Strona 1 z 1
seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: śr lut 24, 2010 9:21 pm
autor: icemerc
Witam.
Doczytałem, że PAJERO I ma seryjnie oponki 215R15. w moim mniemaniu to z lekka wąskie... poszperałem na google i przeliczyłem to na cale i wyszło mi 28"x8.5R15.
Nie wiem niestety jakiej szerokości jest felga...
Czy jak bym np postanowił posadzić go na 30"/9.5 R15 to :
1) auto będzie wyżej stało? czyli czy się podniesie troszkę wyżej?
2) jak zmienią się wskazania licznika?
3) Będę musiał szukać szerszej felgi?
4) jak z podjazdami na górki - powiedzmy lekko strome?
Cytat:
"Więc im większe opony (wyższe) tym trudniej nam będzie nabierać prędkości, chociaż przy tych samych obrotach silnika będziemy, po długim rozpędzeniu, jechać szybciej. A ruszanie z miejsca na stromych pochyłościach będzie wręcz niemożliwe bez użycia reduktora. "
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony - z tego przelicznika korzystałem...
Sorki, że marudze ale chce przez zakupem wchłonąć jak najwięcej wiedzy

Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: śr lut 24, 2010 9:47 pm
autor: Mroczny
a do czego używać tego auta będziesz?
ja bym załozył 31" at do codziennej jazdy
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: śr lut 24, 2010 9:48 pm
autor: Kajen
Do 31x10.50 bedzie git. Seryjny pajerowy rozmiar wyglada jakby fura byla postawiona na zyletkach ale wezsza opona robi lepiej. Roznica w przyspieszaniu niewielka.
Tu jak sobie spojzysz to zobaczysz jaka jest roznica. Kolka na alusach to nexen radial a/t 265/70/15, maja 28 cali wysokosci (mierzone miarką). Te stare to 215/75/15.
http://picasaweb.google.pl/lukasz.szkud ... directlink
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: śr lut 24, 2010 10:34 pm
autor: icemerc
31/10.50 to ok 265/75... seryjne sa 215 - to dosyć spora różnica.... ciekawi mnie jak ona sie odniesie do poruszania sie po drogach asfaltowych, lekko terenowych i wskazań licznika... bo spalanie pewnie wzrośnie... mowa oczywiście tylko o oponach AT
a co masz na myśli pisząc : węższa opona robi lepiej?
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: śr lut 24, 2010 10:45 pm
autor: Kajen
Szybciej dogryza sie do twardego. 31x10.5 i licznik nie przekłamuje.
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: czw lut 25, 2010 8:03 am
autor: Eskapada
@ icemerc
Są pewne dogmaty - czyli stwierdzenie filozoficzne przyjęte bezwarunkowo. Do takich dogmatów zaliczają się opony 31x10,50R15. Jest to najlepszy najrozsądniejszy rozmiar opon w Pajero I oraz II generacji. Dalsza polemika z Twojej strony będzie obrażeniem naszych uczuć i wiedzy niewątpliwej
Amen

Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: czw lut 25, 2010 10:38 am
autor: Kajen
Nie mam 31" ale... Amen.
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: czw lut 25, 2010 12:48 pm
autor: neurot
odpowiadając na Twoje pytania:
1. będzie wyżej stało, podniesie się o liczbę cali różnicy między oponami podzielić przez liczbę 2
2. na 31x10,5 licznik nie będzie przekłamywał
3. nie wiem na jakiej teraz stoi Twoje auto ? szerokość 6 cali ? ja zmieniłem felgi, głównie dla ujemnego ET
4. będzie git; generalnie ja po zmianie wyraźnie odczułem spadek przyspieszenia ale po kilku dniach przyzwyczaiłem się i zupełnie zapomniałem o wcześniejszych osiągach; według mnie 31 jest świetnym kompromisem i tak jak Eska napisał, to najbardziej rozsądny rozmiar i należy przyjąć to za dogmat
5. spalanie wzrośnie ale w moim przypadku bardziej wzrosło po założeniu bagażnika dachowego z oświetleniem
6. drogi asfaltowe - jak wyżej, drogi 'lekko terenowe' - lepiej
7. łykaj je bez obaw
nie mam już 31

i... też Amen

Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: czw lut 25, 2010 1:33 pm
autor: icemerc
takie rzeczowe odpowiedzi lubię najbardziej ;D Dzieki wielkie... myślę , że to spalanie wieksze o 1-1.5 będe wstanie przeboleć jakos....
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: czw lut 25, 2010 3:21 pm
autor: Kajen
I tak nie zejdziesz ponizej 12 :p
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pn mar 01, 2010 7:34 am
autor: icemerc
a na seryjna felge z PAJERO I jaką mogę największa opone założyć, aby auto sie podniosło ?
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pn mar 01, 2010 7:42 am
autor: Eskapada
icemerc pisze:a na seryjna felge z PAJERO I jaką mogę największa opone założyć, aby auto sie podniosło ?
31x10,50 32x11,50 33x10,50 - Można bez problemu na tą felgę założyć oponę 35x12,50 ale nie widzę sensu tej opony w Pajero
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pn mar 01, 2010 10:15 am
autor: Kajen
Bartku obawiam sie ze 12.50 nie wlezie na taką felge. Za wąska felga.
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/kQi ... directlink
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pn mar 01, 2010 10:35 am
autor: Mroczny
12.5 miałem nawet na 6"
7 jest optymalne
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pn mar 01, 2010 11:02 am
autor: Kajen
Nie za bardzo baloniasta byla opona ? Oryginalna felga taka jak na zgjeciu powyzej ma 6 cali szerokosci, 31x10.5 to idealna opona na tą felge. Nie rozmawiamy na razie o ET prawda ?

Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pn mar 01, 2010 11:09 am
autor: Eskapada
@ kolega icemerc pytał jaką najwierniejszą oponę da się założyć i dostał odpowiedź
Moim zdaniem optymalnym rozmiarem na tą felgę jest opona 31x10,50R15. Opona 33x10,50 również wejdzie tylko, że Ja podnosząc auto równocześnie bym je poszerzył - stosując felgę z ET -25
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pn mar 01, 2010 11:21 am
autor: Kajen
Nalezy tez dodac, ze niezbedne robia sie wtedy poszerzenia nadkoli (ktorych ja np. nie mam) i mi szyby w mgnieniu oka robia sie jakby nieprzezroczyste

Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pn mar 01, 2010 8:51 pm
autor: icemerc
czyli zakładając na seryjne felgi opony 31/10.5/15 nie trzeba zakładać żadnych dystansów lub tym podobne? nic nie będzie obcierać? tylko zalecane chlapacze - tak?
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: czw mar 04, 2010 2:02 pm
autor: BoobeR
zakładaj 31x10.5R15. Idealny rozmiar, nie obciążasz układu. Ja się połakomiłem na 32" ale wcześniej podniosłem strucla w górę. Chociaż i bez podnoszenia nic by nie haczyło. Ostatni rajd w Poddębicach wygrał Kolega P1 na seryjnym zawieszeniu i 33" MT. I też dało radę.
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: czw mar 04, 2010 2:37 pm
autor: robertsw
Przepraszam ,że się wcinam ale nurtuje mnie temat ciśnienia w kołach BFG At 31,10.5,15 mam Gallopka long i teraz mam 1.8bar przód i tył czy tak ma być

Dziękuję
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: czw mar 04, 2010 2:44 pm
autor: rort_
Możesz dobić 2 bądź 2,2. 1,8 to troche mało wg mnie.
Re: seryjne ogumienie PAJERO I - nurtujące pytania
: pt mar 05, 2010 2:37 pm
autor: BoobeR
Ja dobiłem do 2.0 bo na 1.8 balony były wyraźne