Nie pali- come back!

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » wt paź 26, 2010 5:47 pm

witam.
Wiem ,że były podobne tematy, przeczytałem wszystkie kilka razy znam prawie na pamię ,ale... NIE PALI!.

Otóż świece mam sprawdzone organoleptycznie tzn: wyjęte wszystkie, przypięte do listwy i do org. instalacji- włączam kluczyk świeci kontrolka patrzę świece sie nagrzewają, gaśnie kontrolka swiece grzeją dalej, wszystkie równo aż do pyknięcia przekażnika...przestaja grza stygną.
Więc powinien chyba palic. W takich warunkach jak dzisiaj czyli nie ma mrozu rano wchodze do auta grzeję przekręcam kluczyki a tu... chwila zastanowienia ze 3 obroty rozrusznika za dużo ale załapałuje z tyłu chmura białego dymu o zapachu ON i parafiny, który sie rozwiewa i juz nie dymi, troche nie równo pracuje przez chwilę i zaraz mu sie polepsza.
Ale tak jest teraz a jak są mrozy to wszystko tak samo tylko że nie pali albo po 4 minutach kręcenia, jak wytrzymie (jak mówi o.Rydzyk) akumulator.
Nadmieniam, że jak odpali to potem nie ma żadnego problemu już. I oczywiście latem tez nie miałem, zawsze od pierwszego strzału palił.
System swiec mam raczej ten popularny z 1 kontrolką 1 przekażnikiem i świecami 11V.

:)11 I kto mi teraz powie czego mam się teraz łapac? Czy może wtryski maja tu jakieś znaczenie czy jakieś ustawienia pompy wtryskowej??
No nie wiem
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Videlec » wt paź 26, 2010 6:15 pm

się zapowietrza na pompie wtryskowej, albo uszczelniacz na wałku pompy albo uszkodzony zawór zwrotny...

ale moge się mylić :wink:
Ostatnio zmieniony wt paź 26, 2010 6:35 pm przez Videlec, łącznie zmieniany 1 raz.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Re: Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » wt paź 26, 2010 6:29 pm

ale gdyby zawór zwrotny to może nie miałoby to znaczenia czy lato czy zima... no nie wiem, ale dzieki za taki trop, jak podjadę do pompiarza to chyba wszystko sprawdzi, z naciskiem na "chyba" no a pompa była uszczelniona niedawno:lol:
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Videlec » wt paź 26, 2010 6:33 pm

asgaz pisze:ale gdyby zawór zwrotny to może nie miałoby to znaczenia czy lato czy zima... (...)
zawór zwrotny "podobno" sterowany jest bimetalem termicznym.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Nie pali- come back!

Post autor: ernil » wt paź 26, 2010 7:27 pm

A po co miałby być tak sterowany? Po co w ogóle miałby posiadać sterowanie? Nie pomyliło Ci się czasem z innym urządzeniem spotykanym w starych autach zwłaszcza - bimetal z kawałkiem linki, również przy pompie? Odpowiada jednak za co innego...
Napisz o tym zaworze bom ciekaw.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Videlec » wt paź 26, 2010 7:58 pm

dlatego napisałem cyt. "podobno", ponieważ, gdyż, albowiem też nie jest mi to oczywiste.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Nie pali- come back!

Post autor: ernil » wt paź 26, 2010 8:09 pm

Luz, ja się ino dowiedzieć chciałem - człowiek całe życie się uczy :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Re: Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » wt paź 26, 2010 8:12 pm

ernil pisze:Luz, ja się ino dowiedzieć chciałem - człowiek całe życie się uczy :wink:
No właśnie a szczególnie jak się jezdzi syfem, ech!
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Nie pali- come back!

Post autor: polaff » wt paź 26, 2010 11:23 pm

asgaz pisze:.Rydzyk
rydzyk się pisze z małej litery!!!

Nie wywalił Ci firefox błędu?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Nie pali- come back!

Post autor: bilans » śr paź 27, 2010 8:16 am

a może filtr paliwa dogorywa .. kiedy zmieniany ?
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Re: Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » śr paź 27, 2010 3:47 pm

polaff pisze:
asgaz pisze:.Rydzyk
rydzyk się pisze z małej litery!!!

Nie wywalił Ci firefox błędu?
Najmocniej przepraszam, ale wiesz jaki człowiek jest nieuważny jak jest zdesperowany :oops:
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Re: Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » śr paź 27, 2010 3:47 pm

bilans pisze:a może filtr paliwa dogorywa .. kiedy zmieniany ?
raczej nie ,zmieniany w zeszłym roku
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Videlec » śr paź 27, 2010 5:24 pm

data nie jest o tyle istotna co ilość km, które od wymiany zrobiłeś :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nie pali- come back!

Post autor: zippo68 » śr paź 27, 2010 5:41 pm

Sprawdź kąt wyprzedzenie wtrysku. W ciepłe dni paliwo jest rzadkie i problemy z odpalaniem niekoniecznie muszą występować. Natomiast teraz gdy temperatura spada, ON robi się gęsty i każde odchyły w "zapłonie" mają bardzo niekorzystny wpływ na rozruch.
Diesel to nie benzyniak w którym różnica +/- 3 stopnie nie zrobi na nim większego wrażenia przy odpalaniu. Jest iskra-jest zapłon/
Zajedź do pana pompki, niech Ci sprawdzi wtryski czy nie leją bo to też utrudnia rozruch, a przy okazji zmierzyć ciśnienie na garach, będziesz wtedy wiedział w jakiej kondycji jest Twój motorek. Jeżeli to nie pomoże-pompa na stół. Być może jest zła dawka rozruchowa?
Ale to tylko takie gdybanie jak się tego nie ma przed oczami. Radzę Ci się pośpieszyć bo jak przyjdą mrozy to pompiarze zawaleni są robotą.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Re: Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » śr paź 27, 2010 6:44 pm

no właśnie mrozy nie przyszły a już są zawaleni, dzwonie pytam -"Panie jak jesteś Pan Scanią to przyjedz Pan jutro, - nie no mam miśka, - eeeeeeeeeee Panie, z japońcami to wiesz Pan jak to jest , to trza pogrzebac, na razie nie, pełny plac mam już aut! Heheehhe :P

Spróbuję gdzie indziej jeszcze, ale pójdę tym tropem właśnie ,dzięki.
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Re: Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » śr paź 27, 2010 6:53 pm

gdybym jeszcze był pewny jaki to ma byc ten kąt bo na pewno wiedziec nie będą. Z literatuty wychodzi mi że powinno by dla mojego modelu 12 stopni ??
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nie pali- come back!

Post autor: zippo68 » śr paź 27, 2010 8:06 pm

asgaz pisze:gdybym jeszcze był pewny jaki to ma byc ten kąt bo na pewno wiedziec nie będą. Z literatuty wychodzi mi że powinno by dla mojego modelu 12 stopni ??
Podaj dane techniczne, to postaram się sprawdzić w progr. diagnostycznym.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Faja » śr paź 27, 2010 8:30 pm

Po ustawieniu GMP tłoka pierwszego cylindra-czyli zgranie znaków z pierwszego zdjęcia:
Obrazek
czujnik zegarowy wkręcony w pompę wtryskową w miejscu pokazanym na drugim zdjęciu musi pokazywać wysunięcie tłokorozdzielacza dokładnie o 1 mm:
Obrazek
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Faja » śr paź 27, 2010 8:33 pm

Dopiero doczytałem że to 2,8 a opis dotyczył 2,3 - 2,5. Byćmoże że i w 2,8 jest tak samo...
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Faja » śr paź 27, 2010 8:34 pm

Mądry program mówi że tak samo.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Re: Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » czw paź 28, 2010 1:33 pm

dane techniczne: rok 1996 2,8 TD intercooler 5 drzwi czyli long z Niemiec automat
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nie pali- come back!

Post autor: zippo68 » czw paź 28, 2010 6:25 pm

Faja pisze:Mądry program mówi że tak samo.
Mój powiada 12 stopni.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Faja » czw paź 28, 2010 6:31 pm

Mój powiada 12 stopni.
To to samo tylko mierzone w inny sposób.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Re: Nie pali- come back!

Post autor: asgaz » czw paź 28, 2010 11:45 pm

dzięki myśle że sobie pompiarz poradzi jak mu podsunę te danę, tylko musze najpierw go znalesc :)2
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Nie pali- come back!

Post autor: Kajen » pt paź 29, 2010 10:32 pm

Moge sie wtrącic ? Kurde no chłopaki co sie z Wami dzieje ? Pompa ? Kąty jakies wtrysku, wodotrysku i wuj wi czego ? Napisał chłop ze biała chmura toz to oczywiste ze trzeba sprawdzic czy nie łapie lewego powietrza układ zasilania paliwem. Zrobic test z banką, wymienic filtr paliwa na nowy i najpierw to trzeba posprawdzac i doprowadzic do porzadku. Pompiarza to by zostawił akurat na koniec. Zima idzie chyba i niektorym juz styki nie zwierają jak Ci mowią zeby pompe wywalac na stoł. Ustalmy jedno tak ? Zaczynamy diagnozowac od najprostszych rzeczy bo i mi remont silnika zapowiadali jak rozrusznik nie miał masy. No.


:)21

EDIT: @faja jak zwykle z sensem i na temat. Kurde flache Ci wisze bo konkretny z Ciebie facet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości