przekładnia kieownicza p II - pomocy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

pziem1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 7:10 pm

przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: pziem1 » śr gru 21, 2011 7:43 pm

czy przekądnia kierownicza która nie cieknie może być jednocześnie tak zużyta że powoduje spory luz na kole kierownicy ? dodam że w zawieszeniu nie mam żadnych luzów, luz na przekładni skasowałem, krzyżaki koumny kierowniczej wymienione ( właściwie cała kolumna) a luz na kole kierownicy jest i to duży. I tu pytanie - czy na samym kole kierownicy po wyjęciu poduszki nie ma możliwości skasowania luzu - może sama kierownica jest na jakimś stożku i się poluzowała ? bo jak się weźmie ręką za krzyżak przy przekładni i się kręci to koła reagują natychmiast a przy kierownicy słychać jakby stukanie.dodam żed wspomaganie działa a płyn nie ubywa. Normalnie w kropce jestem.
a przy okazji została mi stara kolumna kierownicza która jak na złość nie ma żadnych luzów. :)11

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: Wiarus » sob gru 24, 2011 11:17 pm

Może sama kierownica jest słabo przykręcona ?
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

pziem1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 7:10 pm

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: pziem1 » ndz gru 25, 2011 1:06 pm

no właśnie nie wiem jak odkręcć poduszkę żeby sprawdzić w starych uzazach nie było takich problrmów ale luz to ok 5 cm i raczej nie jest to kwestia dokręcenia kierownicy chociaż cholera wie ?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: ernil » ndz gru 25, 2011 2:43 pm

Kierownica, jako sama nazwa wskazuje, przykręcona jest na stożku z drobnym wieloklinem. Mało prawdopodobne, żeby nakrętka odkręciła się sama, a nawet jeżeli, to koło kierownicy samo nie ma ochoty z wieloklinu zeskoczyć - trzeba się zazwyczaj do tego przyłożyć. Niemniej - możliwa jest nawet zmiana na lepsze, więc trzeba wyjąc poduszkę i sprawdzić. jak wyjąć poduszkę? Różnie. Czasem śruby, czasem zwykłe zatrzaski a czasem zatrzaski bardzo wymyślne :)21
Podjedź do jakiegoś blacharza - zazwyczaj czają wyjmowanie poduszek.
Ogłoszenia natomiast umieszczaj na giełdzie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kzh

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: kzh » ndz gru 25, 2011 3:06 pm

moze masz luz na krzyzaku ?

ps. ma ktos moze zepsuta przekladnie kier? potrezbuje ten walek do ktorego sie przykreca was.moze byc angol.

pziem1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 7:10 pm

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: pziem1 » ndz gru 25, 2011 6:15 pm

na który krzyżaku ? bo 2 mam zmienione ,jak wyżej napisałem ale chyba jest jeszcze 1 w kolumnie w kokpicie tylko on chyba odpowiada za regulację kierownicy-chociaż może ktoś już z nim walczył ?

kzh

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: kzh » ndz gru 25, 2011 6:37 pm

pziem1 pisze:na który krzyżaku ? bo 2 mam zmienione ,jak wyżej napisałem ale chyba jest jeszcze 1 w kolumnie w kokpicie tylko on chyba odpowiada za regulację kierownicy-chociaż może ktoś już z nim walczył ?
skoro krecisz przy krzyzaku od strony przekladni i kola sie obracaja bez luzu, to odwroc glowe i popatrz jak obraca sie kierownica :)21

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: Adas » ndz gru 25, 2011 6:46 pm

a jak wygląda ten luz, to luz na obwodzie, czyli przy skręcaniu kierownicą w prawo lub w lewo, czy to luz kierownicy góra-dół,

bo miałem taki przypadek, że pękło mocowania kierownicy na frezach i kierownica miała luz pomimo skręcenia

wklej fotkę kierownicy to będzie łatwiej podpowiedzieć jak odkręcić poduchę, ale czarów nie ma, jest mocowana na śruby od boku czyli nad manetkami kierunków i wycieraczek, gdy kierownica ustawiona jest na wprost

pziem1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 7:10 pm

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: pziem1 » ndz gru 25, 2011 8:14 pm

luz na obwodzie ok 5 cm idzie kierownica zanim jest reakcja na kołach sprawdzłem na szarpakach i zero luzów na drążkach, swożniach , tulejach , najgorsze że jak wezmę ręką za krzyżak przy przekładni o kręcę to reakcja przekładni jest jakby bez luzu a przy kierwnicy słychać stukanie lekkie- ale jak popatrzeć to fakt.jakby taki luz był na wieloklinie to dawno by mi kierownica w rękach została, Myślicie że to może być sprawa tego lrzyżaka w kolumnie w kokpicie ? Pytam bo ciężko do niego dojść żeby sprawdzić ( chociaż raczej mnie to nie ominie)
a przekładnia to już ciężka kasa.
przy okazji ile może kosztować nowa ?

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: Wiarus » ndz gru 25, 2011 9:27 pm

To raczej nie przekładnia a wałek od kierownicy do przekładni.Sprawdź czy dobrze skręcony przy pedałach ,itd.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

pziem1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 7:10 pm

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: pziem1 » ndz gru 25, 2011 9:32 pm

jeśli chodzi o ten wałek zakończony 2 krzyżakami to mam zamontowany nowy i jest dobrze skręcony na 100 % chyba że jest jeszcze jakiś w kokpicie ?

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: Wiarus » ndz gru 25, 2011 9:59 pm

Ten w kabinie.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

pziem1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 7:10 pm

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: pziem1 » ndz gru 25, 2011 10:03 pm

dzięki o to mi chodziło, myslałem że w kabinie to już monolit a tak to jutro lecę sprawdzać

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przekładnia kieownicza p II - pomocy

Post autor: Wiarus » ndz gru 25, 2011 10:39 pm

Najlepiej sprawdzić we dwóch.Jeden kręci -drugi lokalizuje luz.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość