Zawór upustowy turbospręzarki ???

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: maciekp » śr wrz 29, 2010 8:25 pm

Jestem od tygodnia posiadaczem PII z silnikiem 2.5 Td. Jadac dzis rano do pracy pod stromą góre wcisnąłem mocniej gaz i usłyszałem dziwne syczenie. Po odpuszczeniu gazu było wszystko ok. Przestraszyłem sie bo myslełem ze którys wąz pęk od turbiny. Zostawiłem auto na warsztacie i mechanicy stwierdzili ze to normalna sprawa. Mówia ze wiekszosc aut z turbo ma taki zawór i gdy stworzy zbyt duze cisnienie zawór je upuszcza. Czy to normalne? Czy to ma byc takie głosne ?
RD LOCK

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: N2O » śr wrz 29, 2010 9:08 pm

Nie jest normalne(jeśli chodzi o ten okrągły grzybek na kolektorze dolotowym - ten ma się otwierać tylko w przypadku awarii zaworu wastegate na turbosprężarce).
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: rudypajero.koszalin » śr wrz 29, 2010 10:06 pm

Ten zawór jest ustawiony na ciśnienie 0,94-0,96 BAR. Zapnij się z jakimś manometrem pod turbo i sprawdź ciśnienie doładowania. Jeśli będzie niższe niż 0,7-0,9 bar, a zawór będzie syczał (popuszczał) to znaczy że jest uszkodzony (pęknięta sprężyna / uszczelka). Jeśli ciśnienie przekroczy 0,96 bara i zawór się otworzy to znaczy że turbo się nie reguluje (pęknięty wężyk wastegate , zacięta / zatarta ośka klapki baypasu).
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: Heilsberg » śr wrz 29, 2010 10:10 pm

Jak wdepniesz w gaz to niech ktoś popatrzy na cięgło od wastegate (pionowy pręt idący od blaszanego grzybka nad turbem do turba). Jak pręt idzie w dół to OK. Jak nie idzie to nie otwiera ci się wastegate a potem wywala zawór bezpieczeństwa (stąd ten syk). Jeśli wastegate się nie otwiera to trzeba wyciągać turbinę i sprawdzić klapkę od WG. Kiedyś mi się zasyfiła i nie otwierało. Dobrze by też było podpiąć manometr i sprawdzić ciśnienie doładowania i czy otwiera WG przy 0.8-0.9 bara. Sprawdź najpierw cięgło od WG a potem zobaczymy.

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: maciekp » czw wrz 30, 2010 7:41 pm

Dzieki wielkie. W sobote sprawdze tak jak mowicie i napisze zaraz jak wygląda sytuacja
RD LOCK

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: maciekp » pt paź 01, 2010 7:42 pm

zadzwoniłem dzis do poprzedniego własciciela i zapytałem czy tez miał takie sytuacje. Powiedział mi ze tak i działo sie to srednio raz na pół roku. Wtedy poruszał lekko tym ciegnem i był spokój. Dzis zrobiłem to samo i sie uspokoiło. Popsikałem tam na dole troche WD 40. I teraz nie wiem czy robic coś z tym czy nie :(
RD LOCK

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: N2O » pt paź 01, 2010 7:48 pm

Zdjąć cięgno z tej wajchy, popsikać penetrantem i ruszać aż będzie lekko chodziło.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: maciekp » pt paź 01, 2010 8:51 pm

a jak silnik jest zgaszony to ma lekko chodzic góra - dół ?? bo praktycznie sie nie rusza
RD LOCK

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: N2O » pt paź 01, 2010 9:02 pm

Jak jest podpięte cięgno to zawsze będzie ciężko chodzić.
Ważne jak chodzi z odpiętym cięgnem.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: maciekp » pt paź 01, 2010 9:26 pm

a no racja :D
RD LOCK

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: maciekp » ndz paź 10, 2010 9:26 pm

ściagłem dzis to cięgło od WG i poruszałem tą klapka ( tym krotkim ciegiełkiem ). Chodziło dośc lekko. Załozyłem ciegło z powrotem, zrobiłem 200 km i jak na razie jest ok
RD LOCK

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: polaff » ndz lis 07, 2010 12:07 am

a moze orientujecie się czy jeśli wypalony jest grzybek WG to istnieje jakaś dobra metoda regeneracji?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: Heilsberg » ndz lis 07, 2010 9:53 am

Wszystkie magiki do tej pory upierały się, że tylko używka ratuje. Ale pewnie co jeden zepsuł to drugi zreperuje. Nie słyszałem by ktokolwiek próbował.

bromba111
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 26, 2009 4:40 pm

Re: Zawór upustowy turbospręzarki ???

Post autor: bromba111 » czw gru 09, 2010 8:40 pm

witam. mnie się pojawił taki problem w 2,8 że przy obrotach 2.5-3tyś. silnik lekko szarpie(delikatne ćwierć sekundowe spadki mocy) jakby mu coś przerywało paliwo albo doładowanie. Stawiam na membranę w pompie , przepalone zaślepienie EGR, lub zawór na turbinie stanął i popuszcza i nie doładowywuje. Ale zanim to posprawdzam to może jakieś jakieś sugestie??

WG sprawdzony, membrana też, ale zcząłem podejrzewać zawór bezpieczeństwa na kolektorze dolotowym. czy to możliwe żeby on popuszczał? gdzieś wyczytałem takiego posta że popuszcza ze starości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość