Witam,
mam pytanie dotyczące pracy silnika na zimno, tj czy diesel I ma coś w rodzaju ssania? Czy po zapalaniu na mrozie podnosi obroty silnika, a później w miarę wzrostu temperatury obniża je? W moim aucie po zapaleniu na zimno i bez dodania gazu mam ok. 600 obr/min. Cały samochód aż podskakuje, muszę wtedy podciągną gaz linką i poczekać aż się trochę podgrzej. Na ciepło ma ok. 800 obr/min i jest ok.
Pytanie powstało w wyniku poszukiwania oszczędności w zużyciu paliwa, tak jak pisałem wcześniej nie mogę zejść poniżej 17 litrów, i tak pomyślałem, że być może mam uszkodzoną pompę lub jej "sterowanie". Do pompy dochodzi przewód podciśnienia, który prawdopodobnie reguluje dawkę paliwa w zależności od obciążenia, być może jest też coś, ssanie?, co zmienia dawkę paliwa przy zimnym silniku.
Czy ktoś z Was przerabiał już taki temat?
Pozdrawiam, Marcin.
Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa
Moderator: Kosiarz
Re: Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa
Moj tez na zimnym ma 600 rpm i pali... No nie wiem ile, z 15 ? Cos koło tego. Silnik ten miał dzien przed zatarciem wału ustawianą pompe i turbine, nic nie zmieniałem tylko wał z panewkami. Mniemam ze tak powinno byc...
Re: Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa
Ręczne "ssanie" jest właśnie po to, aby te jałowe obroty podciągnąć. I trzeba to robić - bo niskie obroty=niska wydajność pompy oleju oraz ruchanie poduszek silnika/skrzyni bez potrzeby. W późniejszych modelach(np. w przypadku silnika 4M40) jest np. przy pompie wtryskowej przestawka, która podciąga obroty jałowe na podstawie temperatury wody w układzie chłodzenia silnia.
Moim zdaniem 17 czy 15 L ON na 100km to, w przypadku seryjnie wyposażonego miśka, za dużo. No chyba że macie sportowe zacięcie. Około 12L jest OK - natomiast jeżdżąc po "emerycku"(max 2200 obr/min, Vmax na poziomie 80km/h) powinno dać się zejść do 10L. Mowa oczywiście o seryjnym i sprawnym samochodzie na seryjnych gumach i odpowiednim ciśnieniem w oponach.
Moim zdaniem 17 czy 15 L ON na 100km to, w przypadku seryjnie wyposażonego miśka, za dużo. No chyba że macie sportowe zacięcie. Około 12L jest OK - natomiast jeżdżąc po "emerycku"(max 2200 obr/min, Vmax na poziomie 80km/h) powinno dać się zejść do 10L. Mowa oczywiście o seryjnym i sprawnym samochodzie na seryjnych gumach i odpowiednim ciśnieniem w oponach.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa
Zapomniałem dodac ze sportowe zaciecie jest 

Re: Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa
moj przy sportowym zacięciu kierownika około 10l /100km spalał na seryjnych gumach, teraz wolę nie wiedzieć...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość