Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Moderator: Kosiarz
Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Posiadam Gallopera 2,5 long i uzywany on jest do dalekich wypraw. Zazwyczaj jezdze w 4 osoby + okolo 200kg bagazu na pace. W tym roku zweryfikowaly mi sie orginalne sprezyny. Przy 3 osobach i okolo 120kg bagazu auto bardzo siadlo i tyl byl wyraznie nizej niz przod. Po kilku tys km jedna sprezyna padla i tym samym zdecydowalem sie na sprezyny Ironman.
Producent gwarantuje +5cm liftu. W moim przypadku lift wyniosl okolo 6,5cm. Jezdzi sie znakomicie po dziurach. Podczas gdy na seryjnych sprezynach musialem zwalniac przed kazda dziura bo w innym wypadku wahacz dobijam ze znaczna silna do ramy. Na ironmanach te same dziury pokonuje z predkosciami rzedu 60km/h podczas gdy wczesniej zwalnialem nawet do 10. To byl glowny powod zmiany zawieszenia. Poprawilo sie zdecydowanie prowadzenie w zakrecie. Auto nie przechyla sie tak jak na serii. Oprocz sprezyn zalozylem tez dedykowane amorki. Sa one dluzsze od serii o kilka cm. Przy maksymalnym wykrzyzu mozna odniesc wrazenie ze sprezyna za luzno siedzi w gniezdzie jednak nie wyleciala jeszcze wiec jest ok. (balem sie tego troche).
Wiele osob twierdzi ze te sprezyny sa twarde. Istotnie, musza byc twardsze niz seria, stad mamy lift i HD (podobno +300kg). Moim zdaniem komfort nie ucierpial po zalozeniu i subiektyna ocena - sa bardzo ok. Po zaladowaniu 5 osob do auta i 150kg bagazu auto siada o okolo 1,5-2cm wiec mam do0 dyspozycji nadal 4cm liftu, kiedy przy serii auto siada tak ze skok zawiechy jest juz symboliczny.
Ogolnie polecam i moim zdaniem inwestycja jest trafiona a kupno OME czy Dobinsona to bylo by wywalenie kasy. Podkreslam - MOIM ZDANIEM i w MOIM PRZYPADKU.
Pozdrawiam
Producent gwarantuje +5cm liftu. W moim przypadku lift wyniosl okolo 6,5cm. Jezdzi sie znakomicie po dziurach. Podczas gdy na seryjnych sprezynach musialem zwalniac przed kazda dziura bo w innym wypadku wahacz dobijam ze znaczna silna do ramy. Na ironmanach te same dziury pokonuje z predkosciami rzedu 60km/h podczas gdy wczesniej zwalnialem nawet do 10. To byl glowny powod zmiany zawieszenia. Poprawilo sie zdecydowanie prowadzenie w zakrecie. Auto nie przechyla sie tak jak na serii. Oprocz sprezyn zalozylem tez dedykowane amorki. Sa one dluzsze od serii o kilka cm. Przy maksymalnym wykrzyzu mozna odniesc wrazenie ze sprezyna za luzno siedzi w gniezdzie jednak nie wyleciala jeszcze wiec jest ok. (balem sie tego troche).
Wiele osob twierdzi ze te sprezyny sa twarde. Istotnie, musza byc twardsze niz seria, stad mamy lift i HD (podobno +300kg). Moim zdaniem komfort nie ucierpial po zalozeniu i subiektyna ocena - sa bardzo ok. Po zaladowaniu 5 osob do auta i 150kg bagazu auto siada o okolo 1,5-2cm wiec mam do0 dyspozycji nadal 4cm liftu, kiedy przy serii auto siada tak ze skok zawiechy jest juz symboliczny.
Ogolnie polecam i moim zdaniem inwestycja jest trafiona a kupno OME czy Dobinsona to bylo by wywalenie kasy. Podkreslam - MOIM ZDANIEM i w MOIM PRZYPADKU.
Pozdrawiam
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
że niby skąd ten wniosekRL_LOL pisze:...
Ogolnie polecam i moim zdaniem inwestycja jest trafiona a kupno OME czy Dobinsona to bylo by wywalenie kasy. Podkreslam - MOIM ZDANIEM i w MOIM PRZYPADKU.
Pozdrawiam

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
no stad ze iron mi pasuje wiec wydatek ponad cene irona jest bezcelowy. bo chyba sa drozsze, prawda?gri74 pisze:że niby skąd ten wniosekRL_LOL pisze:...
Ogolnie polecam i moim zdaniem inwestycja jest trafiona a kupno OME czy Dobinsona to bylo by wywalenie kasy. Podkreslam - MOIM ZDANIEM i w MOIM PRZYPADKU.
Pozdrawiam
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
piszesz bzdury ... to ,ze nie miałeś , nie znaczy ,że nie warto
zresztą co to za opinia po 15 tyś ... 


Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
sam piszesz bzdury. nie mialem - to fakt. mam te ktore mam i jestem zadowolony. stad tez bezcelowe bylo by wydanie wiecej niz kosztowaly obecne. mozesz uwazac ze sa lepsze, nie mam zamiaru tego oceniac. pewnie sa ale skor jestem zadowolony to w zwiazku z tym eot 
ale skoro juz piszesz... to napisz w czym sa lepsze, moze komus sie przyda w podejmowaniu decyzji.

ale skoro juz piszesz... to napisz w czym sa lepsze, moze komus sie przyda w podejmowaniu decyzji.
sorki, nastepna bedzie po 15mln kmgri74 pisze:zresztą co to za opinia po 15 tyś ...
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Nie chce nic mówić, ale 50% tego forum (wg moich obserwacji) to nie robi nawet 15tys rocznie swoimi 4x4... Więc taka opinia, po takim przebiegu jest jak najbardziej ok... Ale ja się nie znam...gri74 pisze:zresztą co to za opinia po 15 tyś ...



Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
ja żeby zamordować amortyzatory na śmierć potrzebowałem jakieś 2 tkm w 2 lata więc 15 tys to całkiem rozsądna próba 

Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
BTW był kiedyś super-merytoryczny-super post dotyczący springów do paja autorstwa kolegi Eskapada -zapodam go bo nie wisi w przyklejonych a warto żeby nie zginął odmętach naszego foruma
Eska piszę:
"Moim i tylko moim subiektywnym zdaniem
Old Man Emu model OME910. Lift +30mm Sprężyna w klasie medium load. Mimo iż katalog podaje że dają lift 30mm to w każdym przypadku auto szlo do góry +70mm od stanu mierzonego na starych klapniętych sprężynach. Najlepsza sprężyna, dająca najwięcej komfortu przy użytkowaniu codziennym auta. Grubość drutu 17mm. Wysokość w stanie wolnym 390/ 400mm. Spring rate 150 /260
TJM XGS Suspension 4WD model 770RP51A - najbardziej uniwersalna sprężyna z liftem +40mm. Jest mniej komfortowa niż OME w przypadku nie załadowanego auta ale większą dodatkową ładowność + 150kg. Grubość drutu 17mm. Wysokość w stanie wolnym 390 /400mm. Spring rate 170/225
TJM XGS Suspension 4WD model 770RPHD51A - lift +50mm. Ładowność + 200kg constans load. Jest to sprężyna progresywna na stałe obciążenie przeznaczona dla auta wyprawowych mocno obciążonych. Grubość drutu 18mm.Wysokość w stanie wolnym 390/ 400mm. Spring rate 205/290.
Iornman MITS022B. Katalog podaje iż owa sprężyna jest na dodatkowe obciążanie od 0kg do 250kg i to by się zgadzało. Na pustym aucie jest jako tako, przy załadowanym lepiej a przy mocno obciążanym maskara - siedzi. Grubość drutu 16mm. Wysokość w stanie wolnym 400/410mm. To mówi samo za siebie auto idzie do góry bo sprężyna owa jest najwyższa w stanie wolnym. Po załadowaniu owych 250kg wychodzą mankamenty użycia drutu 16mm. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Trail Master by Mass. Lift +60mm w praktyce więcej. Właśnie takie sobie zanabyłem. Sprężyna Trail Master daje największy lift zawieszenia bez zasadniczego pogorszenia komfortu pracy zawieszenia ponieważ jest najwyższa stanie wolnym a nie dla tego że jest grubego drutu.
Dobinsons model C43-043V. Sprężyna w klasie medium load ale zdecydowanie ma twardsza charakterystykę pracy niż OME 910. Przy pustym aucie wręcz twarda i nie przyjemna. Po załadowaniu znacznie lepiej. Parametrów dokładnych nie pamietam. Na temat Dobinsons to niechaj się wypowie Mik bo ja ma doświadczenia z jednym typem spręzyny Druga sprawa to, że katalogi mają lekko rozbieżne dane"
Niezłe nie ?
Kto teraz takie posty będzie smażył jak Eska sprzedał Paja?
Tomek

Eska piszę:
"Moim i tylko moim subiektywnym zdaniem
Old Man Emu model OME910. Lift +30mm Sprężyna w klasie medium load. Mimo iż katalog podaje że dają lift 30mm to w każdym przypadku auto szlo do góry +70mm od stanu mierzonego na starych klapniętych sprężynach. Najlepsza sprężyna, dająca najwięcej komfortu przy użytkowaniu codziennym auta. Grubość drutu 17mm. Wysokość w stanie wolnym 390/ 400mm. Spring rate 150 /260
TJM XGS Suspension 4WD model 770RP51A - najbardziej uniwersalna sprężyna z liftem +40mm. Jest mniej komfortowa niż OME w przypadku nie załadowanego auta ale większą dodatkową ładowność + 150kg. Grubość drutu 17mm. Wysokość w stanie wolnym 390 /400mm. Spring rate 170/225
TJM XGS Suspension 4WD model 770RPHD51A - lift +50mm. Ładowność + 200kg constans load. Jest to sprężyna progresywna na stałe obciążenie przeznaczona dla auta wyprawowych mocno obciążonych. Grubość drutu 18mm.Wysokość w stanie wolnym 390/ 400mm. Spring rate 205/290.
Iornman MITS022B. Katalog podaje iż owa sprężyna jest na dodatkowe obciążanie od 0kg do 250kg i to by się zgadzało. Na pustym aucie jest jako tako, przy załadowanym lepiej a przy mocno obciążanym maskara - siedzi. Grubość drutu 16mm. Wysokość w stanie wolnym 400/410mm. To mówi samo za siebie auto idzie do góry bo sprężyna owa jest najwyższa w stanie wolnym. Po załadowaniu owych 250kg wychodzą mankamenty użycia drutu 16mm. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Trail Master by Mass. Lift +60mm w praktyce więcej. Właśnie takie sobie zanabyłem. Sprężyna Trail Master daje największy lift zawieszenia bez zasadniczego pogorszenia komfortu pracy zawieszenia ponieważ jest najwyższa stanie wolnym a nie dla tego że jest grubego drutu.
Dobinsons model C43-043V. Sprężyna w klasie medium load ale zdecydowanie ma twardsza charakterystykę pracy niż OME 910. Przy pustym aucie wręcz twarda i nie przyjemna. Po załadowaniu znacznie lepiej. Parametrów dokładnych nie pamietam. Na temat Dobinsons to niechaj się wypowie Mik bo ja ma doświadczenia z jednym typem spręzyny Druga sprawa to, że katalogi mają lekko rozbieżne dane"
Niezłe nie ?


Tomek
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
grubosc drutu ironmana obecnie jest 18mm i przy max zaladowanym aucie siada o 1,5 cm - tak jak pisalem w pierwszym poscie.
ponadto w stanie wolnym jest nizsza niz seria o jakies 2 cm ! dlatego z montazem nie ma problemu.
ponadto w stanie wolnym jest nizsza niz seria o jakies 2 cm ! dlatego z montazem nie ma problemu.
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Żeby nie było tak wspaniale...
Ja kupiłem zestaw Ironmana HD +2'' do mojej Zuki jakieś pół roku temu. Sprężyny za miękkie - już ich na aucie nie ma, amory skrzypią
choć są dobre, szczelne i mają zmierzoną sprawność nowych amorów.
Zostały na aucie bo są odpowiednio dłuższe i dobrze pracują, ale skrzypią - ja nie polecam.
Ja kupiłem zestaw Ironmana HD +2'' do mojej Zuki jakieś pół roku temu. Sprężyny za miękkie - już ich na aucie nie ma, amory skrzypią

Zostały na aucie bo są odpowiednio dłuższe i dobrze pracują, ale skrzypią - ja nie polecam.
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Ja też mam Ironmana z amorami Elite. Po ponad roku użytkowania jestem zadowolony, choć odporności na korozję toto nie ma chyba żadnej. Samochód uzywany codziennie i weekendowo terenowo. Jeszcze drążki skrętne chciałbym kupić, ale zastanawiam się też nad sprzedażą furmanki,więc nie wiem czy zdążę.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Jak piszą o Suzukach to ja chyba też mogę
.
U mnie w Terracanie wrzuciłem sprężyny i amory Ironmana do tyłu, a Bilstein B6 do przodu. Niestety przez zagapienie tylne amory Ironamna mam w wersji Comfort. Testowane na 265/70R16.
W następnym etapie motania wrzuciłem drążki Ironmana wraz z bodyliftem 2,5 cm i wyciągarką na płycie 12 mm
. Testowane na 265/70R16 obecnie założone 255/70R16. W planach 265/75R16.
Moja subiektywna ocena:
1. Spreżyny bardzo fajnie robią. Udany kompromis wysokości/możliwości załadunku/komfortu i pracy. Lift jakieś 40-50 mm dobrze dopasowany do możliwości podkręcenia przodu.
2. Amory tylne robia trochę lepiej od fabrycznych ale jak na moje oczekiwania zdecydowanie za słabo tłumią. Przy szybkim przejeźdzaniu dużych dziur poprzeczych auto potrafi bujnąć tyłkiem z 2-3 razy.
3. Bilsten B6 z przodu nawet z fabrycznymi drążkami robił fantastyczną robotę. Praktycznie brak odbicia, które na fabrycznym amorze doprowadzało do mdłości.
4. Drążki Ironamana duuuużo twardsze niż orginał (mimo wyciągarki). Jak na oponę 255/70R16 na seryjnych alusach (mało odsadzonych) nawet za twarde.


U mnie w Terracanie wrzuciłem sprężyny i amory Ironmana do tyłu, a Bilstein B6 do przodu. Niestety przez zagapienie tylne amory Ironamna mam w wersji Comfort. Testowane na 265/70R16.
W następnym etapie motania wrzuciłem drążki Ironmana wraz z bodyliftem 2,5 cm i wyciągarką na płycie 12 mm

Moja subiektywna ocena:
1. Spreżyny bardzo fajnie robią. Udany kompromis wysokości/możliwości załadunku/komfortu i pracy. Lift jakieś 40-50 mm dobrze dopasowany do możliwości podkręcenia przodu.
2. Amory tylne robia trochę lepiej od fabrycznych ale jak na moje oczekiwania zdecydowanie za słabo tłumią. Przy szybkim przejeźdzaniu dużych dziur poprzeczych auto potrafi bujnąć tyłkiem z 2-3 razy.
3. Bilsten B6 z przodu nawet z fabrycznymi drążkami robił fantastyczną robotę. Praktycznie brak odbicia, które na fabrycznym amorze doprowadzało do mdłości.
4. Drążki Ironamana duuuużo twardsze niż orginał (mimo wyciągarki). Jak na oponę 255/70R16 na seryjnych alusach (mało odsadzonych) nawet za twarde.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Też mam ironmany z tyłu więc się podzielę opinią 
Na oryginalnych dowalałem tył na prawie każdej dziurze, po założeniu pięknych nowych ironmenów mogę latać po tych samych dziurach z dużo większą prędkością. Dupa auta dość dużo poszła do góry. Kiedyś wiozłem zagubionych turystów (2 w bagażniku, 1 z przodu a na siedzeniach kobiety z dziećmi w krótkiej pojarce
) auto siedziało ale bez sensacji dowiozłem ich na drugą stronę góry. Mam je chyba z dwa lata i zrobiłem z 70tysiecy. Żółta farba odpadła po ostatniej zimie. Mam nadzieję że nie zeżre ich ruda bo jestem z nich zadowolony.

Na oryginalnych dowalałem tył na prawie każdej dziurze, po założeniu pięknych nowych ironmenów mogę latać po tych samych dziurach z dużo większą prędkością. Dupa auta dość dużo poszła do góry. Kiedyś wiozłem zagubionych turystów (2 w bagażniku, 1 z przodu a na siedzeniach kobiety z dziećmi w krótkiej pojarce

Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
RL_LOL pisze:grubosc drutu ironmana obecnie jest 18mm i przy max zaladowanym aucie siada o 1,5 cm - tak jak pisalem w pierwszym poscie.
ponadto w stanie wolnym jest nizsza niz seria o jakies 2 cm ! dlatego z montazem nie ma problemu.
czyli kiepski wykrzyż w Pajero zmniejszył się dość znacznie


Druga sprawa - wierzę Ci w 100 % procent, że na Ironman jeździ się lepie niż na serii. Nie mniej jednak parametry techniczne sprężyn Ironman sprawiają, że jest to sprężyna dobra do auta wyprawowego non stop załadowanego.
Uwierz mi, że wykrzyż, komfort pracy Iornman na szosie, praca w terenie, odbiega od standardów porównania z sprężynami Old Man Emu, Trail Master +6mm
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Tydzień temu na 12 godzin przed wyjazdem na Ukrainę montowałem zestaw Old Man Emu w Pajero V20 SWB.
Identyczna długość w stanie wolnym oraz widoczna różnica w konstrukcji sprężyn widoczna jest gołym okiem.

Pomiar przed montażem. Bez body lift na oponach 31 wysokość do nadkoli 34 cale.

Po montażu


Pomiar po montażu. Bez body lift na oponach 31 wysokość do nadkoli wzrosła z 34 cali do 37

Auto gotowe do wyjazdu. Zdjęcia przed i po montażu były robione w aucie gotowym do drogi czyli bez pasażerów ale załadowanym już

Niestety żadne zdjęcia nie pokarzą jak dobrze to zawieszenie robi
Identyczna długość w stanie wolnym oraz widoczna różnica w konstrukcji sprężyn widoczna jest gołym okiem.

Pomiar przed montażem. Bez body lift na oponach 31 wysokość do nadkoli 34 cale.

Po montażu


Pomiar po montażu. Bez body lift na oponach 31 wysokość do nadkoli wzrosła z 34 cali do 37

Auto gotowe do wyjazdu. Zdjęcia przed i po montażu były robione w aucie gotowym do drogi czyli bez pasażerów ale załadowanym już

Niestety żadne zdjęcia nie pokarzą jak dobrze to zawieszenie robi

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km

wywaliłeś niepotrzebnie kasę

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
To nie ja, to Pan klient nie potrzebnie wydał pieniądze ale wydał się bardzo szczęśliwygri74 pisze:to znaczy że ...
wywaliłeś niepotrzebnie kasę

Ja w swoim aucie miałem sprężyny od Patrola + amortyzatory Rancho RS9000. Potem zestaw Ironman potem TJM teraz mam hybrydę Trail Master + TJM + KONI + AFN

Porównaj zdjęcie Ironman i OME zobacz na dolny ( de facto górny ) progresywny odcinek owych sprężyn. Ironman to seryjna sprężyna tyle, że z grubszego drutu. Old Man Emu to całkiem inna sprężyna. Inna jazda inne wybieranie nierówności ...freebike pisze:Ironman i oryginał

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
sorry za OT
Bartku sprawdzasz maila?
Bartku sprawdzasz maila?

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Bartek ma rację... to robi... ja mam podobny, jeśłi nie taki sam zestaw.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
....od poniedziałku do piątku sprawdzam i odpisuje na bieżąco. W niedziele sprawdzam ale nie zawsze odpisujeCrOOchy pisze:sorry za OT
Bartku sprawdzasz maila?

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Taki sam i robi superPiRoman pisze:Bartek ma rację... to robi... ja mam podobny, jeśłi nie taki sam zestaw.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Eskapada pisze:....od poniedziałku do piątku sprawdzam i odpisuje na bieżąco. W niedziele sprawdzam ale nie zawsze odpisujeCrOOchy pisze:sorry za OT
Bartku sprawdzasz maila?
to czekam na odp

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
- PAJERO Driver
- Posty: 421
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
- Lokalizacja: Stargard
Re: Sprezyny Ironman HD +2" w longu - moja opinia po 15tys km
Witam Kolegów...
To jeżeli mogę zapytać
To jaki system kompletnego zawieszenia jest godny polecenia aby podnieść Pajero II 3xDrzwiowe 97Rok.Przód i tył po 2x amorki + z tyłu 2x sprężyny... Aby na dziurach nie skakał jak wóz drabiniasty czy też jadąc na pusto w terenie nie musiał hamować przed każdą nierównością.....
Dziękuję za każdą odpowiedz...
Pozdrawiam
To jeżeli mogę zapytać

Dziękuję za każdą odpowiedz...
Pozdrawiam

Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455
GG: 4883455
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość