Strona 1 z 1
l 200 poczatkujacy
: śr sty 13, 2010 9:30 pm
autor: artek202
Witam mam kilka pytan odnosnie miska l200 96-rok.Moze kturys z kolegow
wie ile wchodzi oleju do skrzyni ,reduktora i w mosty.I jeszcze jedno pytanko
jaz załanczam przod zapala sie kontkolka (zielone autko) i dodatkowo zielony
napis WHEEL LOCK.Jak naped wylacze po przejechaniu kilkunastu metrow
kontrolka (zielone autko) gasnie a napis WHEEL LOCK caly czas sie pali,
dopiero jak zgasze silnik i na nowo go odpale napis gasnie.
Dzieki za wszystkie odnowiedzi.
Re: l 200 poczatkujacy
: śr sty 13, 2010 10:02 pm
autor: Kajen
A o jest akurat bardzo ciekawe bo kontrolka wheel locked jest standardowo w pajero 1. Moze japonce sie kiedys przymierzaly do czujnikow w sprzegielkach ? Pytanko do Ciebie sprawdzisz czy do sprzegielek nie dochodza jakies kabelki ? Czy kontrolka zgasnie jak cofniesz autem...
Re: l 200 poczatkujacy
: śr sty 13, 2010 11:14 pm
autor: artek202
Ok,sprawdze ale co oznacza ta kontrolka.Jak cofam nie gasnie tylko jak wylacze
i spowrotem uruchomie silnik.
Re: l 200 poczatkujacy
: pt sie 19, 2011 2:03 pm
autor: piotr-stihl
witam zebranych
jestem świeżym posiadaczem miśka L200 [ 1 dzień ]- wcześniej vitara v6
też nie wiem co to za ustrojstwo o nazwie WHEEL LOCK pali się cały czas u mnie
nie widzę żadnego sterowania ręcznego
napędy na 2 L
pomożecie
misiek 98 r
Re: l 200 poczatkujacy
: pt sie 19, 2011 5:37 pm
autor: Eskapada
L200 do 2000 nie miały reduktora ES tylko taki sam szajs

jak w Pajero I.
Kontrolka owa oznacza włączony napęd na 4 koła ( 4H )
Re: l 200 poczatkujacy
: pt sie 19, 2011 5:53 pm
autor: piotr-stihl
ale świeci również gdy napęd wyłączony

- niech sobie świeci ?
Re: l 200 poczatkujacy
: pt sie 19, 2011 6:00 pm
autor: PiRoman
A nie jest to kontrolka mówiąca o spiętym moście/sprzegiełkach? Miałem tak w Rangerze. Napędz przedni zapinałem dźwignią na postoju, jednocześnie zapinał się mechanizm w przednim moście i zapalała kontrolka. Napęd dźwignią mogłem rozpiąć na skrzyni rozdzielczej, ale most był dalej spięty. Dopiero przyciskiem, u mnie po lewej stronie, rozpinałem most. Puki most był spięty, przedni napęd mogłem zapinać na rozdzielaczu w czasie jazdy, jeśli jednak rozpiąłem most przyciskiem, musiałem sie znów zatrzymać do właczenia napędu.
Re: l 200 poczatkujacy
: pt sie 19, 2011 6:13 pm
autor: piotr-stihl
naprawdę nie mam o tym pojęcia - nad ranem misiakiem do domu wróciłem po zakupie
http://allegro.pl/show_item.php?item=1772916301
wcześniej była vitka
możliwe że właśnie tak jest bo koleś coś o tym gadał ,ale pokazał miejsce takiego przycisku które jest zaślepione
sam nie znał dokładnie w czym rzecz
wspomniał tylko że trzeba jeździć bez brawury inaczej spalanie mocno rośnie
powoli dojdę z czym to się je - lecz wolał bym oświecenia ze strony posiadaczy

Re: l 200 poczatkujacy
: pt sie 19, 2011 6:27 pm
autor: Eskapada
PiRoman pisze:A nie jest to kontrolka mówiąca o spiętym moście/sprzegiełkach?/
NO
Eskapada pisze:
Kontrolka owa oznacza włączony napęd na 4 koła ( 4H )
Re: l 200 poczatkujacy
: pt sie 19, 2011 7:25 pm
autor: piotr-stihl
kolego Eskapada a można jaśniej
nie znam auta dlatego pytam
mogę w temacie drzew doradzić np - na tym się znam deko
Re: l 200 poczatkujacy
: sob sie 20, 2011 6:48 am
autor: Adas
Eskapada pisze:L200 do 2000 nie miały reduktora ES tylko taki sam szajs

jak w Pajero I.
Kontrolka owa oznacza włączony napęd na 4 koła ( 4H )

uściślijmy, ES oznacza brak sprzęgiełek, przód załącza się podciśnieniowa, przełożenia na reduktorze to 2H-4H-4L w opcji 2H-4H-N-4L czy tak ?
Re: l 200 poczatkujacy
: sob sie 20, 2011 8:35 am
autor: Eskapada
ES - ( bezpośrednio z angielskie prosty wybór ) oznacza możliwość włączenia napędu an 4 koła bez potrzeby zatrzymywania się, bez potrzeby użycia sprzęgła. ES daje możliwość zapięcia napędu na cztery kola ( 4H ) do 100 km/ha jednym ruchem wajchy. W l200 rocznik 2000+ oraz Pajero Sport 2000+ zastosowano zabieraki na stałe i podciśnieniowy układ ,, spinania'' półosi napędowych. Natomiast w Pajero II ES łączno z reguły z automatycznymi lub manualnymi sprzęgiełkami piast przednich
L200 96/2000 oraz Pajero I mają reduktor typu Part Time czyli klasyczny jak w Vitarze Samuraju. Włączenie napędu na cztery koła wiąże się z zatrzymaniem auta. Tylko że Pajero I wyposażane było w automatyczne sprzęgiełka na przednich piastach a L200 99/2000 miało już podcisnieniowo ,,spinane'' półosie. System ten był o tyle ,, kulawy'', że wymagał wyłączania auta celem rozpięcia napędu na cztery koła, stąd też kontrolka informująca o zablokowanych kołach.
Re: l 200 poczatkujacy
: sob sie 20, 2011 10:04 pm
autor: piotr-stihl
autko było na kanale związane z wymianą końcówek w ukł. kierowniczy
przy okazji - niby napędy wyłączone a wał przedni trzyma
z reduktora wychodzą w osłonach ?jakieś kable 2+1
nie wiem w czym rzecz - chyba trza do użytkownika miśka podjechać
a powiadomienie pali się stale
Re: l 200 poczatkujacy
: pn sie 22, 2011 8:22 pm
autor: Tenogr
Aby rozpiął się przedni napęd trzeba zatrzymać i wyłączyć stacyjkę.
Tu jest wątek na ten temat
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38239
Re: l 200 poczatkujacy
: pn sie 22, 2011 8:56 pm
autor: piotr-stihl
to coś mam nie tak - wypinałem napęd przodu , wyłączałem stacyjkę
nic - stale to cholerstwo świeci
jakby ktoś pytał - napędy działają
byłem właśnie popróbować z tą stacyjką - nic z tego ten whel loc się pali stale