Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
Moderator: Kosiarz
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
Witam mam mały problem po wymianie wąsa przy Pajero II kierownica nie odbija i bardzo ciężko chodzi. Historia zaczęła się od tego że nie mogłem za żadne skarby ściągnąć w/w wąsa więc żeby nie zepsuć ściągacza zdecydowałem się na wyjęcie maglownicy lub jej części bo dostęp tam nie jest jakiś wyśmienity do tego doszły ciężkie do wykręcenia przewody. Dzięki temu zdjęcie ramienia było dużo łatwiejsze. Niestety przy rozbieraniu ruszyłem śrubkę od regulacji luzu oraz rozkręciłem część idąca do kolumny kierowniczej lecz jej nie zdjąłem (mając nadzieję że uda się wyjąć tylko tą cześć maglownicy z ramieniem) Skończyło się na wyjęciu całej maglownicy. Po złożeniu całego zestawu zalaniu atf-a odpowietrzeniu układ chodzi bardzo ciężko po ruszeniu śrubki regulacyjnej zdarzyło się że odbijał w prawo. lecz kręcąc trochę dalej nie odbija ani w prawo ani w lewo. Może ktoś już miał taki problem. Proszę o jakieś sugestie.
Pajero 3.0 V6
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
za mocno skręciłeś śrubę regulacji luzu
poza tym po co było rozkręcać maglownicę
jeśli poluzowanie nic nie da to coś uszkodziłeś w środku
poza tym po co było rozkręcać maglownicę
jeśli poluzowanie nic nie da to coś uszkodziłeś w środku
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
po popuszczeniu nie ma większej różnicy;/ a po co było rozkręcać ... bo przewody dochodzące do niej nie chciały się ruszyć a jak jeden poszedł to po 2 obrotach stanął dopiero "zapsikanie" na noc zmieniło sprawę. Do tego te przewody są powyginane więc wyjęcie z przewodami komplikowało sprawę maksymalnie. Więc postaram się rozebrać w wolnej chwili może tylko poszły jakieś uszczelniacze. Rozbierzemy ... zobaczymy.
Człowiek na błędach się uczy.

Pajero 3.0 V6
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
was nacina sie boszem i schodzi bez problemu. gdzie by mi sie chcialo zdejmowac maglownice do tego..... 
w ogole co znaczy ze nie odbija? nie wraca podczas jazdy do pozycji srodkowej?

w ogole co znaczy ze nie odbija? nie wraca podczas jazdy do pozycji srodkowej?
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
Ogólnie wrażenia bezcenne, kierownica nie chodzi bardzo ciężko ale jak ją ustawisz tak jedzie.
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2012 6:07 pm przez magic_4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero 3.0 V6
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
Było ok a w geometrii nic nie zmieniałem. Tylko wymieniłem ramię przekładni i sworzeń górny na wahaczu. Czy jest szansa że końcówka ramienia maglownicy łącząca je dalej została dociągnięta za mocno;? Choć to stożek więc ... chyba nie baudzo można to źle założyć.
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2012 6:25 pm przez magic_4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero 3.0 V6
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
w geometrii zmieniales i jej nie masz. zbieznosc jest rozdupcona.magic_4x4 pisze:Było ok a w geometrii nic nie zmieniałem. Tylko wymieniłem ramię przekładni i sworzeń górny na wahaczu. Czy jest szansa że końcówka ramienia maglownicy łącząca je dalej została dociągnięta za mocno;?
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
ale nie ruszałem żadnego z elementów które zmieniły by zbieżność kół. Wąs (ramie) maglownicy i końcówka wahacza górnego zmieniają coś? Zresztą i tak jest różnica w sile potrzebnej do ruszenia kierownicy na postoju. Kolega acinski miał rację pisząc "W żadnym wypadku nie ruszajcie nakrętki od kasowania luzu przekładni. jeśli ktoś wam to doradzi - zabić."
Pajero 3.0 V6
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
kolego czy ty masz problemy z czytaniem oraz z logicznym mysleniem ?
ruszyles 3 elementy majace bezposredni wplyw na zbieznosc. ile razy trzeba ci to jeszcze napisac ?
kolega acinski pisal zeby nie ruszac jesli sie rozbiera przekladnie na atomy a nie przy wymianie wasa.
ruszyles 3 elementy majace bezposredni wplyw na zbieznosc. ile razy trzeba ci to jeszcze napisac ?
kolega acinski pisal zeby nie ruszac jesli sie rozbiera przekladnie na atomy a nie przy wymianie wasa.
- magic_4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
Nie mam problemów z myśleniem czy też z czytaniem. Jak również rozumiem o co chodziło acinski-emu i w jakim kontekście zostało użyte ale wychodzi na to samo nie ruszać!
Pajero 3.0 V6
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
ale nie rozumiesz ze popsules zbieznosc
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
ja się nie znam... ale... mam pytanie...
o ile musiał kolega przestwaić zbierzność, że aż mu kierownica nie wraca
o ile musiał kolega przestwaić zbierzność, że aż mu kierownica nie wraca

- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II

To wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje że kierownica "wraca".
Zbieżność kół jest podyktowana tym, że zawieszenie nie jest sztywne, w czasie jazdy opory ruchu "rozciągają" koła do kierunku na wprost. Wiele aut z napędem na przód koła ma ustawiane rozbieżnie lub na zero, bo siła napędowa ściąga je.
Wymieniając wąs nie ma możliwości popieprzenia zbieżności (oczywiście przy założeniu że nowy wąs jest identyczny jak stary).
Problem nie wracającej kierownicy zawsze pojawia się po nieumiejętnej regulacji przekładni.
Przekładnia kontowa w maglownicy jest stożkowa. Wkręcając śrubę regulacji dociskamy ślimacznicę do ślimaka zmniejszając luz. W nie zużytych przekładniach regulacja jest prosta, ale w przekładniach wytrzepanych regulować należy w skrajnych położeniach bo tam ślimak jest najmniej wybity (najczęściej jeździmy na wprost).
Do regulacji przekładni trzeba zrzucić drążki kierownicze z wąsa przekładni, regulować do stanu z najmniejszym luzem w skrajnych położeniach do momentu, aż przekładnię będzie można obracać za wąs.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
zacznijmy od tego ze kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w pajero 2 jest nieregulowany
wymieniajac was juz zmienia sie zbieznosc bo nigdy ten drugi was nie bedzie co do setnych milimetra identyczny oraz nie zostanie zamontowany na identycznej wysokosci na stozku, to raz
dwa ze ruszyl maglownice i po zalozeniu na miliard procent nie zamontowal ja w tym samym polozeniu-a jest tam ze dwa, trzy milimetry luze we wszystkie strony, co sie przelozy na duzo wiecej na kolach.
a trzy to nie raz juz po remoncie i przestawieniu zbieznosci kierownica mi nie wracala i musialem jechac na korekte, po ktorej wszystko wrocilo do normy.
a cztery to wymienil sworzen i co do tego uwagi te same co 1 i 2.
i jeszcze jedna uwaga,
wielu tak zwanych mechanikow twierdzi ze po wymianie sworzni nie trzeba ustawiac geometrii - sa to zwykle paproki i ignoranci i nalezy sie takich wystrzegac. a szczytem debilizmu jest ustawianie nowych drazkow na suwmiarke i twierdzenie ze zbieznosc jest ok.
i na koniec
wyobrazasz soe z jaka sila musiala by ta sruba od regulacji luzu byc zakrecona zeby przeciwstawic sie silom dzialajacym na kola podczas jazdy?
wymieniajac was juz zmienia sie zbieznosc bo nigdy ten drugi was nie bedzie co do setnych milimetra identyczny oraz nie zostanie zamontowany na identycznej wysokosci na stozku, to raz
dwa ze ruszyl maglownice i po zalozeniu na miliard procent nie zamontowal ja w tym samym polozeniu-a jest tam ze dwa, trzy milimetry luze we wszystkie strony, co sie przelozy na duzo wiecej na kolach.
a trzy to nie raz juz po remoncie i przestawieniu zbieznosci kierownica mi nie wracala i musialem jechac na korekte, po ktorej wszystko wrocilo do normy.
a cztery to wymienil sworzen i co do tego uwagi te same co 1 i 2.
i jeszcze jedna uwaga,
wielu tak zwanych mechanikow twierdzi ze po wymianie sworzni nie trzeba ustawiac geometrii - sa to zwykle paproki i ignoranci i nalezy sie takich wystrzegac. a szczytem debilizmu jest ustawianie nowych drazkow na suwmiarke i twierdzenie ze zbieznosc jest ok.
i na koniec
wyobrazasz soe z jaka sila musiala by ta sruba od regulacji luzu byc zakrecona zeby przeciwstawic sie silom dzialajacym na kola podczas jazdy?
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2012 10:41 pm przez kzh, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
wystarczy milimetr na ktoryms elemencie i na kolach robi sie masakraAjwen pisze:ja się nie znam... ale... mam pytanie...
o ile musiał kolega przestwaić zbierzność, że aż mu kierownica nie wraca
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
co taka mine robisz?
napisalem gdzies nieprawde?
tylko odpowiedz normalnie bez pierdolingu jesli mozesz.
zakladam ze gosciu nie dokrecil na maksa sruby do kasowania luzu bo chyba glupi nie jest.
a chyba nie jest problemem wykrecic srube i luzujac maxymalnie slimacznice i wtedy bedzie wiedzial czy to prze kasacje luzu sie spiedrolilo. prawda?
zastanawiam sie tylko po jaka cholere ruszal srube od luzu i rozkrecal cos w przekladni?
moze kolego cos zle poskrecales?
jak bys mogl to pokaz na zdjeciu co odkrecales, bom ciekaw strasznie.
jeszcze o sworzniu.
dolny sworzen przykladowo
ma otwory na sruby.
sruby tam przychodzace to m12 a sam otwor w sworzniu bedzie mial 12,5-13 mm w zaleznosci od producenta. i teraz nawet jesli sam sworzen jest identyczny jak ten stary - co jest praktycznie niemozliwe - to i tak mozna go zamontowac z dokladnoscia do 0,5-1mm - i to nie liczac ze otwory w wahaczu tez beda wieksze niz srednica sruby. Jezeli ktos twierdzi ze to nie ma znaczenia to niestety ale jest dla mnie idiotą.
powyzsza uwaga dotyczy rowniez przekladni oraz wspornika.
napisalem gdzies nieprawde?
tylko odpowiedz normalnie bez pierdolingu jesli mozesz.
zakladam ze gosciu nie dokrecil na maksa sruby do kasowania luzu bo chyba glupi nie jest.
a chyba nie jest problemem wykrecic srube i luzujac maxymalnie slimacznice i wtedy bedzie wiedzial czy to prze kasacje luzu sie spiedrolilo. prawda?
zastanawiam sie tylko po jaka cholere ruszal srube od luzu i rozkrecal cos w przekladni?
moze kolego cos zle poskrecales?
jak bys mogl to pokaz na zdjeciu co odkrecales, bom ciekaw strasznie.
jeszcze o sworzniu.
dolny sworzen przykladowo
ma otwory na sruby.
sruby tam przychodzace to m12 a sam otwor w sworzniu bedzie mial 12,5-13 mm w zaleznosci od producenta. i teraz nawet jesli sam sworzen jest identyczny jak ten stary - co jest praktycznie niemozliwe - to i tak mozna go zamontowac z dokladnoscia do 0,5-1mm - i to nie liczac ze otwory w wahaczu tez beda wieksze niz srednica sruby. Jezeli ktos twierdzi ze to nie ma znaczenia to niestety ale jest dla mnie idiotą.
powyzsza uwaga dotyczy rowniez przekladni oraz wspornika.
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2012 11:21 pm przez kzh, łącznie zmieniany 3 razy.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
Zgadzam się tylko z tym że ustawianie zbieżności suwmiarką to bzdura i że po wymianie elementów zawieszenia powinno się skontrolować geometrię.kzh pisze:co taka mine robisz?
napisalem gdzies nieprawde?
tylko odpowiedz normalnie bez pierdolingu jesli mozesz.
Trzeba wiedzieć jak jest skonstruowana przekładnia żeby to wiedziećkzh pisze:...
zakladam ze gosciu nie dokrecil na maksa sruby do kasowania luzu bo chyba glupi nie jest.
a chyba nie jest problemem wykrecic srube i luzujac maxymalnie slimacznice i wtedy bedzie wiedzial czy to prze kasacje luzu sie spiedrolilo. prawda?


Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
kzh pisze:wystarczy milimetr na ktoryms elemencie i na kolach robi sie masakraAjwen pisze:ja się nie znam... ale... mam pytanie...
o ile musiał kolega przestwaić zbierzność, że aż mu kierownica nie wraca
ciekawa teoria...
ostatnio wymieniałem w plaskaczu końcówkę drążka kierowniczego, oczywiście nie udało się wkręcić końcówki idealnie
tak jak stara wkręcona była,więc przestawiła się zbieżność ... nic dziwnego.. noo ale jakimś cudem kierownica wracała.
więc o co chodzi

Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
prosze cie, nie oslabiaj mnie.
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
Zgadzam się z tym tekstem...rudypajero.koszalin pisze:Za powrót kół do jazdy na wprost, nie jest odpowiedzialna zbieżność.
To wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje że kierownica "wraca".
Zbieżność kół jest podyktowana tym, że zawieszenie nie jest sztywne, w czasie jazdy opory ruchu "rozciągają" koła do kierunku na wprost. Wiele aut z napędem na przód koła ma ustawiane rozbieżnie lub na zero, bo siła napędowa ściąga je.
Wymieniając wąs nie ma możliwości popieprzenia zbieżności (oczywiście przy założeniu że nowy wąs jest identyczny jak stary).
Problem nie wracającej kierownicy zawsze pojawia się po nieumiejętnej regulacji przekładni.Przekładnia kontowa w maglownicy jest stożkowa. Wkręcając śrubę regulacji dociskamy ślimacznicę do ślimaka zmniejszając luz. W nie zużytych przekładniach regulacja jest prosta, ale w przekładniach wytrzepanych regulować należy w skrajnych położeniach bo tam ślimak jest najmniej wybity (najczęściej jeździmy na wprost).
Do regulacji przekładni trzeba zrzucić drążki kierownicze z wąsa przekładni, regulować do stanu z najmniejszym luzem w skrajnych położeniach do momentu, aż przekładnię będzie można obracać za wąs.
Małe uwagi:
-maglownica jak sama nazwa wskazuje jest przekładnia listwową,zatem w pajero II nie ma żadnej maglownicy a klasyczna przekładnia kątowa która rzeczywiście ma śrubę regulacyjną.
o ile wiem w nowszych pajero jest przekładnia listwowa,czyli maglownica.
-klasyczna przekładnia kierownicza /jak tutaj/ nie jest przekładnią stożkową,a ślimakową
-wymiana wąsa takiej przekładni nijak się nie ma do zbieżności:z wąsa musiałyby wychodzić dwa drążki kierownicze,a tak o ile wiem nie jest
-być może rzeczona przekładnia jest uszkodzona w środku/wykruch,etc/.Jak ktoś się nie na tym nie zna-zalecam fachowca-to zbyt "newralgiczny"element.
- w przekładni listwowej/maglownicy/wymiana końcówek drążków kier wymaga powykonawczego sprawdzenia zbieżności ze wzgledów oczywistych.Ale z kolei nie ma tam żadnych wąsów czy regulacji luzu/typu śrubka/.
-niektórzy powinni zrobić porzadek na strychu

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
bzdura.vandall1 pisze: -wymiana wąsa takiej przekładni nijak się nie ma do zbieżności:z wąsa musiałyby wychodzić dwa drążki kierownicze,a tak o ile wiem nie jest
delikatna roznica w budowie wasa czy pozycji na walku przekladni i juz drazek srodkowy jest w innym polozeniu co bezposdrednio wplywa na zbieznosc.
przyjrzyj sie uwaznie jak to jest zbudowane.
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
Nie pamiętam dokładnie tej konstrukcji,ale jak sadzę jest typowa.Więc się zapytam dokładniej:czy wymiana wąsa ma zwiazek ze zmianą długosci drażka łączącego?
Jak się domyślam ,odpowiedz brzmi:nie...
To o czym piszesz,czyli minimalne róznice wymiarowe miedzy starym a nowym wasem moga mieć wpływ tylko na środkowe połozenie koła kierownicy:istotnie po takiej wymianie kiera moze nie stać idealnie prosto w pozycji zero przekładni,czyli koła na wprost.Temu regulujemy sobie to zmianą długości owego drażka kierowniczego.
Za zbieżność odpowiada tylko i wyłącznie drążek łączacy:trzeba ją kontrolować po kazdej wymianie końcówki/-ek/,oraz po przygodach typu strzał w korzeń czy kamień plus mocne lądowanie na jednym kole.
Jak się domyślam ,odpowiedz brzmi:nie...
To o czym piszesz,czyli minimalne róznice wymiarowe miedzy starym a nowym wasem moga mieć wpływ tylko na środkowe połozenie koła kierownicy:istotnie po takiej wymianie kiera moze nie stać idealnie prosto w pozycji zero przekładni,czyli koła na wprost.Temu regulujemy sobie to zmianą długości owego drażka kierowniczego.
Za zbieżność odpowiada tylko i wyłącznie drążek łączacy:trzeba ją kontrolować po kazdej wymianie końcówki/-ek/,oraz po przygodach typu strzał w korzeń czy kamień plus mocne lądowanie na jednym kole.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Po wyjęciu maglownicy kierownica nie odbija Pajero II
vandall1 pisze:Nie pamiętam dokładnie tej konstrukcji,ale jak sadzę jest typowa.Więc się zapytam dokładniej:czy wymiana wąsa ma zwiazek ze zmianą długosci drażka łączącego?
Jak się domyślam ,odpowiedz brzmi:nie...
To o czym piszesz,czyli minimalne róznice wymiarowe miedzy starym a nowym wasem moga mieć wpływ tylko na środkowe połozenie koła kierownicy:istotnie po takiej wymianie kiera moze nie stać idealnie prosto w pozycji zero przekładni,czyli koła na wprost.Temu regulujemy sobie to zmianą długości owego drażka kierowniczego.
Za zbieżność odpowiada tylko i wyłącznie drążek łączacy:trzeba ją kontrolować po kazdej wymianie końcówki/-ek/,oraz po przygodach typu strzał w korzeń czy kamień plus mocne lądowanie na jednym kole.

przeciez to elementarne.
podniesienie/obnizenie/przesuniecie przod tyl drazka srodkowego spowoduje ze caly uklad sie sroci/wydluzy.
malo tego. nawet minimalny obrot wokol jego wlasnej osi powoduje powyzsze o czym pisalem w watku o przekladni zamiast wspornika.
nie wiem po co w ogole te debaty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości