Zawieszenie

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Reich
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 23, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: Puławy/Noordwijk.NL

Zawieszenie

Post autor: Reich » wt mar 23, 2010 1:49 am

Witam
Przyszedl czas na wymiane zawieszenia i potrzebuje porady.Sklaniam sie ku EMU.Opony 31x10,5x15 AT BFGoodrich,chce uzbrojc auto na lekkie wyprawy rodzinne,raczej bez liftu pod bagaznik i namiot dachowy.Na co dzien auto jest uzywane w miescie.Czy mozna znalezc kompromis miedzy komfortem a dzielnoscia w lekkim terenie ??
pajero2.8td'97 automat Vitara 1.6 '91

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie

Post autor: Mroczny » wt mar 23, 2010 6:56 am

większość zawiasów lekko liftujących daje poprawę zachowania auta na drodze - szczególnie gdy idzie z tym w parze wymiana elementów gumowych i ogólny przegląd

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie

Post autor: Eskapada » wt mar 23, 2010 8:10 am

Bez liftu się nie objedzie. Każda sprężyna czy to Old Man Emu czy Ironman, Trail Master TJM XGS, Dobinsons, Tough Dog i jeszcze kilka innych marek ale nie dystrybuowanych u nas w kraju daje lift zawieszenia na poziomie od 20mm do 60mm.

Sprężyny tych wszystkich producentów mają identyczną ilość zwojów jak sprężyny seryjne ale mają większą średnicę drutu. Są grubsze i dla tego właśnie dają lift zawieszenia. Nie wiem jak bardzo posunąłeś się czy chcesz posunąć się w modernizacji auta. Jaką ilośc bagaży wozisz w aucie ale Old Man Emu do Mitsubishi Pajero – ekspedycyjnego Pajero, mocno obciążonego to taki sobie pomysł. Jedyna dostępna sprężyna model OME910 to sprężyna w klasie medium load czy plus około 100kg.

Zdecydowanie lepszą sprężyna będzie TJM model 770RPHD51A. Jest to sprężyna o progresywnej charakterystyce z liftem + 40mm + 200kg

Być może - ale to trzeba byłoby się podpytać Michała - Dobinsons zrobi Ci sprężynę na zamówienie bez liftu ale z dodatkową ładownością statyczną plus 150kg czy +200kg. Obawiam się, że jednak jest to nie możliwe.

Jeśli zależy Ci na poprawie stabilności obciążonego samochodu to bardzo dobrym rozwiązaniem są miechy powietrzne montowane do sprężyn. Miech nie daje liftu zawieszenia, nie zwiększa DMC auta ale odciąża prace sprężyn i zasadniczo wpływa na poprawę jazdy, stabilność na zakrętach, przechyłach. Jeśli auto ma obciążone to zwiększasz ciśnienie i ,, utwardzasz'' pracę miechów. Jeśli auto masz puste redukujesz ilość ciśnienia i masz komfort seryjnego miękkiego zawieszenia. Montaż miechów jest prosty, nie trzeba kupować kompresora robić instalacji powietrznej w aucie. Jest to tak rozwiązane, że podjeżdżasz na stacje benzynową możesz skorzystać z tamtejszego kompresora. Oczywiście można zamontować kompresor włącznik z manometrem w aucie ale wiąże się to z wydatkami. Pisze konkretnie o miechach TJM Polyair Springs

Nie zawsze gotowe zestawy od jednego producenta są idealnym rozwiązaniem . Czasami trzeba użyć komponentów od kilku producentów i ...

Amortyzatory Koni Heavy Truck
Drążki skrętne Old Man Emu
Miechy powietrzne TJM Polyair Springs
Sprężyny seryjne lub jeśli są mocno zużyte KYB K Flex.

Taniej niż zestaw Old Man Emu czy Ironman nie będzie ale na pewno spełni oczekiwania.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Reich
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 23, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: Puławy/Noordwijk.NL

Re: Zawieszenie

Post autor: Reich » czw mar 25, 2010 12:47 am

Eskapada pisze:Bez liftu się nie objedzie. Każda sprężyna czy to Old Man Emu czy Ironman, Trail Master TJM XGS, Dobinsons, Tough Dog i jeszcze kilka innych marek ale nie dystrybuowanych u nas w kraju daje lift zawieszenia na poziomie od 20mm do 60mm.

Sprężyny tych wszystkich producentów mają identyczną ilość zwojów jak sprężyny seryjne ale mają większą średnicę drutu. Są grubsze i dla tego właśnie dają lift zawieszenia. Nie wiem jak bardzo posunąłeś się czy chcesz posunąć się w modernizacji auta. Jaką ilośc bagaży wozisz w aucie ale Old Man Emu do Mitsubishi Pajero – ekspedycyjnego Pajero, mocno obciążonego to taki sobie pomysł. Jedyna dostępna sprężyna model OME910 to sprężyna w klasie medium load czy plus około 100kg.

Zdecydowanie lepszą sprężyna będzie TJM model 770RPHD51A. Jest to sprężyna o progresywnej charakterystyce z liftem + 40mm + 200kg

Być może - ale to trzeba byłoby się podpytać Michała - Dobinsons zrobi Ci sprężynę na zamówienie bez liftu ale z dodatkową ładownością statyczną plus 150kg czy +200kg. Obawiam się, że jednak jest to nie możliwe.

Jeśli zależy Ci na poprawie stabilności obciążonego samochodu to bardzo dobrym rozwiązaniem są miechy powietrzne montowane do sprężyn. Miech nie daje liftu zawieszenia, nie zwiększa DMC auta ale odciąża prace sprężyn i zasadniczo wpływa na poprawę jazdy, stabilność na zakrętach, przechyłach. Jeśli auto ma obciążone to zwiększasz ciśnienie i ,, utwardzasz'' pracę miechów. Jeśli auto masz puste redukujesz ilość ciśnienia i masz komfort seryjnego miękkiego zawieszenia. Montaż miechów jest prosty, nie trzeba kupować kompresora robić instalacji powietrznej w aucie. Jest to tak rozwiązane, że podjeżdżasz na stacje benzynową możesz skorzystać z tamtejszego kompresora. Oczywiście można zamontować kompresor włącznik z manometrem w aucie ale wiąże się to z wydatkami. Pisze konkretnie o miechach TJM Polyair Springs

Nie zawsze gotowe zestawy od jednego producenta są idealnym rozwiązaniem . Czasami trzeba użyć komponentów od kilku producentów i ...

Amortyzatory Koni Heavy Truck
Drążki skrętne Old Man Emu
Miechy powietrzne TJM Polyair Springs
Sprężyny seryjne lub jeśli są mocno zużyte KYB K Flex.

Taniej niż zestaw Old Man Emu czy Ironman nie będzie ale na pewno spełni oczekiwania.
.Dzieki Eskapada :)2 ,chyba zaczne od amortyzatorow Koni Heavy Truck,a moze przy okazji maly lift zrobic :lol: ,tylko po co ?? mam nowe opony 31x10,5x15 wiec wiekszych nie bede wkladal.Gratow duzo tez nie bedzie :namiot dachowy i drobiazgi do turystyki ,moze pozniej dojdzie wyciagarka i zderzak.
pajero2.8td'97 automat Vitara 1.6 '91

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość