manuale ponownie
Moderator: Kosiarz
manuale ponownie
ludziki
potrzebny schemat mozliwie precyzyjny ukladu sterujacego swiec zarowych do silnika 4D55 (2,3TD) model AD 1986
z tych ruskich strona sciagnalem manuala, ale jeno zbystrzylem tam do montero (silniki benzynowe w kazdym razie) no i ofkors elektryka dosc znacznie sie rozni..
potrzebny schemat mozliwie precyzyjny ukladu sterujacego swiec zarowych do silnika 4D55 (2,3TD) model AD 1986
z tych ruskich strona sciagnalem manuala, ale jeno zbystrzylem tam do montero (silniki benzynowe w kazdym razie) no i ofkors elektryka dosc znacznie sie rozni..
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
Oj niedobrze z tymi heblamiPiernik pisze:tegom sie obawial....
nb. wczoraj hamulec stracilem pod postacia pekniecia przewodu elastycznego przy kole przednim, plyn sobie wesolo sikac zaczal na zewnatrz....

U mnie pasek klinowy wy.ebał w kosmos jak alternator zablokował, a chciałem tylko maszyne wstawic na garaż....
Do 4D56 masz wszystko tu: http://www.pajero.net.ru/4M40-4D56/ schematy powinne tyż być tylko że nie sciągałem bo dość duże pliki...
swiece sa u mnie w ukladzie rownoleglym - czyli wszystko wskazuje ze 12V
jo...
to pozniej - teraz usilnie sie rozgladam za przewodem hamulcowym elastycznym i reparatura na pompe hamulcowa (to ostatnie na wszelki wypadek). bojach podal mi adres hipol.pl, ale mam jakies problemy z logowaniem....
jo...
to pozniej - teraz usilnie sie rozgladam za przewodem hamulcowym elastycznym i reparatura na pompe hamulcowa (to ostatnie na wszelki wypadek). bojach podal mi adres hipol.pl, ale mam jakies problemy z logowaniem....
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
Przewód hamulcowy to se weź w oplocie stalowym - lepszy na offrołd.....Piernik pisze:swiece sa u mnie w ukladzie rownoleglym - czyli wszystko wskazuje ze 12V
jo...
to pozniej - teraz usilnie sie rozgladam za przewodem hamulcowym elastycznym i reparatura na pompe hamulcowa (to ostatnie na wszelki wypadek). bojach podal mi adres hipol.pl, ale mam jakies problemy z logowaniem....
Jak masz świece na 12V to pewnie już coś jest zmiksowane i schemat by ci niewiele pomógł...
to zmota nie jest - polaczenie zaciskow swiec wyglada na oryginalne. malo tego - wszystkie, ktore widzialem uklady w starych pojarkach tak maja.... a polaczenie jest listwa aluminiowa do ktorej jest (+) dolaczany z przekaznika
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
chodzi mi o caly uklad sterujacy - to co akurat napisales to jest proste i widoczne
istotne jest dla mnie STEROWANIE swiecami zarowymi.. tu widze u siebie jakies zmoty, a tego nie lubie...
wiec jesli kto ma. przeca nie ma sensu wtedy wywazac otwartych drzwi
istotne jest dla mnie STEROWANIE swiecami zarowymi.. tu widze u siebie jakies zmoty, a tego nie lubie...
wiec jesli kto ma. przeca nie ma sensu wtedy wywazac otwartych drzwi
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
w sensie ze jakos nochal moj mnie mowi, ze jest to powiazane jakos z napieciem ladowania czy cos... bo jak siada ladowanie to pyka sobie takie toto pod deska rozdzielcza do spolki z przekaznikiem swiec...
zreszta popykuje sobie czasem niezaleznie....
chcialbym toto opanowac a po omacku nie chcialbym poszukiwac...
zreszta popykuje sobie czasem niezaleznie....
chcialbym toto opanowac a po omacku nie chcialbym poszukiwac...
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
No bo toto jest tak że jak włączysz kluczyk to świece zaczynają grzać, po pewnym czasie x gaśnie kontrolka jako sygnał dla ciebie żebyś palił maszyne, a świece dalej grzeją. I w tym momencie rozdziela się na dwie ścieżki:Piernik pisze:w sensie ze jakos nochal moj mnie mowi, ze jest to powiazane jakos z napieciem ladowania czy cos... bo jak siada ladowanie to pyka sobie takie toto pod deska rozdzielcza do spolki z przekaznikiem swiec...
zreszta popykuje sobie czasem niezaleznie....
chcialbym toto opanowac a po omacku nie chcialbym poszukiwac...
- nie odpalasz maszyny (objetnie jaki powód) to swiece gasną po kilku sekundach
- odpalisz maszyne (pewnie jak ładowanie zgaśnie to jest sygnał dla komputerka że odpalone) to świece grzeją jeszcze jakieś 2,5 minuty, zależnie chyba od temperatury chłodziwa.
Mam racje

Działanie modułu sterowania można sprawdzić specjalną procedurą...
200 stówy to nie jest dużo przeróbki będą kosztowniejsze. Moduł znajduje się pod schowkiem i jest przykręcony do wewnętrznej strony słupka. Można go odpiąć zdjąć obudowę i sprawdzić stan ścieżek, często są popękane i nie przewodzą odpowiednio prądu, zdarzają się też zimne luty.
Kolejna sprawa to świece żarowe, te z układem dwu napięciowym są praktycznie niedostępne jako zamienniki, a oryginał kosztuje bajońskie kwoty, dlatego często jest założone nie to co trzeba i układ sterowania potrafi się zesrać....
Pozdro,
Siwy
Aha, to układ w V-ce
200 stówy to nie jest dużo przeróbki będą kosztowniejsze. Moduł znajduje się pod schowkiem i jest przykręcony do wewnętrznej strony słupka. Można go odpiąć zdjąć obudowę i sprawdzić stan ścieżek, często są popękane i nie przewodzą odpowiednio prądu, zdarzają się też zimne luty.
Kolejna sprawa to świece żarowe, te z układem dwu napięciowym są praktycznie niedostępne jako zamienniki, a oryginał kosztuje bajońskie kwoty, dlatego często jest założone nie to co trzeba i układ sterowania potrafi się zesrać....
Pozdro,
Siwy
Aha, to układ w V-ce
Jak kcesz, to ci dam magika, co ci jeśli nie zrobi, to na pewno poprawnie zdiagnozuje. Dawaj na PWTarpi pisze:Pykanie jest i u mnie a świece odpalam z kabla na krótko pod maską![]()
Ktoś kiedyś opisywał mozliwość zaadoptowania sterownika od VW. Podobno zdaje egzamin a i koszty niewielkie.
Za oryginalny, używany handlarz krzykną mi 200 zeta.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ 
G 300D Turbo 460.3

G 300D Turbo 460.3
thx za pomysly;)Kosiarz pisze:Działanie modułu sterowania można sprawdzić specjalną procedurą...
200 stówy to nie jest dużo przeróbki będą kosztowniejsze. Moduł znajduje się pod schowkiem i jest przykręcony do wewnętrznej strony słupka. Można go odpiąć zdjąć obudowę i sprawdzić stan ścieżek, często są popękane i nie przewodzą odpowiednio prądu, zdarzają się też zimne luty.
Kolejna sprawa to świece żarowe, te z układem dwu napięciowym są praktycznie niedostępne jako zamienniki, a oryginał kosztuje bajońskie kwoty, dlatego często jest założone nie to co trzeba i układ sterowania potrafi się zesrać....
Pozdro,
Siwy
Aha, to układ w V-ce
posiadam LO43 i uklad nie wydaje sie byc dwunapieciowy, aczkolwiek wszystko mozliwe.. bynajmniej jako rzeklem poczawszy od wyjscia zz przekaznika wyglada uklad na niemotany i jest to uklad z rownoleglym laczeniem swiec, natomiast nie rozgryzlem (moze sie za slabo przykladalem?

Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
W Twoim jest również moduł, przykręcony dla odmiany na lewym boku pod deską rozdzielczą.. Takie pudełko czarne i niemałe.. ale niech cię nie zmyli ilość kabli, tam jest jeszcze przerywacz od wycieraczeki kilka przekaźników. Moduł sam w sobie jest nierozbieralny. Cena nowego w serwisie misiuwisi - UWAGA
! 350 USD
!!
Ja przerobiłem na inny sterownik i działa jak ta lala.
No.



Ja przerobiłem na inny sterownik i działa jak ta lala.
No.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ 
G 300D Turbo 460.3

G 300D Turbo 460.3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości