Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: patrolpulawy » wt lis 16, 2010 12:50 pm

Witajcie

Odzywam się gościnnie w tym dziale, na codzień czytuję nissana. Problem dotyczy pajero II mojego kolegi, auto używane na codzień, nie za bardzo terenowo, raczej miejsko. Wystąpiło kilka problemów z silnikiem, którę zestawiam poniżej:

"pajero rocznik 1992
silnik 2.5 TD Intercooler
przebieg wg licznika ok 240 tys km


1. - samochod średnio spala ok 13 l paliwa / 100 km (przy czym wiekszosc to jazda poza miastem, predkosc max 90/100 km /godz) ostatnie wypaday wakacyjne na trasie spalanie wynosilo nieco ponad 12 l przy w.w predkosci maksymalnej obecnie W MIESCIE spalanie wynosi prawie 20 litrów - zalane 20 litrów , przejechane obecnie 80 km i MOZE dociągne do max 100-110 km...

2. - rano przy ODPALANIU samochodu nie ma NAJMNIEJSZEGO problemu z uruchomieniem silnika - swiece grzeja na 2 tury - tura pierwsza -wstepne grzanie swiec. kontrolka sie pali. po jej zgaszeniu odpala sie samochód i ponownie włączaja sie swiece na okolo 4-5 sek. juz po rozruchu praca silnika NIEROWNOMIERNA dławienie,(obroty okolo 500 /min) objaw taki jak by nie nastepowal zapłon w ktoryms cylindrze jazda w tym momencie jest SZARPANA i tak przez okolo 1 min az silnik sie troche nie nagrzeje, wtedy obroty sie normalizuja i silnik zaczyna pracowac rowno.. poza tym po uruchomieniu kopcenie jasny siwy dym z rury wydechowej - przy czym raz bardziej raz mniej... czasem az robi sie zaslona dymna czaem w spalinach odczuwalna woń GLIKOLU.... :)

3. - ubywanie płynu chlodniczego - i to tez bardzo róznie - raz pojechalem i wyssało cały zbiorniczek wyrównawczy po 150 km.... ostatnio natomiast ten płyn ubywa wolniej.... - jako ze czuc go bylo MOCNO pare mies temu w wydechu byc moze przyczyna jest uszczelka pod glowica...?

4. - dosc mocne kopcenie podczas jazdy na ciepłym silniku - szczegolne widac w nocy jak ktos za mna jedzie, daje gazu a cały samochod jadący za mną ginie w siwej chmurze dymu widocznego w lusterkach....generalnie mocniejsze depniecie w gaz wypuszcza kłęby dymu - siwego nie czarnego. czarny dym pojawia sie przez chwile jak sie NAGLE doda gazu i przedmucha wydech....

5. - zdecydowany brak mocy - samochod zachowuje sie jak wół. predkosc MAX to 120 - 125 km przy PROSTEJ drodze z pedałem wbitym do oporu w podłoge.. wystarczy jakies wzniesienie zeby maszyna zaczela mocno zwalniac....

6. - problem z GAZEM - pojawil sie w wakacje obecnie nasila sie - jak wcisnie sie gaz do oporu (nie wwzne czy szybko czy wolno) i poczeka chwile az auto zacznie sie rozpedzac i pusci sie noge z pedału to co prawda PEDAŁ WRACA na swoją pozycje ale auto DALEJ PRZYSPIESZA tak jakbym ciagle wciskał gaz....jedyna rada to albo zdławienie silnika hamulcem albo wcisniecie sprzegla.. wtedy obroty leca do goryna maxa, nastepuje odciecie chwilowe paliwa i wszystko wraca do normy....

7. - jezdze BARDZo delikatnie starajac sie utrzymywac obroty w przedziale 1500-2500 delikatnie operuje gazem.... a pomimo tego samochod POZERA paliwo....

ostatni pomiar spręzania w silniku dał wynik 22 - 22 - 22 - 24 (przedzial fabryczny to min 19 max 28)"

historyjka długa ale być może ktoś przeżywał takie problemu i sobie z nimi poradził. Propozycja dla kolegi od lokalnych fachowców to remont silnika - 3000 zł i zero gwarancji że coś ugrają. Ekspert od regulacji pompy umywa ręce twierdząc duże auto, dużo ma palić :)

Może ktoś z Was zna kogoś w niedalekiej okolicy lubelszczyzny kto takie silniki zna i ma doświadczenie. Być może wystarczy doświadczony warsztat a nie zgaduj-zgadula.
Piotr

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: adas bombowiec » wt lis 16, 2010 1:32 pm

Czapa wek...
Strasznie popsute to auto :)18

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: Faja » wt lis 16, 2010 9:35 pm

Na początek możnaby sprawdzić zawartość co2 w płynie chłodniczym. Wykluczy to bądź potwierdzi uszkodzenie uszczelki lub głowicy. Zdaje się że robią to na ul. Dęblińskiej. Potem pomiar ciśnienia doładowania podczas próby drogowej-nie na postoju. Wykluczy bądź potwierdzi kłopoty z turbiną bądź nieszczelność dolotu. Następnie wzrokowe oględziny ruchu dźwigni gazu przy pompie wtryskowej-czy swobodnie powraca w położenie biegu jałowego. Jeżeli powraca a problem z obrotami nadal istnieje to wygląda na uszkodzenie regulatora obrotów w pompie wtryskowej (pod warunkiem, że silnik nie zasila się wtedy olejem z rozwalonej turbiny). Sprawa dość prosta bo elementy regulatora pasują od innych popularnych pomp boscha. Zakładam oczywiście że nikt nie próbował kręcić śrubkami przy pompie, nie robił gov-moda, filtry ok.
Napisz jeszcze coś o zużyciu oleju silnikowego.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: patrolpulawy » wt lis 16, 2010 10:05 pm

Siemasz Faja

Golfik wysechł już po czwartku? :)

To furka xmasa - oleju nie bierze ponoć. Doładowanie mu sprawdzę pojutrze.
Piotr

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: Faja » wt lis 16, 2010 10:20 pm

Golf jeszcze mokry... Dopiero co widziałem się z Xmasem i nie chwalił sie niedomaganiami miska. Coś tam pewnie wspólnie wymyślimy.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: N2O » śr lis 17, 2010 12:07 am

Siwy dym i brak mocy(a tym samym duże spalanie) to zbyt późny początek wtrysku - warto sprawdzić ustawienie rozrządu i ustawienie pompy wtryskowej na czujnik zegarowy, lub jeśli nie mamy takiego to delikatnie przekręcić pompę bodajże w stronę silnika.
Dodatkowym objawem zbyt późnego początku wtrysku jest dziwnie cicha praca silnika jak na diesla.

Tak czy inaczej konieczne jest sprawdzenie zawartości CO2 w płynie chłodzącym na pracującym silniku, najlepiej pod obciążeniem(największy przedmuch pojawi się jak turbo mocno dmucha) - tyle, że to już jest trudne do wykonania.

Co do pomiaru ciśnienie sprężania to sprawdzamy na dobrze rozgrzanym silniku.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: patrolpulawy » śr lis 17, 2010 12:35 pm

CO2 w płynie nie stwierdzono. Ale sądząc po wyglądzie tej gównianej maszynki to nie wiem czy nie zaczyna pomiaru od lekkogazowanej cisowianki.
Piotr

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: Faja » śr lis 17, 2010 3:20 pm

W takim razie miejmy nadzieje że z silnikiem wszystko ok. Teraz sprawdźcie turbo. No i pewnie nie obejdzie się bez otwarcia pompy wtryskowej. Jak coś trzeba pomóc to dajcie znać.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: patrolpulawy » czw lis 18, 2010 7:06 pm

witajcie

Pomiar ciśnienia doładowania się odbył. Manometr pokazał ok. 0,7 - 0,8 bar.
Piotr

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero II 2,5 - kilka problemów z silnikiem

Post autor: Faja » czw lis 18, 2010 7:52 pm

Czyli jak narazie wszystko ok. a samochód nie jeździ :)11 Pozostaje zawieźć pompę i przy okazji wtryski do Skrobowa. Do pompy możnaby ewentualnie zerknąć we własnym zakresie. Regulatory są pod pokrywką.
Obrazek
Obrazek
Różne diesle teraz vitara tdi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość