Problem z odpalaniem - nietypowy!

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Styku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 19, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Styku » ndz kwie 04, 2010 12:48 pm

Po przegladnięciu wcześniejszych wątków nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. MIanowicie, Pajero II 92 2,5TDI, sprawa wyglada tak, samochód generalnie odpala raz od strzału a czasami po długim kręceniu. Nie ma znaczenia czy jest to na zimnym silniku czy na ciepłym. Po dłuższym kręceniu samochód zawsze odpala (i oby zawsze tak robił) jednak po odpaleniu obroty są niestałe, czasami nawet gaśnie. Potrzebuje około 20- 30 sek do zaskoczenia i potem silnik dziala jak zwykle. Ostatnio mechanik zamontował mi ręczne grzanie świec więc mam nadzieję że to nie ma wpływu. Rownież filtr paliwa jak i przewody paliwowe były sprawdzane i wg. mechanika są dobre. Mam nadzieje że do czasu kiedy naprawię problem to nie zepsuje rozrusznika, bo jednak troche trzeba troche pokrecić jak juz nie chce zapalić. Jeśli można to proszę o jakieś wskazówki co posprawdzać w następnej kolejności i co mogłoby być przyczyną mojego problemu.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Przemy » ndz kwie 04, 2010 1:26 pm

Objawy są charakterystyczne do zapowietrzającego się układu paliwowego.

Czy to dłuższe kręcenie, czyli pompowanie paliwa musisz przeprowadzać po dłuższym nie odpalaniu samochodu?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: DUDAS » ndz kwie 04, 2010 3:27 pm

To samo mam, nieszczelny układ paliwowy, u mnie prawdopodobnie cieknie na rurce przy wyjściu ze zbiornika i nieszczelny nadmiar (lekko zawilgocony). Jak silnik jest niżej (staję zawsze z górki) to nawet po tygodniu odpala bez problemu.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Styku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 19, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Styku » ndz kwie 04, 2010 6:06 pm

niestety to nie ma znaczenia czy samochód stał dłużej czy nie. Próbowałem również stawiać samochód w róznym ułożeniu silnika (raz pod górkę raz z górki, pod różnymi kątami) niestety nie ma żadnej zasady. Jak chce to odpala od strzała, a jak mu się zachce zrobić wiochę to trzeba chwile pokręcić i dopiero później zaskakuje.

Awatar użytkownika
Wieśmak
Posty: 440
Rejestracja: sob gru 01, 2007 4:32 pm
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Wieśmak » ndz kwie 04, 2010 6:11 pm

Załóż zaworek zwrotny :)21 Kiedyś jeden "najsłynniejszy silnikowiec się ze mną nie zgodził - jak mu pokazałem że pomogło, mówił że to na pewno nie to, ale on nie wie co. Na uciekające paliwsko to najszybszy sposób reanimacji na chwile, oczywiście przewody jeśli są nie szczelne i tak będziesz musiał wymienić:). A co z dogrzewaniem świec? jak to jest w Miśku?
BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Eskapada » pn kwie 05, 2010 7:11 am

zaworek zwrotny to awaria z którą borykało się większość zarejestrowanych użytkowników Pajero na forum. Kup zaworek z sklepie motoryzacyjnym i winno być po sprawie. Aczkolwiek powodem podobnych objawów może być odpowietrzenie baku a dokładnie rzecz biorąc jego brak. Jeśli na stacji benzynowej po odkręceniu korka z baku wydobywa się świst ulatniającego się powietrza to może być to przyczyna Twoich problemów.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

jaroszi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 9:52 pm

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: jaroszi » pn kwie 05, 2010 7:51 am

... nieszczelność układu zasilania - zapowietrzanie sie pompy wtryskowej. Zawór zwrotny pomorze. :) Już to przerabiałem.

Styku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 19, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Styku » pn kwie 05, 2010 9:34 am

dzięki za wskazówki. Widze że tan problem to sztandarowy znak rozpoznawczy naszych misków :D Ale jak sadze po postach jest on do całowitego naprawienia

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Przemy » pn kwie 05, 2010 9:50 am

Też miałem podobny problem ale złożyło się na to dużo czynników.
- Padnięcie pompki na filtrze, tam tez jest zawór zwrotny.
- Padnięcie pompy wytryskowej :D
- Przegnicie przewodów stalowych, wymieniłem od początku do końca wraz z nowymi opaskami i przewodami gumowymi.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Harry
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Barlinek
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Harry » śr kwie 07, 2010 1:46 pm

W moim 2.8 przyczyna zapowietrzania byl simering na walku pompy, wlasciwie to najczeszcza
przyczyna w 2.8

Styku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 19, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Styku » pn sie 23, 2010 9:27 pm

Uzupełniając temat: przyczyną był wyjątkowo złośliwy farfocel na wejściu do filtra paliwa. Dopiero za drugim rozłożeniem przewodów paliwowych i przeglądnięciu wszystkiego jeszcze raz udało się go zlokalizować. Miś pali od strzała. Dzięki za wszystkie wasze posty. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Kajen » śr sie 25, 2010 7:54 pm

Hm... Tak ale moze warto było by sprawdzic filterek w baku ? Moze jakims cudem spadł i dlatego ssie Ci syfy ? Choc moze lepiej tego nie wykrecaj bo nie wiadomo w jakiej kondycji sa rurki od smoka... 92 powiadasz ? Nie, to daruj sobie to wykrecanie ;)

Styku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 19, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!

Post autor: Styku » czw sie 26, 2010 8:58 pm

Dzięki za rady, ale jak już pisałem Misiu pali za każdym razem i za pierwszym razem. Życze wszystkim użytkownikom takiego odpalania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość