Pajero I łożyska przód

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

mmg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw maja 12, 2011 8:06 am

Pajero I łożyska przód

Post autor: mmg » czw maja 12, 2011 12:15 pm

Witam

Mam do wymiany przednie łożyska w Pajero I. Jest to moje pierwsze auto tego typu
Trochę nas przeraża rysunek tego całego systemu w przednich kołach. Co przejrzeć przy okazji i na co zwrócić uwagę przy składaniu tego do kupy?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: Eskapada » czw maja 12, 2011 12:25 pm

Zwróć uwagę na kolejność rozkładania, np zamontowanie mosiężnej podkładki odwrotnie ( obrócenie jej o 180 stopni ) będzie skótkowalo nie możliwością zamontowania pierścienia segera.

Jeśli bazujesz na zestawie naprawczym piasty koła to wiedz o tym, że zawiera on dwa łożyska stożkowe i jeden uszczelniacz a może mieć do wymiany łożysko igiełkowe na półosi ( lub je uszkodzisz przy wyjmowaniu ). Nie kupuj tanich łożysk tanich zestawów naprawczych np: BTA
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

mmg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw maja 12, 2011 8:06 am

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: mmg » czw maja 12, 2011 1:26 pm

Eskapada pisze:Zwróć uwagę na kolejność rozkładania, np zamontowanie mosiężnej podkładki odwrotnie ( obrócenie jej o 180 stopni ) będzie skótkowalo nie możliwością zamontowania pierścienia segera.

Jeśli bazujesz na zestawie naprawczym piasty koła to wiedz o tym, że zawiera on dwa łożyska stożkowe i jeden uszczelniacz a może mieć do wymiany łożysko igiełkowe na półosi ( lub je uszkodzisz przy wyjmowaniu ). Nie kupuj tanich łożysk tanich zestawów naprawczych np: BTA
dzięki, nie ma objawów usterki łożysk półosi ale sprawdzę dostępność na wszelki wypadek

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: Kajen » czw maja 12, 2011 7:19 pm

Torrington b-2012 to jest to łozysko igiełkowe. Co sprawdzic jeszcze ? No przeguby, sworznie, koncowki drązkow, elementy gumowe zawieszenia, oleje, krzyrzaki, wspornik ukladu kierowniczego, ilosc rdzy na ramie, amortyzatory... to tak z grubsza :)

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: drut » czw maja 12, 2011 9:06 pm

Kajen pisze:Co sprawdzic jeszcze ? No przeguby, sworznie, koncowki drązkow, elementy gumowe zawieszenia, oleje, krzyrzaki, wspornik ukladu kierowniczego, ilosc rdzy na ramie, amortyzatory... to tak z grubsza :)
po co sie meczyc skoro pewno na bank wyrypane wsio :)21

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: Kajen » czw maja 12, 2011 9:17 pm

NIe do konca ale faktycznie gorny sworzen przed wymianą losysk to mogłby kupic bo nie ciekawie widze tą wymiane bez zdejmowania zwrotnicy. Dol jakos pusci, cztery sruby da sie wyciągnac ale gorny to mozna latwo rozwalic... I warto miec w zapasie. I warto tez zapakowac tam koyo.

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: drut » czw maja 12, 2011 9:26 pm

Kajen pisze:NIe do konca ale faktycznie gorny sworzen przed wymianą losysk to mogłby kupic bo nie ciekawie widze tą wymiane bez zdejmowania zwrotnicy. Dol jakos pusci, cztery sruby da sie wyciągnac ale gorny to mozna latwo rozwalic... I warto miec w zapasie. I warto tez zapakowac tam koyo.

masz jakies problemy z wyjeciem sworznia z zwrotnicy ???? :o :o :o :o :o :o

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: Kajen » czw maja 12, 2011 9:40 pm

Ja ? Nie, juz nie, akurat cały przedni zawias robie w jeden wieczor, jak potrzeba :)

EDIT:
Ale kolega od łozysk moze miec, przeciez jeszcze nigdy tego nie robil. A jak bedzie kupowal wujowe zamienniki to nauczy sie to robic szybko tak jak ja :P

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: drut » czw maja 12, 2011 10:06 pm

wybic sworzen ze zwrotnicy to 5 min pracy malego mlotka bez zadnych strat w sprzecie.
napisz mi lepiej czy da rade wyjac poloske bez odpinania dolnego sworznia, bo juz nie pamietam a poszly sie ebac mieszki karwa...(lewa poloska)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: Eskapada » pt maja 13, 2011 7:09 am

drut pisze:wybic sworzen ze zwrotnicy to 5 min pracy malego mlotka bez zadnych strat w sprzecie.
napisz mi lepiej czy da rade wyjac poloske bez odpinania dolnego sworznia, bo juz nie pamietam a poszly sie ebac mieszki karwa...(lewa poloska)
oczywiście, że się - szlifierką kontową :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I łożyska przód

Post autor: drut » pn maja 16, 2011 12:31 am

Eskapada pisze:
drut pisze:wybic sworzen ze zwrotnicy to 5 min pracy malego mlotka bez zadnych strat w sprzecie.
napisz mi lepiej czy da rade wyjac poloske bez odpinania dolnego sworznia, bo juz nie pamietam a poszly sie ebac mieszki karwa...(lewa poloska)
oczywiście, że się - szlifierką kontową :wink:
to jakas bankowa odmiana szlifierki jest ? :)21 :)21 :)21 :)21
czy chodzi o jakies inne konto ? :)21 :)21 :)21 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość