Problem z załączeniem przedniego mostu
Moderator: Kosiarz
Problem z załączeniem przedniego mostu
Witam.Mam problem z załączeniem przedniego mostu,sprawdzałem wężyki i zaworki podciśnienia są dobre,zauważyłem że załącza most po odłączeniu prądu zaworków podciśnieniowych.Może ktoś wie jak to działa,a w szczególności co steruje tymi zaworkami,czy jest jakiś czujnik,co załancza i rozłącza prąd na zaworki?Proszę o pomoc.
Re: Problem z załączeniem przedniego mostu
Czemu raz piszesz poprawnie a raz nie zbliżony wyraz?lakmat pisze:załancza i rozłącza
Poza tym - przywitaj się ładnie w odpowiednim miejscu, zapoznaj się z zasadami i zwyczajami na Forum - włazisz w butach na salony (

No. Nakrzyczałem.
W tematach przyklejonych o ile dobrze pamiętam były manuale do Pajero. Spróbuj przeglądnąć.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Problem z załączeniem przedniego mostu.
Jeszcze raz WITAM i przepraszam za to wejście.Problem dotyczy PAJERO II 2.5 TD Super Select
Re: Problem z załączeniem przedniego mostu
Gdyż albowiem przednia oś jest ROZŁĄCZANA podciśnieniem - czyli bez podciśnienia oś jest spięta. A to z powodu możliwości uszkodzenia wężyków w terenie - co w przypadku ZAŁĄCZNIA osi wiązałoby się z utratą napędu na przód. A w Pajero możesz upierdzielić dosłownie całą elektrykę sterującą i podciśnieniową - a samochód dalej będzie jechał bez kłopotu - także na czarnym po rozblokowaniu centralnego dyfra(czyli 2H lub 4H)
Tak więc sprawdź sobie w takiej kolejności:
- czy dochodzi do elektrozaworków sterujących podciśnienie;
- działanie elektrozaworków;
- napięcia sterujące elektrozaworkami w zależności od położenia wajchy reduktora;
- sygnały wychodzące ze sterownika SuperSelecta(puszka pod radiem w środkowej konsoli);
- działanie czujników w reduktorze(wtyczka przy sterowniku - lub odkręć plastiki koło wajch skrzyni/reduktora - po prawej stronie masz 2 wtyczki wychodzące przez gumowy przepust od spodu samochodu);
Gdzie i jak to wszystko sprawdzić - masz w pdfach w przyklejonym temacie. Masz szukać np. skrzyni V5MT1-3.

Tak więc sprawdź sobie w takiej kolejności:
- czy dochodzi do elektrozaworków sterujących podciśnienie;
- działanie elektrozaworków;
- napięcia sterujące elektrozaworkami w zależności od położenia wajchy reduktora;
- sygnały wychodzące ze sterownika SuperSelecta(puszka pod radiem w środkowej konsoli);
- działanie czujników w reduktorze(wtyczka przy sterowniku - lub odkręć plastiki koło wajch skrzyni/reduktora - po prawej stronie masz 2 wtyczki wychodzące przez gumowy przepust od spodu samochodu);
Gdzie i jak to wszystko sprawdzić - masz w pdfach w przyklejonym temacie. Masz szukać np. skrzyni V5MT1-3.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Problem z załączeniem przedniego mostu
Napięcie się nie zmienia, na 2h i 4h jest prąd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość