Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Tommek261
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr maja 25, 2011 8:15 am
Lokalizacja: Wielkopolska Komorniki

Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Tommek261 » czw sie 04, 2011 10:38 am

Witam wszystkich.
Znów muszę prosić was o radę.
Strasznie klekoczą mi zawory.
Mechanik ustawił luz na 0.25 wydech i ssący ale mówił że prawie nic nie regulował bo tylko 2 były nie tak.
Co zrobić aby te stukanie zlikwidować chociaż trochę.
Jak na wolnych chodzi to nie słychać a jak tylko przekracza 1000obr to zaczyna stukać.

Jak to ugryź?

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Blues_M07 » czw sie 04, 2011 12:06 pm

A może masz już wyepane koniki!?
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Tommek261
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr maja 25, 2011 8:15 am
Lokalizacja: Wielkopolska Komorniki

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Tommek261 » czw sie 04, 2011 2:19 pm

Tzn?czy któraś część jest wymienna?

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Blues_M07 » czw sie 04, 2011 3:26 pm

Musisz sprawdzić łożyskowanie konika,nie wiem co tam masz,tulejkę czy łożysko igiełkowe.Koniki wymienia się raczej w całości.Nowe kupisz od Hyundaia,tańsze a takie same jak w Pajero.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Adas » czw sie 04, 2011 5:14 pm

mogą Ci klepać tylne łożyska dźwigienek, te które chodzą po wałku rozrządu, albo masz źle ustawiony zapłon

Tommek261
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr maja 25, 2011 8:15 am
Lokalizacja: Wielkopolska Komorniki

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Tommek261 » czw sie 04, 2011 9:00 pm

Co do zapłonu to ustawienie pompy chyba jest fabryczne jeszcze bo ma pomalowane śruby.
A kleje ewidentnie z pod kapy zaworowej.
tak do 1200 słabo słychać albo jak jest zimny olej potem jak sie rozgrzeje to jest powyżej 1200obr to słychać dość mocno.

To co proponujecie?co kupić i wymienić?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Kajen » czw sie 04, 2011 9:26 pm

Cztery ssące i cztery wydechowe koniki. Nowki sztuki bierz bo uzywek brak a i ceny z kosmosu. Nowa dzwigienka kosztuje 45 pln w intercarsie w Tychach, dostepna w ciągu 24 h. Nazywa sie to "dzwigienka zaworu ssacego/wydechowego hyundai h100 2.5td". O ile masz na rolkach a nie na slizgach...

P.S. Bedziesz musiał ze starych konikow przełozyc srubki i nakretki bo cena nowych powala na kolana jeszcze bardziej - ok 30 szelestow sztuka...

Walcz

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Qbartx » czw sie 04, 2011 9:30 pm

A najpierw zobacz czy masz dokrecone sroby od walka po ktorym chodza koniki.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Kajen » pt sie 05, 2011 1:58 am

I ustaw nie .25 tylko .5 mm luz. Temat jest do ogarniecia na parkingu pod tesco, np w Tychach ;)

Znane z autopsji, jakze byłem wku@wiony wtedy...

Tommek261
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr maja 25, 2011 8:15 am
Lokalizacja: Wielkopolska Komorniki

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Tommek261 » pt sie 05, 2011 4:52 pm

Tzn co mam przestawić teraz zawory z 0.25 na 0.5?wszystkie?
Czy możecie mi ktoś podać konkretnie co by trzeba było wymienić?tylko dźwigienki?czy coś jeszcze?
Ile sztuk?i czego?
Z góry serdeczne dzięki

Czekam na info

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Adas » pt sie 05, 2011 5:06 pm

masz 4 dźwigienki ' I ' i 4 dźwigienki ' E ', to dźwigienki ssące i wydechowe, są one różne, najlepiej rozebrać klawiaturę i sprawdzić które mają luz, można je sprawdzić przed wymianą wszystkich, trzeba odkręcać ośkę klawiatury od środka, żeby nie pękła wypchnięta przez sprężynę zaworu, po demontażu warto sprawdzić czy jakaś rolka (łożysko igiełkowe) nie rozsypała się i czy nie ma odrobinek metalu na głowicy, jak zauważysz, że jest rozsypana rolka dokładnie umyj głowicę i przeciągnij magnesem żeby zebrać resztki, warto sprawić wałek czy nie jest uszkodzony,
sprawdź czy masz dobre smarowanie, odpal silnik i odkręć korek na pokrywie zaworów, jak pada smarowanie to pierwszym objawem jest brak smarowania klawiatury, przez to też może ona klepać....
Ostatnio zmieniony sob sie 06, 2011 6:38 am przez Adas, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Kajen » pt sie 05, 2011 10:32 pm

Warto tez przedmuchac te małe otworki w wałky coby byc pewnym ze koniki mają dobre smarowanie.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Przemy » sob sie 06, 2011 7:51 am

Kajen pisze:I ustaw nie .25 tylko .5 mm luz. .
Dlaczego chcesz zwiększyć luzy?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Kajen » pn sie 08, 2011 8:23 pm

Przemy pisze:
Kajen pisze:I ustaw nie .25 tylko .5 mm luz. .
Dlaczego chcesz zwiększyć luzy?

Dlatemu, ze na .25 bedzie ch@jowo palił ciepły.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: DamnIt! » ndz sie 21, 2011 6:57 am

Co wy macie z tym luzem nie tak? U siebie mam 0.25 i zawsze pali z półobrotu niezależnie od temperatury.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: Kajen » ndz sie 21, 2011 10:15 am

Powa, obraziłes sie ? Mam dla Ciebie kilka rzeczy ale chyba numer zmieniłes co ?

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Problem z klekoczącymi zaworami 2.5TD

Post autor: DamnIt! » ndz sie 21, 2011 1:14 pm

Kajen pisze:Powa, obraziłes sie ? Mam dla Ciebie kilka rzeczy ale chyba numer zmieniłes co ?
jestem teraz w domu, ale niestety telefon zostawiłem w przemyślu. [cenzura] jego mać! :/ pisz mi prv teraz - bo w nocy jade na przemyśl spowrotem i nie wiem kiedy wracam znowu.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość