Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Tank
 
 
Posty: 190
Rejestracja: sob mar 29, 2008 11:24 pm
Lokalizacja: Stolica Podbeskidzia:)

Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Tank » pt lut 05, 2010 7:57 pm

Mam do was Panowie takie pytanie.Kuzyn szuka taniej terenówy i tutaj pojawiła nam się pewna okazja od dalszego sasiada z wioski,Pajero I w cenie 5000zł.stan silnika,napędów bardzo ładny,wnetrze sliczne,buda idealna,100% sprawny.bylismy na maly przeladzie u mechanika...

Kłopot polega na tym iż samochód ma rame w kilku miejscach w dosc fatalnym stanie tzn skruszona,miekka i palcem idzie wydłubać dziure. Takie miejsca zajmują około 30% powierzchni.Podłoga jest w 95% bardzo ładna

Pytanie polega na tym: czy warto się pakować w auto z ramą w takim stanie-chodzi o to czy wogole da sie naprawić takie wady i jakie sa plus minus koszty czegos takiego

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: N2O » pt lut 05, 2010 7:59 pm

Nie warto.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Mroczny » pt lut 05, 2010 8:00 pm

tylko na dawcę... niestety

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Adas » pt lut 05, 2010 8:17 pm

Tank pisze:Mam do was Panowie takie pytanie.Kuzyn szuka taniej terenówy i tutaj pojawiła nam się pewna okazja od dalszego sasiada z wioski,Pajero I w cenie 5000zł.stan silnika,napędów bardzo ładny,wnetrze sliczne,buda idealna,100% sprawny.bylismy na maly przeladzie u mechanika...

Kłopot polega na tym iż samochód ma rame w kilku miejscach w dosc fatalnym stanie tzn skruszona,miekka i palcem idzie wydłubać dziure. Takie miejsca zajmują około 30% powierzchni.Podłoga jest w 95% bardzo ładna

Pytanie polega na tym: czy warto się pakować w auto z ramą w takim stanie-chodzi o to czy wogole da sie naprawić takie wady i jakie sa plus minus koszty czegos takiego
musisz do tej kwoty 5 tyś dodać około 3 tyś za regenerację tej ramy lub jej wymianę oraz podłogi w budzie . Sam musisz sobie odpowiedzieć czy to auto jest warte 8 tyś

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Mroczny » pt lut 05, 2010 8:36 pm

taa 3 kola

za sama rame moze i tak, ale zapewniam, ze na tym sie nie skonczy. stawiam na 3... krotnosc

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Adas » pt lut 05, 2010 8:51 pm

Mroczny pisze:taa 3 kola

za sama rame moze i tak, ale zapewniam, ze na tym sie nie skonczy. stawiam na 3... krotnosc
ramę z papierami można kupić za 1 tyś zł , reszta to robota , zresztą regeneracja ramy nie jest aż taka straszna .
Jeśli to Pajero 1 na resorach to bym się nie pakował w koszty , bo przy rozkładaniu dojdzie pewnie jeszcze troche klamotów do wymiany typu przewody hamulcowe i ...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Mroczny » sob lut 06, 2010 8:26 am

no jesli sie to zrobi samemu i stan wozu nie będzie wskazywał na konieczność wymiany: tulejki zawieszenia, jakieś amorki, przewody, reperaturki, łozyska i co tam przy okazji dojdzie. No i klasyczny pakiet startowy.. Gdyby to podsumować okazuje się, że oszczędność 3 klocki na zakupie ulotną się jawi.

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: pinc6x6 » sob lut 06, 2010 9:05 am

ale samochód sprawdzony !! i naprawiony :)2

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Piotrul » sob lut 06, 2010 9:19 am

pinc6x6 pisze:ale samochód sprawdzony !! i naprawiony :)2
:o
Ty napewno w dobrym temacie piszesz ?? :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Adas » sob lut 06, 2010 9:22 am

pinc6x6 pisze:ale samochód sprawdzony !! i naprawiony :)2
i to jest nie bez znaczenia .Wiedzieć co się ma to pełen sukces .
Mam dobry przykład takiego podejścia . Rok temu z @majcherem rozebraliśmy kompletnie auto jego żony Nataszy (Pajero1) . Auto miało zrobioną regenerację ramy , została wypiaskowana , wzmocniona , pomalowana . Obecnie auto jeździ bezawaryjnie i cieszy. Takie podejście ma sens ,ale dokładnie trzeba wiedzieć czego się oczekuje od auta .Auto mialo być zrobione na klasyczne Pajero bez szaleństw i efekt jest .
Tu są fotki z całej operacji http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... ra16012009# było to już opisywane na forum ,dodam ,że trwało to 2 miesiące ,robiliśmy to południami i się dało .

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: pinc6x6 » sob lut 06, 2010 9:48 am

Piotrul pisze:
pinc6x6 pisze:ale samochód sprawdzony !! i naprawiony :)2
:o
Ty napewno w dobrym temacie piszesz ?? :)21
ale czemu :)15 nie wolno ?? :cry:

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: cordoba_2004 » sob lut 06, 2010 10:35 am

No to jak to jest rama zgnita a reszta dobra ? Czy reszta zabiteksowana a rama nie ?
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: apede » sob lut 06, 2010 11:25 am

Dobre pytanie :lol:
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Wieśmak
Posty: 440
Rejestracja: sob gru 01, 2007 4:32 pm
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Wieśmak » sob lut 06, 2010 1:22 pm

No właśnie, co jest z tymi miśkami? Kolega sprowadził ogółem 4 sztuki z holandii i każdy miał dziury w ramie w okolicach tylnego mostu, a buda calutka zdrowa - jak to jest czy jakoś z bardziej podatnej na korozje stali są ramy? gorsze zabezpieczenie?
BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: kuba500 » sob lut 06, 2010 1:28 pm

Adas pisze:
pinc6x6 pisze:ale samochód sprawdzony !! i naprawiony :)2
i to jest nie bez znaczenia .Wiedzieć co się ma to pełen sukces .
Mam dobry przykład takiego podejścia . Rok temu z @majcherem rozebraliśmy kompletnie auto jego żony Nataszy (Pajero1) . Auto miało zrobioną regenerację ramy , została wypiaskowana , wzmocniona , pomalowana . Obecnie auto jeździ bezawaryjnie i cieszy. Takie podejście ma sens ,ale dokładnie trzeba wiedzieć czego się oczekuje od auta .Auto mialo być zrobione na klasyczne Pajero bez szaleństw i efekt jest .
Tu są fotki z całej operacji http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... ra16012009# było to już opisywane na forum ,dodam ,że trwało to 2 miesiące ,robiliśmy to południami i się dało .
że da się to wiadomo tylko napisz jaki był koszt tej operacji :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Mroczny » sob lut 06, 2010 1:29 pm

taka uroda....

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Przemy » sob lut 06, 2010 1:38 pm

Przyjrzyj się ramie gdzie gnije. Zauważyłeś że gnije w okolicach tylnich nadkoli. Spowodowane jest to nie tyle gównolitem z jakiego jest zrobiona rama a dziurami fabrycznymi (H wie po co one tam). W owe dziury wlatuje cały syf i się tam zbiera, zbiera a że nie ma ujścia to zaczyna gnić od środka. Przyjrzyj się niektórym ramom co jeszcze nie maja dziur (przegnić) że ten cały syf aż je rozpycha od środka. Prowadzi to później chyba wiadomo do czego.


Ja kupiłem ramę do mojego PII i będę na wiosnę ją przekładał. Zastanawia mnie właśnie fakt jak rozwiązać problem tych dziur fabrycznych. Z jednej strony to bym je zaślepił ale.... i tak będzie się tam coś zbierało. Druga opcja jest taka aby zrobić jakieś otwory poniżej tych które są fabrycznie i wzmocnić w tych miejscach ramę. Jaką drogą pójdę to jeszcze nie wiem. A może ktoś coś mądrego podpowie :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Adas » sob lut 06, 2010 2:20 pm

rama gnije pomiędzy trzema usztywnieniami z rur , nie ma z stamtąd odpływu i gnije . Ja to guwniane rozwiązanie MMC poprawiłem poprzez zaspawanie otworów .

Obrazek

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Videlec » sob lut 06, 2010 2:26 pm

Przemy pisze:Przyjrzyj się ramie gdzie gnije. Zauważyłeś że gnije w okolicach tylnich nadkoli. Spowodowane jest to nie tyle gównolitem z jakiego jest zrobiona rama a dziurami fabrycznymi (H wie po co one tam). W owe dziury wlatuje cały syf i się tam zbiera, zbiera a że nie ma ujścia to zaczyna gnić od środka. Przyjrzyj się niektórym ramom co jeszcze nie maja dziur (przegnić) że ten cały syf aż je rozpycha od środka. Prowadzi to później chyba wiadomo do czego.


Ja kupiłem ramę do mojego PII i będę na wiosnę ją przekładał. Zastanawia mnie właśnie fakt jak rozwiązać problem tych dziur fabrycznych. Z jednej strony to bym je zaślepił ale.... i tak będzie się tam coś zbierało. Druga opcja jest taka aby zrobić jakieś otwory poniżej tych które są fabrycznie i wzmocnić w tych miejscach ramę. Jaką drogą pójdę to jeszcze nie wiem. A może ktoś coś mądrego podpowie :)21
przekładanie ramy to trochę roboty (praktycznie składanie od podstaw) i koszty, dlatego ja bym zostawił fabryczne otwory w ramie a zainwestował w jej konkretne ocynkowanie.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: Przemy » sob lut 06, 2010 4:15 pm

@Adaś chyba pode twoim śladem i je zaspawam.

Moja rama czeka na lepszą pogodę. W międzyczasie zakupie tylko polibusze na tył, nowe przewody hamulcowe i amortyzatory. Resztę jest nowe. Chodź znając życie to i tak wyjdzie dużo potrzebnych rzeczy. Oczywiście do wszystkiego także pójdą nowe śruby.
Jak je kiedyś sprzedam to nowy nabywca będzie zadowolony :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: majcher » sob lut 06, 2010 5:57 pm

kuba500 pisze:
Adas pisze:...dodam ,że trwało to 2 miesiące ,robiliśmy to południami i się dało .
że da się to wiadomo tylko napisz jaki był koszt tej operacji :wink:
gentelmeni o pięniadzach nie rozmawiają :wink:

za to o zdrowiu psychicznym, fizycznym i życiu rodzinnym w trakcie tej operacji długo mozna by opowiadać

natomiast wiem ze mi sie opłacało - nadal mam czym jeździć i w tej chwli rozważam rewitalizacje drugiego
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: kuba500 » sob lut 06, 2010 6:26 pm

nie chodzi mi o pieniądze a oto żeby uświadomić niewiedzącym, że auto terenowe ze zgniłą ramą to generalnie skarbonka i na pewno nie doprowadzi się go do normalnego stanu za 1000zł nawet w garażu po godzinach :wink:
i taka operacja ma sens tylko wtedy gdy jest przeprowadzona z pełna tego świadomością i znajomością kosztów wszelakich :)21
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: rort_ » sob lut 06, 2010 10:51 pm

Dziury były, świadomie kupiłem, zaspawałem, luuuuz...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety nie posiadam zdjęć po akcji, ale wyszło zacnie.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: pinc6x6 » sob lut 06, 2010 11:45 pm

kuba500 pisze:nie chodzi mi o pieniądze a oto żeby uświadomić niewiedzącym, że auto terenowe ze zgniłą ramą to generalnie skarbonka i na pewno nie doprowadzi się go do normalnego stanu za 1000zł nawet w garażu po godzinach :wink:
i taka operacja ma sens tylko wtedy gdy jest przeprowadzona z pełna tego świadomością i znajomością kosztów wszelakich :)21
a auto terenowe z zacną ramą to skarbona :)21 :)21

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Pajero z "miekka" ramą w taniej kasie

Post autor: KML1 » ndz lut 07, 2010 8:55 am

Też mnie czeka taka robota, poprzedni właściciel przed sprzedażą wymazał ramę jakimś gównolitem i wyglądała super, teraz zaczyna to odłazić i pokazują się dziury.
Jak widzisz dziury to wiesz chociaż co kupujesz, gorzej jak jesteś świadomy że kupujesz zdrową ramę a jest inaczej :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości