japoncy sto lat za ruskimi

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: drut » ndz cze 12, 2011 3:36 pm

tak wyglada wspornik z moskwicza z lat 50
Obrazek

w srodku sa lozyska toczne.
japoncy do dzisiaj nie stworzyli trwalego wspornika do swoich szrotow :(

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 4:01 pm

Oj... taki niby mądry a dziwi się dlaczego "japoncy" (i inni) stosują mniej odporne rozwiązania...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: drut » ndz cze 12, 2011 7:09 pm

kto sie dziwi ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: N2O » ndz cze 12, 2011 10:35 pm

Łożyska toczne, to raczej niezbyt udany pomysł we wsporniku w którym wałek obraca się pewnie mniej niż 90 stopni.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: drut » ndz cze 12, 2011 10:41 pm

N2O pisze:Łożyska toczne, to raczej niezbyt udany pomysł we wsporniku w którym wałek obraca się pewnie mniej niż 90 stopni.
:)21
to ciekawe co piszesz. w takim razie bedziesz musial wywalic te ktore masz w kolumnie kierowniczej.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: polaff » pn cze 13, 2011 3:47 am

drut pisze:
N2O pisze:Łożyska toczne, to raczej niezbyt udany pomysł we wsporniku w którym wałek obraca się pewnie mniej niż 90 stopni.
:)21
to ciekawe co piszesz. w takim razie bedziesz musial wywalic te ktore masz w kolumnie kierowniczej.
przeciętna kolumna wykonuje około 3 obroty (najczęściej) od jednego do drugiego skrajnego położenia
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: wojtek_kom » pn cze 13, 2011 7:28 am

Jakie to ruskie, przeca to części Adolfa H., wierna kopia.
Japonce, wprowadzili dopiero takie rozwiązania w latach 80 XX wieku :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: Eskapada » pn cze 13, 2011 7:43 am

Drucik ile ty jeszcze założysz tematów dotyczący owego wspornika - przy..łeś się w głowę nim czy co, że tak Ci za skórę zalazł

:)21

Auto idealne trzeba sobie zbudować samemu a każdy fabryczny produkt ma swoje wady i zalety i czas już przestać zaśmiecać dział Mitsubishi kolejnymi debilnymi tematami na temat wspornika wspornika - albo kontynuuj swoje gorzkie żale w jednym ze swoich tematów albo pisz w towarzyskich. Jak ktoś będzie miał naprawdę problem ze wspornikiem na na pewno to wyszukiwarki nie pisze haseł ruskie japońcy itp...

:evil:

A działowi Mitsubishi przydał by się drugi moderator mający więcej czasu i cierpliwości aby ogarnąć tą tematyczna anarchie i chaos

:evil:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: bilans » pn cze 13, 2011 7:52 am

Eskapada pisze:Drucik ile ty jeszcze założysz tematów dotyczący owego wspornika - przy..łeś się w głowę nim czy co, że tak Ci za skórę zalazł

:)21

Auto idealne trzeba sobie zbudować samemu a każdy fabryczny produkt ma swoje wady i zalety i czas już przestać zaśmiecać dział Mitsubishi kolejnymi debilnymi tematami na temat wspornika wspornika - albo kontynuuj swoje gorzkie żale w jednym ze swoich tematów albo pisz w towarzyskich. Jak ktoś będzie miał naprawdę problem ze wspornikiem na na pewno to wyszukiwarki nie pisze haseł ruskie japońcy itp...

:evil:

A działowi Mitsubishi przydał by się drugi moderator mający więcej czasu i cierpliwości aby ogarnąć tą tematyczna anarchie i chaos

:evil:

spokojnie szkoda zdrowia .....
"chaos" jaki chaos tu jest wszystko ok .. :)21
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: Videlec » pn cze 13, 2011 8:21 am

Eskapada pisze:(...)A działowi Mitsubishi przydał by się drugi moderator mający więcej czasu i cierpliwości aby ogarnąć tą tematyczna anarchie i chaos

:evil:
nie ma problemu, moge się tym zająć :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: drut » pn cze 13, 2011 8:45 am

polaff pisze:
drut pisze:
N2O pisze:Łożyska toczne, to raczej niezbyt udany pomysł we wsporniku w którym wałek obraca się pewnie mniej niż 90 stopni.
:)21
to ciekawe co piszesz. w takim razie bedziesz musial wywalic te ktore masz w kolumnie kierowniczej.
przeciętna kolumna wykonuje około 3 obroty (najczęściej) od jednego do drugiego skrajnego położenia
przecietna kolumna kierownicza wykonuje dokladnie tyle samo obrotu co wspornik pracujacy w jej ukladzie, drogi kolego :)21
na drugi raz pomysl zanim cos napiszesz :)21
Eskapada pisze:Drucik ile ty jeszcze założysz tematów dotyczący owego wspornika - przy..łeś się w głowę nim czy co, że tak Ci za skórę zalazł

:)21
przepraszam :oops: :oops: :oops:
uciekam w takim razie pisac o wyprawowych patrolach v8 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: polaff » pn cze 13, 2011 9:40 am

drut pisze:
przecietna kolumna kierownicza wykonuje dokladnie tyle samo obrotu co wspornik pracujacy w jej ukladzie, drogi kolego :)21
na drugi raz pomysl zanim cos napiszesz :)21
kolumna kierownicza wykonuje tyle obrotów ile napisałem i nie zamierzam Ci tego udowadniać - poczytaj :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolumna_kierownicy
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: drut » pn cze 13, 2011 9:57 am

karwa.... polaff
tak oczywiscie masz racje.
oska z wasem kreci sie u ciebie 3 razy wokol swojej osi. tak oczywiscie, nie ma co do tego watpliwosci :)16
powiedz mi po co sie wtraciles z takimi rewelacjami w temat? i jeszcze usilnie brniesz zamiast przyjac do wiadomosci ze glupote palnales?

do twojej wiadomosci i zakanczam dyskusje:

znajdz roznice w pojeciu przekladnia a kolumna.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: bilans » pn cze 13, 2011 10:05 am

jeden pierdzieli o tym drugi o owym, panowie obaj macie rację tylko się nie dogadaliście !!!!!
wąs ok lewo prawo <- ->
a kolumna kierownicza (czyli to od kierownicy do przekładni ) robi przecie 2/3obroty L/P
bardziej łopatologicznie nie potrafię ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: drut » pn cze 13, 2011 10:19 am

nastepny... kolumna(steering box) robi 1/4 obrotu. przekladnia robi 3 obroty. -> dla przytrzymanych : przekladnia w kolumnie kierowniczej

wspornik to taka kolumna bez przekladni wiec nie wiem po co w ogole polaff wtracal swoje 3 grosze do podtematu o lozyskach.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: bilans » pn cze 13, 2011 10:29 am

http://allegro.pl/przekladnia-kierownic ... 57585.html
czy to wg . ciebie jest przekładnia czy kolumna kierownicza .. ?????
bo sie kurna jakoś dogadać nie możemy ...
Ostatnio zmieniony pn cze 13, 2011 6:52 pm przez bilans, łącznie zmieniany 1 raz.
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: bilans » pn cze 13, 2011 10:31 am

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: Balu-Balu » pn cze 13, 2011 10:33 am

:)20

Przekładnia jest z wąsem a kolumna to element od kierownicy do przekładni. Oczywiście tej z wąsem. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: Kajen » pn cze 13, 2011 10:48 am

Za gorąco w głowke sie zrobiło ? Proponuje udac sie w jakies mniej nasłonecznione miejsce i ochłonąc.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: polaff » pn cze 13, 2011 10:51 am

Balu-Balu pisze: Oczywiście tej z wąsem. :)21 :)21

jak bez wąsa jest to też :)

Wytłumaczcie tamu gamoniowi bo ja już nie mam pomysłu jak najmądrzejszemu na forum wyjaśnić, zaraz z maglownicą i bendiksem wysprzęglika tu wyskoczy!
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: drut » pn cze 13, 2011 6:23 pm

bilans pisze:https://picasaweb.google.com/lh/photo/6 ... directlink


czy to wg . ciebie jest przekładnia czy kolumna kierownicza .. ?????
bo sie kurna jakoś dogadać nie możemy ...
link nie pyci.
to jest drazek kolumny kierowniczej - steering column shaft. jeszcze jakies pytania?
polaff pisze:
Balu-Balu pisze: Oczywiście tej z wąsem. :)21 :)21

jak bez wąsa jest to też :)

Wytłumaczcie tamu gamoniowi bo ja już nie mam pomysłu jak najmądrzejszemu na forum wyjaśnić, zaraz z maglownicą i bendiksem wysprzęglika tu wyskoczy!

dolaczam sie do prosby, poniewaz polaff nie jest w stanie wytlumaczyc jak to was w przekladni/kolumnie ma 3 obroty i mozna zastosowac lozysko (ożysko niektórzy mawiaja) toczne, a ten sam was po przeciwnej stronie ramy samochodu(chassis frame) na tak zwanym wsporniku (idler arm) nie moze byl lozyskowany tocznie bo ma 1/4 obrotu.
zatem prosze o odpowiedz dlaczego po jednej stronie jest 3 obroty a po drugie 1/4. moze byc z rysunkami. dziekuje.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: bilans » pn cze 13, 2011 6:52 pm

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: drut » pn cze 13, 2011 7:02 pm

to jest steering box. po naszemu niektorzy mowia przekladnia a inni kolumna. przekladnia zebata w steering boxie ma przelozenie okolo 1:12. was przekladni (pitman arm) obraca sie o 1/4 obrotu wokol wlasnej osi a w tym czasie drazek kolumni kier (steering column shaft) obraca sie okolo 3 razy.

was przekladni (pitman arm) jest osadzony na wałku przekladni ktory jest lozyskowany lozyskami (ożyskami) tocznymi.. po drugiej stronie ukladu kierowniczego jest wspornik (idler arm) ktory rozni sie od steering boxa brakiem przekladni zebatej.

zwracam sie z uprzejma prosba do kolegi N2O niech wytlumaczy mi - laikowi - dlaczego walek przekladni na ktorym jest was moze byc osadzony na lozyskach tocznych, a walek na ktorym jest wspornik nie moze pracowac lozyskowany tocznie.

pytanie kolejne kieruje do polaffa: ile obrotow ma was przekladni a ile was wspornika.

dziekuje za uwage :)21

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: kozioU » pn cze 13, 2011 8:50 pm

drut pisze: japoncy do dzisiaj nie stworzyli trwalego wspornika do swoich szrotow :(
Do pajero to może i nie stworzyli. W takiej vitarze na ten przykład nic się nie dzieje ze wspornikiem. Raz na 15 lat trzeba tylko tulejkę wymienić. :)21
drut pisze:to jest steering box. po naszemu niektorzy mowia przekladnia a inni kolumna.
Po naszemu steering box to przekładnia kierownicza. A ci, którzy mówią kolumna, mówią też tłoczki na zaciski a na tłoczki mówią cylinderki. :)21

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: japoncy sto lat za ruskimi

Post autor: polaff » pn cze 13, 2011 9:36 pm

kozioU pisze:
Po naszemu steering box to przekładnia kierownicza. A ci, którzy mówią kolumna, mówią też tłoczki na zaciski a na tłoczki mówią cylinderki. :)21

ta i bandix i wysprzęglik nawet przeglądarka to podkreśla.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości