rozrzad 2.5 (4d56)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

kzh

rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: kzh » czw lut 25, 2010 2:09 am

czy po wymianie rozrzadu trza robic jakies korekcje na pompie wtryskowej(kat wtrysku etc)? autodata i inne nie mowia o tym nic. jedyne info to ze wymiana paskow i rolek i finito. tak tez uczynilem i po wymianie mam wrazenie ze pogorszyla sie dynamika motóru. byc moze tylko mi sie wydaje dlatego tez chce sie upewnic.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: N2O » czw lut 25, 2010 2:41 am

Wypadało by przynajmniej sprawdzić kąt wtrysku bodajże czujnikiem zegarowym.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: rort_ » pt lut 26, 2010 9:30 pm

A może kółko pompy uciekło Ci o jeden ząbek? Zauwazyłeś, że nie chciało zostać na znaku podczas ustawiania? Albo nie zrobiłeś korekty dla napinacza?
A może poszli do lasu, albo to tylko efekt placebo?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

kzh

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: kzh » pt lut 26, 2010 10:43 pm

nic mi nie ucieklo, az takim leszczem to ja nie jestem zeby nie sprawdzic wielokrotnie znakow. natomiast co to jest korekta dla napinacza to nie mam zielonego pojecia i jakos mam wrazenie ze to bzdura :D
a pompa oczywiscie uciekala jednak pomoglem sobie kluczem oczkowym i drutem.
raczej to tylko wrazenie poniewaz od kupna auta do zmiany rozrzadu przejechalem 150km w dodatku 2 miesiace auto stalo w warsztacie. aczkolwiek nie zaszkodzi sprawdzic tylko przyrzadu brak.

danielchelm
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: danielchelm » sob lut 27, 2010 11:19 am

u mnie po wymianie paskow obroty biegu jałowego nieznacznie wzrosły o jakieś 100-200obr/min, tak więc chyba coś przy pompie trzeba by było skorygować

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: rort_ » sob lut 27, 2010 2:53 pm

kzh pisze:korekta dla napinacza to nie mam zielonego pojecia i jakos mam wrazenie ze to bzdura
Po założeniu rozrządu trzeba przekręcić koło od wala rozrządu o jakieś dwa ząbki tak, żeby pasek przy rolce dostal luzu i jeszcze raz pouścić i dokręcić śruby od rolki zaczynając od tej 'osiowej' a później tej w której się podstawa rolki przesuwa. Zobaczysz że napinacz jeszcze się przesunie. Dokręcać w odwrotnej kolejności, żeby przy dokręcaniu tej 'osiowej' śruby napinacz się nie przesunął.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

kzh

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: kzh » sob lut 27, 2010 4:06 pm

dobra dobra. to jest standardowa procedura regulacji napiecia napinacza i nie ma nic wspolnego z synchronizacja pompy wtryskowej. czyli dobrze przypuszczalem ze to bzdura :)21
a teraz pomysl troche nad tym co sugerujesz. wszystko kreci sie w prawo. nawet gdyby napinacza NIE BYLO to i tak pasek po stronie napedowej jest maxymalnie napiety pomiedzy walkiem rozrzadu, pompa i walem korbowym wiec to na moment wtrysku nie ma ZADNEGO wplywu. jedyny wplyw jaki mi przychodzi do glowy to roznice w wymiarach paska(dlugosc, odstepy miedzy zebami), rozciagliwosc itp. bo chyba mi nie powie ktos ze wszystkie paski sa identyczne do ulamkow milimetra.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: N2O » sob lut 27, 2010 5:53 pm

Pasek się zużywa i rozciąga, stad te różnice.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: rort_ » sob lut 27, 2010 6:13 pm

A druga sprawa, to że są dwa typy pasków i faktycznie mają różnicę w wymiarach, bodajże o i mm.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: Myke » sob lut 27, 2010 8:13 pm

Jak mi pompa uciekala to przestawilem ja na znaku przy zakladaniu paska (tylko teraz juz nie pamietam w ktora strone :)15 ) i po zlozeniu wszystkiego z napinaczem wlacznie, przekreceniu walu korbowego pare razy wszystkie znaki sie pokrywaly i maszyna chodzila normalnie.
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

kzh

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: kzh » sob lut 27, 2010 8:51 pm

typy sa w zebach a nie w dlugosci paskow.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: rort_ » sob lut 27, 2010 10:09 pm

katalogi podają rózną długość, ale 1mm chyba nie zrobi takiej rewolucji
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

kzh

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: kzh » sob lut 27, 2010 10:16 pm

no niby 1mm nie robi ale... tu 1mm, tam drugi milimetr i tak sie uzbiera w kilkunastoletnim rzechu. zeby na kolach tez sie teoretycznie zuzywaja.
generalnie olewam temat. okazalo sie ze dywanik podszedl mi pod pedal gazu :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: Faja » ndz lut 28, 2010 9:34 am

Sprawdzić należy początek wtrysku: statycznie- za pomocą czujnika zegarowego wkręconego w pompę, lub dynamicznie -lampą stroboskopową.
Obrazek
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: Kajen » ndz lut 28, 2010 11:01 am

:)2
Faja to jest jednak gosc, widac ze ma temat obcykany :) Tak trzymac.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: rozrzad 2.5 (4d56)

Post autor: rort_ » ndz lut 28, 2010 12:54 pm

kzh pisze: okazalo sie ze dywanik podszedl mi pod pedal gazu :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21
Teraz toś pan dojebał... :o
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość