Problem z automatem w PIII 3.2did

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

mpolus24
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 25, 2009 11:07 pm

Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: mpolus24 » czw lut 25, 2010 9:04 am

Witam, zakupiłem PIII 3.2did rocznik 2002, przebieg 137tyś w automacie, autko zadbane, serwisowane itd, jednak mam pewien problem ze skrzynią. Mamy obecnie temp zewnętrzne na poziomie -2 do 3 st.C wiec odpalam rano autko i pyka parę minutek, następnie ruszam. Oczywiście nie cisnę go tylko utrzymuję max do 2 tyś obr/min, ujadę 500m i zaczyna migać dioda od biegu N i auto natychmiast zwalnia i staje. Sprawdzam wsteczny - jadę, wrzucam D i to samo, nie mogę jechać bo miga N. Gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie problem znika i już więcej się nie powtarza. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami??? Co go boli?? Dodam tylko że oleje i filtry + uszczelki wymieniłem w ASO i problem nadal się pojawia.

Z góry dziękuję za informację

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: cordoba_2004 » czw lut 25, 2010 9:22 am

Bo trzeba było kupić escorta z 99 roku nie psuje się . Teraz to się dowiesz ile kosztuje mitsu :)
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: Videlec » czw lut 25, 2010 9:45 am

cordoba, ty jesteś głupszy niż ustawa przewiduje :)3
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: cordoba_2004 » czw lut 25, 2010 10:03 am

Ale mądrzeje dzięki Tobie jestem już prawie tak mondry jak ty
To musisz lobbować żeby ustawę zmienili hehe
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

macmal2
Posty: 722
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: TORUŃ
Kontaktowanie:

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: macmal2 » czw lut 25, 2010 7:42 pm

cordoba_2004 pisze:Ale mądrzeje dzięki Tobie jestem już prawie tak mondry jak ty
To musisz lobbować żeby ustawę zmienili hehe
czasami lepiej milczeć i sprawiać wrażenie idioty niż się odezwać i rozwiać wszystkie wątpliwości
żałosne... :)3
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było

mpolus24
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 25, 2009 11:07 pm

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: mpolus24 » czw lut 25, 2010 8:49 pm

Miło że się wypowiadacie, ale czy możemy skupić się na temacie??? W każdym razie mi na tym zależy, tym bardziej że słyszałem bardzo pozytywne opinie o tym forum więc nadal czekam na informację,

Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: wojtek_kom » czw lut 25, 2010 8:57 pm

mpolus24 pisze:Witam, zakupiłem PIII 3.2did rocznik 2002, przebieg 137tyś w automacie, autko zadbane, serwisowane itd, jednak mam pewien problem ze skrzynią. Mamy obecnie temp zewnętrzne na poziomie -2 do 3 st.C wiec odpalam rano autko i pyka parę minutek, następnie ruszam. Oczywiście nie cisnę go tylko utrzymuję max do 2 tyś obr/min, ujadę 500m i zaczyna migać dioda od biegu N i auto natychmiast zwalnia i staje. Sprawdzam wsteczny - jadę, wrzucam D i to samo, nie mogę jechać bo miga N. Gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie problem znika i już więcej się nie powtarza. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami??? Co go boli?? Dodam tylko że oleje i filtry + uszczelki wymieniłem w ASO i problem nadal się pojawia.

Z góry dziękuję za informację
Rozgrzej silnik i skrzynię do normalnej temperatury ... zobacz czy się dalej dzieje. Jeżeli tak i masz to przy minusowych temperaturach - wymienili olej na..., nie wymienili całości, olej jest :)23.
Reszta to podłączyć kompa i zobaczyć co skrzynia wyświetla.
Nissan-y

macmal2
Posty: 722
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: TORUŃ
Kontaktowanie:

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: macmal2 » czw lut 25, 2010 10:54 pm

nie zastanawiaj sie duzo - teraz samochody sa na takim poziomie,ze od myslenia sie nie naprawia
dawaj na kompa ( nie koniecznie do ASO) ,po dwoch minutach bedzie wiadomo co go boli
przy tym przebiegu automat nie ma prawa sie zuzyc,raczej jest to kwestia usterki oprogramowania (elektronika)
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: gebels » pt lut 26, 2010 9:40 pm

macmal2 pisze:nie zastanawiaj sie duzo - teraz samochody sa na takim poziomie,ze od myslenia sie nie naprawia
dawaj na kompa ( nie koniecznie do ASO) ,po dwoch minutach bedzie wiadomo co go boli
przy tym przebiegu automat nie ma prawa sie zuzyc,raczej jest to kwestia usterki oprogramowania (elektronika)

jeśli się gość stosował do zaleceń MMC to po takim przebiegu ta skrzynia może być na wykończeniu, zobacz sobie w instrukcje co ile zalecają w tym automacie wymiane oleju, a potem udaj się do mechanika od automatów lub sobie poczytaj ile przy takiej eksploatacji automat pociągnie (gwarancje przetrzyma a potem hmmmm)


ps. inna sprawa że mogli nie nalać właściwego oleju
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: Eskapada » sob lut 27, 2010 8:22 am

cordoba_2004 pisze:Bo trzeba było kupić escorta z 99 roku nie psuje się . Teraz to się dowiesz ile kosztuje mitsu :)
jak będziesz miał problem ze swoim autem i grzecznie poprosisz o radę na forum z góry podziękujesz za informacje to Ci wkleję twoją własną wypowiedź.

Zachowałeś się na buc :)3
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: maciek maciek » ndz lut 28, 2010 8:39 am

gebels pisze:
macmal2 pisze:nie zastanawiaj sie duzo - teraz samochody sa na takim poziomie,ze od myslenia sie nie naprawia
dawaj na kompa ( nie koniecznie do ASO) ,po dwoch minutach bedzie wiadomo co go boli
przy tym przebiegu automat nie ma prawa sie zuzyc,raczej jest to kwestia usterki oprogramowania (elektronika)

jeśli się gość stosował do zaleceń MMC to po takim przebiegu ta skrzynia może być na wykończeniu, zobacz sobie w instrukcje co ile zalecają w tym automacie wymiane oleju, a potem udaj się do mechanika od automatów lub sobie poczytaj ile przy takiej eksploatacji automat pociągnie (gwarancje przetrzyma a potem hmmmm)


ps. inna sprawa że mogli nie nalać właściwego oleju

Wymiana co 45000 , czy uważasz , że to taka tragedia ?
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: gebels » ndz lut 28, 2010 10:15 am

tak uważam

olej dedykowany do tej skrzyni to syntetyk (diafluid)

ludzie chcą obniżenia kosztów eksploatacji więc fabryka wydłuża przebiegi między wymianowe, ja rozumiem dłuższy przebieg jak jest czujnik gradacji oleju, ale w tym aucie go brak (jeśli ktoś ostro w palnik daje olej może być do wymiany po połowie zalecanego przebiegu, bo jest już zużyty i stracił swoje właściwości)

ja mimo wszystko aż tyle na oleju bym nie robił, no chyba że kupił bym nowe auto i po trzech latach go sprzedawał to tak

inna sprawa że producent zaleca wymiane oleju co przebieg lub co dany okres czasu (a o tym już nikt nie pamięta)
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: Eskapada » ndz lut 28, 2010 10:35 am

Pozostaje kwestia użytkowania auta i eksploatacji skrzyni. Jak pomęczysz skrzynie, zagotujesz olej to koniecznym jest jego wymiana nawet jak do przeglądu zostało 40 tys. km
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: Igor V8 » ndz lut 28, 2010 10:45 am

cordoba_2004 pisze:Ale mądrzeje dzięki Tobie jestem już prawie tak mondry jak ty
To musisz lobbować żeby ustawę zmienili hehe
Ktoś wreszcie naciśnie magiczny guzik i wyje.ie Cię z tego forum ...
Mam nadzieję że szybciej niż myślisz
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

mpolus24
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 25, 2009 11:07 pm

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: mpolus24 » pn mar 01, 2010 12:19 pm

Teraz dla zainteresowanych:

Zgodnie z kilkoma wskazówkami forumowiczów i osób wtajemniczonych pojechałem na komputer. Silnik - zero błędów, skrzynia biegów - Code 44 o treści: 4th not synchronized. Diagnoza "fachowca" - może być problem z ciśnieniem oleju, ale też widziałem że objawy mu obce. Dalsze kroki - sprawdzam poziom oleju (na rozgrzanym oleju w skrzyni), wszystko ok. Specjalista od skrzyni automatycznych zaleca wymontowanie jej i sprawdzenie. No nic pojedziemy do kolejnego "speca" od automatów, niech się wypowie. CDN...

mpolus24
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 25, 2009 11:07 pm

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: mpolus24 » pt mar 05, 2010 2:48 pm

No to perypetii ciąg dalszy...

...kolejna wizyta u "magika od Miśków", szybkie stwierdzenie że zabrudzony czujnik prędkości skrzyni biegów, no to czyścimy, podobno błąd na komputerze zniknął. Mówię sobie, nieźle, w końcu ktoś coś zadziałał.
Następnego dnia ruszam powoli z nadzieją że będzie OK... nie jest, znów to samo, k...a co to jest? Zaobserwowałem, że moment w którym zaczyna migać dioda N i auto zwalnia to zmiana biegu z 3 na 4, hmmm, czyli coś z 4-tym biegiem nie teges, jak dla mnie. Co więcej gdy próbuję przejść na tryb ręczny (kiedy już stoję) widzę że mam włączony 3 bieg (nie da się zredukować), czyli potwierdza się fakt, że w momencie kiedy zmienia z 3 na 4 coś się blokuje i nie przekłada, no cóż, szukamy dalej...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: gebels » sob mar 06, 2010 10:37 am

jak do tej pory to raczej trafiałeś na pseudo fachowców :roll:
Czwarte serce :cry:

mpolus24
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 25, 2009 11:07 pm

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: mpolus24 » śr kwie 21, 2010 2:37 pm

No nic, pozostaje mi tylko dodać, że problem sam zniknął gdy temperatury zewnętrzne z rana były dodatnie, brak mi słów

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: gebels » śr kwie 21, 2010 9:36 pm

mpolus24 pisze:No nic, pozostaje mi tylko dodać, że problem sam zniknął gdy temperatury zewnętrzne z rana były dodatnie, brak mi słów

Pozdrawiam

no to już wiesz że olej albo stracił parametry, albo wlany nie taki jak trzeba

w misiu do tej skrzyni ma być olej który spełnia norme Mitsubishi SP-III, JASO M315-2003 1A

dodam tylko że zden z dextronów nawet ten IIIG nie spełnia tej normy więc uważaj co wlewasz czy też ci wlewają

pozdrawiam i życzę zakończenia problemów ze skrzynią

ps. możesz mieć problem z zakupem tego oleju w małym opakowaniu, większość firm ma go w opakowaniach 20L



pozdrawiam Gebels
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: goszen » pt kwie 23, 2010 8:07 am

gebels pisze:
mpolus24 pisze: ps. możesz mieć problem z zakupem tego oleju w małym opakowaniu, większość firm ma go w opakowaniach 20L
pozdrawiam Gebels
My sprzedajemy go na litry.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: gebels » pt kwie 23, 2010 9:01 am

pommnik ci postawimy :wink:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: goszen » pt kwie 23, 2010 9:21 am

gebels pisze:pommnik ci postawimy :wink:
Grozisz mi!? :lol:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: Kajen » pt kwie 23, 2010 1:12 pm

Patrola na 42" u Goszena na trawniczku :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: acinski » wt maja 04, 2010 11:20 am

Wiecie co jeździłem Ci ja do ASO po różne rzeczy ale tydzień temu spotkałem faceta który tam pracował jako mechanik zaraz po otwarciu. Zwolnił się nad czym ubolewałem (kumaty był bardzo) bo kazano mu lać do wszystkich automatów Dextrona II bo nie bedą trzymać kilku beczek z róznymi oliwami. Zatem nie jeździmy na wymiany oleju do ASO. Jesli tak robią wszędzie to automaty u nas nigdy nie będa popularne.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did

Post autor: goszen » wt maja 04, 2010 1:42 pm

acinski pisze:Wiecie co jeździłem Ci ja do ASO po różne rzeczy ale tydzień temu spotkałem faceta który tam pracował jako mechanik zaraz po otwarciu. Zwolnił się nad czym ubolewałem (kumaty był bardzo) bo kazano mu lać do wszystkich automatów Dextrona II bo nie bedą trzymać kilku beczek z róznymi oliwami. Zatem nie jeździmy na wymiany oleju do ASO. Jesli tak robią wszędzie to automaty u nas nigdy nie będa popularne.
Bzdura totalna, znam 70 % serwisów w Polsce i każdy dysponuje wszystkimi rodzajami olejów. Kłopot w tym, ze są znacznie droższe.
GG 3597101 tel. 602-673-905

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości