136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » pt sty 29, 2010 3:19 pm

Koledzy poradzcie - mam na oku L200 z 2002 roku z automatyczną skrzynią biegów. Miał ktoś do czynienie z taką skrzynią. Jak jest z jej awaryjnością i wpływem na osiągi i i ewentualnym znalezieniem zamiennika.W jakich samochodach było to montowane - To pewnie czterobiegowy stary automat - myślicie że to stara skrzynia z PAjero ? Auto ma też silnik 136 KM - pewnie czipowany ze 115 KM - proszę też o podpowiedzi czy ta wersja nie jest mocno awaryjna?
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 5:27 pm przez marcin futyma, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Pomocy

Post autor: pbyra » pt sty 29, 2010 5:02 pm

a dlaczego piszesz pomocy ? dzieje Ci się coś ? później ktoś rzeczywiście będzie potrzebował pomocy i wątek zostanie zignorowany.....

wystarczy użyć opcji " szukaj "
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 - porady proszę

Post autor: marcin futyma » pt sty 29, 2010 5:25 pm

OK. Może i kolego masz rację. zmieniam tytuł. Opcja szukaj nie pomogła niestety. Chodzi mi o wrażenia osób, które jeździły takim automatem. Udało mi się ustalić że to prawdopodobnie automat taki jak w Pajero Sportach. Liczyłbym też na porady co do samej przesiadki na automat do codziennej jazdy. CO jakiś czas krótkotrwale jeżdżę automatami, ale są to zzwykle nowe konstrukcje - DSG i takie inne.

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » sob sty 30, 2010 5:26 pm

Koledzy jest szansa choć na parę słów refleksji na co się przygotować :) codzienie jeżdżąc takim terenowym mitsu automatem. Jak się prowadzi, jak działa jak się auto uśliźnie? dejrzewam że podobnie działałby jak w starszych pajero może ktoś coś podpowie jak po przesiadce z manuala jest ?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Adas » sob sty 30, 2010 9:04 pm

Jeśli to silnik 2,5 i ma ES to pewnie jest to skrzynia z P1 i ja taką mam .Jest ona odporna na wszelkie próby zajechania jej .Próbowałem wiele razy .Już jedną w swoim aucie wymieniłem ,ale tylko dlatego że wymieniałem reduktor .Jeżdżę w P1 z automatem w terenie , nie raz zaciągnęła wodę , jeździła na mieszance woda/DII i działała do końca .Jest 4 biegowa z nadbiegiem .Godna polecenia .Co do osiągów w L200 to pewnie spokojnie starczą do jazdy.

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » sob sty 30, 2010 9:49 pm

W serwisie stwierdzili że nie taka jak w Pajero tylko jak w Pajero Sportach więc ciekawa jaka różnica jest. TA twoja nIe jest za mocno mulasta - czyauto rusza z miejsca w miarę sprawnie i pozwala się do ruchu włączyć? Reaguje trochę na kick down? NIe ma wrażenia mocnej utraty mocy ?

JAk sprawdzić czy jest to easy select - jak nie będzie książki ??? - jest coś napisane jak w pipach. Może będzie instrukcja gdzieś naklejona i jak w trakcie jazdy będzie dopuszczone włącznie 4x4 to wtedy ES tak ?. Auto jest z 2002 i podobno robione było na rynki daleko -wschodnie
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 2:08 am przez marcin futyma, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Jogi4x4 » sob sty 30, 2010 10:29 pm

Jeśli masz 4 położenia oprócz luzu (N) czyli 2H, 4H, 4HLc,4LLc to jest to SS, jeśli 3 (2H, 4H, 4L) to to jest ES. Z ES nie można jeździć z przodem załączonym po przyczepnych nawierzchniach. L 200 2001-2006 nie miało standardowo montowanych skrzyń SS tylko ES. SS ma dopiero najnowsze L200.
Galloper LWB - turysta

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » ndz sty 31, 2010 2:11 am

To wiem. Chodzi mi o to jak odróżnić Easy select od poprzedniej skrzyni stosowanej w L200. Tej, która wymagała zatrzymania do wlączenia 4x4 i wyłączenia silnika do rozłączenia :)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Adas » ndz sty 31, 2010 8:04 am

marcin futyma pisze:To wiem. Chodzi mi o to jak odróżnić Easy select od poprzedniej skrzyni stosowanej w L200. Tej, która wymagała zatrzymania do wlączenia 4x4 i wyłączenia silnika do rozłączenia :)
w żadnej wersji miska nie ma tak ,że trzeba wyłączyć silnik, aby rozłączyć napędy .
Miski 1 generacji mają reduktor typu ES z dwoma czujnikami do załączania kontroli napędów w pozycji 4H i 4L .Reduktor w L200 też jest typu ES ,ale ma trzy czujniki , bo jedne z nich jest do załączania przedniego napędu .Co do sposobu przenoszenia przedniego napędu to niczym się nie różni do tego z P1 . Załączanie napędów można robić bez zatrzymywania do 100km/h a Pajero 1 można też tak robić tylko trzeba mieć manualne sprzęgiełka w pozycji Lock , L200 nie ma sprzęgiełek , przód dołącza się poprzez załączenie prawej półośki .Jedyna wada reduktor ES to to ,że nie ma centralnego dyfra i można jeździć 4x4 tylko na śliskiej nawierzchni .Było już o tym mnóstwo razy .

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » ndz sty 31, 2010 10:04 am

Nie upieram się :) ale o tym zatrzymywaniu pisał kiedyś kolega Eskapada na forum i chodziło ponoc o L200 sprzed 2001 roku.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Jogi4x4 » ndz sty 31, 2010 10:30 am

marcin futyma pisze:Nie upieram się :) ale o tym zatrzymywaniu pisał kiedyś kolega Eskapada na forum i chodziło ponoc o L200 sprzed 2001 roku.
Może chodzi Tobie o to że napęd z 2H na 4H można dołączyć podczas jazdy, natomiast żeby załączyć 4L trzeba się zatrzymać.
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Adas » ndz sty 31, 2010 10:31 am

Jogi4x4 pisze:
marcin futyma pisze:Nie upieram się :) ale o tym zatrzymywaniu pisał kiedyś kolega Eskapada na forum i chodziło ponoc o L200 sprzed 2001 roku.
Może chodzi Tobie o to że napęd z 2H na 4H można dołączyć podczas jazdy, natomiast żeby załączyć 4L trzeba się zatrzymać.
dokładnie, wrzucenie na 4L czyli reduktor to zawsze trzeba się zatrzymać i to nie tylko w miskach :wink:

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » ndz sty 31, 2010 11:26 am

NIe - chodzi mi o to co napisałem L200 ( nie Pajero) I-wszej generacji wymagały zatrzymania żeby włączyć napęd 4H, a żeby go wyłączyć trzeba było się zatrzymać i wyłączyć silnik - później poszukam może na potwierdzenie wątku z wypowiedzią Eskapady, ale odbiegamy trochę od tematu. Mogę jeszcze prosić o wrażenia osób z jazdy mitsuautomatem w L200, albo Pajero Sport z silnikiem 2,5.
Jak jest z wygodą, spalaniem komfortem jazdy, awaryjnością i odpornością na ciężkie warunki ?

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Jogi4x4 » pn lut 01, 2010 1:31 pm

marcin futyma pisze:NIe - chodzi mi o to co napisałem L200 ( nie Pajero) I-wszej generacji wymagały zatrzymania żeby włączyć napęd 4H, a żeby go wyłączyć trzeba było się zatrzymać i wyłączyć silnik - później poszukam może na potwierdzenie wątku z wypowiedzią Eskapady, ale odbiegamy trochę od tematu. Mogę jeszcze prosić o wrażenia osób z jazdy mitsuautomatem w L200, albo Pajero Sport z silnikiem 2,5.
Jak jest z wygodą, spalaniem komfortem jazdy, awaryjnością i odpornością na ciężkie warunki ?
A jak to sobie wyobrażasz? Upalasz w terenie, kończysz i wyjeżdżasz na drogę wiec musisz rozpiąć napędy więc gasisz silnik i zabijasz turbo? W żadnym aucie nie trzeba gasić silnika żeby rozpiąć napędy bo co ma silnik do reduktora?
Galloper LWB - turysta

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » pn lut 01, 2010 6:52 pm

W takim przypadku wyobrażam sobie że zatrzymujesz się na chwilę - uspokajasz turbinę i dopiero wtedy wyłączasz silnik. Nie jeździłem pierwszą generacją L200 więc nie znam tej skrzyni osobiści, a o konieczności wyłączenia tam silnika dla rozblokowania napędów pisali o tym nasi forumowi koledzy, z dużym jak sądzę doświadczeniem. Podejrzewam że chodzi tutaj o specyfikę pracy elektrozaworów.

A wracając do tematu jest szansa na opinie od posiadaczy Pajero Sportów z automatem :):):)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Adas » pn lut 01, 2010 7:26 pm

marcin futyma pisze:W takim przypadku wyobrażam sobie że zatrzymujesz się na chwilę - uspokajasz turbinę i dopiero wtedy wyłączasz silnik. Nie jeździłem pierwszą generacją L200 więc nie znam tej skrzyni osobiści, a o konieczności wyłączenia tam silnika dla rozblokowania napędów pisali o tym nasi forumowi koledzy, z dużym jak sądzę doświadczeniem. Podejrzewam że chodzi tutaj o specyfikę pracy elektrozaworów.
pierwszy raz słysz takie bzdury , jakiego elektrozaworu :roll: w Miśku nie ma takiego ,w amerykańskich wydymkach są .
Napęd w Pajero 2 i L200 jest mechaniczny i sterowany podciśnieniem zsynchronizowanym , więc nie trzeba się zatrzymywać
marcin futyma pisze: A wracając do tematu jest szansa na opinie od posiadaczy Pajero Sportów z automatem :):):)
obawiam się ,że tylko Gene na Sporta ,ale on częściej przesiaduje na www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Videlec » pn lut 01, 2010 9:09 pm

L200 (przedostatniej generacji) i Pajero Sport w konfiguracji 2.5TD + automat praktycznie nie występowały na naszym rynku. Automat w Pajero Sport był w konfiguracji z benzyną. Mało prawdopodobne jest, że znajdziesz na tym forum kogoś kto opowie ci jak się sprawuje L200 2,5TD w automacie lub Sport z 2.5TD w automacie bo to okazy tak rzadkie jak kacza kupa.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Eskapada » wt lut 02, 2010 1:36 pm

Adas pisze:
marcin futyma pisze:To wiem. Chodzi mi o to jak odróżnić Easy select od poprzedniej skrzyni stosowanej w L200. Tej, która wymagała zatrzymania do wlączenia 4x4 i wyłączenia silnika do rozłączenia :)
w żadnej wersji miska nie ma tak ,że trzeba wyłączyć silnik, aby rozłączyć napędy .
Miski 1 generacji mają reduktor typu ES z dwoma czujnikami do załączania kontroli napędów w pozycji 4H i 4L .Reduktor w L200 też jest typu ES ,ale ma trzy czujniki , bo jedne z nich jest do załączania przedniego napędu .Co do sposobu przenoszenia przedniego napędu to niczym się nie różni do tego z P1 . Załączanie napędów można robić bez zatrzymywania do 100km/h a Pajero 1 można też tak robić tylko trzeba mieć manualne sprzęgiełka w pozycji Lock , L200 nie ma sprzęgiełek , przód dołącza się poprzez załączenie prawej półośki .Jedyna wada reduktor ES to to ,że nie ma centralnego dyfra i można jeździć 4x4 tylko na śliskiej nawierzchni .Było już o tym mnóstwo razy .
Pajero I generacji oraz L200 do 96 nie zaposiadały reduktora ES. Do L200 II generacji reduktor ES trafił seryjne dopiero po face liftingu.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » wt lut 02, 2010 2:39 pm

Eskapada objaśnisz proszę o co chodziło z tym zatrzymywaniem czy muszę kopać :)

Co do elektrozaworów w Miśkach to faktycznie nie mam pojęcia. W moim GRze podciśnieniem do blokady sterują elektrozawory psia ich mać.

A co do tematu - wystrzegać się tego automatu czy można zaryzykować.

O znalazłem -parę słów z manuala, ale może konstruktorzy auta nie wiedzą co zrobili i jak się go obsługuje :):):)
http://www.mitsubishi-motors.co.za/feat ... ry/4WD.asp

For general utility, system cost considerations and the anticipated use of the vehicle, Mitsubishi's part-time 4WD system featuring a front free wheel differential offers advantages over auto-free wheel hubs and manual systems. This part-time 4WD system allows the driver to choose the optimum drive mode (2WD, 4WD) according to terrain and weather conditions with ease. The advantage over the other part-time 4WD systems is that the driver need not leave the comfort of the cabin to change the drive mode. To switch from 2WD to 4WD, the driver simply stops and shifts the transfer lever to 4H that locks the free wheel differential. Switching between high and low 4WD range can be done under running operation. To unlock the free wheel differential, the driver simply stops the vehicle, shifts the transfer lever to 2H, stops the engine and then restarts it. The Strada (L200), Minicab and Pajero Mini are models marketed in Japan with part-time 4WD.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: Adas » wt lut 02, 2010 8:43 pm

Eskapada pisze: Pajero I generacji oraz L200 do 96 nie zaposiadały reduktora ES. Do L200 II generacji reduktor ES trafił seryjne dopiero po face liftingu.
nie mieszajmy
proste założenie :
ES --reduktor bez centralnego dyfra - nie można jeździć po czarnym 4x4
SS --reduktor z centralnym dyfrem - można jeździć po czarnym 4x4

ile razy można jeszcze wszystkim tłumaczyć co to oznacza :wink:

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: marcin futyma » wt lut 02, 2010 10:47 pm

Adas to nie jest kwestia tłumaczenia oczywistości lecz założenia że rozmówcy wiedzą m.in. jak działa centralny mechanizm różnicowy, czym skutkuje jego brak i trochę się orientują

ES jest kolejną generacją skrzyni w Mitsu, wcześniej był prostszy part time 4WD i pomijać tego się nie powinno bo takie auta też są na rynku - kwestionowana był celowość zatrzymywania auta, a okazuje się że są inne zdania co do obsługi niż zakłada producent.

danielchelm
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm

Re: 136 KM i automat w starszym L200 i - Porady proszę

Post autor: danielchelm » śr lut 03, 2010 8:34 am

marcin futyma pisze:Adas to nie jest kwestia tłumaczenia oczywistości lecz założenia że rozmówcy wiedzą m.in. jak działa centralny mechanizm różnicowy, czym skutkuje jego brak i trochę się orientują

ES jest kolejną generacją skrzyni w Mitsu, wcześniej był prostszy part time 4WD i pomijać tego się nie powinno bo takie auta też są na rynku - kwestionowana był celowość zatrzymywania auta, a okazuje się że są inne zdania co do obsługi niż zakłada producent.

Tak tylko że Adas zapewne chciał poprawić kolege Eskapade że nie ES a SS miał na mysli. :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość