Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
Moderator: Kosiarz
Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
Czy któryś z kolegów użytkuje w swoim Pajero sprężynay Ironmana + 5 cm.
Mam pytanie czy odczuwa sie dużą utrate komfortu? (bo są twardsze)
Czy wymieniane były też amortyzatory na twardsze (np ironmana)
Jakie są odczucia wprowadzeniu na czarnym, a jakie w terenie?
Mam pytanie czy odczuwa sie dużą utrate komfortu? (bo są twardsze)
Czy wymieniane były też amortyzatory na twardsze (np ironmana)
Jakie są odczucia wprowadzeniu na czarnym, a jakie w terenie?
Nivką też można
- amster123
- Posty: 635
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 10:27 am
- Lokalizacja: W-wa, ok. Otwocka, ok. Ostrowca Św.
- Kontaktowanie:
Re: Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
Miałem cały komplet +5 cm (amortyzatory przód i tył, sprężyny) Ironmana - o niebo lepiej na asfalcie i przy dużym obciążeniu.
http://amster4x4.blogspot.com
CAMP4X4 - Małe Jodło
CAMP4X4 - Małe Jodło
Re: Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
Ironmam w PajeroV60 spisuje się nie najgorzej. Problem polega na tym, że ma żadnego wyboru różnych typów sprężyn.
Do wersji z motorem diesla jest tylko jeden typ sprężyn przednich 50-100kg. Na tylną oś również nie ma wyboru jest jeden typ sprężyn określany jako 0-200kg. Ta sprężyna ma duży zakres pracy ( duży przedział dodatkowej ładowności statycznej ) i w przypadku pustego, dupowouz do jeżdżenia po czarnym może być lekko twarda. Konkurencyjny Old Man Emu ma w ofercie po dwa typy sprężyn na przednia i tylną oś. W aucie którego głównym celem jest jazda po czarnym i rekreacyjne wypady za miasto OME będzie lepszym wyborem.
Do wersji z motorem diesla jest tylko jeden typ sprężyn przednich 50-100kg. Na tylną oś również nie ma wyboru jest jeden typ sprężyn określany jako 0-200kg. Ta sprężyna ma duży zakres pracy ( duży przedział dodatkowej ładowności statycznej ) i w przypadku pustego, dupowouz do jeżdżenia po czarnym może być lekko twarda. Konkurencyjny Old Man Emu ma w ofercie po dwa typy sprężyn na przednia i tylną oś. W aucie którego głównym celem jest jazda po czarnym i rekreacyjne wypady za miasto OME będzie lepszym wyborem.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
Ja mam w V20 sprężyny Ironmana. Przód seryjne drążki. Zmian w komforcie nie zauważyłem, ale ja tam wybredny nie jestem.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
PII: przód - amory Ironmana + drążki podkręcone jakieś 3-4 cm, tył amory i sprężyny Ironman. Jestem bardzo zadowolony - jest miękko (porównując z seryjnymi, o zmiennej charakterystyce tłumienia ale już mającymi swoje lata) jak na pozycji S, ale nie buja tak na zakrętach. Mi charakterystyka Ironmana bardzo odpowiada.
Piotrek (BoobeR)
Pajero 1999 3.5V6 gaz, 2" UP, BFG AT 32", winda, snorkel, lampeczki...
Pajero 1999 3.5V6 gaz, 2" UP, BFG AT 32", winda, snorkel, lampeczki...
Re: Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
A w terenie to równocześnie założyłem duże gumy więc jakbym się przesiadł do innego auta
i prześwit i trakcja...



Piotrek (BoobeR)
Pajero 1999 3.5V6 gaz, 2" UP, BFG AT 32", winda, snorkel, lampeczki...
Pajero 1999 3.5V6 gaz, 2" UP, BFG AT 32", winda, snorkel, lampeczki...
Re: Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
Jakie porównywanie Pajero II z Pajero III oraz zawieszeń nie ma sensu - to dwa różne auta .....
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
Tak jak myślałem, komfort cierpi na tym zabiegu. Tak się rozwodzę nad tą twardością zawieszenia bo jak w zeszłym roku podróżowaliśmy po Albanii, z tym że Fordem Mawerickiem (terrano II) to najbardziej dokuczało mi to że auto niemiłosiernie podskakiwało na dziurach (choć na fabrycznym zawiasie) i mam wrażenie że auto na tym też najbardziej cierpi.( ten sam problem miałem z Ladą Nivą, jedynie Disco kolegi mnie zachwyciło). A mogło by się wydawać że terenówka to tak się będzie bujać na dziurach. Dlatego w tych wszystkich liftach problemem jest takie dobranie twardości/obciążenia sprężyn do faktycznego obciążenia auta żeby zbytnio auto się nie utwardzało. Ja ponieważ nie mam teraz żadnych dodatkowych żelaznych szpejów na pokładzie, postanowiłem wykorzystać sprężyny dodatkowe , które kiedyś zakupiłem do Mavericka i wmontowałem je do tylnych sprężyn w Pajero. Musiałem tylko lekko dotoczyć dolne łoże montażowe (górne w ogóle wyrzuciłem), a tak to pasuje idealnie. Auto dostało lekkiego lifta (ok 2-3 cm), nie odczuwam utraty komfortu. Nic jeszcze nie pakowałem do niego więc nie wiem ile siądzie, ale myślę że te dodatkowe dużo pomogą. Nie znam ich parametrów w kwestii dodatkowego obciążenia, ale są to sprężyny niemieckie z TUv-em, oryginalnie były zamontowane w Terrano II długim. Zobaczymy jak się spiszą.
Nivką też można
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Pajero V60 -lift na sprężynach Ironman + 5cm
Obawiam się, że musisz się przyzwyczaić. Konstrukcja ramowa + sztywne mosty robią swoje.ATON pisze:Tak jak myślałem, komfort cierpi na tym zabiegu. Tak się rozwodzę nad tą twardością zawieszenia bo jak w zeszłym roku podróżowaliśmy po Albanii, z tym że Fordem Mawerickiem (terrano II) to najbardziej dokuczało mi to że auto niemiłosiernie podskakiwało na dziurach (choć na fabrycznym zawiasie) i mam wrażenie że auto na tym też najbardziej cierpi.( ten sam problem miałem z Ladą Nivą, jedynie Disco kolegi mnie zachwyciło). A mogło by się wydawać że terenówka to tak się będzie bujać na dziurach.
Fakt, że wiele osób źle dobiera zawiasy i tutaj rozsądny dobór pod masę auta zniweluje trochę sztywność. Generalnie lepiej dać miękkie springi i twarde amory niż odwrotnie

To, że terenówka gwarantuje komfort na dziurach to jeden z najpowszechniejszych mitów dotyczących aut terenowych. Tych klasycznych.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości