Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
malosc
 
 
Posty: 228
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 2:20 am
Lokalizacja: Warszawa - Krasnik

Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: malosc » pt mar 12, 2010 11:51 am

Witam,

po rozmowie z kolegą KML1 strasznie mnie wzieło na ulepszenie swojego sprzęta, miałem poprzestać na lifcie budy coby nie psuć opon 33", ale jednak lift zawieszenia bedzie bardziej pomocny w terenie. Tył zrobie albo na sprężynach od parcha albo na podkładkach, jesli da sie je tak zamontować tak żeby nie wypadały i oczywiscie przeniesienie mocowań amortyzatorów. Natomiast zastanawiam sie co z przodem, drążki z tego co wyczytałem trzeba kupić nowe HD, ale może ma ktos jakies doswiadczenie w doborze używanych sprężyn na przód tak mniej wiecej +4 cm od czego można by przysposobić ??

Z góry dzieki za wszelkie info.

Pozdrawiam
malosc
Misiek II 92 LPG - daje rade

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Przemy » pt mar 12, 2010 12:08 pm

o jakich sprężynach na przód mówisz? Jeśli nie masz windy i stalowego zderzaka to podkręć swoje drążki i możesz przełożyć górny sworzeń. A jak już wyklepiesz drążki to sobie kupisz nowe HD.
Co do Tyłu to najlepszym rozwianiem jest springi z parcha albo gelandy + amory od LC. I nic nie przerabiasz. Bo nie rozumiem kompletnie przerabiania mocowań amorów.
Do tego jeszcze pacharda trzeba przedłożyć lub obniżyć mocowanie o dany lift sprężyny.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: PiRoman » pt mar 12, 2010 12:16 pm

A jak juz wychuśtasz swoje oryginalne, a budżet nadal bedzie LOW, to kliknij do mnie. Wiem kto ma oryginalne, nie wychuśtane za mocno. :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Eskapada » pt mar 12, 2010 12:19 pm

Drążki skrętne nowe, wzmocnione nie dają liftu. Jest to nie możliwie ze względów konstrukcyjnych. Wzmocnione drążki HD montuje się min po to aby auta nie siadało po obciążeniu auta wyciągarką.


Nie zgadzam się z Przemym, że jak się nie ma wyciągarki ani zderzaka stalowego to wystarczy podkręcić drążki. Największą zaletą drązków HD jest ,, większą twardość '' tzn że jadąc po wyjebach przód nie pracuje tak miękko jak na seryjnych drążkach. To znaczy że nierówności poprzeczne można pokonać szybciej a wahacze nie będą dobijać o odboje.


Tak wygląda zawieszenie w Pajero II.

Obrazek

Wyraźnie widać wahacz dolny oraz wahacz górny. Każdy z nich ma gumowy odbój. Pomiędzy nimi jest ogranicznik skoku. Widać że drążki są tak ustawione że koło ma identyczny skok góra / dół. Między gumowymi odbojami a ogranicznikiem jest po około 4 cm z każdej strony. Więc ile można podnieść auto ?? właśnie max 4 cm i górny wahacz oprze się nam nam gumowym odbojnkiem o ogranicznik skoku. I wyglądać to będzie mniej więcej tak:

Obrazek

Tak podkręcone drążki ograniczają skok koła w dół co moim zdaniem jest bublem technicznym. Kompromisem jest ustawienie wahaczy w takiej pozycji aby górny miał 1/4 zakresu pełnego skoku a dolny pozostałe. Aby poprawić trochę skok i zachować maksymalny lift można podciąć odboje jak na poniższym zdjęciu

Obrazek
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Eskapada » pt mar 12, 2010 12:28 pm

malosc pisze:Witam,

po rozmowie z kolegą KML1 strasznie mnie wzieło na ulepszenie swojego sprzęta,
a co Ci kolega KML1 doradził w sprawie amortyzatorów przednich po zapodaniu podkładek dystansowych przednich wahaczy

:roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Przemy » pt mar 12, 2010 2:37 pm

@Eska zgadzam się z Tobą absolutnie co do drążków ale jak @Małosc napisał ma być low budgiet :)21 Dużo ludzi lata na standardowych i dają coś rade. A tak BTW to życzę każdemu aby miał całe zawieszenie HD i było dostępne w takich kosztach jak za wielką wodą.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
malosc
 
 
Posty: 228
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 2:20 am
Lokalizacja: Warszawa - Krasnik

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: malosc » pt mar 12, 2010 8:36 pm

No dzieki Panowie za porady, właściwie to z KML nie gadałem o konkretach, rzucił tylko że podliczał lift na nowych czesciach to wychodzi koło 2500. No i tak sobie pomyslalem, bo czytałem te wątki o lifcie zawiasu, że to nie dużo roboty a sie przyda. Chciałbym to zrobić po taniosci ale z drugiej strony wybieram sie Ukraina/Rumunia w wakacje wiec musi byc w miarę pewne wiec drążki będą nowe HD. Co do tyłu to od jakiej wersji i rocznika LC amory pasują po wymianie sprężyn od parcha, no i czy obniżenie pacharda jest obowiązkowe, bo na te dwa wątki sie nie natknąłem na forum.

pozdrawiam
malosc
Misiek II 92 LPG - daje rade

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Eskapada » pt mar 12, 2010 9:04 pm

Do sprężyn od Patrola należy zmotać amortyzator od Toyota J9 Pardo. Obawiam się ze seryjne amortyzatory od J9 oraz nowe KYB od J9 dług nie wytrzymają dla tego sugeruje zanabyć OME / Ironman / TJM/ Trail Master - dedykowany do J9
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: mcs0 » pt mar 12, 2010 9:16 pm

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: cordoba_2004 » pt mar 12, 2010 9:26 pm

Mhm jakoś ostatnio na forum widzę tamaty

" przeróbka patrola po niskich kosztach czy jakoś tak"
lift pajero - ograniczenie kosztów ?

Kryzys w offroadzie czy co ? to może coś z dostawczaków zezłomowanych pospawać :) tanio będzie :)
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Eskapada » sob mar 13, 2010 12:56 pm

cordoba_2004 pisze:Mhm jakoś ostatnio na forum widzę tamaty

" przeróbka patrola po niskich kosztach czy jakoś tak"
lift pajero - ograniczenie kosztów ?

Kryzys w offroadzie czy co ? to może coś z dostawczaków zezłomowanych pospawać :) tanio będzie :)

Są tacy co dobrze pamiętają Twoje pierwsze posty czy podpis ... więc proszę nie wymądrzaj się

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Misiek Bielsko » sob mar 13, 2010 1:11 pm

Nooo... dobrze napisane :)2

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: cordoba_2004 » sob mar 13, 2010 3:56 pm

Esca ja szczęśliwy jestem że Twoje posty czytać mogę i to z fotami o taką Polskę walczyłem w sumie twierdząc, że to forum wygląda łokropnie mizernie przy niemieckim offroad.de gdzie jest 70 stron o modyfikacjach takiego czy innego misia i co kroczek to fotka fotka fotka
Ja się nie wymądrzam tylko jak zaczynałem tu pisać to wszyscy na nowych krzyczeli gromili itd
Głównym przesłaniem było to że offroad jest drogi bardzo drogi i nie zabieraj się za to bratku a tu się okazuje że patrola tanio można zmodyfikować tanio misia z ograniczeniem kosztów. I tak jak by się wgłębić to koszty eksploatacji nie przekraczają kosztów eksploatacji średniej klasy osobówki, pod warunkiem że nie jest tyrana co dzień przeprawówka.
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: KML1 » ndz mar 14, 2010 12:01 am

malosc pisze:Witam,

po rozmowie z kolegą KML1 strasznie mnie wzieło na ulepszenie swojego sprzęta, miałem poprzestać na lifcie budy coby nie psuć opon 33", ale jednak lift zawieszenia bedzie bardziej pomocny w terenie. Tył zrobie albo na sprężynach od parcha albo na podkładkach


...... , ale może ma ktos jakies doswiadczenie w doborze używanych sprężyn na przód tak mniej wiecej +4 cm od czego można by przysposobić ??

Z góry dzieki za wszelkie info.

Pozdrawiam
malosc
O takich podkładkach mówisz?
Obrazek

Na fotce widać też przedłużki do amortyzatorów.

Chyba lepiej jednak te sprężyny od Gr-a i amory od Tojki, podkładki nie dość że mogą popękać. to jeszcze wypaść.

Co do przodu to w Pajero nie ma sprężyn z przodu, tam jest tylko amor oraz drążek i dlatego trudniej to zmotać.

Zdaje się że Bobon wkładał cały zestaw Ironmana + 2" , może się wypowie jaki to jest koszt, bo chyba gdzieś wyczytałem że wyniosło Go to niewiele :wink:

Fajnie że temacik powstał , rzeczywiście na zagranicznych forach jest sporo takich tematów, a u nas jeżeli ktoś sobie coś zmota i w miarę to robi w terenie, to jest to owiane jakby tajemnicą, mało info i jeszcze mniej fotek.
Takie przynajmniej odnoszę wrażenie :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: PiRoman » ndz mar 14, 2010 12:23 am

To pogrzebcie sobie w moich postach. Znajdziecie nawet troszkę zfotkowany opis całego liftu właćznie z body. Czy low budget to nie wiem, nie kombinowałem inaczej. Dzis wrzuciłem opis montażu windy w tym cudzie, a wczoraj opis jak ją popsuć. Nie narzekać mi tu. Jaki kraj, taki offroad... :)13
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: gebels » ndz mar 14, 2010 2:15 am

Romek ale ty robisz druciarnie :)21

bardziej od ciebie drutuje tylko cordoba :)21 i jaki przy tym mądry :)21


a tak na serio to sprężyny czy podkładki swoją droga ale jak się nie założy amora o większym skoku to i tak nic nie da

jestem na tym forum już jakiś czas, im im dłużej jestem tym bardziej dochodzę do wniosku że misiek, mroczny i inni mieli racje, tanio się nie da, oczywiście można czasem coś podrutować, ale całkiem tanio się nie da

jak patrzę na siebie to widzę że część kasy wydałem dobrze część też ale mogłem trochę taniej (co nie znaczy tanio)

nie powiem sam czasami robię coś z gówna ale wszystkiego się nie da :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: PiRoman » ndz mar 14, 2010 7:46 am

gebels pisze:Romek ale ty robisz druciarnie :)21
Bo jak Cię zaraz.... no...

:)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: cordoba_2004 » ndz mar 14, 2010 8:04 am

gebels pisze:Romek ale ty robisz druciarnie :)21

bardziej od ciebie drutuje tylko cordoba :)21 i jaki przy tym mądry :)21

Ale zawsze mi mówili żem głupi nawet stwierdził to sam Czesiek autorytatywnie :):)
to ja już zgłupiałem nie wiem czym "móndry" czy "głópi" :):) :D
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Kajen » ndz mar 14, 2010 9:01 am

cordoba_2004 pisze:
"móndry" czy "głópi"
Przeciez to to samo...

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: cordoba_2004 » ndz mar 14, 2010 9:06 am

racja
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
malosc
 
 
Posty: 228
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 2:20 am
Lokalizacja: Warszawa - Krasnik

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: malosc » ndz mar 14, 2010 11:53 am

O takich podkładkach mówisz? ....

No niestety mówie o jeszcze większej, jak to przeczytałem wyżej "druciarni". Mam taki kawał gumy z którego chce zrobić podkładki, ale chce to zrobić na próbe, aby bez problemu wrócić do serii albo sprężyn od GR'a. W tej chwili są takie na allegro kolo Szczecina, z transportem 250 zł, wiec już chyba lepiej kupić cos nowego i tak kurteczka ze wszystkim używka kosztuje połowe nowego i sie robi suma z 2 z przodu i trzema zerami, wiec najpierw druciarnia i zobaczymy co z tego wyjdzie, a kwota 2000 i powyżej może zostanie na wyciągarke.
Misiek II 92 LPG - daje rade

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Adas » ndz mar 14, 2010 12:05 pm

przerabiałem temat sprężyn z rok temu
Założyłem :
- oryginały od Mitsubishi krótkiego - lipa
- oryginały od Mitsubishi długiego - lipa
- wzmacniane Ironmana + 2" - lipa
- Patrol krótki tył z podciętym jednym zwojem - lipa
- Patrol GR krótki oryginał -- pasują idealnie

koszt kompletu od GRa jest rzędu 100zł za 2szt , idealnie wybierają , masa auta w trakcie jazdy ze szpejem i pilotem to około 2,1 tony .Pracują z amortyzatorami od Lublina 3 , koszt całości około 250zł i całe tylne zawieszenie zestrojone idealnie .Jedyna wada to ,że całość ma kolor czarny :wink: więc lansu nie ma :)9

Awatar użytkownika
malosc
 
 
Posty: 228
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 2:20 am
Lokalizacja: Warszawa - Krasnik

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: malosc » ndz mar 14, 2010 12:14 pm

Cholera dzwonie po ludziach co mają czesci do patrola i wszedzie mówią > 200, jesli macie jakies namiary to baaardzo prosze....
Misiek II 92 LPG - daje rade

tomak74
Posty: 313
Rejestracja: śr mar 26, 2008 7:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: tomak74 » ndz mar 14, 2010 12:32 pm

Adas pisze:przerabiałem temat sprężyn z rok temu
Założyłem :
- oryginały od Mitsubishi krótkiego - lipa
- oryginały od Mitsubishi długiego - lipa
- wzmacniane Ironmana + 2" - lipa
- Patrol krótki tył z podciętym jednym zwojem - lipa
- Patrol GR krótki oryginał -- pasują idealnie

koszt kompletu od GRa jest rzędu 100zł za 2szt , idealnie wybierają , masa auta w trakcie jazdy ze szpejem i pilotem to około 2,1 tony .Pracują z amortyzatorami od Lublina 3 , koszt całości około 250zł i całe tylne zawieszenie zestrojone idealnie .Jedyna wada to ,że całość ma kolor czarny :wink: więc lansu nie ma :)9
przy tej cenie to można samemu podmalować farbkami na kanarkowo :wink:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Mroczny » ndz mar 14, 2010 12:37 pm

Adaś - a te amortyzatory do lublyna to jakiej marki? gazowe? obustronnego działania?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość