Strona 1 z 1

Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 10, 2010 4:58 pm
autor: irpac
Czy ktoś już może bawił sie w taką przeróbkę? Da radę w miarę bez problemów wymienić skrzynię ES na SS? Czy wymiana samej skrzyni wystarczy by mieć SS? Dodatkowo oczywiście trzebabyłoby zmotać blokadę tylengo mostu do pełnego SS. Czy tylny most z blokadą z Pajero II będzie pasował do Pajero Sport, czy to zupełnie inna konstrukcja i bez kombinacji nie podejdzie? Mam na myśli Sporta II gen z tylnym zawieszeniem na sprężynach oczywiście.

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 10, 2010 7:12 pm
autor: gebels
da się tylko poco ??

aż tak potrzebujesz po asfalcie latać z zapiętym 4x4 ??

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 10, 2010 7:22 pm
autor: Adas
Da się , jestem w trakcie motania SS w L200 , wszak wiadomo ,że Pajero Sport jest podobny .
Co do przeróbek to :
przedni wał do wydłużenia o 30mm
tylny wał do skrócenia o 110mm
przeróbka instalacji czujników

reszta pasuje .

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 10, 2010 8:18 pm
autor: robin722
Widze Adas znalazłeś reduktor z skracaniem i wydłużaniem wałów to nie dało się zaadoptować z pajero longa będziesz je wywarzał [dzwoniłem do gościa s pod Wawy wyważenie 180zeta i robi to na aucie byłem zdziwiony że bez wyjmowania ] Jak planujesz rozwiązać wyświetlenie co jest załączone bo w Eli jest tylko zielony chrabąszcz. Mam reduktor ale jeszcze się szubko do tego nie zabiorę bo mój pakiet startowy trochę mnie przerósł ale trzymam za Ciebie kciuki i będę podpytywać co i jak ss to jest to czego inni mogą pozazdrościć

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 10, 2010 8:40 pm
autor: Adas
z kontrolkami nie będę kombinował i po przejściu z 2H dalej na 4H będzie się świecił chrabąszcz przez wszystkie przełożenia 4x4 , co do wałów to kolega ma znajomego ,który skraca,wydłuża i wyważa wyjęte wały , więc problemu nie ma .Zdziwiłem się że nawet na ramie były otwory z gwintami pasujące pod przesuniętą poduszkę reduktora, więc opcja SS w L200 jest .

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 10, 2010 8:54 pm
autor: robin722
szkoda że fabryka nie dała chociaż mój kumpel kupił Ele 2008 i ma ES ?? co do kontrolek patrzyłem na allegro liczniki od pojary 50zł może wyciąć kółko i zaadoptować ale to już inna historia . Pozdrawiam

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 10, 2010 11:39 pm
autor: irpac
Tak, zależy mi na tym by móc częściej korzystać z 4x4. Szczególnie zimą by się to przydało gdy droga miejscami jest śliska a miejscami czarna - na samym tyle to masakra. Jedzie się gorzej niż plaskaczem. Poza tym na spiętym na stałe 4x4 podczas jazdy na śliskim samochód nie prowadzi się zbyt dobrze - zupełnie co innego z dyferencjałem. Dlatego planuję zmienić samochód, z tym, że niestety w tych pieniądzach, którymi dysponuję nie ma samochodu, który spełniałby moje oczekiwania i miał centralny dyfer. Dlatego kombinuję by kupić Sporta i założyć SS. Niestety zwykłe Pajero II w zalezności od wersji jest dla mnie za krótkie, lub za długie. Sport jest w sam raz - ma wystarczająco długi bagażnik do spania i wystarczająco dobre kąty do zjazdu z asfaltu (może po małym lifcie) :) Naiwnie liczyłem, że uda się wymienić same skrzynki, bez dodatkowych przeróbek. Ale modyfikacja wału to drobiazg, każdy warsztat specjalizujący sie w wałach powinien to zrobić. Adas, dzięki za wskazówki!

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 17, 2010 10:43 am
autor: Szarbia
irpac pisze:Tak, zależy mi na tym by móc częściej korzystać z 4x4. Szczególnie zimą by się to przydało gdy droga miejscami jest śliska a miejscami czarna - na samym tyle to masakra. Jedzie się gorzej niż plaskaczem. Poza tym na spiętym na stałe 4x4 podczas jazdy na śliskim samochód nie prowadzi się zbyt dobrze - zupełnie co innego z dyferencjałem. Dlatego planuję zmienić samochód, z tym, że niestety w tych pieniądzach, którymi dysponuję nie ma samochodu, który spełniałby moje oczekiwania i miał centralny dyfer. Dlatego kombinuję by kupić Sporta i założyć SS. Niestety zwykłe Pajero II w zalezności od wersji jest dla mnie za krótkie, lub za długie. Sport jest w sam raz - ma wystarczająco długi bagażnik do spania i wystarczająco dobre kąty do zjazdu z asfaltu (może po małym lifcie) :) Naiwnie liczyłem, że uda się wymienić same skrzynki, bez dodatkowych przeróbek. Ale modyfikacja wału to drobiazg, każdy warsztat specjalizujący sie w wałach powinien to zrobić. Adas, dzięki za wskazówki!
No wlasnie zgadzam sie z Tobą :)2

Jedyny problem to to, ze Sporty sa troche drogie.

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: śr mar 17, 2010 7:06 pm
autor: Adas
Testuje od dwóch dni SS w L200 , powiem jedno , żółty księgowy z MMC powinien wisieć za to ,że SS nie montują w każdym aucie.
Przeróbka reduktora z ES na SS to pryszcz , polecam wszystkim :)2

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: czw mar 18, 2010 5:13 pm
autor: irpac
Drogi nie jest - zależy od rocznika. Ja myślę o II generacji, w której z kolei problemem jest to, że trudno znaleźć benzynę z manualem. Były w ogóle takie? Bo przeróbka z automatu na manual, to już zapewne większe wyzwanie... A może nie?

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: czw mar 18, 2010 9:11 pm
autor: BoobeR
irpac chcesz kupić sporta ES benzyna automat a potem przerobić go na super select i skrzynię manualna... To już naprawdę niewiele Ci brakuje do zbudowania auta od podstaw... Czy gra jest warta świeczki??? Przecież bez większego problemu kupisz "dwójkę" SS 3,5V6 manual. To chyba sensowniejsze rozwiązanie niż przerabianie podstawowych elementów samochodu...

PS. Sport ma długość 4610, a P2 long 4725. Za dużo o Ci 11 cm?

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: pt mar 19, 2010 12:08 am
autor: irpac
Nie, nie. Po pierwsze chciałem kupić benzynę w manualu i przełożyć jedynie reduktor od SS. Dopiero teraz się jednak zorientowałem, że manuale V6 występowały tylko w pierwszej generacji. I dlatego pojawił się pomysł, że skoro i tak mam grzebać w napędzie to może od razu całą skrzynię. Przy czym to pod warunkiem, że da się to zrobić bez większych problemów - a mam co do tego wątpliwości;) Dużej przeróbki bym nie chciał robić, a tym bardziej budować auta od podstaw. A co do długości samochodu, to Sport jest już i tak nieco przydługi, więc każde dłuższe od niego auto jeszcze dalej odbiega od moich kryteriów. Poza tym zwróć uwagę, że większa długość Pajero Long to nie tylko 11cm długości, ale róznież gorsze kąty zejścia i rampowy. Już w Sporcie nie są zbyt rewelacyjne, a co dopiero w Longu... Generalnie wszystko rozchodzi się o to, że w zakresie mojego budżetu nie ma samochodu, który by mi w pełni pasował, dlatego wybrałem taki najblizszy moim oczekiwaniom, który można w miarę łatwo udoskonalić i zbliżyć do ideału :) W kwestii SS już dzięki Adamowi wiem, że się da. Gdyby jeszcze manual wszedł... ;)

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: pt mar 19, 2010 11:13 am
autor: Szarbia
Mechanicznie przerobka na manual nie jest jakas trudna moim zdaniem (gorzej odwrotnie). Robilem to w plaskaczu. Jak wiadomo trzeba miec zamach, sprzeglo i homoseksualistow. Jedynie czego mi nie wiadomo w Mitsu to jest elektronika, tzn. czy komp bedzie tęskił za automatem, czy nie.

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: pt mar 19, 2010 2:28 pm
autor: gebels
akurat automat w miśku jest niezajbliwym elementem :)2 , więc ja jak bym drugi raz kupował miska to tylko w automacie :)21

jak chcesz długie auto z V6 pod maską to od razu pomyśl o wzmocnionym sprzęgle, bo seryjne za łatwego życia wtedy nie ma

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: czw mar 25, 2010 12:21 pm
autor: irpac
Zostanie automat :)

Edit: W końcu poszedłem na łatwiznę i kupiłem Pajero II z SS ;)

Re: Super Select w Pajero Sport - da się?

: wt cze 15, 2010 9:40 pm
autor: Piotras
Da się , jestem w trakcie motania SS w L200 , wszak wiadomo ,że Pajero Sport jest podobny .
Co do przeróbek to :
przedni wał do wydłużenia o 30mm
tylny wał do skrócenia o 110mm
przeróbka instalacji czujników

reszta pasuje .
Da się , jestem w trakcie motania SS w L200 , wszak wiadomo ,że Pajero Sport jest podobny .
Co do przeróbek to :
przedni wał do wydłużenia o 30mm
tylny wał do skrócenia o 110mm
przeróbka instalacji czujników

reszta pasuje .
Adaś a dawcą SS był anglik czy kontynentalny ?