Strona 1 z 6
Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 11:51 am
autor: malosc
Witam,
po rozmowie z kolegą KML1 strasznie mnie wzieło na ulepszenie swojego sprzęta, miałem poprzestać na lifcie budy coby nie psuć opon 33", ale jednak lift zawieszenia bedzie bardziej pomocny w terenie. Tył zrobie albo na sprężynach od parcha albo na podkładkach, jesli da sie je tak zamontować tak żeby nie wypadały i oczywiscie przeniesienie mocowań amortyzatorów. Natomiast zastanawiam sie co z przodem, drążki z tego co wyczytałem trzeba kupić nowe HD, ale może ma ktos jakies doswiadczenie w doborze używanych sprężyn na przód tak mniej wiecej +4 cm od czego można by przysposobić
Z góry dzieki za wszelkie info.
Pozdrawiam
malosc
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 12:08 pm
autor: Przemy
o jakich sprężynach na przód mówisz? Jeśli nie masz windy i stalowego zderzaka to podkręć swoje drążki i możesz przełożyć górny sworzeń. A jak już wyklepiesz drążki to sobie kupisz nowe HD.
Co do Tyłu to najlepszym rozwianiem jest springi z parcha albo gelandy + amory od LC. I nic nie przerabiasz. Bo nie rozumiem kompletnie przerabiania mocowań amorów.
Do tego jeszcze pacharda trzeba przedłożyć lub obniżyć mocowanie o dany lift sprężyny.
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 12:16 pm
autor: PiRoman
A jak juz wychuśtasz swoje oryginalne, a budżet nadal bedzie LOW, to kliknij do mnie. Wiem kto ma oryginalne, nie wychuśtane za mocno.

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 12:19 pm
autor: Eskapada
Drążki skrętne nowe, wzmocnione nie dają liftu. Jest to nie możliwie ze względów konstrukcyjnych. Wzmocnione drążki HD montuje się min po to aby auta nie siadało po obciążeniu auta wyciągarką.
Nie zgadzam się z Przemym, że jak się nie ma wyciągarki ani zderzaka stalowego to wystarczy podkręcić drążki. Największą zaletą drązków HD jest ,, większą twardość '' tzn że jadąc po wyjebach przód nie pracuje tak miękko jak na seryjnych drążkach. To znaczy że nierówności poprzeczne można pokonać szybciej a wahacze nie będą dobijać o odboje.
Tak wygląda zawieszenie w Pajero II.
Wyraźnie widać wahacz dolny oraz wahacz górny. Każdy z nich ma gumowy odbój. Pomiędzy nimi jest ogranicznik skoku. Widać że drążki są tak ustawione że koło ma identyczny skok góra / dół. Między gumowymi odbojami a ogranicznikiem jest po około 4 cm z każdej strony. Więc ile można podnieść auto

właśnie max 4 cm i górny wahacz oprze się nam nam gumowym odbojnkiem o ogranicznik skoku. I wyglądać to będzie mniej więcej tak:
Tak podkręcone drążki ograniczają skok koła w dół co moim zdaniem jest bublem technicznym. Kompromisem jest ustawienie wahaczy w takiej pozycji aby górny miał 1/4 zakresu pełnego skoku a dolny pozostałe. Aby poprawić trochę skok i zachować maksymalny lift można podciąć odboje jak na poniższym zdjęciu

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 12:28 pm
autor: Eskapada
malosc pisze:Witam,
po rozmowie z kolegą KML1 strasznie mnie wzieło na ulepszenie swojego sprzęta,
a co Ci kolega KML1 doradził w sprawie amortyzatorów przednich po zapodaniu podkładek dystansowych przednich wahaczy

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 2:37 pm
autor: Przemy
@Eska zgadzam się z Tobą absolutnie co do drążków ale jak @Małosc napisał ma być low budgiet

Dużo ludzi lata na standardowych i dają coś rade. A tak BTW to życzę każdemu aby miał całe zawieszenie HD i było dostępne w takich kosztach jak za wielką wodą.
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 8:36 pm
autor: malosc
No dzieki Panowie za porady, właściwie to z KML nie gadałem o konkretach, rzucił tylko że podliczał lift na nowych czesciach to wychodzi koło 2500. No i tak sobie pomyslalem, bo czytałem te wątki o lifcie zawiasu, że to nie dużo roboty a sie przyda. Chciałbym to zrobić po taniosci ale z drugiej strony wybieram sie Ukraina/Rumunia w wakacje wiec musi byc w miarę pewne wiec drążki będą nowe HD. Co do tyłu to od jakiej wersji i rocznika LC amory pasują po wymianie sprężyn od parcha, no i czy obniżenie pacharda jest obowiązkowe, bo na te dwa wątki sie nie natknąłem na forum.
pozdrawiam
malosc
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 9:04 pm
autor: Eskapada
Do sprężyn od Patrola należy zmotać amortyzator od Toyota J9 Pardo. Obawiam się ze seryjne amortyzatory od J9 oraz nowe KYB od J9 dług nie wytrzymają dla tego sugeruje zanabyć OME / Ironman / TJM/ Trail Master - dedykowany do J9
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 9:16 pm
autor: mcs0
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: pt mar 12, 2010 9:26 pm
autor: cordoba_2004
Mhm jakoś ostatnio na forum widzę tamaty
" przeróbka patrola po niskich kosztach czy jakoś tak"
lift pajero - ograniczenie kosztów ?
Kryzys w offroadzie czy co ? to może coś z dostawczaków zezłomowanych pospawać

tanio będzie

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: sob mar 13, 2010 12:56 pm
autor: Eskapada
cordoba_2004 pisze:Mhm jakoś ostatnio na forum widzę tamaty
" przeróbka patrola po niskich kosztach czy jakoś tak"
lift pajero - ograniczenie kosztów ?
Kryzys w offroadzie czy co ? to może coś z dostawczaków zezłomowanych pospawać

tanio będzie

Są tacy co dobrze pamiętają Twoje pierwsze posty czy podpis ... więc proszę nie wymądrzaj się

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: sob mar 13, 2010 1:11 pm
autor: Misiek Bielsko
Nooo... dobrze napisane

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: sob mar 13, 2010 3:56 pm
autor: cordoba_2004
Esca ja szczęśliwy jestem że Twoje posty czytać mogę i to z fotami o taką Polskę walczyłem w sumie twierdząc, że to forum wygląda łokropnie mizernie przy niemieckim offroad.de gdzie jest 70 stron o modyfikacjach takiego czy innego misia i co kroczek to fotka fotka fotka
Ja się nie wymądrzam tylko jak zaczynałem tu pisać to wszyscy na nowych krzyczeli gromili itd
Głównym przesłaniem było to że offroad jest drogi bardzo drogi i nie zabieraj się za to bratku a tu się okazuje że patrola tanio można zmodyfikować tanio misia z ograniczeniem kosztów. I tak jak by się wgłębić to koszty eksploatacji nie przekraczają kosztów eksploatacji średniej klasy osobówki, pod warunkiem że nie jest tyrana co dzień przeprawówka.
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 12:01 am
autor: KML1
malosc pisze:Witam,
po rozmowie z kolegą KML1 strasznie mnie wzieło na ulepszenie swojego sprzęta, miałem poprzestać na lifcie budy coby nie psuć opon 33", ale jednak lift zawieszenia bedzie bardziej pomocny w terenie. Tył zrobie albo na sprężynach od parcha albo na podkładkach
...... , ale może ma ktos jakies doswiadczenie w doborze używanych sprężyn na przód tak mniej wiecej +4 cm od czego można by przysposobić
Z góry dzieki za wszelkie info.
Pozdrawiam
malosc
O takich podkładkach mówisz?
Na fotce widać też przedłużki do amortyzatorów.
Chyba lepiej jednak te sprężyny od Gr-a i amory od Tojki, podkładki nie dość że mogą popękać. to jeszcze wypaść.
Co do przodu to w Pajero nie ma sprężyn z przodu, tam jest tylko amor oraz drążek i dlatego trudniej to zmotać.
Zdaje się że
Bobon wkładał cały zestaw Ironmana + 2" , może się wypowie jaki to jest koszt, bo chyba gdzieś wyczytałem że wyniosło Go to niewiele
Fajnie że temacik powstał , rzeczywiście na zagranicznych forach jest sporo takich tematów, a u nas jeżeli ktoś sobie coś zmota i w miarę to robi w terenie, to jest to owiane jakby tajemnicą, mało info i jeszcze mniej fotek.
Takie przynajmniej odnoszę wrażenie

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 12:23 am
autor: PiRoman
To pogrzebcie sobie w moich postach. Znajdziecie nawet troszkę zfotkowany opis całego liftu właćznie z body. Czy low budget to nie wiem, nie kombinowałem inaczej. Dzis wrzuciłem opis montażu windy w tym cudzie, a wczoraj opis jak ją popsuć. Nie narzekać mi tu. Jaki kraj, taki offroad...

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 2:15 am
autor: gebels
Romek ale ty robisz druciarnie
bardziej od ciebie drutuje tylko cordoba

i jaki przy tym mądry
a tak na serio to sprężyny czy podkładki swoją droga ale jak się nie założy amora o większym skoku to i tak nic nie da
jestem na tym forum już jakiś czas, im im dłużej jestem tym bardziej dochodzę do wniosku że misiek, mroczny i inni mieli racje, tanio się nie da, oczywiście można czasem coś podrutować, ale całkiem tanio się nie da
jak patrzę na siebie to widzę że część kasy wydałem dobrze część też ale mogłem trochę taniej (co nie znaczy tanio)
nie powiem sam czasami robię coś z gówna ale wszystkiego się nie da

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 7:46 am
autor: PiRoman
gebels pisze:Romek ale ty robisz druciarnie
Bo jak Cię zaraz.... no...

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 8:04 am
autor: cordoba_2004
gebels pisze:Romek ale ty robisz druciarnie
bardziej od ciebie drutuje tylko cordoba

i jaki przy tym mądry
Ale zawsze mi mówili żem głupi nawet stwierdził to sam Czesiek autorytatywnie

:)
to ja już zgłupiałem nie wiem czym "móndry" czy "głópi"

:)

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 9:01 am
autor: Kajen
cordoba_2004 pisze:
"móndry" czy "głópi"
Przeciez to to samo...
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 9:06 am
autor: cordoba_2004
racja
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 11:53 am
autor: malosc
O takich podkładkach mówisz? ....
No niestety mówie o jeszcze większej, jak to przeczytałem wyżej "druciarni". Mam taki kawał gumy z którego chce zrobić podkładki, ale chce to zrobić na próbe, aby bez problemu wrócić do serii albo sprężyn od GR'a. W tej chwili są takie na allegro kolo Szczecina, z transportem 250 zł, wiec już chyba lepiej kupić cos nowego i tak kurteczka ze wszystkim używka kosztuje połowe nowego i sie robi suma z 2 z przodu i trzema zerami, wiec najpierw druciarnia i zobaczymy co z tego wyjdzie, a kwota 2000 i powyżej może zostanie na wyciągarke.
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 12:05 pm
autor: Adas
przerabiałem temat sprężyn z rok temu
Założyłem :
- oryginały od Mitsubishi krótkiego - lipa
- oryginały od Mitsubishi długiego - lipa
- wzmacniane Ironmana + 2" - lipa
- Patrol krótki tył z podciętym jednym zwojem - lipa
- Patrol GR krótki oryginał -- pasują idealnie
koszt kompletu od GRa jest rzędu 100zł za 2szt , idealnie wybierają , masa auta w trakcie jazdy ze szpejem i pilotem to około 2,1 tony .Pracują z amortyzatorami od Lublina 3 , koszt całości około 250zł i całe tylne zawieszenie zestrojone idealnie .Jedyna wada to ,że całość ma kolor czarny

więc lansu nie ma

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 12:14 pm
autor: malosc
Cholera dzwonie po ludziach co mają czesci do patrola i wszedzie mówią > 200, jesli macie jakies namiary to baaardzo prosze....
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 12:32 pm
autor: tomak74
Adas pisze:przerabiałem temat sprężyn z rok temu
Założyłem :
- oryginały od Mitsubishi krótkiego - lipa
- oryginały od Mitsubishi długiego - lipa
- wzmacniane Ironmana + 2" - lipa
- Patrol krótki tył z podciętym jednym zwojem - lipa
- Patrol GR krótki oryginał -- pasują idealnie
koszt kompletu od GRa jest rzędu 100zł za 2szt , idealnie wybierają , masa auta w trakcie jazdy ze szpejem i pilotem to około 2,1 tony .Pracują z amortyzatorami od Lublina 3 , koszt całości około 250zł i całe tylne zawieszenie zestrojone idealnie .Jedyna wada to ,że całość ma kolor czarny

więc lansu nie ma

przy tej cenie to można samemu podmalować farbkami na kanarkowo

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
: ndz mar 14, 2010 12:37 pm
autor: Mroczny
Adaś - a te amortyzatory do lublyna to jakiej marki? gazowe? obustronnego działania?