Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
marcinn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn mar 20, 2006 5:05 pm
Lokalizacja: Biłgoraj

Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa

Post autor: marcinn » śr mar 31, 2010 8:46 pm

Witam,

mam pytanie dotyczące pracy silnika na zimno, tj czy diesel I ma coś w rodzaju ssania? Czy po zapalaniu na mrozie podnosi obroty silnika, a później w miarę wzrostu temperatury obniża je? W moim aucie po zapaleniu na zimno i bez dodania gazu mam ok. 600 obr/min. Cały samochód aż podskakuje, muszę wtedy podciągną gaz linką i poczekać aż się trochę podgrzej. Na ciepło ma ok. 800 obr/min i jest ok.
Pytanie powstało w wyniku poszukiwania oszczędności w zużyciu paliwa, tak jak pisałem wcześniej nie mogę zejść poniżej 17 litrów, i tak pomyślałem, że być może mam uszkodzoną pompę lub jej "sterowanie". Do pompy dochodzi przewód podciśnienia, który prawdopodobnie reguluje dawkę paliwa w zależności od obciążenia, być może jest też coś, ssanie?, co zmienia dawkę paliwa przy zimnym silniku.
Czy ktoś z Was przerabiał już taki temat?

Pozdrawiam, Marcin.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa

Post autor: Kajen » śr mar 31, 2010 8:55 pm

Moj tez na zimnym ma 600 rpm i pali... No nie wiem ile, z 15 ? Cos koło tego. Silnik ten miał dzien przed zatarciem wału ustawianą pompe i turbine, nic nie zmieniałem tylko wał z panewkami. Mniemam ze tak powinno byc...

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa

Post autor: DamnIt! » czw kwie 01, 2010 5:07 am

Ręczne "ssanie" jest właśnie po to, aby te jałowe obroty podciągnąć. I trzeba to robić - bo niskie obroty=niska wydajność pompy oleju oraz ruchanie poduszek silnika/skrzyni bez potrzeby. W późniejszych modelach(np. w przypadku silnika 4M40) jest np. przy pompie wtryskowej przestawka, która podciąga obroty jałowe na podstawie temperatury wody w układzie chłodzenia silnia.

Moim zdaniem 17 czy 15 L ON na 100km to, w przypadku seryjnie wyposażonego miśka, za dużo. No chyba że macie sportowe zacięcie. Około 12L jest OK - natomiast jeżdżąc po "emerycku"(max 2200 obr/min, Vmax na poziomie 80km/h) powinno dać się zejść do 10L. Mowa oczywiście o seryjnym i sprawnym samochodzie na seryjnych gumach i odpowiednim ciśnieniem w oponach.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa

Post autor: Kajen » czw kwie 01, 2010 7:43 am

Zapomniałem dodac ze sportowe zaciecie jest :)21

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Praca silnika na zimno a pompa wtryskowa

Post autor: polaff » czw kwie 01, 2010 9:08 pm

moj przy sportowym zacięciu kierownika około 10l /100km spalał na seryjnych gumach, teraz wolę nie wiedzieć...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość