Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania usterka

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania usterka

Post autor: magic_4x4 » sob lis 05, 2011 9:15 pm

Witam Po 2 miesiącach bez samochodu i przejeżdżaniu od mechanika do mechanika może ktoś tutaj mi pomoże. Na forum nie znalazłem podobnego tematu.
Usterka polega na nagłym braku mocy. Po odpaleniu rano silnik ciągnie normalnie po czym nagle traci moc i czuć jakby w silniku zostało jej pół do tego pali jak sok (35l/100). Zdarza się że moc powróci nawet podczas jazdy i wszytko wraca do normy.Objaw występuje zarówno na benzynie i gazie. Po podpięciu pod komputer diagnoza mówiła czujnik położenia wału i wałka rozrządu tyle tylko że ten silnik ich nie posiada z tego co wytłumaczyli mi mechanicy (silnik starszej generacji ponoć wszystko ma w aparacie zapłonowym) inne błędy po wykasowaniu się nie powtórzyły. Po zdjęciu złącza przepływki silnik reaguje więc założyłem że jest sprawna. Dotychczas wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, świece, aparat zapłonowy. Samochód - pajero 3000 z 92r Zasilanie benzyna+gaz. gaz założony w lipcu tego roku. Temp wody w normie. Z góry dzięki za pomoc i jakieś podpowiedzi.
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: Zibi » sob lis 05, 2011 9:28 pm

Miałem kilka lat temu podobny objaw co prawda w innym aucie ale system podobny. Wyłożyło sie na tym kilku mechaników. Przyczyna byla prozaiczna - złamany przewód zasilający cewkę czy tez aparat zapłonowy.

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: magic_4x4 » sob lis 05, 2011 9:37 pm

Sprawdzę jeszcze raz ale każdy z mechaników twierdził że przeglądnął instalację i niepewne złącza zostały przelutowane. Thx za podpowiedz.
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: Zibi » sob lis 05, 2011 9:39 pm

Tego żadnym miernikiem nie pomierzysz, u mnie przeszło dopiero wtedy gdy zdublowałem instalację, tak znalazłem miejsce zawodne.

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: magic_4x4 » sob lis 05, 2011 9:45 pm

Ok więc postaram się zrobić przewody na nowo i dam znać z jakim efektem zakończyła się operacja.
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: gebels » sob lis 05, 2011 11:59 pm

przepustnice sprawdź czy nie zasrana :)21 ??

a o broty na wolnyc ci letko nie zaniża lub nie falują ??
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: magic_4x4 » ndz lis 06, 2011 7:54 am

Przepustnice sprawdzę a obroty wg manuala powinny być 700/-+/100 U mnie to jakieś 600 ale za to silnik pracuje równo.
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: Zibi » ndz lis 06, 2011 9:43 am

Czyli to może tak być, Pod wiekszym obciążeniem pojawia się problem z jakością iskry. Nie rób całej instalacji tylko zrób sobie kabelek z żabkami. Ja po koleji dublowałem kabelki mostkując kabelkiem z żabkami. Po kiku próbach doszedłem do tego.

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: Zibi » ndz lis 06, 2011 9:43 am

Czyli to może tak być, Pod wiekszym obciążeniem pojawia się problem z jakością iskry. Nie rób całej instalacji tylko zrób sobie kabelek z żabkami. Ja po koleji dublowałem kabelki mostkując kabelkiem z żabkami. Po kiku próbach doszedłem do tego.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: PiRoman » ndz lis 06, 2011 9:58 am

Zibi pisze:zrób sobie kabelek z żabkami
Kup se, co będziesz robił... 8)

Obrazek
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: Zibi » ndz lis 06, 2011 10:01 am

Dobre ! :)2

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: magic_4x4 » ndz lis 06, 2011 10:59 am

Ciekawe... tylko jak te żabki podłączyć.
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: PiRoman » ndz lis 06, 2011 11:19 am

Zrób bypas na każdym przewodzie po kolei i pojeździj. Wykluczysz lub znajdziesz przyczynę.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: magic_4x4 » ndz lis 06, 2011 11:41 am

Spokojnie zwykłe kabelki ogarniam, pytałem o żabki które wykonały małe chińskie dzieci małymi chińskimi rączkami :) bo jakoś nie widzę tego w praktyce.
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: PiRoman » ndz lis 06, 2011 11:44 am

Na pewno chcesz żebym Ci to tłumaczył? :roll: :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: magic_4x4 » ndz lis 06, 2011 11:48 am

Chinskie zaby ... no słucham?
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: PiRoman » ndz lis 06, 2011 1:24 pm

Tak musisz z każdym przewodem zrobić...

Obrazek
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: bpuchowski » ndz lis 06, 2011 5:01 pm

u mnie były podobne objawy, do tego nagle lewe garnki przestały działać. Pomogła wymiana kompa za 100 zł.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: gebels » ndz lis 06, 2011 6:24 pm

bpuchowski pisze:u mnie były podobne objawy, do tego nagle lewe garnki przestały działać. Pomogła wymiana kompa za 100 zł.

przeca tam jest normalny rozdzielacz co ma komp do lewych cylindrów ??
Czwarte serce :cry:

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: bpuchowski » ndz lis 06, 2011 7:02 pm

Wydawało mi się że kolegi i mój silnik to to samo ( 150 kM ) mój to Eco Multi V23
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: magic_4x4 » ndz lis 06, 2011 7:53 pm

Panowie najgorsze jest to że po 20 min szukania w przewodach podciśnienia i elektrycznych przeszło ... na jakiś czas(pukałem stukałem rozłączałem i jak ręką odjął). Do tego wymieniłem filtr ze stożkowego (wmontowanego przez poprzedniego właściciela) na standardowy. Jakoś nie chce się poddać :P Jak już się porządnie zagrzeje to chodzi jak nowy ;/ Ps odnośnie kompa nie mam żadnego na podmianę....a podczas "zamulenia" cylindry chodzą wszystkie, do tego przepustnica ok obroty niższe około 550/min. Najgorsze że rano będzie powtórka z rozrywki;/
Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2011 7:59 am przez magic_4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: gebels » pn lis 07, 2011 12:22 am

za niskie wolne obroty
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
magic_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: magic_4x4 » pn lis 07, 2011 3:41 pm

Tak jak myślałem 100km było ok po czym wszystko wróciło do "normy". A niskie wolne obroty są objawem a nie przyczyną. Przejechałem do mechaników w okolicy ale nikt nawet się nie chce podjąć. Pozostaje studiowanie manuala i szukanie przyczyny dalej.
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: gebels » pn lis 07, 2011 11:42 pm

kiepskich masz mechaników, przyjedź do mojego to ci zrobi :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust

Post autor: CrOOchy » wt lis 08, 2011 11:20 am

miałem to samo jak mi sonda zdechła
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości