PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

icemerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 12, 2010 11:07 pm

PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: icemerc » wt lut 23, 2010 2:09 pm

Witam. Próbuję znaleść informacje ale coś ciężko idzie :cry: na temat silnika 2.3 TD w PAJERO I. Znalazłem jeden fajny egzemplarz właśnie z takim silnikiem i nie wiem czy ta jednostka napędowa jest dużo słabsza niż 2.5 TD czy podobnie te auta się toczą i sprawują... Według katalogów moc jest taka sama ( 84 PS ). Byłbym wdzięczny za większą ilość informacji:)
Pozdrawiam serdecznie
Damian

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Misiek Cypr » wt lut 23, 2010 2:18 pm

2.5 TD mialo 90 PS, cos mi sie obilo o starszych ze 87 PS :roll:

Pewnie jezdzi podobnie, ale 2.3 to juz bardzo stary egzemplarz, silniki takie byly tez w Galantach, wiec czesci niezbyt popularne ale sa :)2

Tylko dla entuzjastow marki dzis, lub silnik ze znanym i niewielkim przebiegiem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: majcher » wt lut 23, 2010 3:31 pm

w tym wieku to juz nawet nie poczujesz róznicy czy 2.3 czy 2.5
orginalnie 2.5 ma wiekszy moment przy nizszych obrotach
2.5 powstało oczywiście na bazie 2.3
graty sa tak samo dostepne jak do 2.5
bardziej sugerował bym się stanem faktycznym tego silnika i całego pojazdu
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

icemerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 12, 2010 11:07 pm

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: icemerc » wt lut 23, 2010 4:18 pm


Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Misiek Cypr » wt lut 23, 2010 4:30 pm

Sama opcja kup teraz podpada...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Kajen » wt lut 23, 2010 5:52 pm

Co konkretniej chcesz wiedziec o tych silnikach ? Wymienilem moje 2.3 na 2.5 lacznie z przekladka walu w 4d56 takze temat mam opanowany. Roznica jest, ze tak powiem, zajebista.

icemerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 12, 2010 11:07 pm

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: icemerc » wt lut 23, 2010 8:00 pm

Naprawę aż taka duża różnica jest?? Mógłbyś to tak delikatnie opisać :D ??

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Kajen » wt lut 23, 2010 8:05 pm

Tak. 1/3 mocy wiecej. Mniej wiecej. Jedną trzecią szybciej, jedną trzecią predzej do setki, jedną trzecią wiecej pali :P
Pierwsze wrazenie po wymianie silnika z 2.3 rok 89 na 2.5 z intercoolerem rok 96 bodajze... Hm... Do trojki nie nadązalem zmieniac biegow. :)21

EDIT: Tez z aukcji ma najprawdopodobniej oryginalnego mechanika. Polaff mi mowil jak byl ostatnio w Rawie, moze potwierdzi ? Wlasnie sie upewniam :)

icemerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 12, 2010 11:07 pm

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: icemerc » wt lut 23, 2010 9:08 pm

oryginalnego mechanika? to znaczy bo troszke nie kumam :P :P :P

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Kajen » wt lut 23, 2010 9:44 pm

Dzwoniłem, ma elektryka. Znaczy wyciągarkę. Dodam tez ze moj stary 2.3 juz ledwo jezdził ale jezdził. Po przekładce na nowsza, silniejsza jednostke jest roznica znaczna. I tak szukałem 2.5 jak kupowalem swojego ale dałem sie podprowadzic... W koncu mam to co chciałem.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Misiek Cypr » wt lut 23, 2010 9:45 pm

Znaczy wyciagarke mechaniczna, taki bialy kruk. Polowa forumowiczow, dala by sie za nia pokroic, z czego 98% posiadaczy Pajero, bo 2% ja ma. Dla samej wyciagarki, warto go kupic, ale gosc, nie w ciemie bity i ja zdejmuje. Z kolei to moze oznaczac, ze sprzet do jazdy na ryby nie sluzyl :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Kajen » wt lut 23, 2010 9:52 pm

Skoro juz o wyciagarkach mowa to i tak wiecej plusow ma zwykly tirfor niz pto czy elektryk. Do takiego wniosku doszedlem jak wtopiłem metr od płotu i 15 od garazu niszczac przy okazji wysprzeglik i narazajac sie sasiadowi na posmiewisko wyciagania roburem. :)

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: majcher » wt lut 23, 2010 9:55 pm

Kajen pisze:Tak. 1/3 mocy wiecej. Mniej wiecej. Jedną trzecią szybciej, jedną trzecią predzej do setki, jedną trzecią wiecej pali :P
Pierwsze wrazenie po wymianie silnika z 2.3 rok 89 na 2.5 z intercoolerem rok 96 bodajze... Hm... Do trojki nie nadązalem zmieniac biegow. :)21
to żes porównał - mówimy o porównaniu 2.3 i 2.5 z analogicznych rocznków
jakbym swój 2.5 z 87 zamienił na 2.5 z 96 z intercoolerem to tez bym miał o wszytko wiecej...
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Kajen » wt lut 23, 2010 10:01 pm

Jacku, tak jak wymieniałem tak i opisuje :) Wiec reasumujac po dwudziestoletnim silniku mozna spodziewac sie wszystkiego. I zakladamy oczywiscie czarny scenariusz. Ale 2.3 ma deko inne turbo przez co jest pewnie mnij wysilony. No i mniejsze cylindry. I inny kolektor dolotowy. I pare innych pierdolek...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: majcher » wt lut 23, 2010 10:08 pm

natomiast szkoda ze nie wiedziałem wczesniej ale mogłem go obejrzeć w weekend bo byłem w Włocławku
teraz można Polaffa wysłać
notabene zdaje sie ze mi ze je widzałem zaparkowane przed posesją kilka razy
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: DUDAS » śr lut 24, 2010 11:06 am

Ja miałem 2.3 z 1986 r. i nie narzekam, może był troche słabszy od 2.5 TDi, (2.3 krótki, 2.5 TDi długi) ale odnosiłem wrażenie że, 100 miał przy mniejszych obrotach silnika (nie wiem jakich, bo nigdy na to nie zwróciłem uwagi) w 2.5 koła 31 cali, w 2.3 - 16/245. Do dużej lawety 2.3 troche słaby (zwłaszcza ruszanie na bystrych podjazdach(tylko reduktor) - bo po czarnym jak się rozbujał to całkiem nieźle leci). Nie miałem z nim żadnych kłopotów, zapalał, jezdził i się nie psuł (poza korozją nadwozia). Jak bym miał brać cienkiego 2.5 TDi to wole w dobrym stanie 2.3.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Eskapada » śr lut 24, 2010 1:57 pm

A ja bym I generację kupował tylko z roku 89/91
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: polaff » czw lut 25, 2010 12:14 am

majcher pisze:natomiast szkoda ze nie wiedziałem wczesniej ale mogłem go obejrzeć w weekend bo byłem w Włocławku
teraz można Polaffa wysłać
notabene zdaje sie ze mi ze je widzałem zaparkowane przed posesją kilka razy
Ja jeźdizłem z właścicielem tego auta w którąś niedzielę. Nie oglądałem go szczegółowo, ale jak znam sie na tematach to widac po tym, że posądziłem go o mechanika, tylko nie kumam czemu jak dodawal "gazu" to wyciągarka kręciła zdecydowanie szybciej, moze aku ma padnięte. Jesli chodzi o samo auto to podczas jazdy ani nie kopciło ani napedy nie strzelały i sprawiało pozytywne wrażenie, z właścicielem na jego temat nie gadałem bo czasu nie było.

Ale jak by co to mogę zagadać bp już sie poznaliśmy :wink: :roll:
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Eskapada » czw lut 25, 2010 7:58 am

polaff pisze: Nie oglądałem go szczegółowo, ale jak znam sie na tematach to widac po tym, że posądziłem go o mechanika, tylko nie kumam czemu jak dodawal "gazu" to wyciągarka kręciła zdecydowanie szybciej, moze aku ma padnięte.:
Napisz proszę jeszcze ale tym raz po polsku
:wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: polaff » czw lut 25, 2010 8:05 am

Eskapada pisze:
polaff pisze: Nie oglądałem go szczegółowo, ale jak znam sie na tematach to widac po tym, że posądziłem go o mechanika, tylko nie kumam czemu jak dodawal "gazu" to wyciągarka kręciła zdecydowanie szybciej, moze aku ma padnięte.:
Napisz proszę jeszcze ale tym raz po polsku
:wink:
a czego nie kumasz z mojej wypowiedzi???

napisałem, że nie znam się tak dobrze jak Wy znawcy szpeju czego dowodem jest to, że myślałem, że mam mechaniczną wyciągarkę a okazuje się, że ma elektryczną.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: Eskapada » czw lut 25, 2010 8:14 am

No teraz rozumiem. Być może w rzeczonym Pajero jest akumulator który ma małą pojemności lub jest wyeksploatowany do tego może mieć alternator o niskim amperażu i na pewno ma chińską prądożerną wyciągarkę...
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

icemerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 12, 2010 11:07 pm

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: icemerc » czw lut 25, 2010 10:49 am

polaff jak byś mógł dowiedzieć sie nieco więcej na temat tego auta to byłbym wdzięczny :)

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: polaff » czw lut 25, 2010 11:52 pm

icemerc pisze:polaff jak byś mógł dowiedzieć sie nieco więcej na temat tego auta to byłbym wdzięczny :)

spoko pogadam z chłopakami i coś eis spróbuję wywiedzieć jak coś będę wiedział to dam znać
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: PAJERo I 2.3 td a 2.5 td

Post autor: polaff » wt mar 09, 2010 7:37 am

icemerc pisze:polaff jak byś mógł dowiedzieć sie nieco więcej na temat tego auta to byłbym wdzięczny :)

Przepraszam, że tam późno, ale sprawy zawodowe pokrzyżowały mi trochę prywatkę ;)

Dowiedziałem sie tyle:

Auto miało kompletnie wyremontowane przednie zawieszenie ma zdrowe blachy i generalnie jest ok. Tył na resorze.

Wnętrze dość zadbane.

Napędy sprawne. Tu sa zdjęcia z naszego wspólnego "taplania w śniegu (na jednym zdjęciu wyciąga patrola :)2 :)2 :)2 )
http://picasaweb.google.pl/polaff/Niedz ... directlink
Moim zdaniem furka spoko. Napewno lepsza od mojej :cry: :lol: :wink:
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość