Super Select w Pajero Sport - da się?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
irpac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 14, 2008 5:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: irpac » śr mar 10, 2010 4:58 pm

Czy ktoś już może bawił sie w taką przeróbkę? Da radę w miarę bez problemów wymienić skrzynię ES na SS? Czy wymiana samej skrzyni wystarczy by mieć SS? Dodatkowo oczywiście trzebabyłoby zmotać blokadę tylengo mostu do pełnego SS. Czy tylny most z blokadą z Pajero II będzie pasował do Pajero Sport, czy to zupełnie inna konstrukcja i bez kombinacji nie podejdzie? Mam na myśli Sporta II gen z tylnym zawieszeniem na sprężynach oczywiście.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: gebels » śr mar 10, 2010 7:12 pm

da się tylko poco ??

aż tak potrzebujesz po asfalcie latać z zapiętym 4x4 ??
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: Adas » śr mar 10, 2010 7:22 pm

Da się , jestem w trakcie motania SS w L200 , wszak wiadomo ,że Pajero Sport jest podobny .
Co do przeróbek to :
przedni wał do wydłużenia o 30mm
tylny wał do skrócenia o 110mm
przeróbka instalacji czujników

reszta pasuje .

robin722
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 8:42 am

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: robin722 » śr mar 10, 2010 8:18 pm

Widze Adas znalazłeś reduktor z skracaniem i wydłużaniem wałów to nie dało się zaadoptować z pajero longa będziesz je wywarzał [dzwoniłem do gościa s pod Wawy wyważenie 180zeta i robi to na aucie byłem zdziwiony że bez wyjmowania ] Jak planujesz rozwiązać wyświetlenie co jest załączone bo w Eli jest tylko zielony chrabąszcz. Mam reduktor ale jeszcze się szubko do tego nie zabiorę bo mój pakiet startowy trochę mnie przerósł ale trzymam za Ciebie kciuki i będę podpytywać co i jak ss to jest to czego inni mogą pozazdrościć

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: Adas » śr mar 10, 2010 8:40 pm

z kontrolkami nie będę kombinował i po przejściu z 2H dalej na 4H będzie się świecił chrabąszcz przez wszystkie przełożenia 4x4 , co do wałów to kolega ma znajomego ,który skraca,wydłuża i wyważa wyjęte wały , więc problemu nie ma .Zdziwiłem się że nawet na ramie były otwory z gwintami pasujące pod przesuniętą poduszkę reduktora, więc opcja SS w L200 jest .

robin722
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 8:42 am

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: robin722 » śr mar 10, 2010 8:54 pm

szkoda że fabryka nie dała chociaż mój kumpel kupił Ele 2008 i ma ES ?? co do kontrolek patrzyłem na allegro liczniki od pojary 50zł może wyciąć kółko i zaadoptować ale to już inna historia . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
irpac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 14, 2008 5:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: irpac » śr mar 10, 2010 11:39 pm

Tak, zależy mi na tym by móc częściej korzystać z 4x4. Szczególnie zimą by się to przydało gdy droga miejscami jest śliska a miejscami czarna - na samym tyle to masakra. Jedzie się gorzej niż plaskaczem. Poza tym na spiętym na stałe 4x4 podczas jazdy na śliskim samochód nie prowadzi się zbyt dobrze - zupełnie co innego z dyferencjałem. Dlatego planuję zmienić samochód, z tym, że niestety w tych pieniądzach, którymi dysponuję nie ma samochodu, który spełniałby moje oczekiwania i miał centralny dyfer. Dlatego kombinuję by kupić Sporta i założyć SS. Niestety zwykłe Pajero II w zalezności od wersji jest dla mnie za krótkie, lub za długie. Sport jest w sam raz - ma wystarczająco długi bagażnik do spania i wystarczająco dobre kąty do zjazdu z asfaltu (może po małym lifcie) :) Naiwnie liczyłem, że uda się wymienić same skrzynki, bez dodatkowych przeróbek. Ale modyfikacja wału to drobiazg, każdy warsztat specjalizujący sie w wałach powinien to zrobić. Adas, dzięki za wskazówki!

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: Szarbia » śr mar 17, 2010 10:43 am

irpac pisze:Tak, zależy mi na tym by móc częściej korzystać z 4x4. Szczególnie zimą by się to przydało gdy droga miejscami jest śliska a miejscami czarna - na samym tyle to masakra. Jedzie się gorzej niż plaskaczem. Poza tym na spiętym na stałe 4x4 podczas jazdy na śliskim samochód nie prowadzi się zbyt dobrze - zupełnie co innego z dyferencjałem. Dlatego planuję zmienić samochód, z tym, że niestety w tych pieniądzach, którymi dysponuję nie ma samochodu, który spełniałby moje oczekiwania i miał centralny dyfer. Dlatego kombinuję by kupić Sporta i założyć SS. Niestety zwykłe Pajero II w zalezności od wersji jest dla mnie za krótkie, lub za długie. Sport jest w sam raz - ma wystarczająco długi bagażnik do spania i wystarczająco dobre kąty do zjazdu z asfaltu (może po małym lifcie) :) Naiwnie liczyłem, że uda się wymienić same skrzynki, bez dodatkowych przeróbek. Ale modyfikacja wału to drobiazg, każdy warsztat specjalizujący sie w wałach powinien to zrobić. Adas, dzięki za wskazówki!
No wlasnie zgadzam sie z Tobą :)2

Jedyny problem to to, ze Sporty sa troche drogie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: Adas » śr mar 17, 2010 7:06 pm

Testuje od dwóch dni SS w L200 , powiem jedno , żółty księgowy z MMC powinien wisieć za to ,że SS nie montują w każdym aucie.
Przeróbka reduktora z ES na SS to pryszcz , polecam wszystkim :)2

Awatar użytkownika
irpac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 14, 2008 5:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: irpac » czw mar 18, 2010 5:13 pm

Drogi nie jest - zależy od rocznika. Ja myślę o II generacji, w której z kolei problemem jest to, że trudno znaleźć benzynę z manualem. Były w ogóle takie? Bo przeróbka z automatu na manual, to już zapewne większe wyzwanie... A może nie?

Awatar użytkownika
BoobeR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:01 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: BoobeR » czw mar 18, 2010 9:11 pm

irpac chcesz kupić sporta ES benzyna automat a potem przerobić go na super select i skrzynię manualna... To już naprawdę niewiele Ci brakuje do zbudowania auta od podstaw... Czy gra jest warta świeczki??? Przecież bez większego problemu kupisz "dwójkę" SS 3,5V6 manual. To chyba sensowniejsze rozwiązanie niż przerabianie podstawowych elementów samochodu...

PS. Sport ma długość 4610, a P2 long 4725. Za dużo o Ci 11 cm?
Piotrek (BoobeR)
Pajero 1999 3.5V6 gaz, 2" UP, BFG AT 32", winda, snorkel, lampeczki...

Awatar użytkownika
irpac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 14, 2008 5:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: irpac » pt mar 19, 2010 12:08 am

Nie, nie. Po pierwsze chciałem kupić benzynę w manualu i przełożyć jedynie reduktor od SS. Dopiero teraz się jednak zorientowałem, że manuale V6 występowały tylko w pierwszej generacji. I dlatego pojawił się pomysł, że skoro i tak mam grzebać w napędzie to może od razu całą skrzynię. Przy czym to pod warunkiem, że da się to zrobić bez większych problemów - a mam co do tego wątpliwości;) Dużej przeróbki bym nie chciał robić, a tym bardziej budować auta od podstaw. A co do długości samochodu, to Sport jest już i tak nieco przydługi, więc każde dłuższe od niego auto jeszcze dalej odbiega od moich kryteriów. Poza tym zwróć uwagę, że większa długość Pajero Long to nie tylko 11cm długości, ale róznież gorsze kąty zejścia i rampowy. Już w Sporcie nie są zbyt rewelacyjne, a co dopiero w Longu... Generalnie wszystko rozchodzi się o to, że w zakresie mojego budżetu nie ma samochodu, który by mi w pełni pasował, dlatego wybrałem taki najblizszy moim oczekiwaniom, który można w miarę łatwo udoskonalić i zbliżyć do ideału :) W kwestii SS już dzięki Adamowi wiem, że się da. Gdyby jeszcze manual wszedł... ;)

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: Szarbia » pt mar 19, 2010 11:13 am

Mechanicznie przerobka na manual nie jest jakas trudna moim zdaniem (gorzej odwrotnie). Robilem to w plaskaczu. Jak wiadomo trzeba miec zamach, sprzeglo i homoseksualistow. Jedynie czego mi nie wiadomo w Mitsu to jest elektronika, tzn. czy komp bedzie tęskił za automatem, czy nie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: gebels » pt mar 19, 2010 2:28 pm

akurat automat w miśku jest niezajbliwym elementem :)2 , więc ja jak bym drugi raz kupował miska to tylko w automacie :)21

jak chcesz długie auto z V6 pod maską to od razu pomyśl o wzmocnionym sprzęgle, bo seryjne za łatwego życia wtedy nie ma
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
irpac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 14, 2008 5:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: irpac » czw mar 25, 2010 12:21 pm

Zostanie automat :)

Edit: W końcu poszedłem na łatwiznę i kupiłem Pajero II z SS ;)
Ostatnio zmieniony czw cze 17, 2010 3:32 pm przez irpac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: czw cze 23, 2005 10:33 am

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

Post autor: Piotras » wt cze 15, 2010 9:40 pm

Da się , jestem w trakcie motania SS w L200 , wszak wiadomo ,że Pajero Sport jest podobny .
Co do przeróbek to :
przedni wał do wydłużenia o 30mm
tylny wał do skrócenia o 110mm
przeróbka instalacji czujników

reszta pasuje .
Da się , jestem w trakcie motania SS w L200 , wszak wiadomo ,że Pajero Sport jest podobny .
Co do przeróbek to :
przedni wał do wydłużenia o 30mm
tylny wał do skrócenia o 110mm
przeróbka instalacji czujników

reszta pasuje .
Adaś a dawcą SS był anglik czy kontynentalny ?
Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał لخيمياء

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość