Strona 1 z 1
kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: ndz mar 07, 2010 5:12 pm
autor: Wojt00
Witam,
Zakupiłem mosty (tylny z blokadą) i chcę je wymienić. Oryginalnie w moim nie było.
Proszę o następujące informacje:
1. Gdzie znajduje się (jest miejsce na) kompresor i/lub moduł załączania blokady tylnego dyferncjału i jak się do tego miejsca dostać żeby zamontować. Z mostami dostałem orginalny kompresor i moduł z przewodami (powietrznym i wiązkę elektryczną) zamontowane na jednej podstawie (taka wersja była do roku 1993 później moduł był oddzielnie).
2. Czy okablowanie (np. złączka do przełącznika załączania tylnego dyferencjału, modułu kompresora, sygnalizatora załączenia blokady) jest instalowane razem w wiązkach czy będę musiał ciągnąć kable. Część okablowania dostałem (przewód między czujnikiem załączenia blokady - mocowany do wahacza lewego)?
Przeszukałem strony z instrukcjami i manualami do PII. Znalazłem tylko lakoniczne stwierdzenie i rysunki pokazujące umiejscownie kompresora i modułu gdzieś nad lewym nadkolem. Ale opisy te dotyczyły wersji LONG i nie jestem pewiem czy tak samo jest w Short. Chciałbym jak najmniej rzeźbić i podłączyć wszystko jak w oryginale.
Proszę o informacje i porady. Może ktoś już coś takiego robił? Jak będę robił to opiszę całyh proces i wrzucę na forum.
Z góry dzięki.
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 08, 2010 11:58 am
autor: rort_
Przedni most masz sterowany PODciśnieniem i jeżeli chcesz go wymienić, to po prostu wymień i tyle. Kable i przewody masz takie same. Tylko po co go wymieniać? Twój przedni jest niesprawny, czy jak?
Tylny most (jego blokada) jest sterowana NADciśnieniem. Na Twoim miejscu nie pieprzyłbym się z podłączaniem wiązki, tylko zrobiłbym niezalezny układ na osobnym kneflu z osobną kontrolką (bo na desce możesz mieć zamalowany na biało dyfer i kontrolki i tak nie bedzie widać). Plusem będzie mozliwość zapięcia blokady nawet na 2H i chyba mniejsza zawodność, bo działanie blokady nie będzie zależne od czujników w reduktorze.
Poza tym patent taki stosował już ktoś na tym forum i sobie chwalił.
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 08, 2010 1:06 pm
autor: DUDAS
Wojt00 pisze:Witam,
Zakupiłem mosty (tylny z blokadą) i chcę je wymienić. Oryginalnie w moim nie było.
Proszę o następujące informacje:
1. Gdzie znajduje się (jest miejsce na) kompresor i/lub moduł załączania blokady tylnego dyferncjału i jak się do tego miejsca dostać żeby zamontować. Z mostami dostałem orginalny kompresor i moduł z przewodami (powietrznym i wiązkę elektryczną) zamontowane na jednej podstawie (taka wersja była do roku 1993 później moduł był oddzielnie).
2. Czy okablowanie (np. złączka do przełącznika załączania tylnego dyferencjału, modułu kompresora, sygnalizatora załączenia blokady) jest instalowane razem w wiązkach czy będę musiał ciągnąć kable. Część okablowania dostałem (przewód między czujnikiem załączenia blokady - mocowany do wahacza lewego)?
Przeszukałem strony z instrukcjami i manualami do PII. Znalazłem tylko lakoniczne stwierdzenie i rysunki pokazujące umiejscownie kompresora i modułu gdzieś nad lewym nadkolem. Ale opisy te dotyczyły wersji LONG i nie jestem pewiem czy tak samo jest w Short. Chciałbym jak najmniej rzeźbić i podłączyć wszystko jak w oryginale.
Proszę o informacje i porady. Może ktoś już coś takiego robił? Jak będę robił to opiszę całyh proces i wrzucę na forum.
Z góry dzięki.
Kompresor jest w tylnym lewym nadkolu (od kierowcy), trzeba zdemontować plastikowe elementy wnętrza (nadkole). Wiązka może być, bo u mnie są wszystkie wiązki do urządzeń których nie mam. Kłopot w tym że prawdopodobnie masz skrzynię es i może się coś niezgadzać sygnał z czujników (żeby dało się włączyć blokadę tylnego mosty czujnik musi "pokazywać" zapiętą blokadę międzymostową, a w es jej nie ma więc pewnie nie ma czujnika i tak samo czujnik w przednim dyfrze. Podpinając sam kompresor podobno można załączyć blokadę ponieważ posiada czujnik ciśnienia i wyłączy się samoczynnie po uzuskaniu ciśnienia 0,8 atm. a w razie spadku dopompuje. Można to sprawdzić na wierzchu włączając kompresor i zatykając wtlot tłoczonego powietrza. Korzystając z oryginalnych wiązek (o ile są) to ewentualnie trzeba by zmostkować przewody od czyjników.
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 08, 2010 11:54 pm
autor: Wojt00
Dzięki za odpowiedzi.
Most z przodu muszę też wymienić bo zakupiłem obydwa z przełożeniem 1:5,29 a orginał u mnie to 1:4,875 więc żeby było ok to muszę przód i tył zmienić; z przodem nie ma żadnego problemu. Reduktor mam oczywoście SS i wszystkie kontrolki działające więc jeżeli potwierdzi się wersja, że wiązki są to będzie tylko łatwiej. Dam znać.
Pozdrawiam
Wojt00
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pt mar 12, 2010 10:51 am
autor: Wojt00
Bieżąca informacja,
1. Lewe nadkole zdemontowane (trochę pacy i wysiłku trzeba włożyć żeby nie połamać)
2. Wiązki orginalne są więc nie ma problemu i kabli nie trzeba ciągnąć
3. I tu wątpliwość: oryginalnie pompka i moduł są zamocowane razem na metalowej podstawie, którą przykręca się 3 śrubami. Problem jest w tym, że nie mogę zlokalizować miejsca (w pobliżu oryginalnych wiązek) gdzie to ustrojswo przykręcić. Powyżej rocznika 1993 pompka i moduł były odzielnie.
Może ma ktoś jakieś zdjęcia albo informacje dotyczące zamocowania?
Pozdrawiam
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 15, 2010 7:05 am
autor: Szarbia
Przypomnijcie prosze z ktorej wersji jest przelozenie 5.29.
Czytalem gdzies na forum ale zapomnialem

Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 15, 2010 7:32 am
autor: Wojt00
Szarbia pisze:Przypomnijcie prosze z ktorej wersji jest przelozenie 5.29.
Czytalem gdzies na forum ale zapomnialem

Najczęściej występowały z silnikem 2,5 TDI.
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 15, 2010 8:51 am
autor: Szarbia
Wojt00 pisze:Szarbia pisze:Przypomnijcie prosze z ktorej wersji jest przelozenie 5.29.
Czytalem gdzies na forum ale zapomnialem

Najczęściej występowały z silnikem 2,5 TDI.
Dzieki
Rozumiem, ze blokada mostu tez sie tam zdarza?
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 15, 2010 10:08 am
autor: DUDAS
Szarbia pisze:Przypomnijcie prosze z ktorej wersji jest przelozenie 5.29.
Czytalem gdzies na forum ale zapomnialem

z silnikiem 2.5 TDI automat
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 15, 2010 1:59 pm
autor: Szarbia
DUDAS pisze:Szarbia pisze:Przypomnijcie prosze z ktorej wersji jest przelozenie 5.29.
Czytalem gdzies na forum ale zapomnialem

z silnikiem 2.5 TDI automat

Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: wt mar 16, 2010 10:04 pm
autor: krzysiek p
Wojt00 pisze:Bieżąca informacja,
1. Lewe nadkole zdemontowane (trochę pacy i wysiłku trzeba włożyć żeby nie połamać)
2. Wiązki orginalne są więc nie ma problemu i kabli nie trzeba ciągnąć
3. I tu wątpliwość: oryginalnie pompka i moduł są zamocowane razem na metalowej podstawie, którą przykręca się 3 śrubami. Problem jest w tym, że nie mogę zlokalizować miejsca (w pobliżu oryginalnych wiązek) gdzie to ustrojswo przykręcić. Powyżej rocznika 1993 pompka i moduł były odzielnie.
Może ma ktoś jakieś zdjęcia albo informacje dotyczące zamocowania?
Pozdrawiam
http://img251.imageshack.us/img251/8558 ... sor001.jpg
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: wt mar 16, 2010 10:30 pm
autor: Kajen
Sorry za offtop ale mam prosbe. Wklej fotki swojego auta, mniemam ze masz pto od Sławka badz Adama (nie pamietam juz maila) i pochwal sie jak Ci to robi

Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: czw mar 18, 2010 11:16 pm
autor: krzysiek p
Kajen pisze:Sorry za offtop ale mam prosbe. Wklej fotki swojego auta, mniemam ze masz pto od Sławka badz Adama (nie pamietam juz maila) i pochwal sie jak Ci to robi

Pajero takie jak zrobiła go fabryka+małe zmiany ("Nasze miśki-zdjęcia", chyba 4 strona). PTO w trakcie instalowania, wymieniłem uszczelniacze, łożyska+lekka kosmetyka. Ciąg dalszy to jakiś zderzak, "dwa pręty" za tysiaka i wiele innych mniej lub bardziej ciekawych zabiegów. Tak więc do testowania jeszcze daleka droga.
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pt mar 19, 2010 12:47 am
autor: DUDAS
Wojt00 pisze:Może ma ktoś jakieś zdjęcia albo informacje dotyczące zamocowania?
u mnie troche inaczej jest mocowane, kompresor jest w głębi, tam gdzie idzie wiązka przykręcony trzema śróbkami (6 mm
http://picasaweb.google.pl/DARDUT/PAJER ... 7633340482
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: sob mar 20, 2010 11:08 am
autor: Wojt00
Dzięki serdeczne @krzysiekp i @dudas>
Dysponujecie może zdjęciem pokazującym którędy wężyk jest wyprowadzony z budy do mostu?
Pozdrawiam
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: ndz mar 21, 2010 10:47 pm
autor: krzysiek p
Wojt00 pisze:Dzięki serdeczne @krzysiekp i @dudas>
Dysponujecie może zdjęciem pokazującym którędy wężyk jest wyprowadzony z budy do mostu?
Pozdrawiam
http://img692.imageshack.us/img692/5403/56606307.jpg
z budy do łącznika przykreconego do podłogi i dalej (na zdjęciu brak przewodu) do mostu
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 22, 2010 12:00 am
autor: Wojt00
Dzięki serdeczne @krzysiekp.
Zlokalizowałem tą zaślepkę gumową u siebie. Zdjęcia bardzo pomogły. Poprowadzę również tędy odpowietrzenie tylnego mostu.
Przekazuję dalsze informacje co udało mi się ustalić:
1. Wiązka do podłączenia czujnika załączenia blokady jest przymocowana do tylnego wahacza i zaślepiona oryginalną zatyczką. Przewód który łączy czujnik załączenia blokady (ja go dostałem z "zestawie") z przewodem oryginalnie zamowcowanym na wahaczu trzeba też poprowadzić po wahaczu mocując w oryginalnie wywiercone i nagwintowane otwory i następnie po moście.
2. Jedyną wiązką, która nie ma wtyczki do podłączenia jest wiązka od przełącznika załączania blokady do wiązki (z wtyczką 14 pinową (18 pinowa po 1994 roku)) biegnącą po podłodzę pod konsolą środkową, mniej więcej na wysokości hamulca ręcznęgo (trzeba zdemontować konsolę żeby się tam dostać). We wtyczce 14 pinowej są doprawodzone przewody zarówno do zapalniczki jak również do przełącznika więc nie będzie problemu
Wiązkę od przełącznika do wtyczki 14 pinowej trzeba wymienić na taką która zawiera przewody do sterowania przełącznikiem. W mojej wiązce są tylko przewody do zapalniczki znajdującej się obok miejsca na przełącznik. Wiązka ta jest przymocowana do samej konsoli, jest długości około 0,5m i zawiera:
1. wtyczkę wejściową 14 pinową (do połączenia z taką samą wtyczką w wiązce podłogowej pod konsolą)
2. 2 wtyczki wyjściowe do zapalniczki
3. opcjonalnie 1 wtyczkę 6 pinową w samochodach wyposażonych w blokadę tylnego mostu do przełącznika załączania blokady. (wyczytane z manula i sprawdzone organoleptycznie

)
Ciekawostka: po podłączeniu modułu i kompresora przy włączaniu zapłonu żarówka tylnej blokady się na chwilę zapala. Japońce do samochodu bez blokady nawet żarówkę włożyli.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany to mogę porobić zdjęcia przebiego całego procesu montażu z wykorzystanie orygilanlych części.
Jeżeli ktoś posiada taką wiązkę to ją kupię.
Pozdrawiam
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn mar 22, 2010 3:57 pm
autor: Szarbia
Wkej zdjecia tu

. Oblukamy.
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: sob kwie 03, 2010 10:09 pm
autor: nowicjusz
U siebie też to przerabiałem.
Blokadę załączam za pomocą oryginalnego włącznika który to podłączyłem oddzielną wiązką.
Nie bawiłem się w żadne kontroli i inne duperele, jak blokada się rozłączy to dopompowuje ciśnienia i dalej działa!
Re: kompresor i moduł załączania blokady tylnego dyferencjału
: pn kwie 05, 2010 9:26 am
autor: Wojt00
Już działa. Zakupiłem wiązkę (50 PLN + dostawa) ze złączką 18 pinową ale przełożyłem na 14 pinową oryginalną i wszystko działa jak oryginał (przełącznik, kontrolki, itp), temat nieskomplikowany. Tylny most zamontowany, odpowietrzenie i prowadzenie przewodów też. Robię zdjęcia, później wrzucę.
Pozdrawiam