Rodzaje turbin do 2,5 td
Moderator: Kosiarz
Rodzaje turbin do 2,5 td
Juz wiem że są dwie, mało sie różnią a jednak.
Czy pomiędzy manualem a automatem też były różnice?
W tej co mam wychodzą króćce do podciśnienia do pompy wtryskowej a w tej drugiej np tego nie ma....
Jak tym tym jest?
Czy pomiędzy manualem a automatem też były różnice?
W tej co mam wychodzą króćce do podciśnienia do pompy wtryskowej a w tej drugiej np tego nie ma....
Jak tym tym jest?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Chyba nadcisnienia... Mozna zabrac z kolektora dolotowego ale niech kos potwierdzi...
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
W turbinie ciezko o podcisnienie. Ten krociec moze byc do cisnieniowego sterowania pompa jesli jest po stronie sprezarki. Jesli po stronie turbiny, to raczej bedzie sterowanie kierownica spalin. Ale malo prawdopodobne, aby cos takiego bylo, chyba ze 115PS wersja miala taki bajer 

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Silniki 4D56 były wyposażone w co najmniej 3 rodzaje turbinek:
- turbo TD04-09B - silnik 2.5TD z Pajero 1 bez IC;
- turbo TD04-11G - silnik 2.5TD z Pajero 1 i 2 z IC;
- turbo TF035-12T - silnik 2.5TD z Pajero 2, Pajero Sport, L200 - wersja 115KM z IC;
Takie typy turbinek miałem w łapach. Czy były inne to nie wiem w 100%. TF035-12T widziałem także przy silniku 4M40(2.8TDI). Ja mam w swoim śmietniku założoną TF035 pochodzącą od silnika 115KM. Dmucha wcześniej i jest mniejsza turbodziura.
- turbo TD04-09B - silnik 2.5TD z Pajero 1 bez IC;
- turbo TD04-11G - silnik 2.5TD z Pajero 1 i 2 z IC;
- turbo TF035-12T - silnik 2.5TD z Pajero 2, Pajero Sport, L200 - wersja 115KM z IC;
Takie typy turbinek miałem w łapach. Czy były inne to nie wiem w 100%. TF035-12T widziałem także przy silniku 4M40(2.8TDI). Ja mam w swoim śmietniku założoną TF035 pochodzącą od silnika 115KM. Dmucha wcześniej i jest mniejsza turbodziura.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Pajero 2 2.5 TD bez IC tez wystepowaly, ciekawe jaka mialy turbine? Byly montowane w wersji towarowej SWB, Cabrio/Hardtop na resorach
i dlugiej na resorach, widzialem takie z rokiem produkcji 97'. Wersja dluga widziana w jednym egzemplarzu sluzb lesnych na Cyprze, reszta w duzej ilosci, tez na Cyprze.
Sam mialem P 2, 2.5 bez turbo 72PS z resorami z tylu

Sam mialem P 2, 2.5 bez turbo 72PS z resorami z tylu

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Dwa rodzaje to są na pewno bo mam takie w łapach później podam oznaczenia.
Powiedzcie mi teraz czy te cięgno co idzie od turbiny do tej puszki do czego dokładnie służy? I jak rozebrać tą puszkę bo jest zaprasowana? Tam w środku musi chyba być jakaś nakrętka? Gwint na cięgnie jest. Bo ja właśnie nie mam tego i to tak latało sobie że aż sie to cięgno powycierało....
Powiedzcie mi teraz czy te cięgno co idzie od turbiny do tej puszki do czego dokładnie służy? I jak rozebrać tą puszkę bo jest zaprasowana? Tam w środku musi chyba być jakaś nakrętka? Gwint na cięgnie jest. Bo ja właśnie nie mam tego i to tak latało sobie że aż sie to cięgno powycierało....
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
A jaki masz silnik, jakie auto, rok, moc?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td

W tym miejscu to sie to urwało. Tej śruby rzymskiej tez tam nie ma i nie wiem czy był....
A mam PII 2,5TD IC '92 wg dowodu 69kw
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Mi sie widzi, ze to raczej silownik od klimy jest, ale moge sie mylic. Gdy klima rusza, to dodaje lekko dawke. Jesli nie masz klimy, to olej.
Moze tez byc silownik od zwiekszenia dawki, zaleznie od cisnienia doladowania, nie jest to rozbieralne, a juz napewno, nie do zlozenia potem. Szukaj wtedy uzywki.
Moze tez byc silownik od zwiekszenia dawki, zaleznie od cisnienia doladowania, nie jest to rozbieralne, a juz napewno, nie do zlozenia potem. Szukaj wtedy uzywki.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
z tego ustrojstwa idzie wężyk na pompę wtryskową do tego grzybka podnoszącego dawke paliwa
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
To co na zdjęciu to siłownik od waste-gate'a. Przy zadanym ciśnieniu siłownik otwiera klapę po gorącej stronie turbiny i spaliny lecą bezpośrednio do wydechu, a sprężarka mniej pompuje. Służy to do zabezpieczenia silnika przed nadmiernym ciśnieniem doładowania. W 4D56 siłownik ma otwierać klapę przy ciśnieniu 0.88 bar. Śruba rzymska służy do regulacji położenia początkowego cięgna.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Czyli gdybym ja caly czas zamknął to i tak zawór upustowy na kolektorze wywali nadmiar powietrza?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Prawdę mówiąc nie wiem jakie jest ciśnienie otwarcia zaworu na kolektorze. Natomiast bez tego siłownika waste-gate będzie cały czas otwarty - musiałbyś jakoś tę klapkę unieruchomić w pozycji "zamkniętej" - czyli wajcha "poziomo do tyłu". Choć z drugiej strony nie wiem czy to taki dobry pomysł wywalać coś, co wydaje się być potrzebne...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Oznaczenie na mojej mam TD 04 i tyle pozatym są inne numery.
Drugą mam TD 04-09 róznią sie one mocowaniem a także wirnikami.
Z moją i tak jest coś nie tak bo gazy wylotowe wpiernicza mi do oleju i mam parowóz. Myślałem że to wina silnika ale przy zdjętej turbinie wszystko jest ok. Ale jeszcze pomierzę ciśnienie w poniedziałek.
I teraz tak nie wiem czy kupić używkę (wiadomo jak to z używkami) czy regenerować... też różne opinie. Do tego jeszcze potrzebuje waste-gate
Drugą mam TD 04-09 róznią sie one mocowaniem a także wirnikami.
Z moją i tak jest coś nie tak bo gazy wylotowe wpiernicza mi do oleju i mam parowóz. Myślałem że to wina silnika ale przy zdjętej turbinie wszystko jest ok. Ale jeszcze pomierzę ciśnienie w poniedziałek.
I teraz tak nie wiem czy kupić używkę (wiadomo jak to z używkami) czy regenerować... też różne opinie. Do tego jeszcze potrzebuje waste-gate
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Ja kiedys zgubiłem (dosłownie i nie wiem jakim cudem) to ciegno ktore idzie od zaworu upustowego to klapki przy turbinie. Wtedy silnik stał sie mułowaty, nie chciał jechac. Dopoki nie przyszedł drugi opcją tymczasową było zdrutowanie klapki do kolektora. I jakos te trzy dni robiło, pozniej załozyłem to ciegno. Kolejna sprawa to regulacja przy zaworze upustowym (sruba rzymska). Napinając to ciegno podnosimy cisnienie doładowania, luzujac obnizamy. Jak podciagniemy za mocno to reszte sprawy załatwia zawor bezpieczenstwa. Generalnie turbina powinna dmuchac 0.95 bara. Zawor bezpieczenstwa puszcza przy 1.1. Czyli trzeba to zgrac ładnie zeby przy obciazeniu nie puszczał zawor bezpieczenstwa bo strasznie to wkurza kiedy ładnie przyspieszasz, nagle - psss, i od nowa musisz przyspieszac. Dobra rzecza jest zegar, u mnie w galerii w albumie "wskazniki" zobaczysz jak wygląda otyginalne VDO 

Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Powiedzcie mi czy możliwe jest aby nie było tam śruby rzymskiej?
Rozebrałem waste-gate była tam nieszczęsna nakrętka, złożyłem wsio do kupy i sam siłownik działa. Jak dmuchnąłem w niego sprężarka to chodzi. Teraz zastanawiam się tylko nad tą śrubą rzymską bo tam nawet śladu nie ma po tym...
Rozebrałem waste-gate była tam nieszczęsna nakrętka, złożyłem wsio do kupy i sam siłownik działa. Jak dmuchnąłem w niego sprężarka to chodzi. Teraz zastanawiam się tylko nad tą śrubą rzymską bo tam nawet śladu nie ma po tym...
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują ze powinna byćPrzemy pisze:Powiedzcie mi czy możliwe jest aby nie było tam śruby rzymskiej?
Rozebrałem waste-gate była tam nieszczęsna nakrętka, złożyłem wsio do kupy i sam siłownik działa. Jak dmuchnąłem w niego sprężarka to chodzi. Teraz zastanawiam się tylko nad tą śrubą rzymską bo tam nawet śladu nie ma po tym...
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
od L200 po 98 roku turbina nie podejdzie do 2,5 PIIDamnIt! pisze:Silniki 4D56 były wyposażone w co najmniej 3 rodzaje turbinek:
- turbo TD04-09B - silnik 2.5TD z Pajero 1 bez IC;
- turbo TD04-11G - silnik 2.5TD z Pajero 1 i 2 z IC;
- turbo TF035-12T - silnik 2.5TD z Pajero 2, Pajero Sport, L200 - wersja 115KM z IC;
.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Kto mi może powiedzieć czy występuje tu (zaznaczone strzałka
) śruba rzymska? W większości samochodów widziałem że jest, u mnie wydaje mi się że nie było i na tym foto silnika też wydaje mi się że nie ma
A turbina idzie jednak do regeneracji i nie chciałbym aby znów się zjeb.ła.



A turbina idzie jednak do regeneracji i nie chciałbym aby znów się zjeb.ła.

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Jest. Na 100 %.
Nie wyrazne na tym zdjeciu ale tego dokladnie potrzebujesz :

EDIT:
Dobra, poswiecilem sie i poszedlem jeszcze raz do garazu:


EDIT2:
Wniosek z tego ze lewy gwint jest na patyku
Nie wyrazne na tym zdjeciu ale tego dokladnie potrzebujesz :

EDIT:
Dobra, poswiecilem sie i poszedlem jeszcze raz do garazu:


EDIT2:
Wniosek z tego ze lewy gwint jest na patyku

Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
hmm. Kruczek w tym, że taką właśnie turbinę założyłem bez kłopotu do swojego śmietnika i jeździ i działa...goszen pisze:od L200 po 98 roku turbina nie podejdzie do 2,5 PIIDamnIt! pisze:Silniki 4D56 były wyposażone w co najmniej 3 rodzaje turbinek:
- turbo TD04-09B - silnik 2.5TD z Pajero 1 bez IC;
- turbo TD04-11G - silnik 2.5TD z Pajero 1 i 2 z IC;
- turbo TF035-12T - silnik 2.5TD z Pajero 2, Pajero Sport, L200 - wersja 115KM z IC;
.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
Dobra oddałem do regeneracji. Jutro odbiór i będę składał. Wtedy będę mógł sie wypowiedzieć czy jest ok 

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
klimatyczne zdjęcie...

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
zapożyczone z alledrogo 

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Rodzaje turbin do 2,5 td
powiedzcie mi jak to jest??
Bo wg tego nie ma regulacji (śruby rzymskiej) w tym czujniku. Nawet patrząc na długość od zagięcia do "puszki"

Bo wg tego nie ma regulacji (śruby rzymskiej) w tym czujniku. Nawet patrząc na długość od zagięcia do "puszki"

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości