Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: RAFULUS » pn gru 26, 2011 11:06 am

Może ktoś się orientuje co to za sterowniki widoczne niżej na zdjęciach? Można je wyjąć czy są niezbędne i lepiej je zabezpieczyć przed wilgocią?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oba sterowniki znajdują się nad tylnymi nadkolami. Jeden po lewej drugi po prawej stronie.
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

kzh

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: kzh » pn gru 26, 2011 12:44 pm

CONTROL UNIT,VARIABLE SUSP
DIFF AUFH-GU

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: RAFULUS » pn gru 26, 2011 9:37 pm

czyli tak czy nie ? :)21
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: gebels » pn gru 26, 2011 10:11 pm

czytać nie umie ?? CONTROL UNIT,VARIABLE SUSP
DIFF AUFH-GU


blokada chyba się przyda ?? sterowanie amorami możesz wywalić no chyba że masz fabryczne jeszcze to zostaw
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: RAFULUS » pn gru 26, 2011 10:49 pm

czytać umie ale gorzej ze zrozumieniem :)21 dzięki za pomoc
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: dziczek » pn gru 26, 2011 10:59 pm

tylne prawe-
komp ABSu , można się obyć... Nawet czasem lepiej bez :)21
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: gebels » pn gru 26, 2011 11:20 pm

dziczek pisze:tylne prawe-
komp ABSu , można się obyć... Nawet czasem lepiej bez :)21
na czarne lepiej zostawić, dorobić wyłącznik żeby w terenie wyłączyć
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: dziczek » pn gru 26, 2011 11:54 pm

gebels pisze:
dziczek pisze:tylne prawe-
komp ABSu , można się obyć... Nawet czasem lepiej bez :)21
na czarne lepiej zostawić, dorobić wyłącznik żeby w terenie wyłączyć
ja tam jeżdżę bez.. jak widać po kontrolkach http://www.youtube.com/watch?v=CIykFVaAQ9s

lepiej czasem na lodzie ręcznie kontrolować niż liczyć na maszyny...
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: Marcus65 » wt gru 27, 2011 3:27 am

dziczek pisze:ręcznie kontrolować
Chyba nożnie? :)21

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: dziczek » wt gru 27, 2011 7:02 am

Już kilka przypadków spotkałem, że ABS gówno dał na lodzie....
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: poreb » wt gru 27, 2011 4:22 pm

bo w misku faktycznie gowno daje
w innych autach nawet robi

nie wiem co misiufisiu spieprzyło ale pare razy miałem pełnego pampersa jak sie ABS włączył
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: Qbartx » wt gru 27, 2011 4:29 pm

poreb pisze:bo w misku faktycznie gowno daje
w innych autach nawet robi

nie wiem co misiufisiu spieprzyło ale pare razy miałem pełnego pampersa jak sie ABS włączył
Ty chyba jeepem nie jechales :)21 tam dopiero mialbys pelne gacie jakbys na francuskim wynalazku abs w xj wcisnal hamulec i pojechal prosto jak ja, dobrze ze sad byl obok :lol:
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: RAFULUS » wt gru 27, 2011 10:37 pm

dziczek pisze:tylne prawe-
komp ABSu , można się obyć... Nawet czasem lepiej bez :)21
tym autem po czarnym nie jeżdżę więc wywalam :)12 blokadę zostawię :)2
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

kzh

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: kzh » śr gru 28, 2011 8:11 am

dziczek pisze:Już kilka przypadków spotkałem, że ABS gówno dał na lodzie....
aha. za to pewnie bez absu zatrzymaly by sie w miejscu?
uwielbiam takie bajeczki.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: gebels » śr gru 28, 2011 2:18 pm

jak masz tylko w teren autko to blokadę przerób żeby w dowolnej pozycji napędu można było ją zapinać
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: dziczek » śr gru 28, 2011 3:04 pm

kzh pisze:
dziczek pisze:Już kilka przypadków spotkałem, że ABS gówno dał na lodzie....
aha. za to pewnie bez absu zatrzymaly by sie w miejscu?
uwielbiam takie bajeczki.
ABS na lodzie prawie w 100% odłącza hamulce, bez ABSu możesz jeszcze kombinować... Fumfel skorpiakiem wjechał wprost pod naczepę... Zero hamulców, jadąc 20km/h- ABS był nadgorliwy...
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

kzh

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: kzh » śr gru 28, 2011 3:43 pm

zacznijmy od tego ze przy 20kmh abs nie dziala. reszte bajeczki nie komentuje :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: gebels » śr gru 28, 2011 4:03 pm

kzh pisze:zacznijmy od tego ze przy 20kmh abs nie dziala. reszte bajeczki nie komentuje :)21

pitolisz działa przynajmniej u mnie :)21
Czwarte serce :cry:

kzh

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: kzh » śr gru 28, 2011 4:24 pm

to jakis popsuty masz :)21
a tak serio to ponizej jakiejs tam predkosci nie dziala (i jest to okolo 20kph)
juz nie pamietam dokladnie musialbym popatrzec w erwisowke boscha

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: dziczek » śr gru 28, 2011 4:37 pm

Nie twierdzę, że ABS jest do dupy. Przeważnie ratuje dupę, przydałby mi się np w moturze, jak mają beemki. Ale na super śliskiej powierzchni robi czasem psikusy..
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

kzh

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: kzh » śr gru 28, 2011 4:48 pm

ze abs jest do dupy pisza przewaznie ci ktorzy go nie maja lub im nie dziala. tym samym usprawiedliwiaja sobie ten fakt.
powyzsze dotyczy tez innych rzeczy w samochodach, nie tylko trzyliterowych systemow.
np stalowki sa lepsze od alusow... bo jak rozwalisz to nie zal, brak klimy tez lepszy bo mnie rzeczy do zepsucia, nie zabiera mocy silnika, a ferrari i lambo to wozki nie na nasze drogi itd itd....

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: ernil » śr gru 28, 2011 7:17 pm

Muszę Cię zmartwić, ale jestem w stanie wyhamować na krótszym dystansie autem z odłączonym ABS niż z działającym system :wink: Zwłaszcza na nawierzchni innej niż suchy asfalt różnica ta będzie znaczna (szutry, dziury, nierówności, śnieg). Więc to nie jest do końca tak, że ABS jest superczadonanturbo. Natomiast typowemu kierowcy system ten pozwala nad samochodem zapanować oraz drogę hamowania skrócić więc jestem jak najbardziej ZA tym, by ABS montować i by go kierowcy używali - w kwestiach bezpieczeństwa należy po prostu równać w dół do statystycznego Iksińskiego. Auto wyposażone w kilka "trzyliterowych" systemów i dobre zimówki pozwala się prowadzić neutralnie w niesprzyjających warunkach praktycznie każdemu - i to jest git.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kzh

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: kzh » śr gru 28, 2011 7:43 pm

ernil pisze:Muszę Cię zmartwić, ale jestem w stanie wyhamować na krótszym dystansie autem z odłączonym ABS niż z działającym system :wink:
zwlaszcza w zakrecie :)21
bo row cie zatrzyma skutecznie :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: ernil » śr gru 28, 2011 7:46 pm

Tak, oczywiście.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
malosc
 
 
Posty: 228
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 2:20 am
Lokalizacja: Warszawa - Krasnik

Re: Potrzebne czy nie do funkcjonowania auta?

Post autor: malosc » śr gru 28, 2011 11:19 pm

Pewnie większość z tu piszących jeździ na MT'kach. Miśkiem krótkim na MT praktycznie nie da się jechać po śliskim bez ABS'u, od razu stawia go bokiem. Nie chodzi o to że nie równo koła łapią, ucieka tak jak jest szosa pochylona. Abs mi strzelił w trakcie przekładania kół z AT na MT wiec nie wiem jak jest z ABS'em. ale w obecnej konfiguracji nie ma bata żeby sie do 60 rozpędzić nawet na ubitym śniegu.
Misiek II 92 LPG - daje rade

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości