Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Marcin738
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn kwie 06, 2009 7:00 pm
Post
autor: Marcin738 » sob wrz 04, 2010 9:26 am
Witam wszystkich
Mam taki problem wymieniłem sprzęgło w moim P1 na nowe cały zestaw docisk, tarcza i łożysko (Firma Luk) i po złożeniu wszystkiego zauważyłem dziwne vibracie na luzie trzęsie się kangur nie idzie go utrzymać w miejscu ręką (na starym nic takiego nie było) a przy ruszaniu i zmianie biegów trzęsie jak bym ruszał z za wysokiego biegu i silnik by miał za Ścieszko

Proszę o pomoc
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » sob wrz 04, 2010 5:35 pm
Wyciagaj skrzynie i wycentruj tarcze. To raz. Dwa sprawdz połaczenia srubowe łączace skrzynie i silnik. Trzy - sprawdz poduszki silnika, skrzyni i reduktora. Tarcze wycentrujesz wałkiem ze starej skrzyni lub czymkolwiek innym przetoczonym na srednice w tarczy i w łozysku w kole zamachowym. A przy odrobinie wprawy da sie i bez tego.
-
zippo68

- Posty: 2197
- Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: zippo68 » sob wrz 04, 2010 6:17 pm
Kajen pisze:Wyciagaj skrzynie i wycentruj tarcze.
Centrowanie tarczy jest potrzebne tylko do włożenia skrzyni, a konkretnie aby wałek sprzgł. wszedł w wielowpust tarczy i łożysko w wale. Jak już wejdzie to nie ma potrzeby centrować po raz drugi.
Kajen pisze:Dwa sprawdz połaczenia srubowe łączace skrzynie i silnik. Trzy - sprawdz poduszki silnika, skrzyni i reduktora.
Z tym się z Tobą zgodzę.
Jest też możliwość, że docisk lub tarcza jest wadliwa, ale skłaniałbym się raczej w kierunku docisku ponieważ jest bardziej masywny i to właśnie on może powodować tak duże wibracje.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » sob wrz 04, 2010 7:43 pm
a jak chodzi pedał sprzęgła ?
z którego miejsca bierze ?
czy wysprzęglik był regulowany ?
-
Marcin738
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn kwie 06, 2009 7:00 pm
Post
autor: Marcin738 » sob wrz 04, 2010 8:11 pm
pedał chodzi płynnie tak jak przed wymianą sprzegło łapie bardzo szybko wysprzęglik nowy płyn też
-
Maximus1313
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 8:37 am
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Maximus1313 » ndz wrz 05, 2010 8:37 am
Tarcza po wciśnięciu sprzęgła wycentrowała się sama. Przyczyny szukałbym w docisku. Chyba że z jakiegos powodu odkręcałeś koło zamachowe i źle je przykręciłeś.
-
Marcin738
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn kwie 06, 2009 7:00 pm
Post
autor: Marcin738 » ndz wrz 05, 2010 3:50 pm
Witam poluzowałem wszystkie poduszki i odpaliłem przejehałem kilka metrów i się chyba wszystko ułozyło dokręciłem i jest o niebo lebiej ale i tak poduszki pod skszynią do wymiany Dzieki za pomoc

-
esey
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: esey » śr wrz 08, 2010 9:22 pm
Marcin738 pisze:Witam wszystkich
Mam taki problem wymieniłem sprzęgło w moim P1 na nowe cały zestaw docisk, tarcza i łożysko (Firma Luk) i po złożeniu wszystkiego zauważyłem dziwne vibracie na luzie trzęsie się kangur nie idzie go utrzymać w miejscu ręką (na starym nic takiego nie było) a przy ruszaniu i zmianie biegów trzęsie jak bym ruszał z za wysokiego biegu i silnik by miał za Ścieszko

Proszę o pomoc
mam u siebie ten sam problem, zreszta opisywalem go dawno temu, wymienialem sprzeglo i teraz trzesie mi sie cala buda..
Marcin738 pisze:Witam poluzowałem wszystkie poduszki i odpaliłem przejehałem kilka metrów i się chyba wszystko ułozyło dokręciłem i jest o niebo lebiej ale i tak poduszki pod skszynią do wymiany Dzieki za pomoc

zrobie podobnie, jesli zadziala to chyba poszukam Cie gdzies w polsce i postawie flaszke
ps. jesli kupisz poduszki pod skrzynie to daj znac gdzie i ile to to bo sam bym sie sklanial

było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
-
RL_LOL
-

- Posty: 233
- Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am
Post
autor: RL_LOL » czw wrz 09, 2010 8:36 pm
to jakis problem jest z poduszkami?
tydzien temu wymienilem pod skrzynia i reduktorem na nowe z Yamato.
-
P.Tomek
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 3:17 pm
- Lokalizacja: warm.-maz.
Post
autor: P.Tomek » wt sty 18, 2011 3:49 pm
Witam.
Pozwoliłem sobie odświerzyć stary wątek, ponieważ mam kłopot po wymianie sprzęgła i może będziecie w stanie mi pomóc.
Wymieniłem sprzęgło (tarcza,docisk,łożysko) w L200 (1994 rok produkcji) i się zaczęło dzić niedobrze.
Trzęsie całym samochodem - tu znalazłem odpowiedź, sprubuje poluzować skrzynię i przejechać parę metrów.
Ale dodatkowo sprzęgło zaczęło brać na samym dole, żeby zmienić bieg muszę dosłownie wcisnąć pedał w podłogę. Czy ktoś ma może pomysł dlaczego tak się stało?. Parę postów wcześniej była mowa o wysprzęgliku. Sprawdzałem u siebie i mam maksymalnie podkręcony bez możliwości dalszej regulacji.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
L200
-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » wt sty 18, 2011 4:38 pm
Nie pamiętam jak jest w Pajero, ale w Vitarze można sprzęgło podciągnąć linką sprzęgła na łapie, przy obudowie sprzęgła...
Masło maślane ale mam nadzieję że zrozumiałeś

Zielony Autobus 2,7TDi
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » wt sty 18, 2011 5:03 pm
w misku hydrauliczne jest
regulacja przy pedale
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » wt sty 18, 2011 7:41 pm
Dodam do Jacka wypowiedzi tylko tyle ze warto dolac płynu i odpowietrzyc układ. Odpowietrznik jest przy wysprzegliku. Wujowy dostep ale sie da

-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » wt sty 18, 2011 9:25 pm
Kajen pisze:Dodam do Jacka wypowiedzi tylko tyle ze warto dolac płynu i odpowietrzyc układ. Odpowietrznik jest przy wysprzegliku. Wujowy dostep ale sie da

a odpowietrzanie SIŁOWNIKA najlepiej robić ciśnieniowo od dołu, tym bardziej jeśli w pojedynkę...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
P.Tomek
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 3:17 pm
- Lokalizacja: warm.-maz.
Post
autor: P.Tomek » śr sty 19, 2011 1:16 pm
Witam.
Odpowietrzenie nic nie dało
Czy oprócz tego siłownika przy skrzyni biegów jest jeszcze jakieś miejsce które służy do odpowietrzania sprzęgła ?
Pozdrawiam.
L200
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » śr sty 19, 2011 11:17 pm
Nie ma. Ale cos mnie sie zdaje ze na siłowniku sa fasolki i niewiele ale mozna przesunąc... A porownywałes stare sprzegło z nowym przed montazem ?
-
P.Tomek
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 3:17 pm
- Lokalizacja: warm.-maz.
Post
autor: P.Tomek » czw sty 20, 2011 4:26 pm
P.Tomek pisze:Witam.
Odpowietrzenie nic nie dało
Czy oprócz tego siłownika przy skrzyni biegów jest jeszcze jakieś miejsce które służy do odpowietrzania sprzęgła ?
Pozdrawiam.
Witam.
Stare sprzęgło było identycznych wymiarów jak nowe.
Po wyjęciu starego sprzęgła jedna strona tarczy była zjechana do tego stopnia że były nity już powycierane, natomiast docisk był fioletowy.
I jeszcze jedna żecz dziwna mi się przypomniała: przed wymianą jak zmieniałem biegi naciskając pedał sprzęgła było słychać wyraźnie dziwny dźwięk dobywający się z okolic pedału sprzęgłą - coś jakby bulgotanie ?
L200
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » czw sty 20, 2011 5:51 pm
Uszczelnic i doprowadzic do ładu pompke sprzegła. Bulgotanie to nieciekawy objaw.
A tak btw. Karwa są manuale w przyklejonych. Tam jest wszystko. I jeszcze wiecej.
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » czw sty 20, 2011 8:35 pm
Kajen pisze:Uszczelnic i doprowadzic do ładu pompke sprzegła. Bulgotanie to nieciekawy objaw.
A tak btw. Karwa są manuale w przyklejonych. Tam jest wszystko. I jeszcze wiecej.
eeeee-no bez przesady czy uważacie, ze bulgotanie z pompy sprzęgła było by słychać aż z pod maski przy pracującym silniku?
raczej Ci się wydawało mnie by bardziej martwiło zafiolecenie ścierniwa w sprzęgle tym bardziej że połowiczne....!
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość