tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Moderator: Kosiarz
tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
jak je wymienic? czy wystarczy tylko odkrecic nakretke i wysunac wahacz, czy trza rowniez luzowac panharda, podnosic auto, etc, etc ?
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Ło matko...
Trzeba zapewne odkręcić w lewo, odjechać deko mostem, wymienić (po taniości pasują bodajże od polonaise'a), po czym wjechać mostem i zakręcić w prawo. Można też wyjąć hawacze, położyć na ziemi, wymienić co trzeba i założyć nazad.
Przy czym, jak miałeś je zdrowo wyprane, to otwory będziesz miał jajowate i ogólnie będzie to wszystko na złom
Trzeba zapewne odkręcić w lewo, odjechać deko mostem, wymienić (po taniości pasują bodajże od polonaise'a), po czym wjechać mostem i zakręcić w prawo. Można też wyjąć hawacze, położyć na ziemi, wymienić co trzeba i założyć nazad.
Przy czym, jak miałeś je zdrowo wyprane, to otwory będziesz miał jajowate i ogólnie będzie to wszystko na złom

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Ja Cie proszę od poloneza, to już przecież w Olkuszu poliuretany są po taniości za 40 zł/ komplet na auto. Ja tylko nie kapuje jakim cudem pozostałe tuleje na radiusach maja być w dobrym stanie skoro stożki są już wy.... wyjechane 

Ostatnio zmieniony czw maja 05, 2011 9:51 pm przez Eskapada, łącznie zmieniany 2 razy.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Przypominam, że były takie czasy, gdy te przednie nie były dostępne inaczej jak oryginał, więc nikt ich nigdy nie zmieniał. Dopiero później pojawiło się superpro, a dla wtajemniczonych był mulonez 
O ile pamiętam, to jarzmo do tych tulejek jest z dosyć cienkiej blachy, nie? To raczej nie przedłuża żywotności. Ale jako że to było sto lat temu to nie pamiętam dokładnie...

O ile pamiętam, to jarzmo do tych tulejek jest z dosyć cienkiej blachy, nie? To raczej nie przedłuża żywotności. Ale jako że to było sto lat temu to nie pamiętam dokładnie...
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Bajdełej, nie żartuj, że sprzedałeś pojazda? 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
no ale mam już pomysł na nowe autoernil pisze:Bajdełej, nie żartuj, że sprzedałeś pojazda?

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
czyli jednak kupisz mojego parcha?
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
ernil pisze:Przypominam, że były takie czasy, gdy te przednie nie były dostępne inaczej jak oryginał, więc nikt ich nigdy nie zmieniał. Dopiero później pojawiło się superpro, a dla wtajemniczonych był mulonez
O ile pamiętam, to jarzmo do tych tulejek jest z dosyć cienkiej blachy, nie? To raczej nie przedłuża żywotności. Ale jako że to było sto lat temu to nie pamiętam dokładnie...
Jarzmo nie jest z takiej cienkiej blachy nawet jak tuje są w takim stanie

To owo jarzmo jest OK gorzej jest radiusem często wygląda tak:

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
pomysł jest takiMroczny pisze:czyli jednak kupisz mojego parcha?
Jeep YJ + mosty od Patrola + jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa czyli diesel.
Na jednostkę napędową pomysłów jest kilka Land Rover 300TDI razem ze skrzynią. Pajero 2.5 TD ze skrzynia SS lub BWW 2.5TDS + skrzynia BMW + Robur.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
oczyma wyobraźni widze masę pracy, jakieś 5-7 dych nakładów i padło do wożenia na lawecie ale bez szans na wyniki w konkurencji z lekkimi rurkami


Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Tak niesmialo zapytam... Co Oni wszyscy z tym roburem ? 

Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
ziewMroczny pisze:oczyma wyobraźni widze masę pracy, jakieś 5-7 dych nakładów i padło do wożenia na lawecie ale bez szans na wyniki w konkurencji z lekkimi rurkami

Jeep bo jest ładny. Patrol bo jest mocny. Diesel bo lubię, bo mało pali i wody się nie boi.
Auto ma mi się podobać więc Wrong będzie OK. Układa napędowy ma być wytrzymały więc Parol spełnia moje oczekiwana. Land Rover TDI jest ekonomiczny tani w naprawach i ma fajny wolny reduktor.
YJ 15 tys.
Mosty Y60 3 tys.
Land Rover engine & gear box 3 tys.
minus mosty od YJ / silnik od YJ / skrzynia od YJ / używane resory itp od YJ ( 5 tys ) = zawiecha Dobinsons / OME za free
To turystki będzie OK

PS pracy nie liczę będe robił za darmo

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
to będzie pasjonująca turystyka po warsztatach, allegro i złomach lokalnych


Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
U mnie były jeszcze lepsze 
BTW, @Powa, znasz Ty skądś ten pojazd?
Taki stan tulejek doprowadził prawdopodobnie do uszkodzenia pochwy mostu...




BTW, @Powa, znasz Ty skądś ten pojazd?

Taki stan tulejek doprowadził prawdopodobnie do uszkodzenia pochwy mostu...



XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Nie zgadzam się z Toba nic a nicMroczny pisze:to będzie pasjonująca turystyka po warsztatach, allegro i złomach lokalnych

nie ma aut idealnych ja sobie zrobię MÓJ samochód - Wszyscy wszem i wobec mówią ze Discovery 300 TDI jest super ale ma hoojowe mosty i rdzewiej więc budy nie chce, mostów też nie. Patrol chwalony jest za układ napędowy ale nie za masę, motor 2.8, zwis tylny, więc ich nie chce. Wrangler zachwyca sylwetką, jest zgrabny, zwinny w trenie, ma mocna ramę ale ma hoojowe mosty, paliwożerny i nie wodoodporny motor wiec je zastąpię Patrolem i Land roverem.... ze zmotami Kufla za 200 tys nie mam absolutnie ochoty konkurować tak więc na weekendowe wypady w teren będzie OK.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
to kup pipa i wydaj 2 k$ na mocniejsze bebechy
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Co cię napadło na motanie ?!?! Do wody ci czegoś dosypali czy co 

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Proszę Cie poruszenie się autem na mostach Dana 30/35 jest nie dla mnie, nie dla mojego temperamentu. To już wole IFS w Mitsubishi. Wersja Rubcion mimo iż mocniejsza to nie powala na kolana. Grubość półosi taka sama jak w Pajero a porównując mosty tylny w Pajero do D44 to też bym wola Mitsubishi.Mroczny pisze:to kup pipa i wydaj 2 k$ na mocniejsze bebechy
Po drugie nikt ale to nikt mnie nie przekona do auta z silnikiem benzynowym w terenie w naszych polskich realiach nie mowie tu spalaniu aczkolwiek to bardzo ważny czynnik.
coraz bliżej do 40stkirudypajero.koszalin pisze:Co cię napadło na motanie ?!?! Do wody ci czegoś dosypali czy co

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Z tymi dieslami to się tak nie jurgaj Bartłomieju. O ile jeszcze uda Ci się znaleźć iglasty motór starej generacji tolerujący alternatywne źródła energii to ok. Ale te wszystkie nowe...
Benzyna nie jest zła. Pod warunkiem, że duża litrażowo i że fałka i że łatwo gazowalna. Potem już tylko mądry montaż instalacji i wio.
Buduj. Ma to cieszyć głównie Ciebie, nie nas
Benzyna nie jest zła. Pod warunkiem, że duża litrażowo i że fałka i że łatwo gazowalna. Potem już tylko mądry montaż instalacji i wio.
Buduj. Ma to cieszyć głównie Ciebie, nie nas

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
nas cieszą niepowodzenia, wpadki, błędy i wszystkie okazje do powiedzenia "a nie mówiłem?"
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
chlopie skup sieernil pisze:Ło matko...
Trzeba zapewne odkręcić w lewo, odjechać deko mostem, wymienić (po taniości pasują bodajże od polonaise'a), po czym wjechać mostem i zakręcić w prawo. Można też wyjąć hawacze, położyć na ziemi, wymienić co trzeba i założyć nazad.
Przy czym, jak miałeś je zdrowo wyprane, to otwory będziesz miał jajowate i ogólnie będzie to wszystko na złom





co do orginalow to od zawsze byly dostepne w cenie nizszej niz polonezy. trza tylko ruszyc glowa i dupe do salonu hyundaia

- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Eskapada pisze:
w Pajero a porównując mosty tylny w Pajero do D44 to też bym wola Mitsubishi.
polecam najsampierw zmielić Dane potem most misia i na końcu wypowiedzieć się o trwałości,
trwałość jak uroda rzecz względna i zależna od miliona warunków
Pain is temporary, pride is forever
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
Wpadasz tutaj Darku po trzech lata i jeśli wydaję Ci się , że pisze sobie a muzą czerpiąc wiedzę z wirtualnego nieba off roadu to ...
ziew

ziew

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: tuleje tylnych wahaczy - mocowanie do ramy
sobie a muzom? ależ skąd.. to była rada dobra


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość