Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania usterka
Moderator: Kosiarz
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania usterka
Witam Po 2 miesiącach bez samochodu i przejeżdżaniu od mechanika do mechanika może ktoś tutaj mi pomoże. Na forum nie znalazłem podobnego tematu.
Usterka polega na nagłym braku mocy. Po odpaleniu rano silnik ciągnie normalnie po czym nagle traci moc i czuć jakby w silniku zostało jej pół do tego pali jak sok (35l/100). Zdarza się że moc powróci nawet podczas jazdy i wszytko wraca do normy.Objaw występuje zarówno na benzynie i gazie. Po podpięciu pod komputer diagnoza mówiła czujnik położenia wału i wałka rozrządu tyle tylko że ten silnik ich nie posiada z tego co wytłumaczyli mi mechanicy (silnik starszej generacji ponoć wszystko ma w aparacie zapłonowym) inne błędy po wykasowaniu się nie powtórzyły. Po zdjęciu złącza przepływki silnik reaguje więc założyłem że jest sprawna. Dotychczas wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, świece, aparat zapłonowy. Samochód - pajero 3000 z 92r Zasilanie benzyna+gaz. gaz założony w lipcu tego roku. Temp wody w normie. Z góry dzięki za pomoc i jakieś podpowiedzi.
Usterka polega na nagłym braku mocy. Po odpaleniu rano silnik ciągnie normalnie po czym nagle traci moc i czuć jakby w silniku zostało jej pół do tego pali jak sok (35l/100). Zdarza się że moc powróci nawet podczas jazdy i wszytko wraca do normy.Objaw występuje zarówno na benzynie i gazie. Po podpięciu pod komputer diagnoza mówiła czujnik położenia wału i wałka rozrządu tyle tylko że ten silnik ich nie posiada z tego co wytłumaczyli mi mechanicy (silnik starszej generacji ponoć wszystko ma w aparacie zapłonowym) inne błędy po wykasowaniu się nie powtórzyły. Po zdjęciu złącza przepływki silnik reaguje więc założyłem że jest sprawna. Dotychczas wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, świece, aparat zapłonowy. Samochód - pajero 3000 z 92r Zasilanie benzyna+gaz. gaz założony w lipcu tego roku. Temp wody w normie. Z góry dzięki za pomoc i jakieś podpowiedzi.
Pajero 3.0 V6
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Miałem kilka lat temu podobny objaw co prawda w innym aucie ale system podobny. Wyłożyło sie na tym kilku mechaników. Przyczyna byla prozaiczna - złamany przewód zasilający cewkę czy tez aparat zapłonowy.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Sprawdzę jeszcze raz ale każdy z mechaników twierdził że przeglądnął instalację i niepewne złącza zostały przelutowane. Thx za podpowiedz.
Pajero 3.0 V6
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Tego żadnym miernikiem nie pomierzysz, u mnie przeszło dopiero wtedy gdy zdublowałem instalację, tak znalazłem miejsce zawodne.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Ok więc postaram się zrobić przewody na nowo i dam znać z jakim efektem zakończyła się operacja.
Pajero 3.0 V6
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
przepustnice sprawdź czy nie zasrana

a o broty na wolnyc ci letko nie zaniża lub nie falują


a o broty na wolnyc ci letko nie zaniża lub nie falują

Czwarte serce 

- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Przepustnice sprawdzę a obroty wg manuala powinny być 700/-+/100 U mnie to jakieś 600 ale za to silnik pracuje równo.
Pajero 3.0 V6
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Czyli to może tak być, Pod wiekszym obciążeniem pojawia się problem z jakością iskry. Nie rób całej instalacji tylko zrób sobie kabelek z żabkami. Ja po koleji dublowałem kabelki mostkując kabelkiem z żabkami. Po kiku próbach doszedłem do tego.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Czyli to może tak być, Pod wiekszym obciążeniem pojawia się problem z jakością iskry. Nie rób całej instalacji tylko zrób sobie kabelek z żabkami. Ja po koleji dublowałem kabelki mostkując kabelkiem z żabkami. Po kiku próbach doszedłem do tego.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Dobre ! 

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Ciekawe... tylko jak te żabki podłączyć.
Pajero 3.0 V6
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Zrób bypas na każdym przewodzie po kolei i pojeździj. Wykluczysz lub znajdziesz przyczynę.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Spokojnie zwykłe kabelki ogarniam, pytałem o żabki które wykonały małe chińskie dzieci małymi chińskimi rączkami
bo jakoś nie widzę tego w praktyce.

Pajero 3.0 V6
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Na pewno chcesz żebym Ci to tłumaczył?



Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Chinskie zaby ... no słucham?
Pajero 3.0 V6
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Tak musisz z każdym przewodem zrobić...


Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
u mnie były podobne objawy, do tego nagle lewe garnki przestały działać. Pomogła wymiana kompa za 100 zł.
wildcat F50 w wersji rurka z IS
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
bpuchowski pisze:u mnie były podobne objawy, do tego nagle lewe garnki przestały działać. Pomogła wymiana kompa za 100 zł.
przeca tam jest normalny rozdzielacz co ma komp do lewych cylindrów

Czwarte serce 

-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Wydawało mi się że kolegi i mój silnik to to samo ( 150 kM ) mój to Eco Multi V23
wildcat F50 w wersji rurka z IS
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Panowie najgorsze jest to że po 20 min szukania w przewodach podciśnienia i elektrycznych przeszło ... na jakiś czas(pukałem stukałem rozłączałem i jak ręką odjął). Do tego wymieniłem filtr ze stożkowego (wmontowanego przez poprzedniego właściciela) na standardowy. Jakoś nie chce się poddać
Jak już się porządnie zagrzeje to chodzi jak nowy ;/ Ps odnośnie kompa nie mam żadnego na podmianę....a podczas "zamulenia" cylindry chodzą wszystkie, do tego przepustnica ok obroty niższe około 550/min. Najgorsze że rano będzie powtórka z rozrywki;/

Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2011 7:59 am przez magic_4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero 3.0 V6
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
Tak jak myślałem 100km było ok po czym wszystko wróciło do "normy". A niskie wolne obroty są objawem a nie przyczyną. Przejechałem do mechaników w okolicy ale nikt nawet się nie chce podjąć. Pozostaje studiowanie manuala i szukanie przyczyny dalej.
Pajero 3.0 V6
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
kiepskich masz mechaników, przyjedź do mojego to ci zrobi 

Czwarte serce 

Re: Pajero V6 3000 Pojawiła się trudna do zdiagnozowania ust
miałem to samo jak mi sonda zdechła
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości