Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
szyman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr mar 07, 2007 6:36 pm
Lokalizacja: słupsk

Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: szyman » czw sty 14, 2010 9:37 pm

Witam
Jestem dumnym posiadaczem misia I krótkiego od trzech lat i niestety jest juz nzaznaczony znakiem czasu wiec postanowilem zainwestowac w remont zawieszenia. Bedzie to najprawdopodobniej na tył sprezyny i komplet na przod i tyl amorkow ironman. Sprezyny tyl daja plus 5cm, a jak jest z przodem?. Jesli dobrze doczytalem, to przod mozna podniesc na drazkach, jak uwazacie lepiej kupic do kompletu tez ironmana czy robic to na oryginalach, jestem laikiem wiec prosilbym o wyrozumialosc i jakies rady?
pozdrawiam
Pajero 3.0 V6 (LPG)

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: pawel-e30 » czw sty 14, 2010 9:54 pm

Ja osobiście do siebie wsadziłem na tył sprężyny od patrola y60 i obciąłem jeden zwój. Amorki założę takie jak piszesz.

Z przodu nie masz sprężyn tylko podkręcasz na drążkach .

Robota na 3h :wink:

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: freebike » czw sty 14, 2010 10:07 pm

Z tyłu mam sprężyny ironmany, z przodu podkręcone drążki. Znawcy polecają zmienić je na te od długiego ponieważ są mocniejsze. Im więcej podkręcisz tym więcej podskakujesz. Ja u siebie na dziurach musiałem znaleść kompromis. Podkręcenie na max lepiej wygląda ale to nie dla mnie. Gdzie się da wstaw poliuretany.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: młody_kon » pn sty 25, 2010 11:18 pm

od takiego podkręcania na max szybciutko się odboje kończą... i fotele zaczynają skrzypieć :)21
placek...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: BooBoo » wt sty 26, 2010 8:03 am

Rób raz a porządnie.
Używane drążki nawet od długiego to tylko używane drążki z historią, czasem długą.

Ja mam założone springi Irona tył, drążki OME przód, wstawione polibusze gdzie się da.

Zapłacisz raz i wyjdzie taniej niż comiesięczna łatanina. Wiem bo sprawdziłem empirycznie.
Ucz się na cudzych błędach :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Videlec » wt sty 26, 2010 8:54 am

Potwierdzam słowa @BooBoo :)2

Jeszcze z tyłem łatwiej dojść do ładu ale z IFSem z przodu to już inaczej się nie da. Wielość połączeń i nawet minimalny luz na każdym z nich, sumarycznie daje już niezłe halo w pracy zawisu a przez co i w prowadzeniu się auta.

U siebie na początku też podszedłem w ten sposób, że sprawdałem auto na szarpakach w warsztacie (nawet różnych warsztatach) i właściwie nieczego nie znajdowali, co najwyżej jakąś drobnice (końcówki, śworzeń) a z pracy zawisu ciągle nie byłem zadowolony. W końcu dojrzałem do tego by rozwalić wszystko i zrobić ponownie na nowych częściach. Skutkiem czego mam teraz przedni zawis zupełnie nowy łącznie z amortyzatorami. Wszystkie elementy gumowe wyleciały a zastąpiły je polibusze, sworznie i końcówki też starałem się założyć przyzwoite (555) z kalamitkami, co by można było to dosmarowywać w czasie eksploatacji.

Tanio nie wyszło ale efekt zadowalający, na AT-kach prowadzi się jak F1 i zapomniałem, że istnieją koleiny na drogach :)2
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Adas » wt sty 26, 2010 8:57 am

do tego co pisze Boo Boo i Videlec dodałbym jeszcze amortyzator skrętu i prowadzenie auta jest na poziomi sportowego plaskacza

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: bobon » wt sty 26, 2010 12:11 pm

Adaś , a mam pytanko :czy w swoim masz założony ten amorek ? Bo słyszałem opinie że do terenu ten amortyzator skrętu to nie za bardzo :-?
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
neurot
 
 
Posty: 155
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:40 am
Lokalizacja: Litzmannstadt

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: neurot » wt sty 26, 2010 12:41 pm

w temacie amora skrętu,
ja mam założony i polecam,
przy czym preferuję szybkie szutry, dziury, polne drogi, błoto raczej mniej,
nie wyobrażam sobie bez amora,
raz miałem okazję jechać innym autem, mój kciuk niezbyt dobrze to wspomina :)21
Pajero I 3,0 V6

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: bobon » wt sty 26, 2010 12:45 pm

no właśnie chodzi mi o to że do szybkiej jazdy jak najbardziej , ale czy do przeprawy też ??
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Adas » wt sty 26, 2010 5:45 pm

bobon pisze:no właśnie chodzi mi o to że do szybkiej jazdy jak najbardziej , ale czy do przeprawy też ??
mam i sobie chwalę . Mocowanie mam przerobione nad drążek.

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Browning » wt sty 26, 2010 6:38 pm

Tak czytam i czytam... W Pajero II amorek skrętu nie był chyba montowany??
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Videlec » wt sty 26, 2010 7:44 pm

był...

Obrazek
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: poreb » wt sty 26, 2010 8:44 pm

ja w swoim mam 8)
schowany jest pod oslona i nie widac go z zewnatrz :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Browning » wt sty 26, 2010 8:56 pm

Jak u mnie go nie ma to mam się cieszyć czy zacząć się martwić? :roll:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
neurot
 
 
Posty: 155
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:40 am
Lokalizacja: Litzmannstadt

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: neurot » wt sty 26, 2010 9:04 pm

cieszyć,
że nie wiesz jak się jeździ z amorem i nie musisz wydawać na niego kasy :)21
jak i martwić,
że nie możesz należeć do klubu adoracji amora skrętu :)21

:wink:
Pajero I 3,0 V6

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: BooBoo » wt sty 26, 2010 9:37 pm

Kupę lat jeżdżę bez tego wynalazku i nie odczuwam potrzeby posiadania. W szybkich nie startuje, na czarnym i tak max 90.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
neurot
 
 
Posty: 155
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:40 am
Lokalizacja: Litzmannstadt

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: neurot » wt sty 26, 2010 9:43 pm

otóż to,
wszystko zależy od tego, w jaki sposób auto jest wykorzystywane
Pajero I 3,0 V6

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Browning » wt sty 26, 2010 10:02 pm

Jak jeździ się bez tego amorka już wiem :)21 Jest jakaś różnica w jeździe gdy on jest??
Zielony Autobus 2,7TDi

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: polaff » wt sty 26, 2010 10:04 pm

Jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza on przed gwałtownymi ruchami kierownucy w wyniku sił działających na koła np. przy uderzeniach podczas jazdy po dziurach. >> tak się domyślam.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Adas » śr sty 27, 2010 6:07 am

jest różnica , szczególnie jak się jedzie po "tace" drgania się nie przenoszą na koło kierownicy , przy wyskokach i opadaniu przy wpadnięciu w dziurę nie odbija kierownica , trochę słabiej działa wspomaganie na luzie , ma się odczucie większego panowania nad skrętami , w koleinach nie odkręca się sama kierownica ,to moje odczucia :)21

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: bobon » śr sty 27, 2010 8:08 am

No i zabiłeś mi Adaś ćwieka , kiedyś już rozmawiałem z mechanikiem żeby mi to cudo zamontował ale odradzał :że do przeprawy to nie za bardzo,że przy manewrowaniu miedzy drzewami fajera będzie ciężej chodzić , no i że wspomaganie może szlak trafić. Ale z drugiej strony jak sobie przypomnę jak mi kierownica skacze przy szybszej jeździe na silverstonach to już sam nie wiem :-? :-?
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Adas » śr sty 27, 2010 7:40 pm

bobon pisze:No i zabiłeś mi Adaś ćwieka , kiedyś już rozmawiałem z mechanikiem żeby mi to cudo zamontował ale odradzał :że do przeprawy to nie za bardzo,że przy manewrowaniu miedzy drzewami fajera będzie ciężej chodzić , no i że wspomaganie może szlak trafić. Ale z drugiej strony jak sobie przypomnę jak mi kierownica skacze przy szybszej jeździe na silverstonach to już sam nie wiem :-? :-?
załóż warto , a na VIII WRP będzie pierwszy :)21 jak nie to go zdejmiesz :wink:

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: bobon » czw sty 28, 2010 6:45 am

No dobrze , już mnie przekonałeś :)21 .
Zasadniczo dwójkę zamierzam wykorzystywać w szybszych imprezach . Powiedz mi tylko jaki zapodałeś sobie, bo wg mojego rozeznania najlepsiejsze są takie ze sprężyną . Zdaje się firmy TOUGH DOG ,ale niestety nie znalazłem dedykowanych do pojarki , zastanawiam się czy będzie robił od innej fury ?? ??
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?

Post autor: Adas » czw sty 28, 2010 8:21 pm

ja mam od toyoty jakiejtam IRONMAN :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości