136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Koledzy poradzcie - mam na oku L200 z 2002 roku z automatyczną skrzynią biegów. Miał ktoś do czynienie z taką skrzynią. Jak jest z jej awaryjnością i wpływem na osiągi i i ewentualnym znalezieniem zamiennika.W jakich samochodach było to montowane - To pewnie czterobiegowy stary automat - myślicie że to stara skrzynia z PAjero ? Auto ma też silnik 136 KM - pewnie czipowany ze 115 KM - proszę też o podpowiedzi czy ta wersja nie jest mocno awaryjna?
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 5:27 pm przez marcin futyma, łącznie zmieniany 1 raz.
- pbyra
-
- Posty: 992
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
- Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Pomocy
a dlaczego piszesz pomocy ? dzieje Ci się coś ? później ktoś rzeczywiście będzie potrzebował pomocy i wątek zostanie zignorowany.....
wystarczy użyć opcji " szukaj "
wystarczy użyć opcji " szukaj "
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ
skype: pawelbyra
gg: 4793104
skype: pawelbyra
gg: 4793104
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 - porady proszę
OK. Może i kolego masz rację. zmieniam tytuł. Opcja szukaj nie pomogła niestety. Chodzi mi o wrażenia osób, które jeździły takim automatem. Udało mi się ustalić że to prawdopodobnie automat taki jak w Pajero Sportach. Liczyłbym też na porady co do samej przesiadki na automat do codziennej jazdy. CO jakiś czas krótkotrwale jeżdżę automatami, ale są to zzwykle nowe konstrukcje - DSG i takie inne.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Koledzy jest szansa choć na parę słów refleksji na co się przygotować
codzienie jeżdżąc takim terenowym mitsu automatem. Jak się prowadzi, jak działa jak się auto uśliźnie? dejrzewam że podobnie działałby jak w starszych pajero może ktoś coś podpowie jak po przesiadce z manuala jest ?

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Jeśli to silnik 2,5 i ma ES to pewnie jest to skrzynia z P1 i ja taką mam .Jest ona odporna na wszelkie próby zajechania jej .Próbowałem wiele razy .Już jedną w swoim aucie wymieniłem ,ale tylko dlatego że wymieniałem reduktor .Jeżdżę w P1 z automatem w terenie , nie raz zaciągnęła wodę , jeździła na mieszance woda/DII i działała do końca .Jest 4 biegowa z nadbiegiem .Godna polecenia .Co do osiągów w L200 to pewnie spokojnie starczą do jazdy.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
W serwisie stwierdzili że nie taka jak w Pajero tylko jak w Pajero Sportach więc ciekawa jaka różnica jest. TA twoja nIe jest za mocno mulasta - czyauto rusza z miejsca w miarę sprawnie i pozwala się do ruchu włączyć? Reaguje trochę na kick down? NIe ma wrażenia mocnej utraty mocy ?
JAk sprawdzić czy jest to easy select - jak nie będzie książki
? - jest coś napisane jak w pipach. Może będzie instrukcja gdzieś naklejona i jak w trakcie jazdy będzie dopuszczone włącznie 4x4 to wtedy ES tak ?. Auto jest z 2002 i podobno robione było na rynki daleko -wschodnie
JAk sprawdzić czy jest to easy select - jak nie będzie książki

Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 2:08 am przez marcin futyma, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Jeśli masz 4 położenia oprócz luzu (N) czyli 2H, 4H, 4HLc,4LLc to jest to SS, jeśli 3 (2H, 4H, 4L) to to jest ES. Z ES nie można jeździć z przodem załączonym po przyczepnych nawierzchniach. L 200 2001-2006 nie miało standardowo montowanych skrzyń SS tylko ES. SS ma dopiero najnowsze L200.
Galloper LWB - turysta
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
To wiem. Chodzi mi o to jak odróżnić Easy select od poprzedniej skrzyni stosowanej w L200. Tej, która wymagała zatrzymania do wlączenia 4x4 i wyłączenia silnika do rozłączenia 

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
w żadnej wersji miska nie ma tak ,że trzeba wyłączyć silnik, aby rozłączyć napędy .marcin futyma pisze:To wiem. Chodzi mi o to jak odróżnić Easy select od poprzedniej skrzyni stosowanej w L200. Tej, która wymagała zatrzymania do wlączenia 4x4 i wyłączenia silnika do rozłączenia
Miski 1 generacji mają reduktor typu ES z dwoma czujnikami do załączania kontroli napędów w pozycji 4H i 4L .Reduktor w L200 też jest typu ES ,ale ma trzy czujniki , bo jedne z nich jest do załączania przedniego napędu .Co do sposobu przenoszenia przedniego napędu to niczym się nie różni do tego z P1 . Załączanie napędów można robić bez zatrzymywania do 100km/h a Pajero 1 można też tak robić tylko trzeba mieć manualne sprzęgiełka w pozycji Lock , L200 nie ma sprzęgiełek , przód dołącza się poprzez załączenie prawej półośki .Jedyna wada reduktor ES to to ,że nie ma centralnego dyfra i można jeździć 4x4 tylko na śliskiej nawierzchni .Było już o tym mnóstwo razy .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Nie upieram się
ale o tym zatrzymywaniu pisał kiedyś kolega Eskapada na forum i chodziło ponoc o L200 sprzed 2001 roku.

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Może chodzi Tobie o to że napęd z 2H na 4H można dołączyć podczas jazdy, natomiast żeby załączyć 4L trzeba się zatrzymać.marcin futyma pisze:Nie upieram sięale o tym zatrzymywaniu pisał kiedyś kolega Eskapada na forum i chodziło ponoc o L200 sprzed 2001 roku.
Galloper LWB - turysta
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
dokładnie, wrzucenie na 4L czyli reduktor to zawsze trzeba się zatrzymać i to nie tylko w miskachJogi4x4 pisze:Może chodzi Tobie o to że napęd z 2H na 4H można dołączyć podczas jazdy, natomiast żeby załączyć 4L trzeba się zatrzymać.marcin futyma pisze:Nie upieram sięale o tym zatrzymywaniu pisał kiedyś kolega Eskapada na forum i chodziło ponoc o L200 sprzed 2001 roku.

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
NIe - chodzi mi o to co napisałem L200 ( nie Pajero) I-wszej generacji wymagały zatrzymania żeby włączyć napęd 4H, a żeby go wyłączyć trzeba było się zatrzymać i wyłączyć silnik - później poszukam może na potwierdzenie wątku z wypowiedzią Eskapady, ale odbiegamy trochę od tematu. Mogę jeszcze prosić o wrażenia osób z jazdy mitsuautomatem w L200, albo Pajero Sport z silnikiem 2,5.
Jak jest z wygodą, spalaniem komfortem jazdy, awaryjnością i odpornością na ciężkie warunki ?
Jak jest z wygodą, spalaniem komfortem jazdy, awaryjnością i odpornością na ciężkie warunki ?
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
A jak to sobie wyobrażasz? Upalasz w terenie, kończysz i wyjeżdżasz na drogę wiec musisz rozpiąć napędy więc gasisz silnik i zabijasz turbo? W żadnym aucie nie trzeba gasić silnika żeby rozpiąć napędy bo co ma silnik do reduktora?marcin futyma pisze:NIe - chodzi mi o to co napisałem L200 ( nie Pajero) I-wszej generacji wymagały zatrzymania żeby włączyć napęd 4H, a żeby go wyłączyć trzeba było się zatrzymać i wyłączyć silnik - później poszukam może na potwierdzenie wątku z wypowiedzią Eskapady, ale odbiegamy trochę od tematu. Mogę jeszcze prosić o wrażenia osób z jazdy mitsuautomatem w L200, albo Pajero Sport z silnikiem 2,5.
Jak jest z wygodą, spalaniem komfortem jazdy, awaryjnością i odpornością na ciężkie warunki ?
Galloper LWB - turysta
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
W takim przypadku wyobrażam sobie że zatrzymujesz się na chwilę - uspokajasz turbinę i dopiero wtedy wyłączasz silnik. Nie jeździłem pierwszą generacją L200 więc nie znam tej skrzyni osobiści, a o konieczności wyłączenia tam silnika dla rozblokowania napędów pisali o tym nasi forumowi koledzy, z dużym jak sądzę doświadczeniem. Podejrzewam że chodzi tutaj o specyfikę pracy elektrozaworów.
A wracając do tematu jest szansa na opinie od posiadaczy Pajero Sportów z automatem
:):)
A wracając do tematu jest szansa na opinie od posiadaczy Pajero Sportów z automatem

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
pierwszy raz słysz takie bzdury , jakiego elektrozaworumarcin futyma pisze:W takim przypadku wyobrażam sobie że zatrzymujesz się na chwilę - uspokajasz turbinę i dopiero wtedy wyłączasz silnik. Nie jeździłem pierwszą generacją L200 więc nie znam tej skrzyni osobiści, a o konieczności wyłączenia tam silnika dla rozblokowania napędów pisali o tym nasi forumowi koledzy, z dużym jak sądzę doświadczeniem. Podejrzewam że chodzi tutaj o specyfikę pracy elektrozaworów.

Napęd w Pajero 2 i L200 jest mechaniczny i sterowany podciśnieniem zsynchronizowanym , więc nie trzeba się zatrzymywać
obawiam się ,że tylko Gene na Sporta ,ale on częściej przesiaduje na www.pajero.org.plmarcin futyma pisze: A wracając do tematu jest szansa na opinie od posiadaczy Pajero Sportów z automatem:):)
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
L200 (przedostatniej generacji) i Pajero Sport w konfiguracji 2.5TD + automat praktycznie nie występowały na naszym rynku. Automat w Pajero Sport był w konfiguracji z benzyną. Mało prawdopodobne jest, że znajdziesz na tym forum kogoś kto opowie ci jak się sprawuje L200 2,5TD w automacie lub Sport z 2.5TD w automacie bo to okazy tak rzadkie jak kacza kupa.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Pajero I generacji oraz L200 do 96 nie zaposiadały reduktora ES. Do L200 II generacji reduktor ES trafił seryjne dopiero po face liftingu.Adas pisze:w żadnej wersji miska nie ma tak ,że trzeba wyłączyć silnik, aby rozłączyć napędy .marcin futyma pisze:To wiem. Chodzi mi o to jak odróżnić Easy select od poprzedniej skrzyni stosowanej w L200. Tej, która wymagała zatrzymania do wlączenia 4x4 i wyłączenia silnika do rozłączenia
Miski 1 generacji mają reduktor typu ES z dwoma czujnikami do załączania kontroli napędów w pozycji 4H i 4L .Reduktor w L200 też jest typu ES ,ale ma trzy czujniki , bo jedne z nich jest do załączania przedniego napędu .Co do sposobu przenoszenia przedniego napędu to niczym się nie różni do tego z P1 . Załączanie napędów można robić bez zatrzymywania do 100km/h a Pajero 1 można też tak robić tylko trzeba mieć manualne sprzęgiełka w pozycji Lock , L200 nie ma sprzęgiełek , przód dołącza się poprzez załączenie prawej półośki .Jedyna wada reduktor ES to to ,że nie ma centralnego dyfra i można jeździć 4x4 tylko na śliskiej nawierzchni .Było już o tym mnóstwo razy .
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Eskapada objaśnisz proszę o co chodziło z tym zatrzymywaniem czy muszę kopać 
Co do elektrozaworów w Miśkach to faktycznie nie mam pojęcia. W moim GRze podciśnieniem do blokady sterują elektrozawory psia ich mać.
A co do tematu - wystrzegać się tego automatu czy można zaryzykować.
O znalazłem -parę słów z manuala, ale może konstruktorzy auta nie wiedzą co zrobili i jak się go obsługuje
:):)

Co do elektrozaworów w Miśkach to faktycznie nie mam pojęcia. W moim GRze podciśnieniem do blokady sterują elektrozawory psia ich mać.
A co do tematu - wystrzegać się tego automatu czy można zaryzykować.
O znalazłem -parę słów z manuala, ale może konstruktorzy auta nie wiedzą co zrobili i jak się go obsługuje

http://www.mitsubishi-motors.co.za/feat ... ry/4WD.asp
For general utility, system cost considerations and the anticipated use of the vehicle, Mitsubishi's part-time 4WD system featuring a front free wheel differential offers advantages over auto-free wheel hubs and manual systems. This part-time 4WD system allows the driver to choose the optimum drive mode (2WD, 4WD) according to terrain and weather conditions with ease. The advantage over the other part-time 4WD systems is that the driver need not leave the comfort of the cabin to change the drive mode. To switch from 2WD to 4WD, the driver simply stops and shifts the transfer lever to 4H that locks the free wheel differential. Switching between high and low 4WD range can be done under running operation. To unlock the free wheel differential, the driver simply stops the vehicle, shifts the transfer lever to 2H, stops the engine and then restarts it. The Strada (L200), Minicab and Pajero Mini are models marketed in Japan with part-time 4WD.
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
nie mieszajmyEskapada pisze: Pajero I generacji oraz L200 do 96 nie zaposiadały reduktora ES. Do L200 II generacji reduktor ES trafił seryjne dopiero po face liftingu.
proste założenie :
ES --reduktor bez centralnego dyfra - nie można jeździć po czarnym 4x4
SS --reduktor z centralnym dyfrem - można jeździć po czarnym 4x4
ile razy można jeszcze wszystkim tłumaczyć co to oznacza

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
Adas to nie jest kwestia tłumaczenia oczywistości lecz założenia że rozmówcy wiedzą m.in. jak działa centralny mechanizm różnicowy, czym skutkuje jego brak i trochę się orientują
ES jest kolejną generacją skrzyni w Mitsu, wcześniej był prostszy part time 4WD i pomijać tego się nie powinno bo takie auta też są na rynku - kwestionowana był celowość zatrzymywania auta, a okazuje się że są inne zdania co do obsługi niż zakłada producent.
ES jest kolejną generacją skrzyni w Mitsu, wcześniej był prostszy part time 4WD i pomijać tego się nie powinno bo takie auta też są na rynku - kwestionowana był celowość zatrzymywania auta, a okazuje się że są inne zdania co do obsługi niż zakłada producent.
-
-
- Posty: 194
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm
Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę
marcin futyma pisze:Adas to nie jest kwestia tłumaczenia oczywistości lecz założenia że rozmówcy wiedzą m.in. jak działa centralny mechanizm różnicowy, czym skutkuje jego brak i trochę się orientują
ES jest kolejną generacją skrzyni w Mitsu, wcześniej był prostszy part time 4WD i pomijać tego się nie powinno bo takie auta też są na rynku - kwestionowana był celowość zatrzymywania auta, a okazuje się że są inne zdania co do obsługi niż zakłada producent.
Tak tylko że Adas zapewne chciał poprawić kolege Eskapade że nie ES a SS miał na mysli.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość