Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Adas » pn cze 21, 2010 7:15 pm

Ostatnio wygmerałem i zrobiłem doładowanie z turbiny , które zapodaje do 2,0 Barów. Dawkę na pompie mam wzbogaconą , silnik zbiera się , nie ma turbodziury , śmiga jak benzyniak i tu moje pytanie , co może pierdzielnoć w silniku przy doładowaniu 2,0 Bara ??

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: N2O » pn cze 21, 2010 8:04 pm

Dla bezpieczeństwa załóż czujnik temperatury spalin, bo przy takim doładowaniu z małej turbawki potrzeba naprawdę duży i wydajny intercooler.
Pozostaje jeszcze pytanie czy tak znaczne zwiększenie ciśnienia doładowania jest potrzebne, tzn czy pompa da radę wykorzystać tą ilość powietrza.
A najprędzej to ci się głowica podniesie lub korbowód bokiem wylata.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: anatol » pn cze 21, 2010 8:20 pm

w subarynie po pokręceniu turbiny na 1,8 bara po jednym dniu nie było uszczelki pod głowicą :)3

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Maqlinka » pn cze 21, 2010 8:22 pm

Kupiłeś to subaru ??
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: anatol » pn cze 21, 2010 8:38 pm

wydilowałem za passata :)21 , jechało fajnie tylko mało mi było i zaczeliśmy dłubać i ..... dmjuchnęło ??

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: alfik » pn cze 21, 2010 8:46 pm

N2O pisze:Dla bezpieczeństwa załóż czujnik temperatury spalin, bo przy takim doładowaniu z małej turbawki potrzeba naprawdę duży i wydajny intercooler.:)21
Pytam bez złośliwości, bo pewnie przysnąłem na tej lekcji - co ma intercooler to temp spalin? Tzn. czy naprawdę temperatura na dolocie ma krytyczny wpływ na temp na wydechu? Czy też IC wpływa tylko na efektywność napełniania (gęstość ładunku)? Rozumiem, że spaliny mogą być gorące przy ubogiej mieszance, ale czy w dieslu ma to znaczenia?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Adas » pn cze 21, 2010 8:56 pm

zrobiłem już na tym doładowaniu kilkaset kilometrów i jeden rajd , na razie nic się nie dzieje z silnikiem , ale moc jest znacząco większa. Mogę powiedzieć ,że przyspieszenie do "100" poprawiło się odczuwalnie o 50%

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: anatol » pn cze 21, 2010 9:00 pm

no u mnie też sie poprawiło na jakieś 4,5 s do setki , tylko jednorazowo :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: N2O » pn cze 21, 2010 9:32 pm

alfik pisze:
N2O pisze:Dla bezpieczeństwa załóż czujnik temperatury spalin, bo przy takim doładowaniu z małej turbawki potrzeba naprawdę duży i wydajny intercooler.:)21
Pytam bez złośliwości, bo pewnie przysnąłem na tej lekcji - co ma intercooler to temp spalin? Tzn. czy naprawdę temperatura na dolocie ma krytyczny wpływ na temp na wydechu? Czy też IC wpływa tylko na efektywność napełniania (gęstość ładunku)? Rozumiem, że spaliny mogą być gorące przy ubogiej mieszance, ale czy w dieslu ma to znaczenia?
W dieslu dostarczając więcej tlenu, znacząco obniżasz temperaturę spalania.
Diesel cały czas pracuje na nadmiarze powietrza, uboga mieszanka nie podnosi w nim temperatury spalania - całkiem odwrotnie niż w benzynie, im więcej dasz mu paliwa, tym większe niebezpieczeństwo, że tłoki spłyną do miski.
Pompowanie dużej ilości powietrza silnika nie usmaży.
A wydajny intercooler potrzebny chłodzenia powietrza, które mała sprężarka bardzo mocno podgrzewa, czasem jest tak że cały zysk z doładowania zjada wysoka temperatura w dolocie, zaczyna się kopcenie na czarno i kompletny brak mocy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Masmo » pn cze 21, 2010 10:09 pm

Adas pisze:Ostatnio wygmerałem i zrobiłem doładowanie z turbiny , które zapodaje do 2,0 Barów. Dawkę na pompie mam wzbogaconą , silnik zbiera się , nie ma turbodziury , śmiga jak benzyniak i tu moje pytanie , co może pierdzielnoć w silniku przy doładowaniu 2,0 Bara ??
:o
Pierdzielnąć może turbina przede wszystkim, a w dalszej kolejności rury IC, sam IC. W dalszej kolejności uszczelka pod głowicą, korbowody, sprzęgło itp... I silnik możesz łatwo zwyczjnie przegrzać i zatrzeć.
Adaś Ty jestes jednak extremalny facet !! :wink: :lol: Może jak będziesz używał nowych możliwości umiarkowanie to chwilę pożyje.
BTW jak to zrobiłeś? Też bym sobie podkręcił :)21 Oczywiście nie tak extremalnie....
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Mroczny » pn cze 21, 2010 10:36 pm

no czad.. też jestem ciekaw jak te 2.0 zrobiłeś.//.

jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Maqlinka » pn cze 21, 2010 10:38 pm

Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Adas » wt cze 22, 2010 5:04 am

Mroczny pisze:no czad.. też jestem ciekaw jak te 2.0 zrobiłeś.//.

jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz
wygląda u mnie podobnie jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=o03frNJw78s&NR=1

a jak to zrobiłem, to zaślepiłem zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym , zaślepiłem EGR , wzbogaciłem mieszankę na pompie (1/4 obrotu śruby), wymieniłem turbinę na sprawną , na przewodzie sterującym cięgnem upustu założyłem elektrozaworek, aby można było sterować turbiną i tak normalnie jak se jadę mam doładowanie do 1,0-1,1 Bara , jak pstryknę elektozaworek otwiera się i doładowanie dochodzi do 1,6-2,0 Bara w zależności od obciążenia

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Mroczny » wt cze 22, 2010 5:22 am

możesz wrzucić fotę tego rozwiązania z elektrozaworkiem?

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Masmo » wt cze 22, 2010 7:16 am

Adas pisze:
Mroczny pisze:no czad.. też jestem ciekaw jak te 2.0 zrobiłeś.//.

jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz
wygląda u mnie podobnie jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=o03frNJw78s&NR=1

a jak to zrobiłem, to zaślepiłem zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym , zaślepiłem EGR , wzbogaciłem mieszankę na pompie (1/4 obrotu śruby), wymieniłem turbinę na sprawną , na przewodzie sterującym cięgnem upustu założyłem elektrozaworek, aby można było sterować turbiną i tak normalnie jak se jadę mam doładowanie do 1,0-1,1 Bara , jak pstryknę elektozaworek otwiera się i doładowanie dochodzi do 1,6-2,0 Bara w zależności od obciążenia
A nie lepiej coś takiego założyć:

http://moto.allegro.pl/item1074608493_b ... turbo.html

Doświadczenia, co prawda z turbinami VGT, wskazują że można ponieść w miarę bezpiecznie o 0,2-0,3 bar. Na moje to przy 2,0 musi się coś wysrać..... Pytanie co pierwsze :wink: .
Szczególnie niebezpiecznie przy takiej zabawie będą wysokie obroty. BTW ciekawe jaką temperaturę ma tłoczone powietrze :roll: .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: DamnIt! » wt cze 22, 2010 7:55 am

a weź no może pooglądaj jakieś wykresy wydajności turbin zamiast siać niesprawdzone informacje :roll:

Tu na przykład jest wykres turbiny produkcji MHI(czyli Mitsubishi) - model TD04-13G. Czyli bardzo podobnej do tego co ma @Adas pod maską:

Obrazek
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Masmo » wt cze 22, 2010 8:10 am

DamnIt! pisze:a weź no może pooglądaj jakieś wykresy wydajności turbin zamiast siać niesprawdzone informacje :roll:

Tu na przykład jest wykres turbiny produkcji MHI(czyli Mitsubishi) - model TD04-13G......
I co wynika z tego wykresu???
Jaki jest air flow przy np 4000 obr. silnika?
Uzyskać duże ciśnienie przy małym przepływie tłoczonego powietrza nie problem dla turbiny, ale wyciśnij z turbo duże ciśnienie przy dużej wydajności !!
Przy niedziałającym wastegate szybkość obrotowa turbiny będzie rosnąć w kosmos. Turbina się tak rozkręci że w końcu się rozleci. Pół biedy jak tylko trzeba będzie kupić nową. Gorzej jak kawałki wirnika z olejem żygną do dolotu....
Gdyby to było takie proste że wystarczy zatkać wastegate i mamy rakietę bez żadnych kosztów to co drugie auto z turbiną biłoby rekordy na ćwiartkę :wink: :)21 .
Proponuje solidnie przeorać fora maniaków mocy. Kręcenie silników jak najbardziej, ale z głową !! Sam ma plaskacza w którym ciśnienie zamiast fabrycznych 1,0 dobija do 1,35 :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: DamnIt! » wt cze 22, 2010 8:39 am

Masmo pisze:
DamnIt! pisze:a weź no może pooglądaj jakieś wykresy wydajności turbin zamiast siać niesprawdzone informacje :roll:

Tu na przykład jest wykres turbiny produkcji MHI(czyli Mitsubishi) - model TD04-13G......
I co wynika z tego wykresu???
Jaki jest air flow przy np 4000 obr. silnika?
Uzyskać duże ciśnienie przy małym przepływie tłoczonego powietrza nie problem dla turbiny, ale wyciśnij z turbo duże ciśnienie przy dużej wydajności !!
Przy niedziałającym wastegate szybkość obrotowa turbiny będzie rosnąć w kosmos. Turbina się tak rozkręci że w końcu się rozleci. Pół biedy jak tylko trzeba będzie kupić nową. Gorzej jak kawałki wirnika z olejem żygną do dolotu....
Gdyby to było takie proste że wystarczy zatkać wastegate i mamy rakietę bez żadnych kosztów to co drugie auto z turbiną biłoby rekordy na ćwiartkę :wink: :)21 .
Proponuje solidnie przeorać fora maniaków mocy. Kręcenie silników jak najbardziej, ale z głową !! Sam ma plaskacza w którym ciśnienie zamiast fabrycznych 1,0 dobija do 1,35 :)21

czy naprawdę nie rozumiesz tego wykresu który wkleiłem? Przecież jak wół jest wszystko narysowane i napisane.... :roll: To jest konkretny przypadek z konkretnymi wartościami. Po co to teoretyzowanie?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Masmo » wt cze 22, 2010 8:54 am

DamnIt! pisze: czy naprawdę nie rozumiesz tego wykresu który wkleiłem? Przecież jak wół jest wszystko narysowane i napisane.... :roll: To jest konkretny przypadek z konkretnymi wartościami. Po co to teoretyzowanie?

Tak? W jakim silniku? Jakie prędkości obrotowe silnika? Ten wykres to raczej teoretyczne wydajności turbiny.
BTW największe cisnienie jakie podają to 25 psi czyli sporo mniej niż 2,0 bar !!

Jesli takie proste to odcztaj z tego wykresu maksymalne dopusczalene parametry turba w silniku 2,5TD Pajero !!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: DamnIt! » wt cze 22, 2010 9:35 am

Masmo pisze:
DamnIt! pisze: czy naprawdę nie rozumiesz tego wykresu który wkleiłem? Przecież jak wół jest wszystko narysowane i napisane.... :roll: To jest konkretny przypadek z konkretnymi wartościami. Po co to teoretyzowanie?

Tak? W jakim silniku?
Jest napisane: 3 litry pojemności;
Masmo pisze:Jakie prędkości obrotowe silnika?
jest na wykresie;
Masmo pisze:Ten wykres to raczej teoretyczne wydajności turbiny.
to znaczy? Wklej zatem jakąś inną wiarygodniejszą wg. Ciebie mapę turbosprężarki.
Masmo pisze:BTW największe cisnienie jakie podają to 25 psi czyli sporo mniej niż 2,0 bar !!
Przecież na wykresie masz narysowane, że sprężarka może zrobić prawie 2.8 bara
Masmo pisze:Jesli takie proste to odcztaj z tego wykresu maksymalne dopusczalene parametry turba w silniku 2,5TD Pajero !!
Poczytaj może troszkę: http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Masmo » wt cze 22, 2010 9:49 am

DamnIt! pisze:...Jest napisane: 3 litry pojemności;
Silnik otto !!
DamnIt! pisze:...Przecież na wykresie masz narysowane, że sprężarka może zrobić prawie 2.8 bara
:)20 :lol:

To jest jakieś pressure Ratio czyli odejmij od tego mniej więcej 1,0. Boost masz w psi i maksymalne jest 25 !!
Nie wiem czy są wogóle spreżarki które mogłyby dać 2,8 bara ale już napewno nie seryne małe turbo (chyba że przez parę sekund :lol: ).

Wiesz, ja oprócz czytania mam w TDI wskaźnik boost i trochę też jeździłem w VAG-COM'em. Co prawda zupełnie inny motor i turbo VGT ale zasada podobna. Każda turbina i każdy motor ma jakieś rezerwy wytrzymałości które można wykorzystać (przy odpowiedniej eksploatacji !! ), ale te rezerwy napewno nie są trzykrotne. (dwu krotnie też nie na dłuższą metę :)21 ).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Murzyn » wt cze 22, 2010 10:08 am

jaka tam turbawa siedzi, ze udalo sie wycisnac 2.0bar? (jakie bylo seryjne?)
Jakie jest cisnienie na goracej stronie przy maxymalnym dmuchaniu?

Z moich doswiadczen wynika ze przy sporym podkreceniu suszarki (bez wzgledu na jej wielkosc) pierwszym problemem jest smarowanie w/w i temperatura oliwy.

musisz sprawdzic układ smarowania czy jest drozny i stosowac wysokogatunkowe oleje (tylko full synt, nie zadne HC itd) zapewniajace stale parametry przy wysokich temperaturach.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Masmo » wt cze 22, 2010 10:32 am

Murzyn pisze:....musisz sprawdzic układ smarowania czy jest drozny i stosowac wysokogatunkowe oleje (tylko full synt, nie zadne HC itd) zapewniajace stale parametry przy wysokich temperaturach.
Ja bym tam dał jednak jakiś wastegate. Można podkręcić ale powyżej 1,4 to bym się nie odważył. Chyba, że traktować to jako taki quazi NOS. Depnąc parę sekund i wyłączyć, ale i tak nie ma pewności że coś nie piardnie przy takim dopompowaniu.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: DamnIt! » wt cze 22, 2010 10:37 am

Masmo pisze:
DamnIt! pisze:...Jest napisane: 3 litry pojemności;
Silnik otto !!
DamnIt! pisze:...Przecież na wykresie masz narysowane, że sprężarka może zrobić prawie 2.8 bara
:)20 :lol:

To jest jakieś pressure Ratio czyli odejmij od tego mniej więcej 1,0. Boost masz w psi i maksymalne jest 25 !!
Nie wiem czy są wogóle spreżarki które mogłyby dać 2,8 bara ale już napewno nie seryne małe turbo (chyba że przez parę sekund :lol: ).

Wiesz, ja oprócz czytania mam w TDI wskaźnik boost i trochę też jeździłem w VAG-COM'em. Co prawda zupełnie inny motor i turbo VGT ale zasada podobna. Każda turbina i każdy motor ma jakieś rezerwy wytrzymałości które można wykorzystać (przy odpowiedniej eksploatacji !! ), ale te rezerwy napewno nie są trzykrotne. (dwu krotnie też nie na dłuższą metę :)21 ).
szkoda tylko że nie odróżniasz ciśnienia względnego od bezwzględnego i nie umiesz prostego wykresu odczytać. 8) A "na pewno" to powinieneś jednak zajrzeć do linku który Ci podałem. Tam znajdziesz wyjaśnienia tych niezbyt w sumie skomplikowanych rzeczy. No a jeśli posiadanie wskaźnika boost jest dla Ciebie wystarczającym dowodem na znajomość tematu - to ja odpadam z dalszej dyskusji.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Masmo » wt cze 22, 2010 10:53 am

DamnIt! pisze: szkoda tylko że nie odróżniasz ciśnienia względnego od bezwzględnego i nie umiesz prostego wykresu odczytać. ....
To chyba jednak Ty nie potrafisz tego zrobić skoro twierdzisz że turbo Adasia może dać 2,8 bara :o . Mówimy o ciśnieniu w dolocie w bar-ach odczytanym fizycznie na aucie z 2,5TD. (nie benzynowym silniku bo to inna bajka).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość