
Dobór ogumienia
Moderator: Kosiarz
Dobór ogumienia
Mam pytanie odnośnie profilu i szerokości opony na felgach 15 do Pajero I. Kolega zakupił takowe auto i zastanawia się nad oponą, która podniosła by jego auto w terenie (oczywiście maksymalnie jak to jest możliwe) i była typowo terenową oponą na błoto, śniegi itp. Kiedyś gdzieś tu na forum spotkałem się z rysunkiem, który przedstawiał obliczenia z konkretną numeracją opon do Pajero I ale teraz cieżko to odnaleźć. Może koledzy polecili by mi jakąś konkretną markę, taką żeby naprawdę była bardzo dobra w terenie i mocno nie przeszkadzała przy przemieszczaniu się po asfalcie. Z góry dziękuję
Oczywiście zależy też na tym, żeby nie wyrządzały one szkody silnikowi 2,4 TD i skrzyni

Re: Dobór ogumienia
Jeśli ma to być do seryjnego pajero, to więcej niż 31 cali bym nie wkładał. Wyżej to raczej wymiana zawieszenia i lift budy, co warto rozważyć, bo auto w tym wieku może i 31 nie zdzierżyć. Kwestia szerokości, to kwestia tego jakie masz felgi, rozmiar 15 cali to za mało, szerokość felgi, odsadzenie... Ja w PII na oryginalnych alu miałem 31x10,5 i nic nie tarło, do zdrowego zawieszenia podobno wchodzą 32 cale, po lifcie 33, a jeden z forumowych kolegów ma w PI 35 cali, wszystko kwestia determinacji.
PS. Jakich MT kolega by nie założył, to już niech zbiera na łańcuch do reduktora, kwestia rozmiaru jest tylko kwestią czasu zgonu.
PS. Jakich MT kolega by nie założył, to już niech zbiera na łańcuch do reduktora, kwestia rozmiaru jest tylko kwestią czasu zgonu.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Dobór ogumienia
Czyli rozumiem, że każda opona MT będzie powoli zarzynać skrzynię?? Czy to kwestia profilu tylko??
Re: Dobór ogumienia
Wiesz, każda opona MT to dużo większa masa, dużo większe opory toczenia, w terenie dużo lepsza przyczepność, a co za tym idzie duże obciążenia. Akurat o skrzynie bym się nie kłopotał. Mi co prawda tydzień po założeniu MTków klękło sprzęgło i to na czarnym, ale okazało się, że miało dość, a zmiana opon tylko przyspieszyła agonię i uczyniła ją bardziej spektakularną (zablokowałem ruch tramwajów na najwęższym moście we Wrocławiu
). Ja bym się obawiał o łańcuch w reduktorze ES, który nie należy do najmocniejszych i się wyciąga (w tak leciwym aucie już pewnie swoje ma za sobą). Pewnie nieduże Mteki, zbliżone rozmiarem do fabrycznego, używane z głową nie będą robiły żadnych problemów, ale jak założy kolega 33 cale i będzie pałował w terenie (o co przy silniku 2.3 nie tak znowu łatwo) to coś w końcu klęknie:) Niemniej nie demonizowałbym i nie przekreślał tym samym długiego i spokojnego używania auta na kołach MT.

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Dobór ogumienia
To co byś proponował, żeby rozmiarem było jak najlepiej dopasowane do fabrycznych opon i nie skutkowało zajechaniem czegokolwiek :d 

Re: Dobór ogumienia
Jeśli auto stoi poprawnie to 31x10,5, najlepiej, żeby nie były to nalewki. Jakieś BF Goodrich MT, Czy Wrangler MT/R, zasadniczo marka nie ważna. Odpuściłbym nalewki i simexopodobne, bo komfort na czarnym będzie mocno zachwiany.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość