2009 11:18 pm
Post
autor: Drekrobak » pn lis 30, 2009 10:15 pm
dzięki za ekspresową odpowiedz

pozdrawiam
-
PiRoman
-

- Posty: 16735
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiRoman » pn lis 30, 2009 10:18 pm
Browning pisze:Zbiorniczek wyrównawczy (ten za reflektorem od strony kierowcy) powinien być pełny??

Czego będzie za dużo to i tak wywali...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » pn lis 30, 2009 10:19 pm
No właśnie... Czyli powinien być pusty a ewentualny nadmiar wywala do tego zbiorniczka...
Zielony Autobus 2,7TDi
-
PiRoman
-

- Posty: 16735
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiRoman » pn lis 30, 2009 10:20 pm
No tak całkiem pusty to nie, bo czasem może chcieć z niego possać.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » pn lis 30, 2009 10:46 pm
PiRoman pisze:No tak całkiem pusty to nie, bo czasem może chcieć z niego possać.
O czym wy rozmawiać wogole???
Przecież na zbiorniku są kreski opisane jako low i full
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » wt gru 01, 2009 9:26 am
no ale w czym problem?
DamnIt!, wyraznie napisał, zbiorniczek ma być do pełna bo z niego płyn ma przeciez zająć miejsce odparowanego powietrza w układzie, w zależności od tego ile z niego ubędzie tyle potem uzupełnia się by poziom oscylował miedzy full a low.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
Ajwen
-

- Posty: 3215
- Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
- Lokalizacja: Stargard Szcz.
Post
autor: Ajwen » wt gru 01, 2009 9:35 am
DamnIt! pisze:raczej nie ma. Ja stosuję procedurę następującą:
- chłodnica zalana do pełna;
- zbiorniczek wyrównawczy do znaczka full;
- kilkukrotne rozgrzanie i wystygnięcie silnika wystarcza do pozbycia się powietrza z układu - dla świętego spokoju można trochę powietrza po rozgrzaniu przez korek spuścić(ale ostrożnie);
- później dopełnienie zbiorniczka do kreski full i już.
ja nie wiem jak wy czytacie

-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » wt gru 01, 2009 9:56 am
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
Drekrobak
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: czw paź 01, 2009 11:18 pm
Post
autor: Drekrobak » wt gru 01, 2009 4:24 pm
powiedzcie mi jeszcze jedno, gdzie jest zaworek zamykający przepływ wody w nagrzewnicy?? (do utrudnienia moje pajero to angol :/ z climatronikiem) , dalej nie działa mi ogrzewanie, z tylnej nagrzewnicy coś tam dmucha ciepłym powietrzem ale z przodu zzzzzzzimnoooo, wąż wchodzący do nagrzewnicy jest gorący a powrót zimny, wiec na pewno to jest zaworek tylko gdzie on jest

?
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » wt gru 01, 2009 7:00 pm
poszukaj po przewodach... a może w samej nagrzewnicy jest
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
Drekrobak
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: czw paź 01, 2009 11:18 pm
Post
autor: Drekrobak » czw gru 10, 2009 10:03 pm
już zrobione

nie ma żadnego zaworka w nagrzewnicy, okazało się ze nagrzewnica byłą zakamienona i nie odpowietrzona, jak ktoś ma problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy to jedynym sposobem na odpowietrzenie jest podniesienie przodu jak najwyżej odkręcenie korka chłodnicy i zostawienie auta odpalonego na parę minut ( znalazłem ten "przepis" na angielskim forum")
pozdrawiam
Darek
-
kargullo2
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Post
autor: kargullo2 » wt lut 16, 2010 8:58 pm
witam
U mnie o przegonieniu auta wywala plyn .Gorny waz chlodnicy jest goracy a dolny zimny.Niedawno wyciagalem chlodnice,bo zmienialem rozrzad.Silnik pracowal chwilke bez plynu.Zapowietrzony?Moze termostat?Gdzie on jest w tym silniku pajeroII2,5tdi,92rok.
-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » wt lut 16, 2010 9:24 pm
kargullo2 pisze:witam
U mnie o przegonieniu auta wywala plyn .Gorny waz chlodnicy jest goracy a dolny zimny.Niedawno wyciagalem chlodnice,bo zmienialem rozrzad.Silnik pracowal chwilke bez plynu.Zapowietrzony?Moze termostat?Gdzie on jest w tym silniku pajeroII2,5tdi,92rok.
Jak stoisz przed silnikiem z podniesioną machą to z lewej strony bloku.... Po drugiej stronie niż pompa paliwa

Znajdziesz...

Zielony Autobus 2,7TDi
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » wt lut 16, 2010 10:50 pm
Browning pisze:kargullo2 pisze:witam
U mnie o przegonieniu auta wywala plyn .Gorny waz chlodnicy jest goracy a dolny zimny.Niedawno wyciagalem chlodnice,bo zmienialem rozrzad.Silnik pracowal chwilke bez plynu.Zapowietrzony?Moze termostat?Gdzie on jest w tym silniku pajeroII2,5tdi,92rok.
Jak stoisz przed silnikiem z podniesioną machą to z lewej strony bloku.... Po drugiej stronie niż pompa paliwa

Znajdziesz...

najprościej - podążaj śladami dolnego węża> górny już masz więc łatwo znajdziesz dolny on prowadzi do termostatu.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
kargullo2
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Post
autor: kargullo2 » wt lut 16, 2010 11:29 pm
Dzieki serdeczne.Jutro sie do niego dobiore,a jak najlepiej odpowietrzyc uklad?
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » wt lut 16, 2010 11:43 pm
kargullo2 pisze:Dzieki serdeczne.Jutro sie do niego dobiore,a jak najlepiej odpowietrzyc uklad?
ja w niedziele grzebałem w termostacie - nic nie odpowietrzałem i zrobiłem od niedzieli ponad tysiąc kilometrów bez przygód

więc to chyba dobry dowod, że się nie odpowietrza - czyli standardowy scenariusz: lejesz płyn na full odpalasz silnik (oczywiście nagrzewnica również na gorąco ((max)) ustawiona). Czekasz aż otworzy się termostat jednocześnie uzupełniając poziom płynu. Po otwarciu termostatu powinno być ok.
powodzenia.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość