lift zawieszenia, blokada dyfra,w ogóle co da sięzrobić zv80

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

lebi100
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 5:51 pm

lift zawieszenia, blokada dyfra,w ogóle co da sięzrobić zv80

Post autor: lebi100 » wt kwie 06, 2010 7:20 pm

Witam, mam gorącą prośbę o pomoc w następujących kwestiach - jak najłatwiej zrobić lift w v80 - tylko w celu wsadzenia trochę większych opon. Wiem,że wystarczy lift budy tylko pytanie gdzie dostać dystanse do tego modelu i czy ktoś sprawdził ile można bezpiecznie podnieść, a może jest inny lepszy sposób. Samochód jeździ w "nieskomplikowanym" terenie więc wsadzanie drogiego zawieszenia o ile bym je dostał nie do końca się opłaca. Drugą sprawą jest to czy ktoś może wie czy istnieje możliwość poprowadzenia instalacji centralnego pompowania kół (to chyba głupie pytanie ale może są na to jakieś patenty) No i na koniec może ktoś wie jakie są możliwości założenia blokady tylnego dyfra (dodam że posiadam taki wynalazek który tej blokady nie posiada), czy w grę wchodzi tylko akcesoryjne arb (drogie) czy może jakieś inne rozwiązanie. Może również ktoś wie jak realizowana jest blokada fabryczna- bo może łatwiej będzie wymienić główkę mostu. Z góry dziękuję za wszelkie spostrzeżenia i opinie, tym bardziej , że temat pajero v 80 jest generalnie ignorowany przez producentów (zresztą chyba wiem dlaczego :-) ), pozdrawiam

krzysiek_92
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt sty 29, 2010 9:12 pm
Lokalizacja: Podkarpacie, Jarosław

Re: lift zawieszenia, blokada dyfra,w ogóle co da sięzrobić zv80

Post autor: krzysiek_92 » wt kwie 06, 2010 9:35 pm

v80 nie ma ramy, więc lift budy jest niemożliwy. :-?

lebi100
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 5:51 pm

Re: lift zawieszenia, blokada dyfra,w ogóle co da sięzrobić zv80

Post autor: lebi100 » wt kwie 06, 2010 11:35 pm

przez lift budy rozumiem , przedłużenie zawieszenia a do tego nie ma większego znaczenia czy jest rama czy nie

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: lift zawieszenia, blokada dyfra,w ogóle co da sięzrobić zv80

Post autor: Mroczny » śr kwie 07, 2010 6:05 am

to źle rozumiesz lift budy
:)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: lift zawieszenia, blokada dyfra,w ogóle co da sięzrobić zv80

Post autor: Eskapada » śr kwie 07, 2010 6:22 am

lebi100 pisze: temat pajero v 80 jest generalnie ignorowany przez producentów (zresztą chyba wiem dlaczego :-) ), pozdrawiam
Pajero nie jest ignorowane przez sprzedawców. Do tego auta jest bardzo duża liczba akcesoriów. Nie mniej jednak są to akcesoria produkowane przez znane firmy poza UE i ceny mogą wydawać się wysokie a dostępność niska. Do V80 kupisz: zawieszenie, wlot powietrza, bagażnik dachowy, osłony podwozia, zderzak stalowy przedni i tylny i wiele innych akcesoriów. Co prawda bagażnik będzie kosztował około 4tys. a zderzak drugie tyle co nie znaczny, że auto jest ignorowane przez producentów no chyba, że masz na myśli naszych rodzinnych to taka

:)21

W Pajero V80 lift polega na wymiennie sprężyn które podnoszą auto o około 40mm. Z godnie ze sztuką powinno się wymienić amortyzatory ale jeśli ktoś szuka wersji niskobudżetowej to oryginalny amortyzator długością i skokiem odpowiedni będzie do nowych sprężyn. Na pewno nie będzie to amortyzator dostosowany charakterystyką pracy do sprężyn. Producentów takich zawieszeń, sprężyn jest kilku: Old Man Emu, Ironman, Dobinsons, TJM. Każde z tych zawieszeń daje około +40mm liftu. Różnią się charakterystyką pracy, parametrami technicznymi sprężyn.

Centralne pompowanie to drogi gadżet i nie widzę sensu montażu w aucie które jest nie jest profesjonalnie używane do rajdów typu Dakar. Jeśli masz potrzebę zmiany ciśnienia w oponach i chcesz to robić ,, prawie profesjonalnie’’ to kup sobie kompresor Viair oraz zestaw zaworów upustowych firmy Staun.

Jeśli nie ma 100% mechanicznej blokady to można ją zamontować – tak jak sugerowałeś – od Pajero V60. Nie mniej jednak most do Pajero V60 nie będzie kosztował 500 zł jak do starych modeli II generacji. Do kosztów mostu należy dodać cenę oryginalnego kompresora, instalacji. Co całą inwestycję cenowo zbliży do ceny blokady i kompresora ARB. Moim zdaniem Pajero V80 to nie suzuki samurai - jak chcesz blokadę, masz potrzebę używania blokady to kup ARB. Będziesz miał nową blokadę z nowym koszem satelitów i swój własny most z mniejszym przebiegiem niż ten używany od V60.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: lift zawieszenia, blokada dyfra,w ogóle co da sięzrobić zv80

Post autor: TomaszRT » śr kwie 07, 2010 8:52 am

Mroczny pisze:to źle rozumiesz lift budy
:)21
Mariuszu, czy tu mowa o takim Pahero cośmy ostatnio wytargiwali z polnej dróżki i nas na kinetyku gonili zaczepy holownicze, które odpadały z tegoż Pahera ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

tomak74
Posty: 313
Rejestracja: śr mar 26, 2008 7:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: lift zawieszenia, blokada dyfra,w ogóle co da sięzrobić zv80

Post autor: tomak74 » śr kwie 07, 2010 1:42 pm

spoko spoko w pahero zaczepy wcale nie są takie złe ( przynajmniej w dwójce ) parę tygodni temu jak mnie superpatrolsuper wyszarpywał z błota i lodu to dęba stawał a misiek ani drgnął .........a i lina od warna dwa razy się rwała . Sam się bałem o te zaczepy .....ale wytrzymały :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości