Problem z automatem w PIII 3.2did
Moderator: Kosiarz
Problem z automatem w PIII 3.2did
Witam, zakupiłem PIII 3.2did rocznik 2002, przebieg 137tyś w automacie, autko zadbane, serwisowane itd, jednak mam pewien problem ze skrzynią. Mamy obecnie temp zewnętrzne na poziomie -2 do 3 st.C wiec odpalam rano autko i pyka parę minutek, następnie ruszam. Oczywiście nie cisnę go tylko utrzymuję max do 2 tyś obr/min, ujadę 500m i zaczyna migać dioda od biegu N i auto natychmiast zwalnia i staje. Sprawdzam wsteczny - jadę, wrzucam D i to samo, nie mogę jechać bo miga N. Gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie problem znika i już więcej się nie powtarza. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami??? Co go boli?? Dodam tylko że oleje i filtry + uszczelki wymieniłem w ASO i problem nadal się pojawia.
Z góry dziękuję za informację
Z góry dziękuję za informację
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Bo trzeba było kupić escorta z 99 roku nie psuje się . Teraz to się dowiesz ile kosztuje mitsu 

Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
cordoba, ty jesteś głupszy niż ustawa przewiduje 

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Ale mądrzeje dzięki Tobie jestem już prawie tak mondry jak ty
To musisz lobbować żeby ustawę zmienili hehe
To musisz lobbować żeby ustawę zmienili hehe
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
czasami lepiej milczeć i sprawiać wrażenie idioty niż się odezwać i rozwiać wszystkie wątpliwościcordoba_2004 pisze:Ale mądrzeje dzięki Tobie jestem już prawie tak mondry jak ty
To musisz lobbować żeby ustawę zmienili hehe
żałosne...

Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Miło że się wypowiadacie, ale czy możemy skupić się na temacie??? W każdym razie mi na tym zależy, tym bardziej że słyszałem bardzo pozytywne opinie o tym forum więc nadal czekam na informację,
Z góry dziękuję
Z góry dziękuję
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Rozgrzej silnik i skrzynię do normalnej temperatury ... zobacz czy się dalej dzieje. Jeżeli tak i masz to przy minusowych temperaturach - wymienili olej na..., nie wymienili całości, olej jestmpolus24 pisze:Witam, zakupiłem PIII 3.2did rocznik 2002, przebieg 137tyś w automacie, autko zadbane, serwisowane itd, jednak mam pewien problem ze skrzynią. Mamy obecnie temp zewnętrzne na poziomie -2 do 3 st.C wiec odpalam rano autko i pyka parę minutek, następnie ruszam. Oczywiście nie cisnę go tylko utrzymuję max do 2 tyś obr/min, ujadę 500m i zaczyna migać dioda od biegu N i auto natychmiast zwalnia i staje. Sprawdzam wsteczny - jadę, wrzucam D i to samo, nie mogę jechać bo miga N. Gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie problem znika i już więcej się nie powtarza. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami??? Co go boli?? Dodam tylko że oleje i filtry + uszczelki wymieniłem w ASO i problem nadal się pojawia.
Z góry dziękuję za informację

Reszta to podłączyć kompa i zobaczyć co skrzynia wyświetla.
Nissan-y
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
nie zastanawiaj sie duzo - teraz samochody sa na takim poziomie,ze od myslenia sie nie naprawia
dawaj na kompa ( nie koniecznie do ASO) ,po dwoch minutach bedzie wiadomo co go boli
przy tym przebiegu automat nie ma prawa sie zuzyc,raczej jest to kwestia usterki oprogramowania (elektronika)
dawaj na kompa ( nie koniecznie do ASO) ,po dwoch minutach bedzie wiadomo co go boli
przy tym przebiegu automat nie ma prawa sie zuzyc,raczej jest to kwestia usterki oprogramowania (elektronika)
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
macmal2 pisze:nie zastanawiaj sie duzo - teraz samochody sa na takim poziomie,ze od myslenia sie nie naprawia
dawaj na kompa ( nie koniecznie do ASO) ,po dwoch minutach bedzie wiadomo co go boli
przy tym przebiegu automat nie ma prawa sie zuzyc,raczej jest to kwestia usterki oprogramowania (elektronika)
jeśli się gość stosował do zaleceń MMC to po takim przebiegu ta skrzynia może być na wykończeniu, zobacz sobie w instrukcje co ile zalecają w tym automacie wymiane oleju, a potem udaj się do mechanika od automatów lub sobie poczytaj ile przy takiej eksploatacji automat pociągnie (gwarancje przetrzyma a potem hmmmm)
ps. inna sprawa że mogli nie nalać właściwego oleju
Czwarte serce 

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
jak będziesz miał problem ze swoim autem i grzecznie poprosisz o radę na forum z góry podziękujesz za informacje to Ci wkleję twoją własną wypowiedź.cordoba_2004 pisze:Bo trzeba było kupić escorta z 99 roku nie psuje się . Teraz to się dowiesz ile kosztuje mitsu
Zachowałeś się na buc

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
-
- Posty: 144
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
- Lokalizacja: wawa
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
gebels pisze:macmal2 pisze:nie zastanawiaj sie duzo - teraz samochody sa na takim poziomie,ze od myslenia sie nie naprawia
dawaj na kompa ( nie koniecznie do ASO) ,po dwoch minutach bedzie wiadomo co go boli
przy tym przebiegu automat nie ma prawa sie zuzyc,raczej jest to kwestia usterki oprogramowania (elektronika)
jeśli się gość stosował do zaleceń MMC to po takim przebiegu ta skrzynia może być na wykończeniu, zobacz sobie w instrukcje co ile zalecają w tym automacie wymiane oleju, a potem udaj się do mechanika od automatów lub sobie poczytaj ile przy takiej eksploatacji automat pociągnie (gwarancje przetrzyma a potem hmmmm)
ps. inna sprawa że mogli nie nalać właściwego oleju
Wymiana co 45000 , czy uważasz , że to taka tragedia ?
V60 E70 E84 BJ45
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
tak uważam
olej dedykowany do tej skrzyni to syntetyk (diafluid)
ludzie chcą obniżenia kosztów eksploatacji więc fabryka wydłuża przebiegi między wymianowe, ja rozumiem dłuższy przebieg jak jest czujnik gradacji oleju, ale w tym aucie go brak (jeśli ktoś ostro w palnik daje olej może być do wymiany po połowie zalecanego przebiegu, bo jest już zużyty i stracił swoje właściwości)
ja mimo wszystko aż tyle na oleju bym nie robił, no chyba że kupił bym nowe auto i po trzech latach go sprzedawał to tak
inna sprawa że producent zaleca wymiane oleju co przebieg lub co dany okres czasu (a o tym już nikt nie pamięta)
olej dedykowany do tej skrzyni to syntetyk (diafluid)
ludzie chcą obniżenia kosztów eksploatacji więc fabryka wydłuża przebiegi między wymianowe, ja rozumiem dłuższy przebieg jak jest czujnik gradacji oleju, ale w tym aucie go brak (jeśli ktoś ostro w palnik daje olej może być do wymiany po połowie zalecanego przebiegu, bo jest już zużyty i stracił swoje właściwości)
ja mimo wszystko aż tyle na oleju bym nie robił, no chyba że kupił bym nowe auto i po trzech latach go sprzedawał to tak
inna sprawa że producent zaleca wymiane oleju co przebieg lub co dany okres czasu (a o tym już nikt nie pamięta)
Czwarte serce 

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Pozostaje kwestia użytkowania auta i eksploatacji skrzyni. Jak pomęczysz skrzynie, zagotujesz olej to koniecznym jest jego wymiana nawet jak do przeglądu zostało 40 tys. km
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Ktoś wreszcie naciśnie magiczny guzik i wyje.ie Cię z tego forum ...cordoba_2004 pisze:Ale mądrzeje dzięki Tobie jestem już prawie tak mondry jak ty
To musisz lobbować żeby ustawę zmienili hehe
Mam nadzieję że szybciej niż myślisz
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Teraz dla zainteresowanych:
Zgodnie z kilkoma wskazówkami forumowiczów i osób wtajemniczonych pojechałem na komputer. Silnik - zero błędów, skrzynia biegów - Code 44 o treści: 4th not synchronized. Diagnoza "fachowca" - może być problem z ciśnieniem oleju, ale też widziałem że objawy mu obce. Dalsze kroki - sprawdzam poziom oleju (na rozgrzanym oleju w skrzyni), wszystko ok. Specjalista od skrzyni automatycznych zaleca wymontowanie jej i sprawdzenie. No nic pojedziemy do kolejnego "speca" od automatów, niech się wypowie. CDN...
Zgodnie z kilkoma wskazówkami forumowiczów i osób wtajemniczonych pojechałem na komputer. Silnik - zero błędów, skrzynia biegów - Code 44 o treści: 4th not synchronized. Diagnoza "fachowca" - może być problem z ciśnieniem oleju, ale też widziałem że objawy mu obce. Dalsze kroki - sprawdzam poziom oleju (na rozgrzanym oleju w skrzyni), wszystko ok. Specjalista od skrzyni automatycznych zaleca wymontowanie jej i sprawdzenie. No nic pojedziemy do kolejnego "speca" od automatów, niech się wypowie. CDN...
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
No to perypetii ciąg dalszy...
...kolejna wizyta u "magika od Miśków", szybkie stwierdzenie że zabrudzony czujnik prędkości skrzyni biegów, no to czyścimy, podobno błąd na komputerze zniknął. Mówię sobie, nieźle, w końcu ktoś coś zadziałał.
Następnego dnia ruszam powoli z nadzieją że będzie OK... nie jest, znów to samo, k...a co to jest? Zaobserwowałem, że moment w którym zaczyna migać dioda N i auto zwalnia to zmiana biegu z 3 na 4, hmmm, czyli coś z 4-tym biegiem nie teges, jak dla mnie. Co więcej gdy próbuję przejść na tryb ręczny (kiedy już stoję) widzę że mam włączony 3 bieg (nie da się zredukować), czyli potwierdza się fakt, że w momencie kiedy zmienia z 3 na 4 coś się blokuje i nie przekłada, no cóż, szukamy dalej...
...kolejna wizyta u "magika od Miśków", szybkie stwierdzenie że zabrudzony czujnik prędkości skrzyni biegów, no to czyścimy, podobno błąd na komputerze zniknął. Mówię sobie, nieźle, w końcu ktoś coś zadziałał.
Następnego dnia ruszam powoli z nadzieją że będzie OK... nie jest, znów to samo, k...a co to jest? Zaobserwowałem, że moment w którym zaczyna migać dioda N i auto zwalnia to zmiana biegu z 3 na 4, hmmm, czyli coś z 4-tym biegiem nie teges, jak dla mnie. Co więcej gdy próbuję przejść na tryb ręczny (kiedy już stoję) widzę że mam włączony 3 bieg (nie da się zredukować), czyli potwierdza się fakt, że w momencie kiedy zmienia z 3 na 4 coś się blokuje i nie przekłada, no cóż, szukamy dalej...
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
jak do tej pory to raczej trafiałeś na pseudo fachowców 

Czwarte serce 

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
No nic, pozostaje mi tylko dodać, że problem sam zniknął gdy temperatury zewnętrzne z rana były dodatnie, brak mi słów
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
mpolus24 pisze:No nic, pozostaje mi tylko dodać, że problem sam zniknął gdy temperatury zewnętrzne z rana były dodatnie, brak mi słów
Pozdrawiam
no to już wiesz że olej albo stracił parametry, albo wlany nie taki jak trzeba
w misiu do tej skrzyni ma być olej który spełnia norme Mitsubishi SP-III, JASO M315-2003 1A
dodam tylko że zden z dextronów nawet ten IIIG nie spełnia tej normy więc uważaj co wlewasz czy też ci wlewają
pozdrawiam i życzę zakończenia problemów ze skrzynią
ps. możesz mieć problem z zakupem tego oleju w małym opakowaniu, większość firm ma go w opakowaniach 20L
pozdrawiam Gebels
Czwarte serce 

Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
My sprzedajemy go na litry.gebels pisze:mpolus24 pisze: ps. możesz mieć problem z zakupem tego oleju w małym opakowaniu, większość firm ma go w opakowaniach 20L
pozdrawiam Gebels
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Grozisz mi!?gebels pisze:pommnik ci postawimy

GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Wiecie co jeździłem Ci ja do ASO po różne rzeczy ale tydzień temu spotkałem faceta który tam pracował jako mechanik zaraz po otwarciu. Zwolnił się nad czym ubolewałem (kumaty był bardzo) bo kazano mu lać do wszystkich automatów Dextrona II bo nie bedą trzymać kilku beczek z róznymi oliwami. Zatem nie jeździmy na wymiany oleju do ASO. Jesli tak robią wszędzie to automaty u nas nigdy nie będa popularne.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Problem z automatem w PIII 3.2did
Bzdura totalna, znam 70 % serwisów w Polsce i każdy dysponuje wszystkimi rodzajami olejów. Kłopot w tym, ze są znacznie droższe.acinski pisze:Wiecie co jeździłem Ci ja do ASO po różne rzeczy ale tydzień temu spotkałem faceta który tam pracował jako mechanik zaraz po otwarciu. Zwolnił się nad czym ubolewałem (kumaty był bardzo) bo kazano mu lać do wszystkich automatów Dextrona II bo nie bedą trzymać kilku beczek z róznymi oliwami. Zatem nie jeździmy na wymiany oleju do ASO. Jesli tak robią wszędzie to automaty u nas nigdy nie będa popularne.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości