Strona 1 z 2

Most PII tył różnice

: pn maja 30, 2011 12:56 pm
autor: Przemy
Powiedzcie mi czy rodzaj przełożenia był przypisany do konkretnego silnika?
Czy półośki się czymś różnią? takie same, inne?
Czy może wystarczy zamienić sam dyferencjał?
a reszta gratów taka sama?

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 7:23 am
autor: Kajen
Przemy pisze:Powiedzcie mi czy rodzaj przełożenia był przypisany do konkretnego silnika?
Czy półośki się czymś różnią? takie same, inne?
Czy może wystarczy zamienić sam dyferencjał?
a reszta gratów taka sama?
Tak
Tak / są różne
Nie
Nie

Prosciej bedzie jak napiszesz co chcesz zrobic. Blokade z tylu ?

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 8:02 am
autor: Eskapada
Przemy pisze:Powiedzcie mi czy rodzaj przełożenia był przypisany do konkretnego silnika?
Kajen pisze:
Tak

i Tak i nie :)21 Benzyny to 4.6... ale czasem 4.8.. Przyjaciel miał 4.6... czyli raczej standard a klient który ma bliźniacze auto ma 4.8...

Diesle 2.8 na najczęściej 4.8... Diesel 2.5 to 4.6 takiego miałem fabrycznie. Mo kumpel miał 4.8.. inny mam fabryczne 5.29.

Konia z rzędem temu kto zna klucz dobru przełożeń. Od zamontowanego reduktora ( SS lub ES) oraz wersji wyposażeniowej to na pewno nie zależy

:)21

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 8:13 am
autor: Kajen
Nic dodac, nic ując :)21

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 9:17 am
autor: Przemy
Konkretnie chodzi o to:
złamał sie most do tego ukręciła sie półośka. Moje przełożenie to 5,285 z blokada. W mojej okolicy nic takiego nie maja o tym przełożeniu a nawet na alledrogo jak jest to w cenie 2 krotnie wyższej niż inne przełożenie. I tu moje pytanie czy dało by rade przełożyc sam moj dyferencjał do innej pochwy i półosiek.

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 10:07 am
autor: Kajen
No to masz proste zadanie bo podejdzie.

Polosie mają chyba 30.5 mm srednicy.
Problem jest dopiero, kiedy chcesz dyfer z blokadą wrzucic do mostu bez blokady. Jak chcesz to Ci konkretnie zmierze połoske z l200, ale w pajero 1 jest taka sama srednica, polosie roznią sie długosciami, poza tym bebechy z blokadą sa w innej osi niz bebechy bez blokady. Generalnie cały mechanizm pasuje tylko talerz od mechanizmu pneumatycznego zaczyna haczyc od korek wlewu oleju, no i te długosci polosiek, 20 mm jest przesuniecia.

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 2:49 pm
autor: Przemy
tak mniej więcej wymiarowana półośka z mostu przełożenie 5,285 z blokada, 2,5td long.


Obrazek

@Kajen z Twojego postu wynika ze średnica na wieloklinie jest taka sama. Mógłbyś zmierzyć jeszcze długość od tulei zabezpieczającej? (tak jak na tym szkicu)

Jeszcze policzę zęby ile ich jest.

A jeśli bym brał to także most z blokadą to myślę że nic by nie haczyło.

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 4:41 pm
autor: Kajen
To prawa jest czy lewa ? :)21

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 4:48 pm
autor: Kajen
Sekunda, no. Mam polos z mostu od l200 a z tego co mierzyłem to jest on szerszy o 50 mm na strone wiec i polosie bedą automatycznie dłuzsze.

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 5:42 pm
autor: Kajen
Prosze bardzo:

To jest prawa polos z mostu od l200, ratio 4.875, nie chcialo mi sie rysowac od poczatku wiec przerobiłem Twoj rysunej, na czerwono masz wymiary, ktore sa u mnie. Lewa polos wylądowała na złomie. A wiec:
Obrazek

Ale lepiej zapoznaj sie z tym:
Obrazek

Dzieki uprzejmosci PiRomana mamu tu oto taki rysunek :)2

Jest to dyfer z pajero 2, ratio 4.875, tyl na sprezynach, z blokadą.
Uprzejmie donosze ze dyfer z l200 2001 z takim samym ratio, na resorach jest identyczny.

Jak pomierzysz swoj zmielony 5.29 to bedziesz wszystko wiedzial.

Czyli:
Nie da sie wsadzic bebechow z mostu z blokadą do mostu bez blokady bo:
-bedzie haczył o korek wlewu oleju (choc podejzewam ze pare mlotkow by dostal i by sie naprostowal)
- Polosie sie ni wuja nie zgrają z dyfrem z racji tego chocby ze dyfer z blokadą ma w srodku taki pierdolnik zaslepiony i nie wcisniemy polosi, a dyfer bez blokady jest jakby przelotowy).
-Wychodzi na to ze polos trzeba skrocic o 20 mm czyli zostanie 10-12 mm wielowypustu, troche malo.
-A z drugiej manki polos bedzie za krotka o 20 mm czyli tez dupa. Znam przynajmniej dwa przypadki zmielenia polosi po montazu bebechow z blokadą, czyli kwestia czasu i cisnienia kiedy to wszystko sie rozleci.


No.
Walcz :)21

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 9:03 pm
autor: Przemy
Ta jedna wartość wpisałem zła bo zamiast wpisanego 34,7 jest 37,7 u Ciebie jest 34,5 może to błąd pomiarowy u mnie. Zresztą tam o nic i tak sie nie opiera. Teraz pozostaje tylko kwestia długości półosiek. Jutro rano na spokojnie je jeszcze pomierzę.



Dzieki za info

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 9:27 pm
autor: Kajen
Bo na polosce od l200 są dwa uskoki (podtoczenia) i zmierzylem pierwsze lepsze. Wydaje mi sie ze kupując most z blokadą od pajero 2, to bebechy będą pasowac plug&play, obudowy mostow kiedys mierzyłem u Powy, kiedys i Romek mi mierzyl, wychodziło z tego ze są o 20 mm szersze mosty w dwójce niz w jedynce. Moja rada ? Pomierz bebechy i jak Ci wyjdzie cos w podobie do tych wymiarow ze szkicu to kupuj 4.875 a 5.29 wrzucisz bezproblemowo.

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 9:53 pm
autor: Przemy
Jutro będę miarkował. Jeszcze gdybyś gdzieś pod ręką miał półoś to czym mógłbyś policzyć ilość zębów?

wydaje mi się ze było by P&P z mostem bo przecież rozstaw kół musi być taki sam, więc półośki powinny być jednakowe, tz. chodzi mi o most z blokada = most z blokada i analogicznie bez. Jeśli ilość zębów jest też taka sam to w mechanizm różnicowy też powinno być ok.

Muszę to pomierzyć i wyjdzie.
No chyba że ktoś ma na zbyciu most takiego jakiego szukam :)21 za odpowiednie pieniądze.

Re: Most PII tył różnice

: wt maja 31, 2011 10:07 pm
autor: Kajen
Liczyłem wielowypust, 28 :)

Tylko zapomniało mi sie napisac. :)21 Mowie Ci ze bedzie dobrze.

Bardzo masz poharataną tą obudowe mostu ?

Re: Most PII tył różnice

: śr cze 01, 2011 6:55 am
autor: Eskapada
Reasumując z doświadczenia
:)21

Jeśli mosty mają blokady oraz taką sama średnicę koła talerzowego 8 lub 9 cali ( dla ułatwienia taką samą liczbę śrub na obwodzie obudowy mostu ) to da się samą główkę przełożyć bez względu na przełożenia. Ja miałem fabrycznie 4.625 i przełożyłem gruchę mostu 5.29 ( czyli dokładnie 5,285 ) Kumpel w modelu 3.0 V6 miał 4.875 również bez problemu przełożył gruchę mostu 5.29.Warunek średnica oraz brak lub posiadanie blokady.

Re: Most PII tył różnice

: śr cze 01, 2011 10:40 am
autor: Kajen
Dokładnie. Mało tego. Mam most przedni w zapasie, jestem pewien ze da sie ogarnąc przednią blokade z tylnego mostu. Przerobka taka to troche cięcia, spawania i przerobki połosi :)

PS. Warunek to połosie tylne, sa rozne wymiary, jezeli most tylny od pajero 1 ma szerokosc x to juz most z dwojki ma x+20mm a z l200 x+100 mm

Re: Most PII tył różnice

: śr cze 01, 2011 8:40 pm
autor: Przemy
U mnie tez są 28 zęby.

Zatem biorę most z innym przełożeniem z blokada i przekładam graty. Mam nadzieje ze bedzie OK.

Dzieki wielkie za pomoc

Re: Most PII tył różnice

: sob cze 04, 2011 8:41 am
autor: Przemy
Nie ma nikt z was na zbyciu mostu z blokadą? Albo powiedzcie u kogo kupić za rozsądne pieniądze. :-?

Re: Most PII tył różnice

: ndz cze 05, 2011 9:22 am
autor: Eskapada
Przemy pisze:Nie ma nikt z was na zbyciu mostu z blokadą? Albo powiedzcie u kogo kupić za rozsądne pieniądze. :-?
Od Pająka znajdziesz go na Allegro

:)21

Re: Most PII tył różnice

: pn cze 06, 2011 10:15 pm
autor: Przemy
Eskapada pisze: Od Pająka znajdziesz go na Allegro

:)21
Dzwoniłem nie ma na 10 śrub z blokada

Re: Most PII tył różnice

: śr cze 15, 2011 8:27 pm
autor: Przemy
Wreszcie znalazłem odpowiedni most.
Jest ich chyba z 16 rodzajów.

Mam jeszcze jedno pytanie bo miałem most z mała główka a teraz będzie z duża ale o tym samy przełożeniu. Bedzie to dobrze?

Re: Most PII tył różnice

: czw cze 16, 2011 5:39 am
autor: Eskapada
Przemy pisze:Wreszcie znalazłem odpowiedni most.
Jest ich chyba z 16 rodzajów.

Mam jeszcze jedno pytanie bo miałem most z mała główka a teraz będzie z duża ale o tym samy przełożeniu. Bedzie to dobrze?
Będzie

Re: Most PII tył różnice

: czw cze 16, 2011 8:16 am
autor: Przemy
Dzieki @Eska.

Bo już pojeździłbym, tyle czasu ten złom stoi.

A słyszałem że z dużą główka jest niby mocniejszy? to prawda?

Re: Most PII tył różnice

: czw cze 23, 2011 8:58 am
autor: Przemy
Jakie przełożenia mostu polecacie?

Re: Most PII tył różnice

: pt cze 24, 2011 6:10 am
autor: Eskapada
Przemy pisze:Jakie przełożenia mostu polecacie?
33 cale i więcej 5.29
31 cali 4.875