
Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Moderator: Kosiarz
Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Ostatnio wygmerałem i zrobiłem doładowanie z turbiny , które zapodaje do 2,0 Barów. Dawkę na pompie mam wzbogaconą , silnik zbiera się , nie ma turbodziury , śmiga jak benzyniak i tu moje pytanie , co może pierdzielnoć w silniku przy doładowaniu 2,0 Bara 

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Dla bezpieczeństwa załóż czujnik temperatury spalin, bo przy takim doładowaniu z małej turbawki potrzeba naprawdę duży i wydajny intercooler.
Pozostaje jeszcze pytanie czy tak znaczne zwiększenie ciśnienia doładowania jest potrzebne, tzn czy pompa da radę wykorzystać tą ilość powietrza.
A najprędzej to ci się głowica podniesie lub korbowód bokiem wylata.

Pozostaje jeszcze pytanie czy tak znaczne zwiększenie ciśnienia doładowania jest potrzebne, tzn czy pompa da radę wykorzystać tą ilość powietrza.
A najprędzej to ci się głowica podniesie lub korbowód bokiem wylata.

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
w subarynie po pokręceniu turbiny na 1,8 bara po jednym dniu nie było uszczelki pod głowicą 

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Kupiłeś to subaru 

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
wydilowałem za passata
, jechało fajnie tylko mało mi było i zaczeliśmy dłubać i ..... dmjuchnęło 


Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Pytam bez złośliwości, bo pewnie przysnąłem na tej lekcji - co ma intercooler to temp spalin? Tzn. czy naprawdę temperatura na dolocie ma krytyczny wpływ na temp na wydechu? Czy też IC wpływa tylko na efektywność napełniania (gęstość ładunku)? Rozumiem, że spaliny mogą być gorące przy ubogiej mieszance, ale czy w dieslu ma to znaczenia?N2O pisze:Dla bezpieczeństwa załóż czujnik temperatury spalin, bo przy takim doładowaniu z małej turbawki potrzeba naprawdę duży i wydajny intercooler.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
zrobiłem już na tym doładowaniu kilkaset kilometrów i jeden rajd , na razie nic się nie dzieje z silnikiem , ale moc jest znacząco większa. Mogę powiedzieć ,że przyspieszenie do "100" poprawiło się odczuwalnie o 50%
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
no u mnie też sie poprawiło na jakieś 4,5 s do setki , tylko jednorazowo 

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
W dieslu dostarczając więcej tlenu, znacząco obniżasz temperaturę spalania.alfik pisze:Pytam bez złośliwości, bo pewnie przysnąłem na tej lekcji - co ma intercooler to temp spalin? Tzn. czy naprawdę temperatura na dolocie ma krytyczny wpływ na temp na wydechu? Czy też IC wpływa tylko na efektywność napełniania (gęstość ładunku)? Rozumiem, że spaliny mogą być gorące przy ubogiej mieszance, ale czy w dieslu ma to znaczenia?N2O pisze:Dla bezpieczeństwa załóż czujnik temperatury spalin, bo przy takim doładowaniu z małej turbawki potrzeba naprawdę duży i wydajny intercooler.
Diesel cały czas pracuje na nadmiarze powietrza, uboga mieszanka nie podnosi w nim temperatury spalania - całkiem odwrotnie niż w benzynie, im więcej dasz mu paliwa, tym większe niebezpieczeństwo, że tłoki spłyną do miski.
Pompowanie dużej ilości powietrza silnika nie usmaży.
A wydajny intercooler potrzebny chłodzenia powietrza, które mała sprężarka bardzo mocno podgrzewa, czasem jest tak że cały zysk z doładowania zjada wysoka temperatura w dolocie, zaczyna się kopcenie na czarno i kompletny brak mocy.
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Adas pisze:Ostatnio wygmerałem i zrobiłem doładowanie z turbiny , które zapodaje do 2,0 Barów. Dawkę na pompie mam wzbogaconą , silnik zbiera się , nie ma turbodziury , śmiga jak benzyniak i tu moje pytanie , co może pierdzielnoć w silniku przy doładowaniu 2,0 Bara

Pierdzielnąć może turbina przede wszystkim, a w dalszej kolejności rury IC, sam IC. W dalszej kolejności uszczelka pod głowicą, korbowody, sprzęgło itp... I silnik możesz łatwo zwyczjnie przegrzać i zatrzeć.
Adaś Ty jestes jednak extremalny facet



BTW jak to zrobiłeś? Też bym sobie podkręcił

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
no czad.. też jestem ciekaw jak te 2.0 zrobiłeś.//.
jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz
jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
wygląda u mnie podobnie jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=o03frNJw78s&NR=1Mroczny pisze:no czad.. też jestem ciekaw jak te 2.0 zrobiłeś.//.
jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz
a jak to zrobiłem, to zaślepiłem zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym , zaślepiłem EGR , wzbogaciłem mieszankę na pompie (1/4 obrotu śruby), wymieniłem turbinę na sprawną , na przewodzie sterującym cięgnem upustu założyłem elektrozaworek, aby można było sterować turbiną i tak normalnie jak se jadę mam doładowanie do 1,0-1,1 Bara , jak pstryknę elektozaworek otwiera się i doładowanie dochodzi do 1,6-2,0 Bara w zależności od obciążenia
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
możesz wrzucić fotę tego rozwiązania z elektrozaworkiem?
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
A nie lepiej coś takiego założyć:Adas pisze:wygląda u mnie podobnie jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=o03frNJw78s&NR=1Mroczny pisze:no czad.. też jestem ciekaw jak te 2.0 zrobiłeś.//.
jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz
a jak to zrobiłem, to zaślepiłem zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym , zaślepiłem EGR , wzbogaciłem mieszankę na pompie (1/4 obrotu śruby), wymieniłem turbinę na sprawną , na przewodzie sterującym cięgnem upustu założyłem elektrozaworek, aby można było sterować turbiną i tak normalnie jak se jadę mam doładowanie do 1,0-1,1 Bara , jak pstryknę elektozaworek otwiera się i doładowanie dochodzi do 1,6-2,0 Bara w zależności od obciążenia
http://moto.allegro.pl/item1074608493_b ... turbo.html
Doświadczenia, co prawda z turbinami VGT, wskazują że można ponieść w miarę bezpiecznie o 0,2-0,3 bar. Na moje to przy 2,0 musi się coś wysrać..... Pytanie co pierwsze

Szczególnie niebezpiecznie przy takiej zabawie będą wysokie obroty. BTW ciekawe jaką temperaturę ma tłoczone powietrze

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
a weź no może pooglądaj jakieś wykresy wydajności turbin zamiast siać niesprawdzone informacje
Tu na przykład jest wykres turbiny produkcji MHI(czyli Mitsubishi) - model TD04-13G. Czyli bardzo podobnej do tego co ma @Adas pod maską:


Tu na przykład jest wykres turbiny produkcji MHI(czyli Mitsubishi) - model TD04-13G. Czyli bardzo podobnej do tego co ma @Adas pod maską:

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
I co wynika z tego wykresu???DamnIt! pisze:a weź no może pooglądaj jakieś wykresy wydajności turbin zamiast siać niesprawdzone informacje![]()
Tu na przykład jest wykres turbiny produkcji MHI(czyli Mitsubishi) - model TD04-13G......
Jaki jest air flow przy np 4000 obr. silnika?
Uzyskać duże ciśnienie przy małym przepływie tłoczonego powietrza nie problem dla turbiny, ale wyciśnij z turbo duże ciśnienie przy dużej wydajności

Przy niedziałającym wastegate szybkość obrotowa turbiny będzie rosnąć w kosmos. Turbina się tak rozkręci że w końcu się rozleci. Pół biedy jak tylko trzeba będzie kupić nową. Gorzej jak kawałki wirnika z olejem żygną do dolotu....
Gdyby to było takie proste że wystarczy zatkać wastegate i mamy rakietę bez żadnych kosztów to co drugie auto z turbiną biłoby rekordy na ćwiartkę


Proponuje solidnie przeorać fora maniaków mocy. Kręcenie silników jak najbardziej, ale z głową


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Masmo pisze:I co wynika z tego wykresu???DamnIt! pisze:a weź no może pooglądaj jakieś wykresy wydajności turbin zamiast siać niesprawdzone informacje![]()
Tu na przykład jest wykres turbiny produkcji MHI(czyli Mitsubishi) - model TD04-13G......
Jaki jest air flow przy np 4000 obr. silnika?
Uzyskać duże ciśnienie przy małym przepływie tłoczonego powietrza nie problem dla turbiny, ale wyciśnij z turbo duże ciśnienie przy dużej wydajności![]()
Przy niedziałającym wastegate szybkość obrotowa turbiny będzie rosnąć w kosmos. Turbina się tak rozkręci że w końcu się rozleci. Pół biedy jak tylko trzeba będzie kupić nową. Gorzej jak kawałki wirnika z olejem żygną do dolotu....
Gdyby to było takie proste że wystarczy zatkać wastegate i mamy rakietę bez żadnych kosztów to co drugie auto z turbiną biłoby rekordy na ćwiartkę![]()
.
Proponuje solidnie przeorać fora maniaków mocy. Kręcenie silników jak najbardziej, ale z głowąSam ma plaskacza w którym ciśnienie zamiast fabrycznych 1,0 dobija do 1,35
czy naprawdę nie rozumiesz tego wykresu który wkleiłem? Przecież jak wół jest wszystko narysowane i napisane....

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
DamnIt! pisze: czy naprawdę nie rozumiesz tego wykresu który wkleiłem? Przecież jak wół jest wszystko narysowane i napisane....To jest konkretny przypadek z konkretnymi wartościami. Po co to teoretyzowanie?
Tak? W jakim silniku? Jakie prędkości obrotowe silnika? Ten wykres to raczej teoretyczne wydajności turbiny.
BTW największe cisnienie jakie podają to 25 psi czyli sporo mniej niż 2,0 bar

Jesli takie proste to odcztaj z tego wykresu maksymalne dopusczalene parametry turba w silniku 2,5TD Pajero

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Jest napisane: 3 litry pojemności;Masmo pisze:DamnIt! pisze: czy naprawdę nie rozumiesz tego wykresu który wkleiłem? Przecież jak wół jest wszystko narysowane i napisane....To jest konkretny przypadek z konkretnymi wartościami. Po co to teoretyzowanie?
Tak? W jakim silniku?
jest na wykresie;Masmo pisze:Jakie prędkości obrotowe silnika?
to znaczy? Wklej zatem jakąś inną wiarygodniejszą wg. Ciebie mapę turbosprężarki.Masmo pisze:Ten wykres to raczej teoretyczne wydajności turbiny.
Przecież na wykresie masz narysowane, że sprężarka może zrobić prawie 2.8 baraMasmo pisze:BTW największe cisnienie jakie podają to 25 psi czyli sporo mniej niż 2,0 bar![]()
Poczytaj może troszkę: http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htmMasmo pisze:Jesli takie proste to odcztaj z tego wykresu maksymalne dopusczalene parametry turba w silniku 2,5TD Pajero
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Silnik ottoDamnIt! pisze:...Jest napisane: 3 litry pojemności;

DamnIt! pisze:...Przecież na wykresie masz narysowane, że sprężarka może zrobić prawie 2.8 bara


To jest jakieś pressure Ratio czyli odejmij od tego mniej więcej 1,0. Boost masz w psi i maksymalne jest 25

Nie wiem czy są wogóle spreżarki które mogłyby dać 2,8 bara ale już napewno nie seryne małe turbo (chyba że przez parę sekund

Wiesz, ja oprócz czytania mam w TDI wskaźnik boost i trochę też jeździłem w VAG-COM'em. Co prawda zupełnie inny motor i turbo VGT ale zasada podobna. Każda turbina i każdy motor ma jakieś rezerwy wytrzymałości które można wykorzystać (przy odpowiedniej eksploatacji


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- Murzyn
- Posty: 367
- Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
jaka tam turbawa siedzi, ze udalo sie wycisnac 2.0bar? (jakie bylo seryjne?)
Jakie jest cisnienie na goracej stronie przy maxymalnym dmuchaniu?
Z moich doswiadczen wynika ze przy sporym podkreceniu suszarki (bez wzgledu na jej wielkosc) pierwszym problemem jest smarowanie w/w i temperatura oliwy.
musisz sprawdzic układ smarowania czy jest drozny i stosowac wysokogatunkowe oleje (tylko full synt, nie zadne HC itd) zapewniajace stale parametry przy wysokich temperaturach.
Jakie jest cisnienie na goracej stronie przy maxymalnym dmuchaniu?
Z moich doswiadczen wynika ze przy sporym podkreceniu suszarki (bez wzgledu na jej wielkosc) pierwszym problemem jest smarowanie w/w i temperatura oliwy.
musisz sprawdzic układ smarowania czy jest drozny i stosowac wysokogatunkowe oleje (tylko full synt, nie zadne HC itd) zapewniajace stale parametry przy wysokich temperaturach.
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
Ja bym tam dał jednak jakiś wastegate. Można podkręcić ale powyżej 1,4 to bym się nie odważył. Chyba, że traktować to jako taki quazi NOS. Depnąc parę sekund i wyłączyć, ale i tak nie ma pewności że coś nie piardnie przy takim dopompowaniu.Murzyn pisze:....musisz sprawdzic układ smarowania czy jest drozny i stosowac wysokogatunkowe oleje (tylko full synt, nie zadne HC itd) zapewniajace stale parametry przy wysokich temperaturach.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
szkoda tylko że nie odróżniasz ciśnienia względnego od bezwzględnego i nie umiesz prostego wykresu odczytać.Masmo pisze:Silnik ottoDamnIt! pisze:...Jest napisane: 3 litry pojemności;
DamnIt! pisze:...Przecież na wykresie masz narysowane, że sprężarka może zrobić prawie 2.8 bara![]()
![]()
To jest jakieś pressure Ratio czyli odejmij od tego mniej więcej 1,0. Boost masz w psi i maksymalne jest 25![]()
Nie wiem czy są wogóle spreżarki które mogłyby dać 2,8 bara ale już napewno nie seryne małe turbo (chyba że przez parę sekund).
Wiesz, ja oprócz czytania mam w TDI wskaźnik boost i trochę też jeździłem w VAG-COM'em. Co prawda zupełnie inny motor i turbo VGT ale zasada podobna. Każda turbina i każdy motor ma jakieś rezerwy wytrzymałości które można wykorzystać (przy odpowiedniej eksploatacji), ale te rezerwy napewno nie są trzykrotne. (dwu krotnie też nie na dłuższą metę
).

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD
To chyba jednak Ty nie potrafisz tego zrobić skoro twierdzisz że turbo Adasia może dać 2,8 baraDamnIt! pisze: szkoda tylko że nie odróżniasz ciśnienia względnego od bezwzględnego i nie umiesz prostego wykresu odczytać. ....

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość