Strona 1 z 1
Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: czw sty 14, 2010 9:37 pm
autor: szyman
Witam
Jestem dumnym posiadaczem misia I krótkiego od trzech lat i niestety jest juz nzaznaczony znakiem czasu wiec postanowilem zainwestowac w remont zawieszenia. Bedzie to najprawdopodobniej na tył sprezyny i komplet na przod i tyl amorkow ironman. Sprezyny tyl daja plus 5cm, a jak jest z przodem?. Jesli dobrze doczytalem, to przod mozna podniesc na drazkach, jak uwazacie lepiej kupic do kompletu tez ironmana czy robic to na oryginalach, jestem laikiem wiec prosilbym o wyrozumialosc i jakies rady?
pozdrawiam
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: czw sty 14, 2010 9:54 pm
autor: pawel-e30
Ja osobiście do siebie wsadziłem na tył sprężyny od patrola y60 i obciąłem jeden zwój. Amorki założę takie jak piszesz.
Z przodu nie masz sprężyn tylko podkręcasz na drążkach .
Robota na 3h

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: czw sty 14, 2010 10:07 pm
autor: freebike
Z tyłu mam sprężyny ironmany, z przodu podkręcone drążki. Znawcy polecają zmienić je na te od długiego ponieważ są mocniejsze. Im więcej podkręcisz tym więcej podskakujesz. Ja u siebie na dziurach musiałem znaleść kompromis. Podkręcenie na max lepiej wygląda ale to nie dla mnie. Gdzie się da wstaw poliuretany.
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: pn sty 25, 2010 11:18 pm
autor: młody_kon
od takiego podkręcania na max szybciutko się odboje kończą... i fotele zaczynają skrzypieć

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 8:03 am
autor: BooBoo
Rób raz a porządnie.
Używane drążki nawet od długiego to tylko używane drążki z historią, czasem długą.
Ja mam założone springi Irona tył, drążki OME przód, wstawione polibusze gdzie się da.
Zapłacisz raz i wyjdzie taniej niż comiesięczna łatanina. Wiem bo sprawdziłem empirycznie.
Ucz się na cudzych błędach

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 8:54 am
autor: Videlec
Potwierdzam słowa @BooBoo
Jeszcze z tyłem łatwiej dojść do ładu ale z IFSem z przodu to już inaczej się nie da. Wielość połączeń i nawet minimalny luz na każdym z nich, sumarycznie daje już niezłe halo w pracy zawisu a przez co i w prowadzeniu się auta.
U siebie na początku też podszedłem w ten sposób, że sprawdałem auto na szarpakach w warsztacie (nawet różnych warsztatach) i właściwie nieczego nie znajdowali, co najwyżej jakąś drobnice (końcówki, śworzeń) a z pracy zawisu ciągle nie byłem zadowolony. W końcu dojrzałem do tego by rozwalić wszystko i zrobić ponownie na nowych częściach. Skutkiem czego mam teraz przedni zawis zupełnie nowy łącznie z amortyzatorami. Wszystkie elementy gumowe wyleciały a zastąpiły je polibusze, sworznie i końcówki też starałem się założyć przyzwoite (555) z kalamitkami, co by można było to dosmarowywać w czasie eksploatacji.
Tanio nie wyszło ale efekt zadowalający, na AT-kach prowadzi się jak F1 i zapomniałem, że istnieją koleiny na drogach

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 8:57 am
autor: Adas
do tego co pisze Boo Boo i Videlec dodałbym jeszcze amortyzator skrętu i prowadzenie auta jest na poziomi sportowego plaskacza
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 12:11 pm
autor: bobon
Adaś , a mam pytanko :czy w swoim masz założony ten amorek ? Bo słyszałem opinie że do terenu ten amortyzator skrętu to nie za bardzo

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 12:41 pm
autor: neurot
w temacie amora skrętu,
ja mam założony i polecam,
przy czym preferuję szybkie szutry, dziury, polne drogi, błoto raczej mniej,
nie wyobrażam sobie bez amora,
raz miałem okazję jechać innym autem, mój kciuk niezbyt dobrze to wspomina

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 12:45 pm
autor: bobon
no właśnie chodzi mi o to że do szybkiej jazdy jak najbardziej , ale czy do przeprawy też

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 5:45 pm
autor: Adas
bobon pisze:no właśnie chodzi mi o to że do szybkiej jazdy jak najbardziej , ale czy do przeprawy też

mam i sobie chwalę . Mocowanie mam przerobione nad drążek.
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 6:38 pm
autor: Browning
Tak czytam i czytam... W Pajero II amorek skrętu nie był chyba montowany??
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 7:44 pm
autor: Videlec
był...

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 8:44 pm
autor: poreb
ja w swoim mam
schowany jest pod oslona i nie widac go z zewnatrz

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 8:56 pm
autor: Browning
Jak u mnie go nie ma to mam się cieszyć czy zacząć się martwić?

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 9:04 pm
autor: neurot
cieszyć,
że nie wiesz jak się jeździ z amorem i nie musisz wydawać na niego kasy
jak i martwić,
że nie możesz należeć do klubu adoracji amora skrętu

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 9:37 pm
autor: BooBoo
Kupę lat jeżdżę bez tego wynalazku i nie odczuwam potrzeby posiadania. W szybkich nie startuje, na czarnym i tak max 90.
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 9:43 pm
autor: neurot
otóż to,
wszystko zależy od tego, w jaki sposób auto jest wykorzystywane
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 10:02 pm
autor: Browning
Jak jeździ się bez tego amorka już wiem

Jest jakaś różnica w jeździe gdy on jest??
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: wt sty 26, 2010 10:04 pm
autor: polaff
Jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza on przed gwałtownymi ruchami kierownucy w wyniku sił działających na koła np. przy uderzeniach podczas jazdy po dziurach. >> tak się domyślam.
Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: śr sty 27, 2010 6:07 am
autor: Adas
jest różnica , szczególnie jak się jedzie po "tace" drgania się nie przenoszą na koło kierownicy , przy wyskokach i opadaniu przy wpadnięciu w dziurę nie odbija kierownica , trochę słabiej działa wspomaganie na luzie , ma się odczucie większego panowania nad skrętami , w koleinach nie odkręca się sama kierownica ,to moje odczucia

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: śr sty 27, 2010 8:08 am
autor: bobon
No i zabiłeś mi Adaś ćwieka , kiedyś już rozmawiałem z mechanikiem żeby mi to cudo zamontował ale odradzał :że do przeprawy to nie za bardzo,że przy manewrowaniu miedzy drzewami fajera będzie ciężej chodzić , no i że wspomaganie może szlak trafić. Ale z drugiej strony jak sobie przypomnę jak mi kierownica skacze przy szybszej jeździe na silverstonach to już sam nie wiem

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: śr sty 27, 2010 7:40 pm
autor: Adas
bobon pisze:No i zabiłeś mi Adaś ćwieka , kiedyś już rozmawiałem z mechanikiem żeby mi to cudo zamontował ale odradzał :że do przeprawy to nie za bardzo,że przy manewrowaniu miedzy drzewami fajera będzie ciężej chodzić , no i że wspomaganie może szlak trafić. Ale z drugiej strony jak sobie przypomnę jak mi kierownica skacze przy szybszej jeździe na silverstonach to już sam nie wiem

załóż warto , a na VIII WRP będzie pierwszy

jak nie to go zdejmiesz

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: czw sty 28, 2010 6:45 am
autor: bobon
No dobrze , już mnie przekonałeś

.
Zasadniczo dwójkę zamierzam wykorzystywać w szybszych imprezach . Powiedz mi tylko jaki zapodałeś sobie, bo wg mojego rozeznania najlepsiejsze są takie ze sprężyną . Zdaje się firmy TOUGH DOG ,ale niestety nie znalazłem dedykowanych do pojarki , zastanawiam się czy będzie robił od innej fury

Re: Remont zawieszenia Pajero I, co i jak?
: czw sty 28, 2010 8:21 pm
autor: Adas
ja mam od toyoty jakiejtam IRONMAN
