Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
Moderator: Kosiarz
-
-
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz gru 14, 2008 7:28 am
- Lokalizacja: Otwock koło Wa-wy
- Kontaktowanie:
Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
Witam Was serdecznie po dłuższej nieobecności.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem P II 2,8TD. Myślałem, że wystarczy poczytać i już się wszystko wie. Ale do rzeczy.
Autko jest w automacie- tak w woli ścisłości.
No i mam wielki problem z blokadami.
Z 2H na 4H wskakuje bez problemu.
Ale jak chcę zapiąć blokadę centralną to jest tak, że nieraz zapina od razu, a nie raz lampka miga i miga i nic. Jak podczas tego migania włączę wsteczny lub D to potrafi zaskoczyć i zapalić się na stałe. Ale nie zawsze. Tak samo jest z tylną blokadą. Słychać kompresor ale nie zawsze załącza i też potrafi tylko migać kontrolka, ale np. już po włączeniu wstecznego i potem D potrafi się zablokować (słychać jakby dalsze dobicie powietrza z kompresora)- ale też nie zawsze blokuje. Jak już załapie raz to później można włączać i wyłączać tylny ile się chce i działa. Ale jak się ruszy to później się powtarza historia. Kaprys jakiś ma. Czy to ja nie umiem tego obsłużyć?
Proszę podpowiedzcie co jest nie halo.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem P II 2,8TD. Myślałem, że wystarczy poczytać i już się wszystko wie. Ale do rzeczy.
Autko jest w automacie- tak w woli ścisłości.
No i mam wielki problem z blokadami.
Z 2H na 4H wskakuje bez problemu.
Ale jak chcę zapiąć blokadę centralną to jest tak, że nieraz zapina od razu, a nie raz lampka miga i miga i nic. Jak podczas tego migania włączę wsteczny lub D to potrafi zaskoczyć i zapalić się na stałe. Ale nie zawsze. Tak samo jest z tylną blokadą. Słychać kompresor ale nie zawsze załącza i też potrafi tylko migać kontrolka, ale np. już po włączeniu wstecznego i potem D potrafi się zablokować (słychać jakby dalsze dobicie powietrza z kompresora)- ale też nie zawsze blokuje. Jak już załapie raz to później można włączać i wyłączać tylny ile się chce i działa. Ale jak się ruszy to później się powtarza historia. Kaprys jakiś ma. Czy to ja nie umiem tego obsłużyć?
Proszę podpowiedzcie co jest nie halo.
Misio Pajero I 3,0V6 '90r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
Normalne objawy. W manualu czasami trzeba ruszyć samochodem, żeby zaskoczyło. Dotyczy to włączania w/w cudów na permanentnym postoju.
Hardkory robią to w czasie jazdy i wtedy nie ma czasu, żeby zaobserwować, że coś jest nie halo.
Ale dzieci, nie próbujcie tego w domu!!

Hardkory robią to w czasie jazdy i wtedy nie ma czasu, żeby zaobserwować, że coś jest nie halo.
Ale dzieci, nie próbujcie tego w domu!!

Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
-
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz gru 14, 2008 7:28 am
- Lokalizacja: Otwock koło Wa-wy
- Kontaktowanie:
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
No chciałbym, żeby było wszystko ok bo już mam stresa.
Nie zdążyłem się nacieszyć jak już się smucę, że coś nie działa.
No dobra to co mam robić włączyć i czekać, czy włączyć i próbować ruszyć, że by zaskoczyło.
Nie chciałbym czegoś na wstępie popsuć.
Wiem, wiem, wiem najpierw powinienem nauczyć się jeździć bez blokad a potem się blokować. Ale jak teraz wiem, że te blokady nie bardzo chcą się załączyć to mnie ręka swędzi, żeby je włączyć i sprawdzić, czy się zapną.
No ale to chyba nie jest ok, że się od razu nie zapinają?
Nie zdążyłem się nacieszyć jak już się smucę, że coś nie działa.
No dobra to co mam robić włączyć i czekać, czy włączyć i próbować ruszyć, że by zaskoczyło.
Nie chciałbym czegoś na wstępie popsuć.
Wiem, wiem, wiem najpierw powinienem nauczyć się jeździć bez blokad a potem się blokować. Ale jak teraz wiem, że te blokady nie bardzo chcą się załączyć to mnie ręka swędzi, żeby je włączyć i sprawdzić, czy się zapną.
No ale to chyba nie jest ok, że się od razu nie zapinają?
Misio Pajero I 3,0V6 '90r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
Jest OK, że się nie zapinają od razu. Zapinasz i ruszasz.
Tylko jeszcze zanim ruszysz zapoznaj się z zasadami działania i używania napędu 4x4.
Szczególnie powinien Cię zainteresować opis dotyczący SuperSelect (czyli w skrócie SS - często używany na tym forum).
Tylko jeszcze zanim ruszysz zapoznaj się z zasadami działania i używania napędu 4x4.
Szczególnie powinien Cię zainteresować opis dotyczący SuperSelect (czyli w skrócie SS - często używany na tym forum).
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
-
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz gru 14, 2008 7:28 am
- Lokalizacja: Otwock koło Wa-wy
- Kontaktowanie:
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
Tak wiem. Sporo poczytałem odnośnie napędu. Wiem, że na czarnym nie ma mowy o załączaniu blokad. Ale już chyba na śniegu i nie utwardzonej drodze można już chyba sprawdzić czy i jak działają.
Wiem, że trochę panikuje i niewiele się znam, ale było by przykro od początku inwestować w takie rzeczy jak blokady.
Samochód jest ogólnie w fajnymm stanie i dobrze wyposażony. Jestem szczególnie szczęśliwy po wczorajszym dniu jak jako jedyne autko wyjechałem ze swojego osiedla.
Ok, ale do rzeczy. Czy to oznacza, że mogę ruszyć samochodem podczas tego jak migają kontrolki od blokad?
Wiem, że trochę panikuje i niewiele się znam, ale było by przykro od początku inwestować w takie rzeczy jak blokady.
Samochód jest ogólnie w fajnymm stanie i dobrze wyposażony. Jestem szczególnie szczęśliwy po wczorajszym dniu jak jako jedyne autko wyjechałem ze swojego osiedla.
Ok, ale do rzeczy. Czy to oznacza, że mogę ruszyć samochodem podczas tego jak migają kontrolki od blokad?
Misio Pajero I 3,0V6 '90r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
Tak, możesz. Te kontrolki działają przeciętnie, szczególnie, jeśli Twój poprzednik napędów używał od święta. W moim Miśku na początku praktycznie nie działały, choć z napędami wszystko było ok. One są tylko informacyjne, w 15 letnim aucie mają prawo szwankować;). Nie przejmuj się i jeździj, szczególnie jeśli napęd działa, a to możesz w obecnych warunkach łatwo sprawdzić.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
-
-
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz gru 14, 2008 7:28 am
- Lokalizacja: Otwock koło Wa-wy
- Kontaktowanie:
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
No więc dzisiaj sprawdzę.
Powiedz mi tylko proszę jak to zrobić bezboleśnie dla mojego miśka abym mu nic nie uszkodził.
Rozumiem, że kawałek wolnego - obśnieżonego placu jest potrzebne.
Nie wiem tylko jak sam mam to zauważyć na placu, że działają lub nie
Powiedz mi tylko proszę jak to zrobić bezboleśnie dla mojego miśka abym mu nic nie uszkodził.
Rozumiem, że kawałek wolnego - obśnieżonego placu jest potrzebne.
Nie wiem tylko jak sam mam to zauważyć na placu, że działają lub nie
Misio Pajero I 3,0V6 '90r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
przy obecnej ilości śniegu możesz bawić się napędami jak ci się tylko podoba i włączać wszystko co ci się podoba, wjedź na jakiś ośnieżony parking/plac i puść wodze fantazjiSylwek3108 pisze:(...)Powiedz mi tylko proszę jak to zrobić bezboleśnie dla mojego miśka abym mu nic nie uszkodził.(...)

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
-
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz gru 14, 2008 7:28 am
- Lokalizacja: Otwock koło Wa-wy
- Kontaktowanie:
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
Dzęki za info dziś sobie posprawdzam.
Powiedz mi jeszcze, bo widzę, że masz taki sam silnik jak ja i też w automacie, ile Ci pali misiek?
Nie mówię w terenie, ale w mieście.
Według moich wstępnych wyliczeń wychodzi ok 14 litrów. Nie bardzo wiem jak to porównać, bo P I 3,0 z gazem nie palił mi więcej niż 22 l gazu i to bez zbędnego starania się.
I jeszcze mam pytanie odnośnie blokad: Czy można używać tylnej blokady bez reduktora? Wydaje mnie się, że tak, bo to raczej nie ma nic ze sobą wspólnego, ale wolę się dopytać.
Powiedz mi jeszcze, bo widzę, że masz taki sam silnik jak ja i też w automacie, ile Ci pali misiek?
Nie mówię w terenie, ale w mieście.
Według moich wstępnych wyliczeń wychodzi ok 14 litrów. Nie bardzo wiem jak to porównać, bo P I 3,0 z gazem nie palił mi więcej niż 22 l gazu i to bez zbędnego starania się.
I jeszcze mam pytanie odnośnie blokad: Czy można używać tylnej blokady bez reduktora? Wydaje mnie się, że tak, bo to raczej nie ma nic ze sobą wspólnego, ale wolę się dopytać.
Misio Pajero I 3,0V6 '90r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Misio Pajero II 2,8TD '95r.
Re: Blokady centralna i tylnego mostu działają jak chcą-co robić
w mieście pali mi podobnie jak tobie, około 14 litrów, przeciętne spalanie to ok 11 - 12l/100km z przewagą trasy.
tylna blokada da się załączyć jeśli masz włączoną blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, nie musi być załączony reduktor.
tylna blokada da się załączyć jeśli masz włączoną blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, nie musi być załączony reduktor.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości