Problem z odpalaniem - nietypowy!
Moderator: Kosiarz
Problem z odpalaniem - nietypowy!
Po przegladnięciu wcześniejszych wątków nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. MIanowicie, Pajero II 92 2,5TDI, sprawa wyglada tak, samochód generalnie odpala raz od strzału a czasami po długim kręceniu. Nie ma znaczenia czy jest to na zimnym silniku czy na ciepłym. Po dłuższym kręceniu samochód zawsze odpala (i oby zawsze tak robił) jednak po odpaleniu obroty są niestałe, czasami nawet gaśnie. Potrzebuje około 20- 30 sek do zaskoczenia i potem silnik dziala jak zwykle. Ostatnio mechanik zamontował mi ręczne grzanie świec więc mam nadzieję że to nie ma wpływu. Rownież filtr paliwa jak i przewody paliwowe były sprawdzane i wg. mechanika są dobre. Mam nadzieje że do czasu kiedy naprawię problem to nie zepsuje rozrusznika, bo jednak troche trzeba troche pokrecić jak juz nie chce zapalić. Jeśli można to proszę o jakieś wskazówki co posprawdzać w następnej kolejności i co mogłoby być przyczyną mojego problemu.
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
Objawy są charakterystyczne do zapowietrzającego się układu paliwowego.
Czy to dłuższe kręcenie, czyli pompowanie paliwa musisz przeprowadzać po dłuższym nie odpalaniu samochodu?
Czy to dłuższe kręcenie, czyli pompowanie paliwa musisz przeprowadzać po dłuższym nie odpalaniu samochodu?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
To samo mam, nieszczelny układ paliwowy, u mnie prawdopodobnie cieknie na rurce przy wyjściu ze zbiornika i nieszczelny nadmiar (lekko zawilgocony). Jak silnik jest niżej (staję zawsze z górki) to nawet po tygodniu odpala bez problemu.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
niestety to nie ma znaczenia czy samochód stał dłużej czy nie. Próbowałem również stawiać samochód w róznym ułożeniu silnika (raz pod górkę raz z górki, pod różnymi kątami) niestety nie ma żadnej zasady. Jak chce to odpala od strzała, a jak mu się zachce zrobić wiochę to trzeba chwile pokręcić i dopiero później zaskakuje.
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
Załóż zaworek zwrotny
Kiedyś jeden "najsłynniejszy silnikowiec się ze mną nie zgodził - jak mu pokazałem że pomogło, mówił że to na pewno nie to, ale on nie wie co. Na uciekające paliwsko to najszybszy sposób reanimacji na chwile, oczywiście przewody jeśli są nie szczelne i tak będziesz musiał wymienić:). A co z dogrzewaniem świec? jak to jest w Miśku?

BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
zaworek zwrotny to awaria z którą borykało się większość zarejestrowanych użytkowników Pajero na forum. Kup zaworek z sklepie motoryzacyjnym i winno być po sprawie. Aczkolwiek powodem podobnych objawów może być odpowietrzenie baku a dokładnie rzecz biorąc jego brak. Jeśli na stacji benzynowej po odkręceniu korka z baku wydobywa się świst ulatniającego się powietrza to może być to przyczyna Twoich problemów.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
... nieszczelność układu zasilania - zapowietrzanie sie pompy wtryskowej. Zawór zwrotny pomorze.
Już to przerabiałem.

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
dzięki za wskazówki. Widze że tan problem to sztandarowy znak rozpoznawczy naszych misków
Ale jak sadze po postach jest on do całowitego naprawienia

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
Też miałem podobny problem ale złożyło się na to dużo czynników.
- Padnięcie pompki na filtrze, tam tez jest zawór zwrotny.
- Padnięcie pompy wytryskowej
- Przegnicie przewodów stalowych, wymieniłem od początku do końca wraz z nowymi opaskami i przewodami gumowymi.
- Padnięcie pompki na filtrze, tam tez jest zawór zwrotny.
- Padnięcie pompy wytryskowej

- Przegnicie przewodów stalowych, wymieniłem od początku do końca wraz z nowymi opaskami i przewodami gumowymi.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
W moim 2.8 przyczyna zapowietrzania byl simering na walku pompy, wlasciwie to najczeszcza
przyczyna w 2.8
przyczyna w 2.8
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
Uzupełniając temat: przyczyną był wyjątkowo złośliwy farfocel na wejściu do filtra paliwa. Dopiero za drugim rozłożeniem przewodów paliwowych i przeglądnięciu wszystkiego jeszcze raz udało się go zlokalizować. Miś pali od strzała. Dzięki za wszystkie wasze posty. Pozdrawiam
Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
Hm... Tak ale moze warto było by sprawdzic filterek w baku ? Moze jakims cudem spadł i dlatego ssie Ci syfy ? Choc moze lepiej tego nie wykrecaj bo nie wiadomo w jakiej kondycji sa rurki od smoka... 92 powiadasz ? Nie, to daruj sobie to wykrecanie 

Re: Problem z odpalaniem - nietypowy!
Dzięki za rady, ale jak już pisałem Misiu pali za każdym razem i za pierwszym razem. Życze wszystkim użytkownikom takiego odpalania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość