manuale ponownie

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

manuale ponownie

Post autor: Piernik » pn sie 16, 2004 1:32 pm

ludziki

potrzebny schemat mozliwie precyzyjny ukladu sterujacego swiec zarowych do silnika 4D55 (2,3TD) model AD 1986

z tych ruskich strona sciagnalem manuala, ale jeno zbystrzylem tam do montero (silniki benzynowe w kazdym razie) no i ofkors elektryka dosc znacznie sie rozni..
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » pn sie 16, 2004 3:50 pm

Taaa :(
Ten problem ze świecami wraca jak bumerang :(

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Post autor: Aśka&Kuba » pn sie 16, 2004 10:55 pm

ja do dizla nie nam nic :( :)3

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt sie 17, 2004 7:11 am

tegom sie obawial....

nb. wczoraj hamulec stracilem pod postacia pekniecia przewodu elastycznego przy kole przednim, plyn sobie wesolo sikac zaczal na zewnatrz....
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt sie 17, 2004 7:39 am

Piernik pisze:tegom sie obawial....

nb. wczoraj hamulec stracilem pod postacia pekniecia przewodu elastycznego przy kole przednim, plyn sobie wesolo sikac zaczal na zewnatrz....
Oj niedobrze z tymi heblami :(

U mnie pasek klinowy wy.ebał w kosmos jak alternator zablokował, a chciałem tylko maszyne wstawic na garaż....

Do 4D56 masz wszystko tu: http://www.pajero.net.ru/4M40-4D56/ schematy powinne tyż być tylko że nie sciągałem bo dość duże pliki...
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt sie 17, 2004 7:44 am

Hmmm... w sumie może mało pomóc tamten link... wygląda na to że masz ten dziwny układ...:
LOW PLUG QUICK HEAT 6.2V
SHOGUN/PAJERO

1983-1990

4D55/56 2.3 & 2.5

czyli świece łączone w szereg po dwie ??!!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt sie 17, 2004 7:47 am

swiece sa u mnie w ukladzie rownoleglym - czyli wszystko wskazuje ze 12V

jo...
to pozniej - teraz usilnie sie rozgladam za przewodem hamulcowym elastycznym i reparatura na pompe hamulcowa (to ostatnie na wszelki wypadek). bojach podal mi adres hipol.pl, ale mam jakies problemy z logowaniem....
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt sie 17, 2004 12:55 pm

Piernik pisze:swiece sa u mnie w ukladzie rownoleglym - czyli wszystko wskazuje ze 12V

jo...
to pozniej - teraz usilnie sie rozgladam za przewodem hamulcowym elastycznym i reparatura na pompe hamulcowa (to ostatnie na wszelki wypadek). bojach podal mi adres hipol.pl, ale mam jakies problemy z logowaniem....
Przewód hamulcowy to se weź w oplocie stalowym - lepszy na offrołd.....

Jak masz świece na 12V to pewnie już coś jest zmiksowane i schemat by ci niewiele pomógł...
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt sie 17, 2004 1:03 pm

to zmota nie jest - polaczenie zaciskow swiec wyglada na oryginalne. malo tego - wszystkie, ktore widzialem uklady w starych pojarkach tak maja.... a polaczenie jest listwa aluminiowa do ktorej jest (+) dolaczany z przekaznika
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » śr sie 18, 2004 11:34 am

No to co ci wiecej trzeba? Wiesz, że z przekaźnika idzie plus na szynoprzewód (tak jak w moim 2,5TD) i cała filozofia ze świecami. Chyba, że ci chodzi o czujnik temperatury świec?
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » czw sie 19, 2004 7:36 am

chodzi mi o caly uklad sterujacy - to co akurat napisales to jest proste i widoczne
istotne jest dla mnie STEROWANIE swiecami zarowymi.. tu widze u siebie jakies zmoty, a tego nie lubie...
wiec jesli kto ma. przeca nie ma sensu wtedy wywazac otwartych drzwi
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw sie 19, 2004 8:40 am

Świecami steruje takie ustrojstwo elektroniczne i obawiam się, że nie znajdziesz nigdzie jego schematu. Poza tym, jak łuno u mnie padło, to nawet po rozebraniu ciężko coś zobaczyć - więc zmieniłem na insze (polskie) i działa teraz bez zarzutu :)
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » czw sie 19, 2004 8:47 am

w sensie ze jakos nochal moj mnie mowi, ze jest to powiazane jakos z napieciem ladowania czy cos... bo jak siada ladowanie to pyka sobie takie toto pod deska rozdzielcza do spolki z przekaznikiem swiec...

zreszta popykuje sobie czasem niezaleznie....

chcialbym toto opanowac a po omacku nie chcialbym poszukiwac...
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw sie 19, 2004 9:16 am

Piernik pisze:w sensie ze jakos nochal moj mnie mowi, ze jest to powiazane jakos z napieciem ladowania czy cos... bo jak siada ladowanie to pyka sobie takie toto pod deska rozdzielcza do spolki z przekaznikiem swiec...

zreszta popykuje sobie czasem niezaleznie....

chcialbym toto opanowac a po omacku nie chcialbym poszukiwac...
No bo toto jest tak że jak włączysz kluczyk to świece zaczynają grzać, po pewnym czasie x gaśnie kontrolka jako sygnał dla ciebie żebyś palił maszyne, a świece dalej grzeją. I w tym momencie rozdziela się na dwie ścieżki:
- nie odpalasz maszyny (objetnie jaki powód) to swiece gasną po kilku sekundach
- odpalisz maszyne (pewnie jak ładowanie zgaśnie to jest sygnał dla komputerka że odpalone) to świece grzeją jeszcze jakieś 2,5 minuty, zależnie chyba od temperatury chłodziwa.

Mam racje ??
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » czw sie 19, 2004 9:18 am

wydaje sie byc tak jako rzeczesz i tak tez zawsze uwazalem ze byc ma...
natomiast to pykanie niezalezne - bez wlaczania swiec.. troszku mnie niepokoi
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw sie 19, 2004 11:58 am

U mnie takie "pykanie" było pierwszym objawem śmierci układu...
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » czw sie 19, 2004 12:07 pm

prosze mnie nie straszyc ze jakies szelesty ze skarpety znow mam szykowac...
ostatnio mi kulki powypadaly z przegubu zewnetrznego... nie ma co nawet zregenerowac......
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw sie 19, 2004 12:55 pm

Peter pisze:U mnie takie "pykanie" było pierwszym objawem śmierci układu...

MISIE SIĘ NIE PSUJĄ
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » czw sie 19, 2004 1:16 pm

PKi pisze:
Peter pisze:U mnie takie "pykanie" było pierwszym objawem śmierci układu...

MISIE SIĘ NIE PSUJĄ
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ty sie zajac nie smiej - niezles pie.nal;))
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw sie 19, 2004 1:25 pm

:)23 :)21
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » czw sie 19, 2004 2:48 pm

Pykanie jest i u mnie a świece odpalam z kabla na krótko pod maską :(

Ktoś kiedyś opisywał mozliwość zaadoptowania sterownika od VW. Podobno zdaje egzamin a i koszty niewielkie.

Za oryginalny, używany handlarz krzykną mi 200 zeta.

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » czw sie 19, 2004 3:38 pm

Działanie modułu sterowania można sprawdzić specjalną procedurą...
200 stówy to nie jest dużo przeróbki będą kosztowniejsze. Moduł znajduje się pod schowkiem i jest przykręcony do wewnętrznej strony słupka. Można go odpiąć zdjąć obudowę i sprawdzić stan ścieżek, często są popękane i nie przewodzą odpowiednio prądu, zdarzają się też zimne luty.
Kolejna sprawa to świece żarowe, te z układem dwu napięciowym są praktycznie niedostępne jako zamienniki, a oryginał kosztuje bajońskie kwoty, dlatego często jest założone nie to co trzeba i układ sterowania potrafi się zesrać....
Pozdro,
Siwy
Aha, to układ w V-ce

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw sie 19, 2004 10:15 pm

Tarpi pisze:Pykanie jest i u mnie a świece odpalam z kabla na krótko pod maską :(

Ktoś kiedyś opisywał mozliwość zaadoptowania sterownika od VW. Podobno zdaje egzamin a i koszty niewielkie.

Za oryginalny, używany handlarz krzykną mi 200 zeta.
Jak kcesz, to ci dam magika, co ci jeśli nie zrobi, to na pewno poprawnie zdiagnozuje. Dawaj na PW
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » pt sie 20, 2004 7:19 am

Kosiarz pisze:Działanie modułu sterowania można sprawdzić specjalną procedurą...
200 stówy to nie jest dużo przeróbki będą kosztowniejsze. Moduł znajduje się pod schowkiem i jest przykręcony do wewnętrznej strony słupka. Można go odpiąć zdjąć obudowę i sprawdzić stan ścieżek, często są popękane i nie przewodzą odpowiednio prądu, zdarzają się też zimne luty.
Kolejna sprawa to świece żarowe, te z układem dwu napięciowym są praktycznie niedostępne jako zamienniki, a oryginał kosztuje bajońskie kwoty, dlatego często jest założone nie to co trzeba i układ sterowania potrafi się zesrać....
Pozdro,
Siwy
Aha, to układ w V-ce
thx za pomysly;)
posiadam LO43 i uklad nie wydaje sie byc dwunapieciowy, aczkolwiek wszystko mozliwe.. bynajmniej jako rzeklem poczawszy od wyjscia zz przekaznika wyglada uklad na niemotany i jest to uklad z rownoleglym laczeniem swiec, natomiast nie rozgryzlem (moze sie za slabo przykladalem? ;) ) tego, co jest przed przekaznikiem...
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » pt sie 20, 2004 8:08 am

W Twoim jest również moduł, przykręcony dla odmiany na lewym boku pod deską rozdzielczą.. Takie pudełko czarne i niemałe.. ale niech cię nie zmyli ilość kabli, tam jest jeszcze przerywacz od wycieraczeki kilka przekaźników. Moduł sam w sobie jest nierozbieralny. Cena nowego w serwisie misiuwisi - UWAGA !!! 350 USD !!!! :o

Ja przerobiłem na inny sterownik i działa jak ta lala.

No.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości